Tele2 abonnement doorgelopen na overlijden nu bij GGN
Geplaatst: 17 jun 2012 12:09
Ik help iemand uit Irak met zijn administratie en kwam daarbij een vreemd probleem tegen met Tele2 en inmiddels ook GGN.
Mijn cliënt had een brief van GGN gekregen waarin hij werd gesommeerd een paar honderd euro te betalen voor het internet-telefoon-televisie abonnement dat zijn ex-vrouw bij Tele2 had.
Zijn ex-vrouw is in augustus 2011 overleden bij een auto-ongeluk, waarbij ook mijn cliënt zwaar gewond raakte. Hierdoor kan hij zijn eigen administratie niet meer doen.
In het telefoongesprek dat ik maandag 7 mei met Tele2 heb gevoerd, bleek dat mevrouw het contract met Tele2 in april 2011 had opgezegd. Daarna heeft Tele2 het abonnement echter laten doorlopen. Dit alles was bij meneer niet bekend. Hij had enkele jaren geleden al telefonisch doorgegeven aan Tele2 dat het abonnement op naam van zijn vrouw moest komen.
Na overlijden van mevrouw is haar huis ontruimd door anderen (meneer lag nog in het ziekenhuis vanwege zijn verwondingen), waarna natuurlijk ook geen gebruik meer werd gemaakt van de kabelaansluiting van Tele2. Helaas is het abonnement toen niet opgezegd.Tele2 is echter rekeningen blijven sturen naar dat adres en bleef dat doen tot en met april 2012. Vervolgens heeft Tele2 een deurwaarder in de arm genomen om het geld binnen te krijgen. Deze deurwaarder heeft meneer opgespoord (als ex-echtgenoot) van mevrouw en maant hem nu aan om te betalen. Tele2 wist het adres van meneer niet, heeft daar dus ook nooit rekeningen of aanmaningen naartoe gestuurd. Ik heb in dat gesprek doorgegeven dat hij geen prijs stelt op de dienstverlening van Tele2, en dat het abonnement zo snel mogelijk kon stoppen.
Tele2 kon echter de opdracht aan GGN niet terughalen volgens de klantenservice.
Vervolgens heb ik een brief geschreven aan Tele2 met uitleg van de situatie en een dringend verzoek om de situatie opnieuw te bekijken, en een email aan GGN met deze boodschap.
Tele2 heeft niet gereageerd. GGN kwam met een uitdraai uit de Tele2 administratie waarin het abonnement op naam van meneer bleek te staan, en handhaaft de vordering.
In een nieuw telefoongesprek met de klantenservice van Tele2 kreeg ik gelijk, maar ik moest het verder afhandelen met GGN.
Ik wil dat Tele2 de vordering herziet vanwege het schrijnende verhaal dat erachter zit. Kan Radar hierbij helpen?
Mijn cliënt had een brief van GGN gekregen waarin hij werd gesommeerd een paar honderd euro te betalen voor het internet-telefoon-televisie abonnement dat zijn ex-vrouw bij Tele2 had.
Zijn ex-vrouw is in augustus 2011 overleden bij een auto-ongeluk, waarbij ook mijn cliënt zwaar gewond raakte. Hierdoor kan hij zijn eigen administratie niet meer doen.
In het telefoongesprek dat ik maandag 7 mei met Tele2 heb gevoerd, bleek dat mevrouw het contract met Tele2 in april 2011 had opgezegd. Daarna heeft Tele2 het abonnement echter laten doorlopen. Dit alles was bij meneer niet bekend. Hij had enkele jaren geleden al telefonisch doorgegeven aan Tele2 dat het abonnement op naam van zijn vrouw moest komen.
Na overlijden van mevrouw is haar huis ontruimd door anderen (meneer lag nog in het ziekenhuis vanwege zijn verwondingen), waarna natuurlijk ook geen gebruik meer werd gemaakt van de kabelaansluiting van Tele2. Helaas is het abonnement toen niet opgezegd.Tele2 is echter rekeningen blijven sturen naar dat adres en bleef dat doen tot en met april 2012. Vervolgens heeft Tele2 een deurwaarder in de arm genomen om het geld binnen te krijgen. Deze deurwaarder heeft meneer opgespoord (als ex-echtgenoot) van mevrouw en maant hem nu aan om te betalen. Tele2 wist het adres van meneer niet, heeft daar dus ook nooit rekeningen of aanmaningen naartoe gestuurd. Ik heb in dat gesprek doorgegeven dat hij geen prijs stelt op de dienstverlening van Tele2, en dat het abonnement zo snel mogelijk kon stoppen.
Tele2 kon echter de opdracht aan GGN niet terughalen volgens de klantenservice.
Vervolgens heb ik een brief geschreven aan Tele2 met uitleg van de situatie en een dringend verzoek om de situatie opnieuw te bekijken, en een email aan GGN met deze boodschap.
Tele2 heeft niet gereageerd. GGN kwam met een uitdraai uit de Tele2 administratie waarin het abonnement op naam van meneer bleek te staan, en handhaaft de vordering.
In een nieuw telefoongesprek met de klantenservice van Tele2 kreeg ik gelijk, maar ik moest het verder afhandelen met GGN.
Ik wil dat Tele2 de vordering herziet vanwege het schrijnende verhaal dat erachter zit. Kan Radar hierbij helpen?