Holland International houdt zich niet aan boekingsbevestigin
Geplaatst: 19 jun 2012 19:49
Hallo allemaal,
Dinsdagavond 12 juni jl. hebben wij bij Holland International een 15 daagse reis geboekt voor 2 personen op 31 december naar Gambia, Senegambia hotel in Kololi voor € 842,00 . Aan het eind van de boeking hadden wij de keus om de afhandeling te laten uitvoeren door een reisbureau in onze buurt, en dat was er 1 uit Rhenen. We kregen daarna gelijk van dat reisbureau een bevestigings mail terug, met een PDF bevestiging.
Woensdagmorgen 13 juni jl. is mijn vrouw gelijk naar dat reisbureau gegaan om een aanbetaling te doen, de medewerkster van dat reisbureau controleerde op dat moment nog bij hun site van Holland Internatinal of de prijs correct was, want het was wel een geweldige aanbieding vertelde zei, maar dat kwam hoogst verschijngelijk omdat het op oudejaarsdag vertrekken was, en dat schijnt niet echt een favoriete dag te zijn om te vertrekken, maar volgens haar was alles correct. Wij kunnen dat beamen want wij zijn al een aantal keren op die dag vertrokken, afgelopen jaar nog, en kregen toen ook bij andere reisorganisaties enorme kortingen dus verwonderde het ons niet helemaal al was deze wel echt scherp geprijs.
Totdat wij tot onze verbazing vrijdagavond om ongeveer 20.00 uur een telefoontje kregen van het reisbureau dat de reis niet door ging omdat Holland International vertelde dat de prijs foutief op internet had gestaan en ze verwijzen naar een artikel 5 lid 3 dat het een kennelijke fout was. Als compensatie boden ze een vergoeding van € 200,00 aan op de reis als ik die bij hun zou boeken. Wat nu een kennelijke fout mag betekenen weet ik niet, maar naar onze mening hadden wij een overeenkomst met hun en waar ze ook niet binnen de termijn van 16 uur, voor wat er schijn te staan, op terug gekomen zijn .
Wie weet of dit nu zo maar kan en wat zou ik er nog aan kunnen doen om wel van die reis gebruik te kunnen maken.
Alvast bedank voor jullie reactie
Dinsdagavond 12 juni jl. hebben wij bij Holland International een 15 daagse reis geboekt voor 2 personen op 31 december naar Gambia, Senegambia hotel in Kololi voor € 842,00 . Aan het eind van de boeking hadden wij de keus om de afhandeling te laten uitvoeren door een reisbureau in onze buurt, en dat was er 1 uit Rhenen. We kregen daarna gelijk van dat reisbureau een bevestigings mail terug, met een PDF bevestiging.
Woensdagmorgen 13 juni jl. is mijn vrouw gelijk naar dat reisbureau gegaan om een aanbetaling te doen, de medewerkster van dat reisbureau controleerde op dat moment nog bij hun site van Holland Internatinal of de prijs correct was, want het was wel een geweldige aanbieding vertelde zei, maar dat kwam hoogst verschijngelijk omdat het op oudejaarsdag vertrekken was, en dat schijnt niet echt een favoriete dag te zijn om te vertrekken, maar volgens haar was alles correct. Wij kunnen dat beamen want wij zijn al een aantal keren op die dag vertrokken, afgelopen jaar nog, en kregen toen ook bij andere reisorganisaties enorme kortingen dus verwonderde het ons niet helemaal al was deze wel echt scherp geprijs.
Totdat wij tot onze verbazing vrijdagavond om ongeveer 20.00 uur een telefoontje kregen van het reisbureau dat de reis niet door ging omdat Holland International vertelde dat de prijs foutief op internet had gestaan en ze verwijzen naar een artikel 5 lid 3 dat het een kennelijke fout was. Als compensatie boden ze een vergoeding van € 200,00 aan op de reis als ik die bij hun zou boeken. Wat nu een kennelijke fout mag betekenen weet ik niet, maar naar onze mening hadden wij een overeenkomst met hun en waar ze ook niet binnen de termijn van 16 uur, voor wat er schijn te staan, op terug gekomen zijn .
Wie weet of dit nu zo maar kan en wat zou ik er nog aan kunnen doen om wel van die reis gebruik te kunnen maken.
Alvast bedank voor jullie reactie