Hier is dan mijn ervaring met youfone.
Mijn abonnement:
Youfone 250 minuten 1-jarig contract* € 5,85
met 15 SMS Bundel € 0,95
en Onbeperkt Snel Internet Nederland € 8,95 met Fair Use Policy
Totaal maandelijks € 15,75
en Aansluitkosten € 9,95 Eenmalig
1. Aanmelding:
Ik probeerde me rond oktober 2011 aan te melden bij youfone, aangezien toen de tijd dit een van de goedkoopste aanbieders voor onbeperkt internet. Ik heb mijn telefonisch aangemeld, waar ik een mevrouw aan de lijn kreeg die het hele proces me me door naam. Op het einde zei ze over 2 of 3 dagen krijgt u op uw email een bevestiging van u bestelling. Nou na een week nog geen email, dus heb ik weer gebeld. Weer het proces doorgenomen en weer werd tegen mij gezegd wacht 2 a 3 dagen op de bevestiging email. Dit keer was er dik een maand voorbij nog steeds geen email. Ik was er dan ook niet meer achteraan gegaan en omdat ik nog geen smart-telefoon was ik blij met mijn oude Hi-abonnement. Dan toen ik rond januari me eerste smart-telefoon kocht heb ik me via de website aangemeld en had de bevestiging email dezelfde avond binnen. Misschien beetje mijn fout dat ik dat niet gelijk had gedaan, maar hey, de optie om telefonisch te bestellen was er ook en zou dan ook moeten werken.
2. Simkaart:
In de bestellings-mail dat ik op 23 jan heb ontvangen staat "U ontvangt uw nieuwe simkaart binnen 3 weken". De simkaart was pass begin maart bij mij binnen. In de tussentijd heb ik natuurlijker gebeld en wist van de klantenservice te achterhalen da mijn simkaart ook pass 14 maart actief zou worden. Dus dat de simkaart te laat was geleverd was toen niet boeiden, maar ik heb nu echt gehad en nu stoort me dan ook elke klein foutje.
Ik dus dan op 14 maart de simkaart in mijn toestel, staat op het scherm "No service" en "sim card not provisioned mm#2". Dus ik weer mailen en bellen. Antwoord in de email was dan ook "Gelieve uw toestel uit-en aan te zetten". had ik al eerder gedaan maar deed het dan nog een paar keer. Uit eindelijk had ik geluk met de klantenservice die dan de simkaart opnieuw activeerde en toen deed die het, inmiddels was weer 29 maart.
3. Rekening
Nou hij deed het en ik dacht bij mijzelf: "Moeizame overgang maar hij doet het nu". Toen kreeg ik de rekening van maart (dus van 14 t/ 31 maart). Btw tot de 29ste maart was ik gewoon niet bereikbaar. De rekening voor maart bleek € 36,75 te zijn. Ik weer mailen en weer bellen. Bij de klantenservice zeiden ze dat de eerste twee manden in rekening werden gebracht. Btw je kan dit absolute niet opleiden uit de factuur, maar ik dacht:”Het wel zal kloppen”. Dan kwam de rekening van april. Dit keer was het € 34,94. Ik ben dan weer gaan bellen. Werd tegen me gezegd, dat is voor de volgende maand ook en opeens verandert het verhaal van we verrekenen de eerste 2 maanden in we verrekenen altijd voor 2 maanden. Ik vond het raar dat ik daar niet eerder van had gehoord en dacht ik ga de facturen op MyYofone bekijken. Toen ik ingelogde zag ik 2 nummers staan. De mijne en een wildvreemde. Dus weer bellen. Wat bleek ze hadden me het verbruik van de andere ook berekent. Dus na weer gebeld te hebben hebben ze het bedrag was te veel was verrekent terug gestoord.
4. Geen Signaal en Internet
Mijn signaal is op dit moment altijd rond 1 bar or gewoon totaal leeg waar door ik soms ook niet bereikt kan worden. Het gebeurt het meest bij mij thuis maar ook als ik onderweg ben. Het ligt niet aan het toestel want ik heb de simkaart in een andere telefoon gedaan en hetzelfde verhaal en ik heb ook een andere sim kaart in mijn toestel gedaan en er was geen probleem.
Wat het internet betreft heb ik al 3 manden last van, het is gewoon zo traag dat je soms de speed test niet eens kan uitvoeren. Bij mijn abonnement moet ik in een in de praktijk rond de 700kB/s Down en 300kB/s Up hebben. Mijn snelheid is op dit moment 5.4 kB/s Down en 5.1 kB/s hier de link
http://www.speedtest.net/android/225854750.png. Dus zoals altijd heb ik ze weer gebeld. Ze vertelden me dat ik al 140 mb had gedownload en dus de fair use policy van kracht is. Toen ik vroeg waar mijn snelheid dan niet 128 kB/s Down en 64 kB/s Up is, werd tegen me verteld omdat dat het oude systeem was. Daarna werd mij voor 1 euro meer een nieuwe abonnement aangeboden met 3,6 MB/s down en 1,5 MB/s Up en een maandelijks limit van 1500mb. Ik heb gewoon nee gezegd want volgend maan is de FUP misschien wel 5 MB. Sinds je nergens kan achterhalen hoeveel MB je volgens hun gedownload hebt en hoeveel hun gemiddeld klant in een maand heeft gedownload.
5. Klantenservice
de ervaring met de klantenservice was gewoon verschrikkelijk. In het begin waren de wachttijden rond 1 uur wat je dan ook gewoon 6 euro koste of meer. Nu is het dan 1.39 gesprek maar ook dit kan oplopen. Want ik heb nu 4 keer meegemaakt dat zodra ik iemand aan de lijn kreeg mij werd opgehangen. Twee keer was dat onmiddellijk en twee keer gewoon toen ik probeerde uit te legen wat het probleem was.
Nou dat zijn mijn ervaring zover, weg kan ik niet want dan moet ik de resterende maanden uit betalen en dat gun ik hun niet.