Valse prijsopgave ontvangen van HarmonyFS (dixons laptop)
Geplaatst: 12 jun 2012 15:13
Beste forumleden,
Ik zit met een vervelend probleem. Ik ben een student en weet niet zo goed wat ik met de volgende situatie aanmoet.
Ik heb op 24-12-2010 een laptop aangeschaft bij de Dixons. Binnen 2 weken na aankoop had ik soms de foutmelding : Beeldscherm stuurprogramma is vastgelopen en herstelt. (het beeld viel dan even uit en deed het daarna weer)
Ik ben teruggegaan naar de Dixons en die verkoper gaf aan dat de videodriver nog niet was geinstalleerd, dit heeft hij voor mij gedaan terplekke. Wel zei meneer 'wat vreemd, er staan drivers op van een ouder type laptop'. Ik ben totaal niet technisch maar hierdoor gingen er wel alarmbellen rinkelen bij mij.
Het probleem bleef zich voordoen en derhalve is de laptop voor reperatie opgestuurd. Toen ik een paar weekjes later de laptop terugkreeg bleek het probleem exact het zelfde. (wel kreeg ik een prachtig papiertje mee waarop stond dat alles getest was en dat het goed werkte)
Dit bleef zo doorgaan en de laptop is nog een keer opgestuurd. Vervolgens kreeg ik een nieuwe hardeschijf in de laptop omdat daar het probleem in zou zitten. (vreemd dat het steeds veranderd, wel is de laptop naar verschillende reperatiecentra gestuurd)Na plaatsing van de nieuwe hardeschijf heb ik een kleine week kunnen computeren op een normale manier, hierna kreeg ik weer last van het vastlopen van het beeldscherm.
Ik ben weer naar de dixons gegaan begin mei (heb het ergens op papier zijn mocht dat van belang blijken) en deze hebben de laptop weer opgestuurd. Ik heb de laptop nog besproken met de bedrijfsleider van de dixons en die heeft hem opgestuurd met de mededeling dat er waarschijnlijk een klein softwarematig probleem was. Nu kreeg ik de prijsopgave van HarmonyFS (het zoveelste reperatiebedrijf, welke wel onderdeel blijkt te zijn van de dixons) en daarop stond doodleuk dat
'Het mainboard,keyboard,topcover en touchpad zijn beschadigd.
Ook is er vochtschade geconstateerd en daardoor werkt de laptop niet meer, onkundig gebruik ' Of ik 480 euro wil betalen. (de laptop was 550 nieuw) Overigens vreemd dat hij opeens stuk is want voordat hij wordt opgestuurd word eerst alles gecontroleerd en moet je een papier ondertekenen. Bij mij stond er : gebruikerskrasjes en beeldschermstuurprogramma werkt niet goed. Vreemd dat een bedrijfleider van de dixons niet zou merken als NIETS het meer deed.
De opties waren : reperatiekosten 480 euro,ongerepareerd retour of ik zou de laptop afstaan. Ik heb besloten even af te wachten omdat ik het gevoel had dat als ik ongerepareerd retour zou kiezen en hij is daadwerkelijk stuk dat ik dan geen poot heb om op te staan.
Nu hebben ze de laptop uit zichzelf teruggestuurd. Ik ben vandaag even langs de dixons geweest om te kijken en de laptop werkt gewoon. Hij is in de exact zelfde staat als hiervoor en alleen het beeldschermstuurprogramma is het probleem.
Ik heb dus 3x een valse prijsopgave met tekst en uitleg van een 'deskundige'.
Nu heb ik de laptop weer terug, maar eigenlijk moet ik hem nu dus weer voor reperatie (valt onder garantie) laten opsturen?
Kan iemand mij vertellen wat nou het beste is voor mij om te doen? Ik heb een jaar geleden een laptop gekocht voor school voor 550 euro (niet eens het goedkoopste van het goedkoopste) en hij is nu al een x aantal malen opgestuurd en het probleem blijft. Ik heb nu een andere pc gekocht omdat ik toch verder moet aan schoolwerk.
Kan ik niet een nieuwe/andere laptop eisen of mijn geld terug? En hoe zit het met harmonyFS dat valse prijsopgaves rondstuurt? Ik denk gelijk aan eventueel andere gedupeerde.
Ik wil hierbij iniedergeval iedereen waarschuwen voor HarmonyFS.
Bedankt alvast voor het lezen en ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan verschaffen.
Ik zit met een vervelend probleem. Ik ben een student en weet niet zo goed wat ik met de volgende situatie aanmoet.
Ik heb op 24-12-2010 een laptop aangeschaft bij de Dixons. Binnen 2 weken na aankoop had ik soms de foutmelding : Beeldscherm stuurprogramma is vastgelopen en herstelt. (het beeld viel dan even uit en deed het daarna weer)
Ik ben teruggegaan naar de Dixons en die verkoper gaf aan dat de videodriver nog niet was geinstalleerd, dit heeft hij voor mij gedaan terplekke. Wel zei meneer 'wat vreemd, er staan drivers op van een ouder type laptop'. Ik ben totaal niet technisch maar hierdoor gingen er wel alarmbellen rinkelen bij mij.
Het probleem bleef zich voordoen en derhalve is de laptop voor reperatie opgestuurd. Toen ik een paar weekjes later de laptop terugkreeg bleek het probleem exact het zelfde. (wel kreeg ik een prachtig papiertje mee waarop stond dat alles getest was en dat het goed werkte)
Dit bleef zo doorgaan en de laptop is nog een keer opgestuurd. Vervolgens kreeg ik een nieuwe hardeschijf in de laptop omdat daar het probleem in zou zitten. (vreemd dat het steeds veranderd, wel is de laptop naar verschillende reperatiecentra gestuurd)Na plaatsing van de nieuwe hardeschijf heb ik een kleine week kunnen computeren op een normale manier, hierna kreeg ik weer last van het vastlopen van het beeldscherm.
Ik ben weer naar de dixons gegaan begin mei (heb het ergens op papier zijn mocht dat van belang blijken) en deze hebben de laptop weer opgestuurd. Ik heb de laptop nog besproken met de bedrijfsleider van de dixons en die heeft hem opgestuurd met de mededeling dat er waarschijnlijk een klein softwarematig probleem was. Nu kreeg ik de prijsopgave van HarmonyFS (het zoveelste reperatiebedrijf, welke wel onderdeel blijkt te zijn van de dixons) en daarop stond doodleuk dat
'Het mainboard,keyboard,topcover en touchpad zijn beschadigd.
Ook is er vochtschade geconstateerd en daardoor werkt de laptop niet meer, onkundig gebruik ' Of ik 480 euro wil betalen. (de laptop was 550 nieuw) Overigens vreemd dat hij opeens stuk is want voordat hij wordt opgestuurd word eerst alles gecontroleerd en moet je een papier ondertekenen. Bij mij stond er : gebruikerskrasjes en beeldschermstuurprogramma werkt niet goed. Vreemd dat een bedrijfleider van de dixons niet zou merken als NIETS het meer deed.
De opties waren : reperatiekosten 480 euro,ongerepareerd retour of ik zou de laptop afstaan. Ik heb besloten even af te wachten omdat ik het gevoel had dat als ik ongerepareerd retour zou kiezen en hij is daadwerkelijk stuk dat ik dan geen poot heb om op te staan.
Nu hebben ze de laptop uit zichzelf teruggestuurd. Ik ben vandaag even langs de dixons geweest om te kijken en de laptop werkt gewoon. Hij is in de exact zelfde staat als hiervoor en alleen het beeldschermstuurprogramma is het probleem.
Ik heb dus 3x een valse prijsopgave met tekst en uitleg van een 'deskundige'.
Nu heb ik de laptop weer terug, maar eigenlijk moet ik hem nu dus weer voor reperatie (valt onder garantie) laten opsturen?
Kan iemand mij vertellen wat nou het beste is voor mij om te doen? Ik heb een jaar geleden een laptop gekocht voor school voor 550 euro (niet eens het goedkoopste van het goedkoopste) en hij is nu al een x aantal malen opgestuurd en het probleem blijft. Ik heb nu een andere pc gekocht omdat ik toch verder moet aan schoolwerk.
Kan ik niet een nieuwe/andere laptop eisen of mijn geld terug? En hoe zit het met harmonyFS dat valse prijsopgaves rondstuurt? Ik denk gelijk aan eventueel andere gedupeerde.
Ik wil hierbij iniedergeval iedereen waarschuwen voor HarmonyFS.
Bedankt alvast voor het lezen en ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan verschaffen.