PostNL pakket verdwenen in Zwolle
Geplaatst: 14 jun 2012 11:23
Mijn ouders hebben de DE punten van diverse generaties en familileden verzameld om een nieuw koffiezetapparaat te kopen. Bestelling geplaatst via de webshop, vervolgens naar het postkantoor om de punten op te sturen. Ze hadden nooit eerder een pakketje verstuurd en hebben zich laten adviseren / helpen door de medewerker.
Nu blijkt het pakket met punten (twv € 150,-) niet te zijn overgekomen. Na veel bellen en mailen met PostNL (inclusief de nodige belkosten) blijkt dat men via Track & Trace kan herleiden dat het pakket bij het sorteercentrum in Zwolle is verdwenen. Reactie PostNL: pech gehad, pakket was niet verzekerd dus geen vergoeding. Zelfs de verzendkosten niet retour. De optie om het pakket te verzekeren was niet aangegeven door de medewerker destijds. Ook vreemd dat je niet eens de verzendkosten retour krijgt terwijl iedereen het er over eens is dat het bij PostNL mis is gegaan. Betalen voor een niet geleverde dienst?
We hadden van Douwe Egberts ook meer verwacht. Zij staan in hun recht, echter het is toch duidelijk dat de punten zijn opgestuurd, DE heeft zelf ook nog navraag gedaan naar de track en trace code. De punten hebben alleen bij DE waarde, daar worden ze na inname ook gewoon vernietigd. Enige reactie die DE geeft: "Stuur maar nieuwe punten op. Het gebeurt vaak dat pakketjes met ons adres er op in Zwolle verdwijnen..."
Nu blijkt het pakket met punten (twv € 150,-) niet te zijn overgekomen. Na veel bellen en mailen met PostNL (inclusief de nodige belkosten) blijkt dat men via Track & Trace kan herleiden dat het pakket bij het sorteercentrum in Zwolle is verdwenen. Reactie PostNL: pech gehad, pakket was niet verzekerd dus geen vergoeding. Zelfs de verzendkosten niet retour. De optie om het pakket te verzekeren was niet aangegeven door de medewerker destijds. Ook vreemd dat je niet eens de verzendkosten retour krijgt terwijl iedereen het er over eens is dat het bij PostNL mis is gegaan. Betalen voor een niet geleverde dienst?
We hadden van Douwe Egberts ook meer verwacht. Zij staan in hun recht, echter het is toch duidelijk dat de punten zijn opgestuurd, DE heeft zelf ook nog navraag gedaan naar de track en trace code. De punten hebben alleen bij DE waarde, daar worden ze na inname ook gewoon vernietigd. Enige reactie die DE geeft: "Stuur maar nieuwe punten op. Het gebeurt vaak dat pakketjes met ons adres er op in Zwolle verdwijnen..."