Slechte service Swiss Sense
Geplaatst: 12 jun 2012 00:34
In mei 2011 hebben wij een boxspring met oplegmatras gekocht bij Swiss Sense. Het ging eigenlijk al mis met de levertijd. Ons was beloofd dat het bed met spoed besteld en geleverd zou worden (ca. 10 weken i.p.v. 14 weken)i.v.m. de zwangerschap van mijn vriendin. Na 10 weken hebben we contact opgenomen met de klantenservice waar niets bekend was van een spoedbestelling maar het bed zou zeker binnen 2 weken geleverd gaan worden. Dit is weer uitgesteld om allerlei andere onduidelijke redenen en uiteindelijk heeft het 16 weken geduurd voordat het bed geleverd was (september 2011).
De kwaliteit van de bedden was meteen zorgelijk. Beide matraskernen van de boxsprings hadden een kuil. Met een oplegmatras erop leek het nog enigszins mee te vallen maar na een paar dagen slapen zijn we toch met flinke rugklachten terug gegaan naar de winkel (Swiss Sense Groningen). Ons vermoeden dat wij tweedehands bedden hebben gekregen werd door de verkoper bevestigd. Een dag later werd dit weer ontkend.
Uiteindelijk hebben wij in november 2011 op advies van de verkoper een nieuw oplegmatras (demomodel uit de winkel) met bijbetaling van EUR 250,00. Na enkele dagen zijn we weer terug gegaan naar de winkel omdat het nieuwe oplegmatras het probleem niet had verholpen. De verkoper is eind november 2011 bij ons langs gekomen om de bedden te testen en heeft direct gezien dat de matraskernen veel te zacht waren. Een dag later heeft hij nieuwe matraskernen voor ons besteld (ook weer met spoed). Ik heb de verkoper meteen gezegd dat wij dan ook ons oude oplegmatras terugwilden (en de EUR 250,00) omdat we dan eindelijk het bed konden proberen zoals we dat in mei 2011 besteld hebben. Dit zou goed komen, werd ons verteld.
Na 12 weken zelf steeds wekelijks de klantenservice gebeld met de vraag wanneer onze nieuwe matrassen zouden komen. Iedere week een ander verhaal waardoor de levering vertraagd was. Uiteindelijk na 21! weken werden onze nieuwe matrassen geleverd. Ik heb aangegeven dat we ons oude oplegmatras nu weer terug wilden. We kregen het advies van Swiss Sense om eerst nog even het huidige oplegmatras te proberen want dat was duurder en moest toch beter liggen. Advies varieerde van 2 tot 12 weken proberen. Na 2 weken zijn we weer naar de winkel gegaan en werd ons verteld dat we ons oude matras niet terug mochten ruilen omdat Swiss Sense niet aan de gang kon blijven. Ik heb de situatie uitgelegd aan de klantenservice en daarna mochten we ineens wel ruilen en over de EUR 250,00 hoefden we ons geen zorgen te maken dat zou goed komen. Nadat we de oplegmatrassen weer terug geruild hadden werd ons doodleuk verteld dat we de EUR 250,00 alleen in de vorm van een textielcheque konden terug krijgen. Hier ben ik het niet mee eens en na veel geklaag uiteindelijk het advies gekregen om de klacht neer te leggen bij de directie. Op 16 mei 2012 heb ik een aangetekende brief verstuurd en tot op heden nog geen reactie. Deze klacht ligt nu bij de Geschillencommissie Wonen.
In eerste instantie leken de nieuwe matraskernen goed te zijn maar na enkele weken ontstond er in beide matrassen weer een kuil. Contact opgenomen met de klantenservice waar ik te horen kreeg dat zij hier niets mee gingen doen en dat ik mijn klacht weer bij de directie zou moeten melden. Als ik dit schriftelijk deed zou er zeker een reactie komen…
Ik heb op 8-6-2012 weer een klachtbrief aangetekend naar de directie van Swiss Sense gestuurd waarin ik eis dat de koopovereenkomst geannuleerd wordt en dat ik mijn geld terug krijg. Mocht ik hier geen reactie op krijgen of gaan ze hier niet mee akkoord dan meld ik ook deze klacht aan bij de Geschillencommissie Wonen.
Ik adviseer iedereen die het overweegt een bed te kopen bij Swiss Sense dit niet te doen. Het lijkt allemaal mooi maar als er problemen komen geeft Swiss Sense niet thuis.
De kwaliteit van de bedden was meteen zorgelijk. Beide matraskernen van de boxsprings hadden een kuil. Met een oplegmatras erop leek het nog enigszins mee te vallen maar na een paar dagen slapen zijn we toch met flinke rugklachten terug gegaan naar de winkel (Swiss Sense Groningen). Ons vermoeden dat wij tweedehands bedden hebben gekregen werd door de verkoper bevestigd. Een dag later werd dit weer ontkend.
Uiteindelijk hebben wij in november 2011 op advies van de verkoper een nieuw oplegmatras (demomodel uit de winkel) met bijbetaling van EUR 250,00. Na enkele dagen zijn we weer terug gegaan naar de winkel omdat het nieuwe oplegmatras het probleem niet had verholpen. De verkoper is eind november 2011 bij ons langs gekomen om de bedden te testen en heeft direct gezien dat de matraskernen veel te zacht waren. Een dag later heeft hij nieuwe matraskernen voor ons besteld (ook weer met spoed). Ik heb de verkoper meteen gezegd dat wij dan ook ons oude oplegmatras terugwilden (en de EUR 250,00) omdat we dan eindelijk het bed konden proberen zoals we dat in mei 2011 besteld hebben. Dit zou goed komen, werd ons verteld.
Na 12 weken zelf steeds wekelijks de klantenservice gebeld met de vraag wanneer onze nieuwe matrassen zouden komen. Iedere week een ander verhaal waardoor de levering vertraagd was. Uiteindelijk na 21! weken werden onze nieuwe matrassen geleverd. Ik heb aangegeven dat we ons oude oplegmatras nu weer terug wilden. We kregen het advies van Swiss Sense om eerst nog even het huidige oplegmatras te proberen want dat was duurder en moest toch beter liggen. Advies varieerde van 2 tot 12 weken proberen. Na 2 weken zijn we weer naar de winkel gegaan en werd ons verteld dat we ons oude matras niet terug mochten ruilen omdat Swiss Sense niet aan de gang kon blijven. Ik heb de situatie uitgelegd aan de klantenservice en daarna mochten we ineens wel ruilen en over de EUR 250,00 hoefden we ons geen zorgen te maken dat zou goed komen. Nadat we de oplegmatrassen weer terug geruild hadden werd ons doodleuk verteld dat we de EUR 250,00 alleen in de vorm van een textielcheque konden terug krijgen. Hier ben ik het niet mee eens en na veel geklaag uiteindelijk het advies gekregen om de klacht neer te leggen bij de directie. Op 16 mei 2012 heb ik een aangetekende brief verstuurd en tot op heden nog geen reactie. Deze klacht ligt nu bij de Geschillencommissie Wonen.
In eerste instantie leken de nieuwe matraskernen goed te zijn maar na enkele weken ontstond er in beide matrassen weer een kuil. Contact opgenomen met de klantenservice waar ik te horen kreeg dat zij hier niets mee gingen doen en dat ik mijn klacht weer bij de directie zou moeten melden. Als ik dit schriftelijk deed zou er zeker een reactie komen…
Ik heb op 8-6-2012 weer een klachtbrief aangetekend naar de directie van Swiss Sense gestuurd waarin ik eis dat de koopovereenkomst geannuleerd wordt en dat ik mijn geld terug krijg. Mocht ik hier geen reactie op krijgen of gaan ze hier niet mee akkoord dan meld ik ook deze klacht aan bij de Geschillencommissie Wonen.
Ik adviseer iedereen die het overweegt een bed te kopen bij Swiss Sense dit niet te doen. Het lijkt allemaal mooi maar als er problemen komen geeft Swiss Sense niet thuis.