Pagina 1 van 1
Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 11 jun 2012 17:49
door Radulfus
Hallo,
Ik huur een huis in Utrecht bij Mitros. Onlangs kreeg ik een afrekening servicekosten 2011. Dit gaat om wat gezamenlijk elektraverbruik in het pad bij de berging. 's nachts is hier een lamp aan.
Affijn, allemaal prima, ik wil daar best voor betalen. Het voorschot dat ik daar maandelijks voor betaal is 0,10 cent. Ik woon er nu een half jaar en kreeg de afrekening waaruit blijkt dat ik 0,26 cent meer heb gebruikt. Ik moet nu echter 0,26 cent + 5 euro administratiekosten betalen.
Die 5 euro kan ik wel betalen, dat is niet het probleem, bovendien snap ik dat het werk en dus geld kost voor de woningbouwcorporatie, maar is dit niet buiten proporties? Voor mijn part betaal ik een euro per half jaar dat is nog goedkoper dan hoe het nu gaat.
Ik heb even wat gegoogled en het schijnt dat de verhuurder wettelijk gezien 7,50 euro in rekening mag brengen, wenselijk is echter 5% van het totale servicekostenbedrag.
Ik heb in de buurt wat rond gevraagd en het blijkt dat iedereen elk jaar moet bijbetalen + dus elke keer deze administratiekosten.
Is dit dan gewoon ordinair extra inkomsten genereren? En zou een bezwaarschrift hierin helpen? Het is maar 5 euro, maar het voelt vervelend.
Groet
Radulfus
Re: Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 12 jun 2012 15:07
door mmichel
Radulfus schreef:Hallo,
Ik huur een huis in Utrecht bij Mitros. Onlangs kreeg ik een afrekening servicekosten 2011. Dit gaat om wat gezamenlijk elektraverbruik in het pad bij de berging. 's nachts is hier een lamp aan.
Affijn, allemaal prima, ik wil daar best voor betalen. Het voorschot dat ik daar maandelijks voor betaal is 0,10 cent. Ik woon er nu een half jaar en kreeg de afrekening waaruit blijkt dat ik 0,26 cent meer heb gebruikt. Ik moet nu echter 0,26 cent + 5 euro administratiekosten betalen.
Die 5 euro kan ik wel betalen, dat is niet het probleem, bovendien snap ik dat het werk en dus geld kost voor de woningbouwcorporatie, maar is dit niet buiten proporties? Voor mijn part betaal ik een euro per half jaar dat is nog goedkoper dan hoe het nu gaat.
Ik heb even wat gegoogled en het schijnt dat de verhuurder wettelijk gezien 7,50 euro in rekening mag brengen, wenselijk is echter 5% van het totale servicekostenbedrag.
Ik heb in de buurt wat rond gevraagd en het blijkt dat iedereen elk jaar moet bijbetalen + dus elke keer deze administratiekosten.
Is dit dan gewoon ordinair extra inkomsten genereren? En zou een bezwaarschrift hierin helpen? Het is maar 5 euro, maar het voelt vervelend.
Groet
Radulfus
In één woord "ONVOORSTELBAAR". Mensen die dit serieus menen!
Die 5 euro dat is KASSA voor Mitros!
Hiervan gaan ze elk jaar met de 45 koppige financiële afdeling minimaal 3 weken naar Barbados.....! Gezellig bijpraten over hoe ze de huurders weer eens hebben uitgeknepen. Van 5 euro per jaar aan administratiekosten kun je zoveel doen.
Man, ga je schamen!
Re: Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 12 jun 2012 17:55
door Jolijn
Vraag (via huurdersbelangenvereniging ?) om verhoging van de servicekosten, of gebeurt dat misschien al per 1 juli?
Re: Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 12 jun 2012 18:18
door mmichel
Jolijn schreef:Vraag (via huurdersbelangenvereniging ?) om verhoging van de servicekosten, of gebeurt dat misschien al per 1 juli?
Die 5 euro per jaar aan administratiekosten zal los van een eventuele verhoging gewoon blijven bestaan. Dus de topic starter mag zich eigen achter de oren krabben, waarschijnlijk lachen de buren hem al vierkant uit. Kom op zeg 5 euro per jaar aan administratiekosten, of je nu 50 euro 100 euro of 0,26 eurocent moet betalen die 5 euro staat gewoon.
Meneer de topic starter wil het betalingsafhankelijk, volgens eigen zeggen is 5 procent van het te betalen bedrag redelijk. Leuk voor de mensen die 300 euro bijbetalen..., maar dat is niet zijn probleem, immers topic starter zit daar ver onder.
Vijf euro per jaar!! Nogmaals de topic starter moet zich schamen!
Re: Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 12 jun 2012 18:30
door Jolijn
Mitros zou ook die €0,26 kunnen 'kwijtschelden'.
't Is toch van de zotte om €0,10 servicekosten per maand te betalen en dan een naberekening van €0,26 te krijgen?!
Bij nader inzien vind ik het überhaupt raar om losse administratie kosten te vragen voor de afrekening van verplichte servicekosten.
Re: Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 13 jun 2012 10:23
door Radulfus
In één woord "ONVOORSTELBAAR". Mensen die dit serieus menen!
Die 5 euro dat is KASSA voor Mitros!
Hiervan gaan ze elk jaar met de 45 koppige financiële afdeling minimaal 3 weken naar Barbados.....! Gezellig bijpraten over hoe ze de huurders weer eens hebben uitgeknepen. Van 5 euro per jaar aan administratiekosten kun je zoveel doen.
Man, ga je schamen!
Meneer de topic starter wil het betalingsafhankelijk, volgens eigen zeggen is 5 procent van het te betalen bedrag redelijk. Leuk voor de mensen die 300 euro bijbetalen..., maar dat is niet zijn probleem, immers topic starter zit daar ver onder.
Vijf euro per jaar!! Nogmaals de topic starter moet zich schamen!
Ik heb deze twee posts van je even onder elkaar gezet, ik vind het jammer dat je persoonlijk word, op een vraag.
In de eerste post, lijkt het erop dat je wil zeggen dat het 5 euro kost om een brief te versturen en om dat bedrag te innen. Dat kan ik me moeilijk voorstellen, zeker wanneer er 100 van die brieven verstuurd worden.
In je tweede post leg je me woorden in mijn mond. Je zegt immers dat ik het niet mijn probleem vind, wanneer andere mensen dus 5% van 300 euro moeten betalen. Wederom jammer!
Speciaal voor jou even de situatie wat uitgebreider: Het gaat om een blok huizen, waarin iedereen betaalt voor een lamp die 's nachts brand. Iedereen betaalt dus een voorschot van 0,10 cent en na een jaar dus een afrekening krijgt met een veelvoud aan administratiekosten.
Natuurlijk is vijf euro niet veel, het gaat mij ook niet 5 euro als bedrag, het gaat mij om een soort van principe, of ben jij ervoor dat elke instantie, organisatie etc. overal net zo makkelijk administratiekosten voor berekent?
Daarbij is het bij veel woningbouwcorporaties zo dat er inderdaad 5% administratiekosten gerekend worden met een minimum van 5 euro. Dus wanneer iemand een rekening van 300 euro heeft betaald deze 15 euro en heeft iemand een rekening van 20 euro dan betaald deze 5 euro. Overigens kan ik niet terugvinden hoe dit bij Mitros is.
Die 5 euro per jaar aan administratiekosten zal los van een eventuele verhoging gewoon blijven bestaan. Dus de topic starter mag zich eigen achter de oren krabben, waarschijnlijk lachen de buren hem al vierkant uit. Kom op zeg 5 euro per jaar aan administratiekosten, of je nu 50 euro 100 euro of 0,26 eurocent moet betalen die 5 euro staat gewoon.
Ik vermoed inderdaad dat er niets aan te doen valt, dat die 5 euro administratiekosten inderdaad gewoon staat. het voelt niet zo gewoon.
Re: Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 13 jun 2012 10:24
door WillemLW
0,10 eurocent is wel heel weinig. Geen wonder dat je moet bijbetalen. Je bedoelt waarschijnlijk 10 cent of 0,10 euro.
Re: Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 13 jun 2012 12:46
door Jolijn
Zoiets pak je toch niet op deze manier aan? ?
Maak de huur iets hoger, geen aparte servicekosten voor zo'n flut bedrag, geen eindafrekening, klaar.
Of er blijft voor Mitros toch een leuk bedrag over van tig keer €5...
Re: Administratiekosten servicekosten
Geplaatst: 14 jun 2012 09:44
door GJvdZ
Jolijn schreef:Zoiets pak je toch niet op deze manier aan? ?
Maak de huur iets hoger, geen aparte servicekosten voor zo'n flut bedrag, geen eindafrekening, klaar.
Of er blijft voor Mitros toch een leuk bedrag over van tig keer €5...
Ik denk niet dat ze veel overhouden van die 5 euro. Dat zijn nl. gewoon de kosten die ze moeten maken om die paar cent te incasseren...