Pagina 1 van 2

Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 20 jun 2012 18:03
door monique74
Wij zijn 2 weken geleden voor het eerst naar de Zwaluwhoeve geweest.
Ook gelijk voor het laatst.

Wij hadden de Springspecial geboekt, waar we ontvangst met koffie en thee zouden krijgen, deelname aan de opgietingen, een, maaltijdsalade en een dr. Fish Suncare Self-tan Legs.

Toen we binnenkwamen was alles heel onduidelijk. We hadden geen idee waar we ons kopje koffie konden drinken. Het zou netjes zijn als dat de volgende keer wordt uitgelegd (als iemand voor het eerst komt). Bij de opgietingen was het tot 3 keer aan toe zo ontzettend druk, dat we ruim op tijd aanwezig waren (15 minuten van te voren), maar steeds niet konden deelnemen. Dat was ook erg jammer. Ik had me er erg op verheugd, en wist ook niet precies wat het was. Maar we kwamen alle 3 de keren niet binnen. Bij de lunch konden we kiezen uit een maaltijdsalade. Ik eet zelf geen vlees, en had dus eigelijk geen andere keus dan de geitenkaas salade. Geitenkaas moet je ook maar net liggen, dus ik heb de salade eromheen opgegeten, maar de lunch viel me dus ook erg tegen.

Bij het afrekenen schrok ik me rot! 46 euro voor een handdoek en een badjas! Ik wist ten eerste niet dat ik mijn eigen spullen mee kon nemen (omdat ik nog nooit eerder bij de Zwaluwhoeve ben geweest, ik dacht dat alle gasten een badjas van Zwaluwhoeve droegen) maar ten tweede mag hier wel wat meer duidelijkheid over komen! Toen de vrouw achter de balie ons onze spullen gaf om te huren ging ik uit van hoog uit een tientje, maar 46 euro?!

En de dr. Fish Suncare Self-tan Legs hebben we helemaal niet gekregen.

Direct na thuiskomst, ziek van het geld wat we kwijt waren, voor eigelijk niks.. heb ik een klachten mail gestuurd. Na 4 dagen geen gehoor heb ik dezelfde mail nog eens gestuurd (misschien hadden ze hem de eerste keer over het hoofd gezien).. Maar nog steeds geen gehoor.

Om een lang verhaal kort te maken: wat een enorme tegenvaller.

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 20 jun 2012 18:38
door sephora30
Dit staat op hun site:

Badjas / handdoek huren of meenemen?
Bij enkele arrangementen is het gebruik van badjas,handdoek en slippers inbegrepen. Dit staat vermeld bij de inhoud van de arrangementen.
Het is het mogelijk bij ons een badjas (€ 7,50) en/of handdoek (€ 7,50) te huren. Slippers worden niet verhuurd, deze zijn te koop (€ 8,00). Uiteraard kunt u ook uw eigen badjas/handdoek en slippers mee nemen.


En dit ook:
•O.b.v. beschikbaarheid deelname aan één van de 6 Veluwse opgietingen

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 20 jun 2012 18:58
door Brainless
Je had evt. een salade aan kunnen laten passen aan uw smaak.

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 20 jun 2012 19:27
door Chocomelk
En wat is de reden dat je dr. Fish Suncare Self-tan Legs niet hebt gekregen, heb je dat wel aangemeld bij de receptie bij aankomst ?

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 20 jun 2012 19:37
door sephora30
Ze hebben al rekening gehouden met vegetariers door een salade zonder vlees aan te bieden en dat jij dan ook geen geitenkaas lust, tja, daar kan Zwaluwhoeve niks aan doen.

Ik hou ook niet van vlees, vis en geitenkaas, maar dat is mijn probleem niet die van een ander.

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 27 jun 2012 17:03
door mvloon67
wij zijn dus van het weekend naar de zwaluwhoeve geweest en dit was ook eens maar nooit meer.
het is veel en veel te druk je zit op elkaar in de sauna''s als je al niet moet wachten voordat je erin kan.
opgietingen niet kunnen bijwonen of je moest half uur van te voren in de rij gaan staan. in de whirlpool konden we al helemaal niet in want die zat steeds vol.
we hadden een broodje filet american besteld en kregen het in een zakje geserveerd en er zat dus alleen filet op en uitjes geen aankleding helemaal niets. je verwacht van zo''n tent toch wel wat. bij andere is het altijd wel mooi opgemaakt.
de massage was wel lekker en we hadden de mazzel dat het redelijk goed weer was.

maar dit is zo commercieel en prop die hap maar vol om geld te verdienen, want de cosumptie''s zijn ook niet zo goedkoop.

nee hier nooit maar dan ook nooit meer naar toe

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 27 jun 2012 17:34
door rozemarijntje
Vind wat Sophora zegt wel zo,niet iedereen kunnen ze tevreden stellen.
Verder staat er idd duidelijk op de site wat wat kost?

Dat je moet wachten voor dat opgiet ritueel,is in de sauna waar ik kom ook altijd,veel vraag naar,blijkbaar.
Mij te warm,maar dat is wat anders :wink:

Het is altijd voor iedereen anders om is ervaren,zwaluw wordt flink reclame meegemaakt dus
Verwacht je heel wat,op tv wordt alles mooier gemaakt als dat het in het echt is.

Broodje filet betreft,had ik terplekke dan wat van gezegd.

Ze weten idd de prijzen te vragen,maar dat is bij veel wellness centers...maar eigenlijk bij elk
Uitje...dus?je kan het verwachten..

Volgende keer,eerst alles goed doorlezen voor je ergens heen gaat
Overigens moet ik wel zeggen,als ik bij mij ga zie ik altijd mensen begeleiding even krijgen van
10 min ofzo dit is daar en daar en zus enzo....altijd!!

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 27 jun 2012 17:36
door Isabel1
Bij het afrekenen schrok ik me rot! 46 euro voor een handdoek en een badjas!
Het is het mogelijk bij ons een badjas (€ 7,50) en/of handdoek (€ 7,50) te huren
hier lijkt iets ernstig fout te gaan.

ook vind ik wel dat als je iets geboekt hebt (zoals een opgieting wat dat dan ook moge zijn) dat je dat ook dient te krijgen. Net zoals die toestand met de been bruining.
Dat je geen geitenkaas lust daar kan natuurlijk niemand iets aan doen.

Al met al vind ik het niet zo netjes klinken, lijkt erg veel geld ten opzichte van wat op de website staat en dingen die geboekt zijn gewoon niet krijgen klinkt ook niet echt als service.

Isabel

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 27 jun 2012 17:50
door rozemarijntje
Ja dat snap ik ook niet?meerdere personen?meer handdoeken gevraagd?

Dat opgieten,ja dan moet je idd kijken hoe laat het begint en in de rij gaan staan op tijd...nou ik sla altijd over.

Vind eerlijk gezegd,maar dat zei ik al,op tv is het altijd beter als in het echt..
Ga wel naar mijn eigen resortje,lekkere massages,schoon,lekker,gewoon alles netjes...

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 15:34
door catwoman011
Ik ben zelf op 19 juni naar de zwaluwhoeve geweest. Ik had 2x een hammanbehandeling en 2x een massage geboekt en vooraf betaald. Bij aankomst kregen we keurig een lijstje met de tijden. De behandelingen hebben we ook gekregen. Bij de eindafrekening bleek dat de behandelingen geannuleerd waren en dat het geld verdwenen was. Ik kreeg van een zeer onvriendelijke baliemedewerster te horen dat ik opnieuw moest betalen en dat ik maar een mailtje naar de frontoffice moest sturen om mijn geld terug te krijgen. Ik heb de volgende dag een mailtje gestuurd. tot op heden heb ik nog niet gehoord. Ik heb ze al 2x gebeld en er wordt steeds beloofd dat ik teruggebeld zal worden, maar dit gebeurd niet. Heeft iemand tips hoe ik dit aan moet pakken?

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 15:36
door rozemarijntje
neem aan dat je toch een bon hebt gekregen toen je betaald had?
ik had dus nooit twee keer betaald...helemaal als je de bon kan laten zien?

dat zei nou de administratie niet op orde hebben dat is hun probleem..
en heb je een bon??

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 16:21
door newmikey
rozemarijntje schreef:Ja dat snap ik ook niet?meerdere personen?meer handdoeken gevraagd?
TS overdrijft enigzins maar volgens mij zijn 2 handdoeken + 2 badjassen + 2 paar slippers (2x7.50 + 2x7.50 + 2x8.00) precies €46.

Voor de rest van het verhaal: ik ben er niet bij geweest maar kan het me bij zo'n massaal gebeuren als de Zwaluwhoeve wel voorstellen, ja. Ooit per ongeluk eens Thermae2000 aangedaan en ook dat was goed fout. Het klinkt in ieder geval als het type welness bedrijf waar ik voor géén goud naartoe zou willen, nog niet eens gratis.

Je komt in een sauna/welness voor rust en ontspanning maar helaas zijn de laatste paar jaar de kleinere sauna's massaal over de kop gegaan - de druk om te investeren is zeer groot. Nòg luxueuzer, nòg groter, nòg meer mogelijkheden en dat vertaalt zich in méér klanten in het hok om de kosten en het personeel er een beetje uit te krijgen.

Kan me ook wel voorstellen dat mensen die eens een welnessdagje doen het dan ook wel "goed" willen doen, maar je vaart vaak beter bij de middenmoters of zelfs de wat kleinere sauna's. Daar kom je er nog wel gewoon in zonder om een plekje te knokken bij de opgieting.

Zal géén lijstje geven maar er zijn nog héél véél buitengewoon prettige sauna's waar je net zo goed een arrangementje kan boeken en dan ook echt aan genieten toekomt. Er is geloof ik ook een website met alle sauna's in Nederland inclusief reviews.

De klacht over badjas/handdoek/slippers is niet terecht maar voor de rest van het verhaal verdient de Zwaluwhoeve géén klantvriendelijkheidsprijs. Je mag immers verwachten dat als opgietingen steevast overvol zijn en er mensen buiten blijven, er gewoon wat vaker een opgieting plaatsvindt, immers niemand gaat voor z'n lol twee keer achter elkaar - zo krijg je wat spreiding, maar dat kost uiteraard wel weer personeel.


[EDIT] Gevonden! http://www.sauna-review.nl/

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 16:24
door Chocomelk
catwoman011 schreef:Ik ben zelf op 19 juni naar de zwaluwhoeve geweest. Ik had 2x een hammanbehandeling en 2x een massage geboekt en vooraf betaald. Bij aankomst kregen we keurig een lijstje met de tijden. De behandelingen hebben we ook gekregen. Bij de eindafrekening bleek dat de behandelingen geannuleerd waren en dat het geld verdwenen was. Ik kreeg van een zeer onvriendelijke baliemedewerster te horen dat ik opnieuw moest betalen en dat ik maar een mailtje naar de frontoffice moest sturen om mijn geld terug te krijgen. Ik heb de volgende dag een mailtje gestuurd. tot op heden heb ik nog niet gehoord. Ik heb ze al 2x gebeld en er wordt steeds beloofd dat ik teruggebeld zal worden, maar dit gebeurd niet. Heeft iemand tips hoe ik dit aan moet pakken?
Vooraf betaald, hmm dat is best raar want normaal betaal je
altijd achteraf, ook toen ik in de Zwaluwhoeve geweest ben.

Je hebt toch wel een bon gekregen toen je betaald heb bij aankomst !???

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 16:30
door tenormin
Tja, de Zwaluwhoeve reclame en sponsoren wat ze op T.V. doen moet ergens van betaald worden.

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 16:49
door newmikey
Aantal Reviews: 144
Deze sauna heeft als gemiddelde cijfer: 3.7

Op de sauna review website - voor wat het waard is maar er staat niet veel goeds bij.

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 16:51
door Chocomelk
newmikey schreef:Aantal Reviews: 144
Deze sauna heeft als gemiddelde cijfer: 3.7

Op de sauna review website - voor wat het waard is maar er staat niet veel goeds bij.
Ben er 1 keer geweest en heel goed naar mijn zin gehad, ik
vond het er super, moet wel zeggen dat het op die dag niet erg druk
was mischien daarom.

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 18:00
door catwoman011
Ik had van tevoren gereserveerd en via Internetbankieren betaald. Volgens de baliemedewerkster was de reservering geannuleerd.

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 18:05
door Chocomelk
catwoman011 schreef:Ik had van tevoren gereserveerd en via Internetbankieren betaald. Volgens de baliemedewerkster was de reservering geannuleerd.
Dan heb je toch ook bewijs dat je betaald hebt !
Je had dus alleen het papier bij van reservering maar niet van de betaling ?

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 18:15
door catwoman011
Chocomelk schreef:
catwoman011 schreef:Ik had van tevoren gereserveerd en via Internetbankieren betaald. Volgens de baliemedewerkster was de reservering geannuleerd.
Dan heb je toch ook bewijs dat je betaald hebt !
Je had dus alleen het papier bij van reservering maar niet van de betaling ?
Ik had het reserveringsbewijs mee genomen maar geen bankafschrift.

Re: Zwaluwhoeve reageert niet op klachten

Geplaatst: 06 jul 2012 18:28
door tenormin
catwoman011 schreef:
Chocomelk schreef:
catwoman011 schreef:Ik had van tevoren gereserveerd en via Internetbankieren betaald. Volgens de baliemedewerkster was de reservering geannuleerd.
Dan heb je toch ook bewijs dat je betaald hebt !
Je had dus alleen het papier bij van reservering maar niet van de betaling ?
Ik had het reserveringsbewijs mee genomen maar geen bankafschrift.
Nou, ik heb dan ook alleen maar het reserveringsbewijs bij me hoor; niet m'n bankafschrift. Volgens mij houd een reserveringsbewijs sowieso in dat je geboekt en betaald hebt, anders heb je dat bewijs immers niet.