eautohuur; niet correct gedrag
Geplaatst: 19 jun 2012 16:08
Auto gehuurd bij eautohuur.nl.
Op hun site is te lezen dat er geen kosten worden gerekend voor wijzigingen. Nu blijkt dat er voor een uurtje eerder ophalen (en terugbrengen) toch een hoger tarief in rekening wordt gebracht. Naast de eerdere moeite welke ik moest doen om duidelijk te krijgen of de auto off-road mocht rijden in IJsland, de locatie welke door eautohuur.nl zonder kennisgeving is gewijzigd, de erg onbetrouwbaar overkomende Nederlandse vertaling op hun site, de aanwijzing dat anuleren telefonisch moet gebeuren en de telefoonstem welke zegt dat het via de site moet gebeuren (..), het verbreken van de telefoonverbinding na 10 minuten wachten en dus maar opnieuw moeten bellen en alle negatieve informatie welke ik (te laat) vond op Internet, geven mij een negatief gevoel. Ik heb de boeking dan ook geannuleerd. Ik ben het ook niet eens met het in rekening brengen van de € 95,00 welke ik reeds heb voldaan. Dat gezien voorstaande, maar ook vanwege hun suggestieve mededeling dat annuleren gratis is. Eerst in de kleine lettertjes(in het Engels!) vind ik terug dat er wel degelijk sprake is van kosten ingeval gedeeltelijke betaling. Er had een voorbehoud moeten staan bij de kreet "geen wijzigings of annuleringskosten". Ik ben dan ook van mening dat hier sprake is van dwaling. In dat geval is het van rechtswege mogelijk de overeenkomst buitenrechtelijk te ontbinden; hetgeen ik ook heb gedaan. Ik verwacht dan ook dat zij binnen veertien dagen na dagtekening van dit bericht, dus uiterlijk 29 juni 2012, het bedrag van € 95,00 terugstort op mijn Visa rekening of overmaakt naar mijn bankrekeningnummer. Kennelijk is het niet mogelijk om een bericht aan hen te verzenden zonder de "therms and conditions" te aanvaarden. Ik heb echter een nadrukkelijk voorbehoud gemaakt aangaande de kosten welke berekend worden voor wijziging en/of annulering, ongeacht of deze kosten nu vanwege de verhuurder of de tussenpersoon (eautoverhuur) zijn. Bovendien maak ik bezwaar dat de voorwaarden in het Engels zijn gesteld.
Vervolgens werd ik gebeld door eautohuur. Ik heb teruggebeld naar klantenservice, de heer Shakil. Deze overlegde met zijn manager. Aangeboden werd om korting te geven, maar er werd wel bij gezegd dat ik bij annulering de € 95,00 kwijt was. Dat was voor mij voldoende definitief te annuleren. Had hij gezegd de € 95,00 terug te storten maar ook korting aan te bieden, dan had ik (zo had ik me voorgenomen) alsnog geboekt. Het zou me meer vertrouwen hebben gegeven in het bedrijf. Nu is mijn wantrouwen bevestigd en ik gun het anderen niet dezelfde fouten te maken. Boek niet bij eautohuur!
Op hun site is te lezen dat er geen kosten worden gerekend voor wijzigingen. Nu blijkt dat er voor een uurtje eerder ophalen (en terugbrengen) toch een hoger tarief in rekening wordt gebracht. Naast de eerdere moeite welke ik moest doen om duidelijk te krijgen of de auto off-road mocht rijden in IJsland, de locatie welke door eautohuur.nl zonder kennisgeving is gewijzigd, de erg onbetrouwbaar overkomende Nederlandse vertaling op hun site, de aanwijzing dat anuleren telefonisch moet gebeuren en de telefoonstem welke zegt dat het via de site moet gebeuren (..), het verbreken van de telefoonverbinding na 10 minuten wachten en dus maar opnieuw moeten bellen en alle negatieve informatie welke ik (te laat) vond op Internet, geven mij een negatief gevoel. Ik heb de boeking dan ook geannuleerd. Ik ben het ook niet eens met het in rekening brengen van de € 95,00 welke ik reeds heb voldaan. Dat gezien voorstaande, maar ook vanwege hun suggestieve mededeling dat annuleren gratis is. Eerst in de kleine lettertjes(in het Engels!) vind ik terug dat er wel degelijk sprake is van kosten ingeval gedeeltelijke betaling. Er had een voorbehoud moeten staan bij de kreet "geen wijzigings of annuleringskosten". Ik ben dan ook van mening dat hier sprake is van dwaling. In dat geval is het van rechtswege mogelijk de overeenkomst buitenrechtelijk te ontbinden; hetgeen ik ook heb gedaan. Ik verwacht dan ook dat zij binnen veertien dagen na dagtekening van dit bericht, dus uiterlijk 29 juni 2012, het bedrag van € 95,00 terugstort op mijn Visa rekening of overmaakt naar mijn bankrekeningnummer. Kennelijk is het niet mogelijk om een bericht aan hen te verzenden zonder de "therms and conditions" te aanvaarden. Ik heb echter een nadrukkelijk voorbehoud gemaakt aangaande de kosten welke berekend worden voor wijziging en/of annulering, ongeacht of deze kosten nu vanwege de verhuurder of de tussenpersoon (eautoverhuur) zijn. Bovendien maak ik bezwaar dat de voorwaarden in het Engels zijn gesteld.
Vervolgens werd ik gebeld door eautohuur. Ik heb teruggebeld naar klantenservice, de heer Shakil. Deze overlegde met zijn manager. Aangeboden werd om korting te geven, maar er werd wel bij gezegd dat ik bij annulering de € 95,00 kwijt was. Dat was voor mij voldoende definitief te annuleren. Had hij gezegd de € 95,00 terug te storten maar ook korting aan te bieden, dan had ik (zo had ik me voorgenomen) alsnog geboekt. Het zou me meer vertrouwen hebben gegeven in het bedrijf. Nu is mijn wantrouwen bevestigd en ik gun het anderen niet dezelfde fouten te maken. Boek niet bij eautohuur!