LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

Hallo,

Ik heb een vraag mijn moeder is ruim 27 jaar bevriend geweest met een man, ze hadden gescheiden huishoudens en financeel was er ook geen verbondenheid.
De laatste jaren is mijn moeder vooral de mantelzorger geweest van deze meneer.
Nu is in februari deze man overleden, mijn moeder heeft de woningbouw ingelicht en het doorgegeven aan het nuon(zelfs een overlijdensakte gestuurd)
Nu wil het nuon van mijn moeder de openstaanden rekeningen vorderen, en heeft al een incassoburo ingeschakeld en dreigt met afsluiting op haar eigen adres als ze niet betaald. Nogmaals er is geen testament oid, geen partnerovereenkomst(ze waren geen partners immers)Ze waren slecht hele goede vrienden en mijn moeder mantelzorger.Dus mijn moeder is op geen enkele manier rechthebbende of erfgenaam.
Hoe komt mijn moeder nu van het nuon af, ze heeft al; diversen keren aangeven dat die meneer niet op haar adres woont en ook nooit gewoond heeft.
Mijn moeder is 73 en raakt hier heel nerveus van ook omdat er gedreigd word met afsluiting op haar woonadres en de kosten ook voor haar rekening gaan komen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je al direct contact met Nuon hierover gehad?

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

Nee, 10 cent per minuut en ik hoorde het gisteravond pas van haar.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou die 10 ct zou me geen snars kunnen schelen!

Vind het een beetje vaag eerlijk gezegd...zou maar gewoon gaan bellen !
Misschien hebben ze wel een vraag aan je moeder gesteld ,toen ze alles wilde regelen met opzeggen ,nu zijn ze dus van mening dat ze partners waren...
Als er aangetoond kan worden dat dat niet het geval is,mag Nuon niks doen !

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is niets meer dan machtsmisbruik. Als je de inhoud van de brieven van Nuon naar me wilt PBen samen met de data, dan wil ik wel een voorbeeldbrief schrijven. Op basis hiervan kun je een eigen brief schrijven die je kunt aangetekend kunt sturen naar Nuon.

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

rozemarijntje schreef:Nou die 10 ct zou me geen snars kunnen schelen!

Vind het een beetje vaag eerlijk gezegd...zou maar gewoon gaan bellen !
Misschien hebben ze wel een vraag aan je moeder gesteld ,toen ze alles wilde regelen met opzeggen ,nu zijn ze dus van mening dat ze partners waren...
Als er aangetoond kan worden dat dat niet het geval is,mag Nuon niks doen !
Mijn moeder heeft 1 keer zelf gebelt en gezegd hoe het zat, verder heeft ze de post steeds terug gestuurd met mededeling woont hier niet en heeft hier ook nooit gewoond, en lijkt me duidelijk dat ze geen partners waren afzonderlijke adressen, geen en of rekeningen geen testament etc.etc. Dus wat moet ze nog meer aantonen dan? Verder geen problemen mijn moeder heeft geen achterstanden etc.etc. Dus waarom moet dat mensje of ik onkosten gaan maken voor een fout die het NUON zelf maakt. Want mijn moeder hefet het immers al aangegeven.

Frau
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2012 22:27

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door Frau »

Naar mijn idee zullen ze je moeder niet af mogen sluiten. Ze heeft er verder niks mee te maken. Als ze hier verder in gaan kijken zullen ze er ook achter komen dat je moeder er niks mee te maken heeft. Als ik jou was zou ik mailen/bellen naar de Nuon. Via de website kun je vast wel een klacht indienen! Ze komen vast aan je moeder haar correspondentieadres doordat ze afmelding heeft doorgegeven. En dan maar €0,10 per minuut dat is beter dan een eventuele afsluiting.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door Linoge »

dynd schreef:Dus waarom moet dat mensje of ik onkosten gaan maken voor een fout die het NUON zelf maakt. Want mijn moeder hefet het immers al aangegeven.
Nou dan doe je verder niets meer.

Probleem opgelost.

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

alfatrion schreef:Dit is niets meer dan machtsmisbruik. Als je de inhoud van de brieven van Nuon naar me wilt PBen samen met de data, dan wil ik wel een voorbeeldbrief schrijven. Op basis hiervan kun je een eigen brief schrijven die je kunt aangetekend kunt sturen naar Nuon.

Dan moet ze wachten op de volgende brief, want ze heeft alles steeds terug gestuurd met de mededeling, woont hier niet en heeft hier nooit gewoond en is overleden.
Oook heeft ze er al een keer over gebelt, en uitgelegd hoe het zat,vandaar dat ik wat onderbouwing zoek, bellen heeft dus geen zin, dat heeft mijn moeder zelf al eerder gedaan.
emailcontact/klantenservice/of mogelijk per mail klacht in te dienen heeft het nuon niet.

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

Linoge schreef:
dynd schreef:Dus waarom moet dat mensje of ik onkosten gaan maken voor een fout die het NUON zelf maakt. Want mijn moeder hefet het immers al aangegeven.
Nou dan doe je verder niets meer.

Probleem opgelost.
Misschien hoeft ze ook wel niets te doen,maar dan is het wel fijn om te weten waar ze staat, als de afsluitploeg bij haar voor de deur staat, of niet soms.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als u eerst het volgende doet :
Nu is in februari deze man overleden, mijn moeder heeft de woningbouw ingelicht en het doorgegeven aan het nuon(zelfs een overlijdensakte gestuurd)
kan ik me voorstellen dat de Nuon denkt dat u het contactpersoon bent.

Door nu vervolgens alleen dit te melden :
Dan moet ze wachten op de volgende brief, want ze heeft alles steeds terug gestuurd met de mededeling, woont hier niet en heeft hier nooit gewoond en is overleden
wordt de zaak er voor Nuon niet duidelijker op.

Het lijkt me handig om een brieft te sturen waarin u uitlegt dat uw moeder wel zorg verleend heeft aan deze meneer, maar absoluut niet verantwoordelijk is voor zijn financiele handel en wandel. (dit zijn immers de erfgenamen)

Ik zou dat doen , voordat de volgende brief op de deurmat valt, en indien u moeite heeft met het opstellen van deze brief zou ik inderdaad Alfatrion zijn suggestie opvolgen.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door Linoge »

dynd schreef: Misschien hoeft ze ook wel niets te doen,maar dan is het wel fijn om te weten waar ze staat, als de afsluitploeg bij haar voor de deur staat, of niet soms.
Jawel, maar daar wil je geen onkosten voor maken, dus vraag je het maar hier. Nu maar hopen dat Nuon zich aan de gegeven adviezen wil houden.

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

Linoge schreef:
dynd schreef: Misschien hoeft ze ook wel niets te doen,maar dan is het wel fijn om te weten waar ze staat, als de afsluitploeg bij haar voor de deur staat, of niet soms.
Jawel, maar daar wil je geen onkosten voor maken, dus vraag je het maar hier. Nu maar hopen dat Nuon zich aan de gegeven adviezen wil houden.
Is toch niet zo raar dat er geen onkosten gemaakt willen worden voor iets waar je part nog deel aan hebt. Mijn moeder heeft ook alleen maar haar AOWtje,nog heb ik een dikke knip.

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

Leo The Emperor schreef:Als u eerst het volgende doet :
Nu is in februari deze man overleden, mijn moeder heeft de woningbouw ingelicht en het doorgegeven aan het nuon(zelfs een overlijdensakte gestuurd)
kan ik me voorstellen dat de Nuon denkt dat u het contactpersoon bent.

Door nu vervolgens alleen dit te melden :
Dan moet ze wachten op de volgende brief, want ze heeft alles steeds terug gestuurd met de mededeling, woont hier niet en heeft hier nooit gewoond en is overleden
wordt de zaak er voor Nuon niet duidelijker op.

Het lijkt me handig om een brieft te sturen waarin u uitlegt dat uw moeder wel zorg verleend heeft aan deze meneer, maar absoluut niet verantwoordelijk is voor zijn financiele handel en wandel. (dit zijn immers de erfgenamen)

Ik zou dat doen , voordat de volgende brief op de deurmat valt, en indien u moeite heeft met het opstellen van deze brief zou ik inderdaad Alfatrion zijn suggestie opvolgen.
Ik ga er mijn moeder erover bellen, moet de gegevens van die man dan ook hebben waar hij woonde en zo ergens in Amsterdam is ook zo vaag en dat hij Cor heette.

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

dynd schreef:
Linoge schreef:
dynd schreef: Misschien hoeft ze ook wel niets te doen,maar dan is het wel fijn om te weten waar ze staat, als de afsluitploeg bij haar voor de deur staat, of niet soms.
Jawel, maar daar wil je geen onkosten voor maken, dus vraag je het maar hier. Nu maar hopen dat Nuon zich aan de gegeven adviezen wil houden.
Is toch niet zo raar dat er geen onkosten gemaakt willen worden voor iets waar je part nog deel aan hebt. Mijn moeder heeft ook alleen maar haar AOWtje,noch heb ik een dikke knip.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het doorgeven van het overlijden, in combinatie met het geven van een overlijdensakte, inderdaad tot de verwarring heeft geleid. Dat soort dingen is over het algemeen voorbehouden aan erfgenamen. Zijn die er dan niet, en zo ja, waarom regelen die dat dan niet?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door tenormin »

Via internet kan je een klachtenformulier invullen maar dan moet je zelf zijn aangesloten bij Nuon en/of adres en inloggegevens aanmaken. Ik weet niet of je daar zin in hebt. Wat je ook kunt doen is gewoon brief schrijven aan Nuon, Postbus 40021, 6803 HA Arnhem. Ja, ik weet dat dit geld kost maar ik zou hem (die brief) toch aangetekend versturen. Het is in ieder geval voordeliger dan afsluiten, maar dat kan ook niet zo'n vaart lopen eerlijk gezegd, als uw moeder de vriend alleen verzorgd heeft. Dan ligt de bewijslast toch, m.i. bij Nuon. Ik begrijp wel dat dit veel frustratie opleverd bij uw moeder. Succes gewenst.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
Ik denk dat het doorgeven van het overlijden, in combinatie met het geven van een overlijdensakte, inderdaad tot de verwarring heeft geleid. Dat soort dingen is over het algemeen voorbehouden aan erfgenamen.
Inderdaad. Moeder had zich nergens mee moeten bemoeien (ook al is het goed bedoeld).
Zijn er overigens erfgenamen in dit verhaal? Zo ja, overhandig hen dit alles, dan is het helemaal uw moeders probleem niet meer.

dynd
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:06

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door dynd »

vogels schreef:
Ik denk dat het doorgeven van het overlijden, in combinatie met het geven van een overlijdensakte, inderdaad tot de verwarring heeft geleid. Dat soort dingen is over het algemeen voorbehouden aan erfgenamen.
Inderdaad. Moeder had zich nergens mee moeten bemoeien (ook al is het goed bedoeld).

Ja dat denk ik ook maar ja, als je 27 jaar bevriend bent en als mantelzorger, al jaren van alles voor hem regelde, dan wil je het netjes afmaken, erfgenamen zijn er niet. En ze is ook al 73 dus dacht dat ze deed netjes en goed was, stomme mens heeft op haar eigen kosten de man nog laten cremeren ook, omdat ze niet wilde dat ie van de armen begraven werd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nuon stuur rekening naar niet erfgenaam

Ongelezen bericht door tenormin »

dynd schreef:
vogels schreef:
Ik denk dat het doorgeven van het overlijden, in combinatie met het geven van een overlijdensakte, inderdaad tot de verwarring heeft geleid. Dat soort dingen is over het algemeen voorbehouden aan erfgenamen.
Inderdaad. Moeder had zich nergens mee moeten bemoeien (ook al is het goed bedoeld).

Ja dat denk ik ook maar ja, als je 27 jaar bevriend bent en als mantelzorger, al jaren van alles voor hem regelde, dan wil je het netjes afmaken, erfgenamen zijn er niet. En ze is ook al 73 dus dacht dat ze deed netjes en goed was, stomme mens heeft op haar eigen kosten de man nog laten cremeren ook, omdat ze niet wilde dat ie van de armen begraven werd.
"Stomme mens"? Een schat zult u bedoelen, naar ik hoop. Die zijn nog maar met een kaarsje te vinden. :?:

Gesloten