LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groenestroom van Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Leo Radder

Groenestroom van Essent

Ongelezen bericht door Leo Radder »

In februari van dit jaar kreeg mijn vrouw in een winkelcentrum in Leidschendam een pakket met groene handdoeken in haar handen gedrukt, welke ze mocht houden als ze tekende voor groene stroom van Essent. Mijn vrouw vond die groene stroom wel een goede gedachte en zette haar handtekening. Later thuis hoorde zij van mij dat ik al in november 2002 bij onze huisleverancier de NUON overgestapd was op groene stroom. Vervolgens hebben wij Essent gebeld en de situatie uitgelegd. Het was geen probleem, het contract bij Essent zou vervallen en we mochten de handdoeken zelfs houden.
Nu tientallen telefoontjes en ruim 9 maanden later ben ik nog steeds bezig deze zaak met Essent af te handelen. Ik ben ondertussen ongewild over gestapt naar groene stroom van Essent, heb keurig mijn 1e nota betaald, moest daarna op verzoek van Essent niet meer betalen, maar wachten op een totaal-afrekening, wordt nu bedreigd met afsluiting, maar ik ben gelukkig na tientallen telefoontjes weer terug bij de NUON en betaal ook sinds oktober weer aan de NUON, maar Essent blijft dreigen met afsluiten, terwijl ze mij al al maanden beloven een afrekening te sturen. Het laatste bericht is dat ze die voor 11 december beloven te sturen.
Wordt vervolgd. :evil:

Gast

Re: Groenestroom van Essent

Ongelezen bericht door Gast »

kwestie van communiceren thuis, helpt dit soort dingen te voorkomen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

:evil: Mijn dochter kreeg een telefoontje van essent of ze wel groene stroom wilde hebben.
mijn dochter antwoorde dat ze dit niet wilde, toen werd gevraagd of ze dan wel informatie wilde.
ja dat mocht dan wel.
tot haar verbazing kreeg ze een paar dagen later een contract van essent voor groene stroom.

en dus heeft haar vriend naar essent gebeld dat dit niet de bedeoeling was en of ze het maar even wilden verwijderen, nu dit was geen probleem want dat gebeurde wel vaker.

met vr groet J.J.Boor

clowntje

Ongelezen bericht door clowntje »

Net als Leo zatten ook wij op deze vervelende manier vast aan een contract bij Essent. Iemand heeft op onze naam het kaartje ingevuld voor een set handdoeken terwijl wij hier niets van wisten. Na wel 10 keer bellen en veel tijd kwijt te zijn geweest aan het bellen kreeg ik na 4 mnd iemand bij Essent aan de telefoon die eindelijk het uitging zoeken. Al de keren daarvoor zou ik al terug gebeld worden en zou het opgelost worden. Maar nee hoor, terugbellen kunnen ze niet, afdeling klachten is voor klanten te bereiken, alleen voor personeel(zegt al genoeg denk ik). Maar aanmaningen en extra kosten hiervoor berekenen kunnen ze wel op kort termijn. Belachelijk bedrijf. Was nog nooit voor gekomen dat een vreemde een handtekening zetten op iemand anders zijn naam.
Ja doei

marjan

Ongelezen bericht door marjan »

Hallo, ik sluit me volledig aan bij de vorige 2 klachten van mensen, die aan groenstroom van Essent vastzaten of nog zitten en alle mogelijke moeite moeten doen om er van af te komen. Het lijkt wel of ze je met de haren erbij slepen; niet goedschiks dan kwaadschiks. Ik was ook op een zeer misleidende manier aan groenstroom van Essent gekomen, terwijl ik al bij Greenchoice zat, door een prijsvraag, waarbij ik niet eens in de gaten had, dat je je daarmee ook opgaf! Heb hemel en aarde moeten bewegen om er weer van af te komen, het vel is me over e oren getrokken, het heeft veel telefoongeld gekost en portoen tijd, maar bovenal was ik zo ontzettend kwaad om zo'n behandeling en wat ik ook deed, het hielp niets en ze gingen gewoon door met hun geintimideer. Toen was ik het zo zat, dat ik ze zelf eens heb bedreigd met van alles en nog wat en dat bleek te helpen, want toen kon er eindelijk normaal over worden gepraat, waar de fout zat-bij hun dus- en nu schijn ik er eindelijk van af te wezen! Maar de volgende dag lagen er al weer een herinnering en een aanmaning op de mat voor gas, dat echt al lang betaald was Die administratie daar is echt een chaos, waar je volgens mij pas van af komt als komende april die markt ook eindelijk vrij is, want dan kunnen we weg bij Essent en daar verheug ik me toch zo op!

Bert_F

Ongelezen bericht door Bert_F »

Hoewel de energiebedrijven de eerst verantwoordelijken zijn, mogen we beslist niet vergeten dat we deze ellende ook voor een groot deel aan onze overheid te danken hebben.

Men wilde koste wat het kost van diverse diensten af, met het gevolg dat de ene dienst na de andere werd versjacherd aan de hoogstbiedende.

Nu echter deze bedrijven zich steeds meer ontpoppen tot nietsontziende asociale geldwolven, wiens enige prestatie is wanprestatie, nu kijkt diezelfde overheid lijdzaam toe en laat de burger in de kou staan.

Wie lijdzaam toekijkt is medeschuldig.

http://www.geocities.com/grayfox_nl/ess ... meset.html

Gesloten