LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.zorgtoeslag.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
iharleman
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2012 21:40

www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door iharleman »

Wanneer je zorgtoeslag googled staat deze site bovenaan. Dit is zeer misleidend. Als je als 18-jarige voor het eerst zorgtoeslag aanvraagt ben je in de veronderstelling dat je op deze site zorgtoeslag aanvraagt. Echter er wordt na een paar weken 19 euro van je rekening afgeschreven! Het is nl.de site van een soort bemiddelingsbureau.
Schandalig!! Mag dit zomaar?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door snepke »

Lees jij dan niets voor je ergens mee akkoord gaat.
Je moet toch je gegevens invullen.
Er staat toch duidelijk dat het 19 euro kost als je het hun laat aanvragen
https://www.zorgtoeslag.nl/index.php?pa ... -werkt-het

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zie er niets schandaligs aan, hoor. Gewoon effe lezen, ze nemen je [werk*] uit handen en dat kost je €19,00. Natuurlijk proberen ze zo hoog mogelijk op de Google lijst te staan, da's inkomen. Je had gewoon gratis de Belastingdienst moeten bellen, formulier krijg je thuis, invullen, kost een postzegel. Een troost, je bent niet de enige die hier in tuint.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
Je had gewoon gratis de Belastingdienst moeten bellen, formulier krijg je thuis, invullen, kost een postzegel.
Bellen? Postzegel? Weggegooid geld.

Gratis online aan te vragen http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _toeslagen
Tuurlijk. Als je DiGid code hebt (ik ben hem kwijt). En er zijn velen met mij die dit niet gebruiken. Maar natuurlijk heb je daarin ook gelijk.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zoals snepke al zei staat er inderdaad duidelijk genoeg op.. Op de homepage staat al dat het om een intermediair gaat... Bovendien ziet men toch al aan de site dat het geen site is van de belastingdienst ofzo, maar gewoon gewoon een bedrijfje..

Overigens 2de zoekresultaat bij mij is direct de site van de belastingdienst zelf.. Dan gaat daar toch echt mijn voorkeur naar uit ipv een wazige site..

Omgaan met Google en betrouwbare resultaten onderscheiden van de rest is ook een vak apart, net zoals het herkennen van sites die dit doen voor een eigen commercieel belang.. Hoe dan ook de les kostte nu slechts 19 euro, volgende keer beter lezen want de les had veel duurder kunnen zijn.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je dochter had ook gewoon naar de site van de belastingdienst kunnen zijn. Zij zijn degene die de toeslag uit betalen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
Als je DiGid code hebt (ik ben hem kwijt).
Opnieuw aanvragen.
En er zijn velen met mij die dit niet gebruiken.
Dat zijn dan doorgaans de 70-plussers.
Haha, je mag nooit meer raden! Maar wist niet dat je het opnieuw kon aanvragen: dacht dat dit éénmalig was. Dank voor deze tip van een behoorlijke 70++++-ster

JanGeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2013 11:51

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door JanGeven »

Hallo allemaal,

Ik was bijna 18 jaar en wilde zorgtoeslag aanvragen.
Ik typte in op Google 'zorgtoeslag aanvragen' , de eerste die bovenaan stond was www.zorgtoeslag.nl
Hier heb ik toen ook maar op geklikt en alles ingevuld. Na 3 weken zou er €24,50 afgeschreven worden dit was ook gedaan en was verder geen probleem.

Maar de 20e van de maand heb ik geen zorgtoeslag gekregen en dat vond ik al vreemd, maar 2 maanden later had ik nog steeds geen zorgtoeslag gekregen. Toen ben ik gaan zoeken of het oplichters waren en kwam ik bij 'Opgelicht' uit en bij 'Tros Radar' . Vanaf dat moment wist ik zeker dat ik opgelicht werd en heb ik de €24,50 teruggeboekt naar mijn eigen rekening.

Daarna heb ik een aantal aanmaningen gekregen maar daar heb ik niks mee gedaan omdat het toch oplichters waren. Nu kreeg ik vanmorgen een brief van 'Ultimoo Incasso' dat ik binnen 5 dagen het bedrag van €64,66 naar hun rekening moest overmaken dit klopt toch niet?
Wat moet ik hiermee?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door CB »

Misschien contact opnemen met Ultimo incasso? Als je niets doet volgt er vanzelf meer correspondentie met nog hogere kosten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En dan vraag ik me af: zie je in een tijdschrift ook niet het verschil tussen een advertentie en een redactioneel artikel?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

JanGeven schreef:Hallo allemaal,

Ik was bijna 18 jaar en wilde zorgtoeslag aanvragen.
Ik typte in op Google 'zorgtoeslag aanvragen' , de eerste die bovenaan stond was http://www.zorgtoeslag.nl
Hier heb ik toen ook maar op geklikt en alles ingevuld. Na 3 weken zou er €24,50 afgeschreven worden dit was ook gedaan en was verder geen probleem.

Maar de 20e van de maand heb ik geen zorgtoeslag gekregen en dat vond ik al vreemd, maar 2 maanden later had ik nog steeds geen zorgtoeslag gekregen. Toen ben ik gaan zoeken of het oplichters waren en kwam ik bij 'Opgelicht' uit en bij 'Tros Radar' . Vanaf dat moment wist ik zeker dat ik opgelicht werd en heb ik de €24,50 teruggeboekt naar mijn eigen rekening.

Daarna heb ik een aantal aanmaningen gekregen maar daar heb ik niks mee gedaan omdat het toch oplichters waren. Nu kreeg ik vanmorgen een brief van 'Ultimoo Incasso' dat ik binnen 5 dagen het bedrag van €64,66 naar hun rekening moest overmaken dit klopt toch niet?
Wat moet ik hiermee?

Heb je dit bij de uitleg gezien:
Voor deze service betaalt u slechts € 24,50. U zult vervolgens binnen 6 tot 8 weken bericht ontvangen van de Belastingdienst, die de zorgtoeslag toekent.
Vervolgvraag: Heb je van de belastingdienst bevestiging ontvangen (of van toekennen, of van afwijzen)? Zo nee - dan kan je het incassoburo melden dat er geen werkzaamheden verricht zijn, omdat er geen bericht van de belastingdienst is gekomen over de (status van) de aanvraag.

Verder is het een beetje vreemd - op de site zelf staat niet wie ze zijn, alleen een telefoonnummer en een info@ adres.
Maar - via de WHOIS vind je de eigenaar - JSKS.

De hele (openbare en gratis opvraagbare) whois info:
Domeinnaam zorgtoeslag.nl
Status actief
Houder JSKS
Administratieve contactpersoon [email protected]
Datum registratie 2002-07-01
Datum laatste wijziging 2009-12-15
Administratie door NL Domain Registry
Het domein jsks verwijst naar dit bedrijf:
JSKS Administratie & Fiscaal Advies
Maseratilaan 6b
3261 NA Oud-Beijerland
telefoon: 0186-769041
e-mail: [email protected]
Ik zou hen eens aanschrijven / mailen met de vraag waarom men incassoburo`s stuurt terwijl de belastingdienst geen aanvraag bevestigd heeft.


En alweer de vraag - waarom niet rechtstreeks bij de belastingdienst? Is echt niet moeilijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar de 20e van de maand heb ik geen zorgtoeslag gekregen en dat vond ik al vreemd, maar 2 maanden later had ik nog steeds geen zorgtoeslag gekregen. Toen ben ik gaan zoeken of het oplichters waren en kwam ik bij 'Opgelicht' uit en bij 'Tros Radar' . Vanaf dat moment wist ik zeker dat ik opgelicht werd en heb ik de €24,50 teruggeboekt naar mijn eigen rekening.
Heb je ook geprbeerd om contact met ze op te nemen? Hen aangegeven dat ze hun diensten moeten leveren? Of dat je het geld terug wil omdat ze hun diensten niet hebben geleverd?

Of heb je 'zomaar', zonder iets te zeggen, het geld terug laten storten? In dat geval kan ik het nl. levendig voorstellen dat ze een incassoburo op je af sturen.

Sorayadehaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2013 12:13

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door Sorayadehaan »

Niet iedereen snapt dat je op de urlbalk moet kijken om te zien of er een verschil is met de belastingdienst. En zorgtoeslag, klinkt toch ook als belastingdienst. En niet iedereen leest de kleine lettertjes, vooral niet als je denkt met de belastingdienst te maken te hebben, want die is toch gratis. Er tuinen dagelijks mensen in. En bij klachten proberen ze je te intimideren met waanzinnige bedragen, zoals 3200 euro als u niet gauw betaalt. Dat werd tegen de 8o jarige gezegd die opbelde. Dit bedrijf moet snel aangepakt worden. En minimaal verplicht worden om duidelijk aan te geven dat zij 24,50 euro gaan afschrijven.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Sorry, maar als je het verschil niet ziet tussen een site van de belastingdienst en www.zorgtoeslag.nl dan moet je als de donder die internetstekker uit je PC trekken, en ver van internet en aanverwante zaken blijven.

Dit is zo'n beetje de eerste tekst die je ziet: "Zorgtoeslag.nl is de intermediair voor het snel aanvragen, wijzigen of stopzetten van uw zorgtoeslag"

Hoe duidelijk wil je het hebben dat het niet de belastingdienst is???

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door plumber »

PeterW1572 schreef:Sorry, maar als je het verschil niet ziet tussen een site van de belastingdienst en http://www.zorgtoeslag.nl dan moet je als de donder die internetstekker uit je PC trekken, en ver van internet en aanverwante zaken blijven.

Dit is zo'n beetje de eerste tekst die je ziet: "Zorgtoeslag.nl is de intermediair voor het snel aanvragen, wijzigen of stopzetten van uw zorgtoeslag"

Hoe duidelijk wil je het hebben dat het niet de belastingdienst is???
Wat zou je hier van zeggen.Is ook heel duidelijk

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rgtoeslag/

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Sorayadehaan schreef:Niet iedereen snapt dat je op de urlbalk moet kijken om te zien of er een verschil is met de belastingdienst. En zorgtoeslag, klinkt toch ook als belastingdienst. En niet iedereen leest de kleine lettertjes, vooral niet als je denkt met de belastingdienst te maken te hebben, want die is toch gratis.
Tsjonge, dan ga ik snel een website "belastingteruggave.nl" oid. starten. Blijkbaar zijn er veel mensen die dan, zonder verder te kijken, denken dat het wel van de belastingdienst zal zijn. Wat ik verder op de site zet, wordt blijkbaar toch niet gelezen, dus dan kan ik er gewoon duidelijk op zetten dat als je iets via die site doet, je € 100 aan mij moet betalen en vervolgens word ik slapend rijk.

Sorayadehaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2013 12:13

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door Sorayadehaan »

Triest, die reacties van mensen de de hele dag achter de computer zitten en vinden dat de rest van de wereld minstens even veel miet weten. Ik zou zeggen, google even op empathie, en oefen daar even mee, voordat je denigrerende reacties plaatst. Niet iedereen lijkt op jullie (gelukkig)
@peterw waarom zou Zorgtoeslag.nl niet van de belasting zijn? En is het echt zo duidelijk dat intermediair betekent dat het niet van de belastingdienst is? Er staat immers dat ze het gratis berekenen.
@kweenie, dat is precies wat zorgtoeslag.nl doet, mensen geld aftroggelen en slapend rijk worden, want de mensen vullen zelf hun gegevens in, en zij sturen het alleen maar door. Dat is dus oplichting!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door devious »

Sorayadehaan schreef:...En is het echt zo duidelijk dat intermediair betekent dat het niet van de belastingdienst is? ....
...dat is precies wat zorgtoeslag.nl doet, mensen geld aftroggelen en slapend rijk worden, want de mensen vullen zelf hun gegevens in, en zij sturen het alleen maar door. Dat is dus oplichting!
En hier spreek je jezelf heel hard tegen. En het is geen oplichting, ze doen immers wat er staat.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door thecure »

Sorayadehaan schreef:Triest, die reacties van mensen de de hele dag achter de computer zitten en vinden dat de rest van de wereld minstens even veel miet weten. Ik zou zeggen, google even op empathie, en oefen daar even mee, voordat je denigrerende reacties plaatst. Niet iedereen lijkt op jullie !
Dat is niet triest, maar realistisch. Gewoon lezen wat er staat en ook je verantwoordelijkheid nemen als jehet niet doet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: www.zorgtoeslag.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Sorayadehaan schreef: @kweenie, dat is precies wat zorgtoeslag.nl doet, mensen geld aftroggelen en slapend rijk worden, want de mensen vullen zelf hun gegevens in, en zij sturen het alleen maar door. Dat is dus oplichting!
Nee hoor. Er is geen sprake van oplichting als je gewoon netjes doet wat je zegt dat je zult doen.

Op de zelfde manier zijn er bijvoorbeeld commerciële vergelijkingssites voor telefoonabonnementen of voor energie, die ook allemaal niet door die maatschappijen zelf worden onderhouden, maar die door andere mensen worden onderhouden. En die ook hun geld verdienen door het leveren van een bepaalde dienst. Is bv. energieleveranciers.nl dan ook een oplichter, omdat je als klant zou kunnen denken dat het de site van je energieleverancier is?

Gesloten