Direct na het openen van de brief moest ik gaan zitten en mij even goed vasthouden, diep ademhalen en de brief nogmaals lezen. De prijsstijging bedroe 20,8%
Ondanks dat wij in het gelukkige bezit zijn van een bedrijfsplaats komt deze stijging geheel voor onze eigen rekening omdat ons kinderdagverblijf al boven de max. vergoedingsgroote ligt.
Dit betekent voor ons persoonlijk een kostenpost van ruim 400 euro per maand voor 2 dagen per week opvang. (dan heb ik de vergoeding van de bedrijfsplaats al afgetrokken)
Eten??? ja brood en fruit krijgt hij, melk ook maar dat is gewone en die mag hij nog niet hebben. Hij krijgt dus nog melk mee van thuis. Luiers.... moet ik zelf mee brengen
Ik vraag me af waar de grens ligt als het gaat om verhogingen van prijzen. Ik weet dat kinderdagverblijven hun prijzen zelf mogen bepalen, maar ik vraag me wel af of die prijzen nogwel reeel zijn.
Andere opvangmogelijkheden heb ik niet. Geen opa's of oma's, geen gastouder, geen ander kinderdagverblijf. Bovendien ligt het verblijf waar hij nu naar toe gaat tegenover mijn huis, kent hij zijn leidsters en zijn groepsgenootjes. Een hoop voordelen heeft dit verblijf voor ons wel, maar moet ik dan die prijsverhoging van 20,8% zomaar pikken en slikken?????
Ik kan een klacht indienen bij het bestuur en bij de ouderraad, maar zou dat nou werkelijk iets opleveren?????
Nathasja