LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gematst door Flanderijn en van der Heide

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Johannazoekt
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2012 21:54

Gematst door Flanderijn en van der Heide

Ongelezen bericht door Johannazoekt »

Na 4 maanden onzorgvuldig (m.a.w. niet) mijn VGZ zorgverzekeraar te betalen, ontving ik een incasso brief van Flanderijn en van der Heide.
Mooi hoofdsommetje + de kosten van Flanderijn (buitenrechtelijke kosten) van 79 euro.

Toevallig had ik net 3 dagen voordat ik de incassobrief ontving de VGZ rekeningen betaald.
Dus had ik contact opgenomen met Flanderijn en van der Heide, om te vragen voor een vernieuwde rekening. De hoofdsom had ik namelijk betaald, maar ik begreep dat ik al ruim te laat was en dus de incassokosten zou moeten betalen.
Dus ze vroegen mij een kopie te sturen van de overboekingen zodat ze een nieuwe acceptgiro konden toesturen (print screen van mijn internetbankieren over de e-mail). Zodat ik een nieuwe rekening zou krijgen met enkel de 79 euro in plaats van het totaal van 550 euro.

Tegen mijn verwachting in ontving ik gisteren een e-mail met daarin de vermelding dat het verschuldigde bedrag voldaan was. Dolgelukkig! Bespaart mij 80 euro en het ging allemaal vrij gemakkelijk :D

Dus met incassobureaus kunnen ook nog erg flexibel en besparend zijn ^^
In het vervolg gewoon de rekeningen netjes bijhouden :>

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Gematst door Flanderijn en van der Heide

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als er (aantoonbaar) betaald is, voor er een schrijven komt, is dat schrijven te laat.

Frau
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2012 22:27

Re: Gematst door Flanderijn en van der Heide

Ongelezen bericht door Frau »

Kijk dat is netjes dat je betaald hebt!
Jolijn schreef:Als er (aantoonbaar) betaald is, voor er een schrijven komt, is dat schrijven te laat.
Dat is niet helemaal waar. De betaling is te laat. Het bedrijf heeft kosten gemaakt om het wel te innen. Ze hebben het doorgezet naar de deurwaarder (was ook weer geld kost). Als je dan wel de hoofdsom hebt betaald zijn die incassokosten al gemaakt en die kun je alsnog op de debiteur verhalen. Ook al heb je de brief nog niet ontvangen. Maar goed dat is hier gelukkig niet aan de orde!

Johannazoekt
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2012 21:54

Re: Gematst door Flanderijn en van der Heide

Ongelezen bericht door Johannazoekt »

Hoe dan ook ik was dol gelukkig! Ik verwacht aangezien ik toch al meermaals ruim te laat was en er ook administratie 'gedoe' dus ofwel kosten waren uitgevoerd ik niet meer onder die 79 euro uit kon komen.

Aangename verrassing :)

Gesloten