LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ian33
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:38

Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door Ian33 »

T-mobile, Tele2 en Hi hebben een mooie aanbieding voor de Sony Xperia S;
Maar wat is de beste keus, blijven bij Hi of over stappen? Ik zit momenteel bij Hi.
En heb niet zulke goede berichten gelezen over T-Mobile, klopt dat? En van tele2 weet ik ook niks.


T-Mobile:

2 jarig ab. Smart plus 230: Toestel gratis, 230 min/sms/mms & 500 mb (max 3,6 Mbps) int. bundel.
Gesprekken worden afgerond naar boven & berekend per hele minuut.
Kosten ab. 34.95 p.m. de 1e 9 mnd 50% korting.
Gemiddelde kosten p.m 23.82 euro incl. de overstap/aansluit-kosten meeberekend.
(9 x 17.47 = 157.23 + 11 x 34.95 = 384.45 + aansl. kosten á 30.- = totaal 571.68 : 24 = 23.82)
Houdbaarheid tegoed 2 maanden!!!

of

2 jarig ab. Smart plus 300: Toestel gratis, 300 minl/sms/mms & 500 mb (max 3,6 Mbps) int. bundel.
Gesprekken worden afgerond naar boven & berekend per hele minuut.
Kosten ab. 39.95 p.m. de 1e 12 mnd 50% korting
Gemiddelde kosten p.m. 31.22 euro incl. de overstap/aansluit-kosten meeberekend.
(12 x 19.98 = 239.76 + 12 x 39.95 + 479.40 + aansl. kosten á 30.- = totaal 749.16 : 24 = 31.215)
Houdbaarheid tegoed 2 maanden!!!

Geen duidelijkheid dat het wel of geen "lease" toestel is.

Dus heb ik het idee dat hier een addertje onder het gras zit. Ben er alleen nog niet achter wat.

Of het moet een hele strakke aanbieding zijn?!



Tele 2 online bestellen:

2 jarig ab. Toestel gratis, aansluit kosten 30.- 1e negen mnd. 22.50 daarna 11 mnd 45.-
Gemiddelde ab. Kosten incl. aanschafprijs en aansluit kosten: 30.32
(22.50 x 9 = 202.50 + 11 x 45 = 495.- + 30.- = totaal 727.50: 24 = 30.3125)
Inhoud pakket: 350 min/sms, 1000 mb. Int. (snelheid Mb’s staat niet aangegeven)
Afrekenen per minuut, geldigheid bundel 1 maand
Verzend kosten 6.95 komen hier nog eenmalig bij


Wat is het verschil tussen houdbaarheid en geldigheid tegoed. Kan je wat je over hebt van je abonnement meenemen naar de volgende maand ???

Iemand ervaring met T-Mobile of Tele 2 als provider???



Hi heeft deze aanbieding:

Hi medium: Toestel 10 euro p.m. "lease toestel" 300 min/sms, 500 mb (2 Mbps) int. bundel.
1e 6 mnd 10 euro p.m. daarna 42.50, gem. kosten p.m. 34.38 (zonder te hoeven overstappen)
(6 x 10 = 60 + 18 x 42.50 = 765 (geen aansluitkosten) = totaal 825.- : 24 = 34.375)

Hi Medium = 300 min/sms (betalen per seconde?*) en 1.6 Mbps trager int. Dan T-Mobile

Hi Large: Toestel 10 euro p.m. "lease toestel" 150 min/sms, 1000 mb (7 Mbps)int. bundel + extra onbeperkt sms.
1e 6 mnd 10 euro p.m. daarna 42.50, gem kosten p.m. 34.38 (zonder te hoeven overstappen)
(6 x 10 = 60 + 18 x 42.50 = 765 (geen aansluitkosten) = totaal 825.- : 24 = 34.375)

Hi Large = 150 min/sms (betalen per seconde?*) en 3.4 Mbps sneller int. En 500mb meer dan T-Mobile.

*betalen per seconde met een minimum van een minuut, wat bedoelen ze hier mee? Het enige dat ik hier uit kan halen is dat als je voor 30 sec. belt dit afgerond wordt tot een minuut...?


Nou ja… in ieder geval wordt ik er inmiddels een beetje kriegel van...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tele2, HI, T-mobile, KPN, geen van alle zijn goed of slecht. De ene is zeer tevreden de ander heeft alleen maar problemen, maakt niet uit welke provider.
Bij Tele2 en T-mobile zijn het mobiele internet wat minder. Bij Tmobile heb je dan wel weer familie wat erg handig kan zijn als je vaak dezelfde nummers belt.
Zelf heb ik t-mobile en ben daar redelijk tevreden over. Heb tele2 gehad en dat was echt niet veel soeps.
Laatst gewijzigd door olaf79 op 18 jun 2012 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door olaf79 »

Overweeg ook eens een sim-only en het toestel (simlock vrij) los kopen in een webshop. Vaak (maar niet altijd) goedkoper dan een toestel via de provider.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door atesli »

Heb 2 abonnementen bij T-Mobile en tevreden.
Heb ervaring met Vodafone en HI en daar was ik minder tevreden over.
Over het algemeen is het internet van T-Mobile aardig verbeterd de laatste 2 jaar.
Maar net als de andere providers weleens een gat in de 3G dekking.
Met bellen nooit problemen gehad.
Ik woon en ben bijna altijd in de randstad en ervaar geen 3G probleemen.
Ik gebruik een i-phone en samsung galaxy S2

Tele2 maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile , hoor weleens over administratieve klachten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door olaf79 »

atesli schreef:Heb 2 abonnementen bij T-Mobile en tevreden.
Heb ervaring met Vodafone en HI en daar was ik minder tevreden over.
Over het algemeen is het internet van T-Mobile aardig verbeterd de laatste 2 jaar.
Maar net als de andere providers weleens een gat in de 3G dekking.
Met bellen nooit problemen gehad.
Ik woon en ben bijna altijd in de randstad en ervaar geen 3G probleemen.
Ik gebruik een i-phone en samsung galaxy S2

Tele2 maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile , hoor weleens over administratieve klachten.
Klopt, in de randstad weinig problemen met de 3g/umts. Maar zodra je een koe in de wei ziet, is het al snel mis.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door atesli »

Reis weleens met de trein door de polder en soms inderdaad even geen 3G.
Maar dat duurt nog geen minuut (als de trein gewoon doorrijd)

Met HI had ik problemen met 3G ontvangst op mijn werk dat vond ik vervelender.

Maar alle providers hebben plussen en minnen.
Ben wel van mening dat de lowbudget providers er weleens een postje van maken.
(Hollands nieuwe, Telfort enz) vooral de klantenservice is daar erg slecht.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ian33 schreef:T-mobile, Tele2 en Hi hebben een mooie aanbieding voor de Sony Xperia S;
Maar wat is de beste keus, blijven bij Hi of over stappen? Ik zit momenteel bij Hi.
En heb niet zulke goede berichten gelezen over T-Mobile, klopt dat? En van tele2 weet ik ook niks.
Als U gaat zoeken op (consumenten)fora over de ervaringen, dan zult U over het algemeen alleen maar problemen lezen, want waarom zouden tevreden gebruikers iets gaan schrijven op zo'n forum. Bij ons in huis hebben we KPN, HI, Vodafone en T-Mobile (vraag niet waarom :mrgreen: ). En ik hoor niemand over problemen (behalve dan de grote Vodafone storing). Ik zou dan ook gewoon naar de prijs kijken die je gemiddeld per maand over de gehele abonnements periode moet betalen. Service krijg je waarschijnlijk toch van geen enkele provider :mrgreen:

Ian33
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:38

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door Ian33 »

Het schijnt dat T-Mobile de laatste jaren flink vooruit is gegaan met hun mobile netwerk. Dat was in 2008 een stuk minder prettig om bij te zitten. Zelfs een famili lid van mij beveeld het me aan, omdat diegene er geen problemen mee ondervind. :D Zelf ga ik nog ff op onderzoek uit en laat jullie allen die gereageerd hebben nog even weten hoe het afgelopen is. Tenslotte staat de techniek niet stil er zijn altijd verbeteringen...

WilmaKramer
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 apr 2012 15:17

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door WilmaKramer »

Ik weet dat het al even geleden is dat Ian deze topic geopend heb, maar ik heb een website gevonden waarbij je duidelijk kan zien bij welk netwerk de mobiele providers zijn aangesloten. Hier las ik ook de voor- en nadelen per netwerk. Dit heeft mij doen besluiten om geen mobiel abonnement bij T-mobile te nemen. T-mobile kan dan wel flink verbeterd zijn, ze zijn nog steeds het slechtste netwerk van Nederland.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door bprosman »

T-mobile kan dan wel flink verbeterd zijn, ze zijn nog steeds het slechtste netwerk van Nederland.
Ligt er aan waar je woont of je er ook last van hebt, mijn dochter zit (hoofdzakelijk) in de randstad en heeft nergens last van. "Tussen de koeien" wil 3G inderdaad wel gaten hebben.
Maar dat merk ik met Vodafone en KPN ook.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
T-mobile kan dan wel flink verbeterd zijn, ze zijn nog steeds het slechtste netwerk van Nederland.
Ligt er aan waar je woont of je er ook last van hebt, mijn dochter zit (hoofdzakelijk) in de randstad en heeft nergens last van. "Tussen de koeien" wil 3G inderdaad wel gaten hebben.
Maar dat merk ik met Vodafone en KPN ook.
Tsja en nu al 4g uitrollen. Terwijl 3g nog bij lange na niet landelijk dekkend is.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welke Mobiele Telefoon Provider komt het beste uit de bus???

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
bprosman schreef:
T-mobile kan dan wel flink verbeterd zijn, ze zijn nog steeds het slechtste netwerk van Nederland.
Ligt er aan waar je woont of je er ook last van hebt, mijn dochter zit (hoofdzakelijk) in de randstad en heeft nergens last van. "Tussen de koeien" wil 3G inderdaad wel gaten hebben.
Maar dat merk ik met Vodafone en KPN ook.
Tsja en nu al 4g uitrollen. Terwijl 3g nog bij lange na niet landelijk dekkend is.
Dan is het vermoedelijk niet economisch rendabel? En daarnaast zijn er meer variabelen die het bereik beïnvloeden, zo had ik op dezelfde plek waar ik met mijn Arc S en nu mijn xperia T vaak zit, met mijn oude HTC Legend veel minder bereik, maar dat kwam gewoon deels door de metalen unibody constructie van dat toestel.

Gesloten