LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp, geen bon, geen garantie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
juutieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:29

Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door juutieke »

Ik heb in maart 2011 via een vriendin die klant is van Wehkamp de dirtdevil fello & friend stofzuiger gekocht a 80 euro. Er zou garantie op zitten van twee jaar. Nu ben ik afgelopen maart verhuisd en is de stofzuiger kapot gegaan. Ik zette hem aan en rook ineens een brandende geur. Meteen heb ik de stekker eruit getrokken en durfde hem niet meer aan te zetten.

Ik op zoek naar de bon, waarvan ik niet eens meer zeker weet of dat ik hem wel gehad heb, maar ik kon hem nergens vinden... door de verhuizing dacht ik eerst, daarna dacht ik...als ik hem überhaupt gehad heb.
Dus Wehkamp gebeld en het uitgelegd, maar zonder bon geen garantie.

Vriendin die klant is van Wehkamp en de stofzuiger had besteld en betaald via internet gevraagd of zij niet eens kon bellen en vragen of Wehkamp niet dmv haar gegevens op internet en haar Wehkampprofiel een nieuwe bon kunnen maken, want het staat immers geregistreerd dat zij die dure stofzuiger daar heeft gekocht en betaald. Ook zij kreeg te horen, geen bon geen garantie.

Nu is 80 euro voor mij veel geld, maar dat had ik er wel voor over voor zo' n goeie stofzuiger volgens vele kopers van wehkamp op de site. Maar dat hij na een jaar alweer kapot zou gaan... en dat ik hem nu nog steeds niet kan gebruiken... vind ik echt heel erg.

Wat kan ik nu nog doen? Ik ben sowieso zeer verdrietig hierom, omdat ik weet dat er tot maart 2013 garantie op zit. Een andere nieuwe stofzuiger kan ik niet betalen, dus ik leen af en toe de stofzuiger van een andere vriendin. Wie o wie kan mij vertellen wat te doen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt niet. Er moet bewezen worden dat het ding bij Wehkamp is gekocht, meer niet. Een kassabon is daarom altijd handig. Maar die krijg je nooit als je per internet bestelt. Ik ben ontzettend benieuwd waar Wehkamp de kassa heeft staan!

Een bank- of creditcardafschrijving tesamen met de bestelbevestiging per e-mail is voldoende.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... koopbewijs

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _kan_ik_nu

Wel is het zo dat uw vriendin dit verder zelf moet oplossen als zij heeft betaald. U bent geen contractpartij voor Wehkamp

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

juutieke schreef:Ik heb in maart 2011 via een vriendin die klant is van Wehkamp de dirtdevil fello & friend stofzuiger gekocht a 80 euro. Er zou garantie op zitten van twee jaar. Nu ben ik afgelopen maart verhuisd en is de stofzuiger kapot gegaan. Ik zette hem aan en rook ineens een brandende geur. Meteen heb ik de stekker eruit getrokken en durfde hem niet meer aan te zetten.

Ik op zoek naar de bon, waarvan ik niet eens meer zeker weet of dat ik hem wel gehad heb, maar ik kon hem nergens vinden... door de verhuizing dacht ik eerst, daarna dacht ik...als ik hem überhaupt gehad heb.
Dus Wehkamp gebeld en het uitgelegd, maar zonder bon geen garantie.

Vriendin die klant is van Wehkamp en de stofzuiger had besteld en betaald via internet gevraagd of zij niet eens kon bellen en vragen of Wehkamp niet dmv haar gegevens op internet en haar Wehkampprofiel een nieuwe bon kunnen maken, want het staat immers geregistreerd dat zij die dure stofzuiger daar heeft gekocht en betaald. Ook zij kreeg te horen, geen bon geen garantie.

Nu is 80 euro voor mij veel geld, maar dat had ik er wel voor over voor zo' n goeie stofzuiger volgens vele kopers van wehkamp op de site. Maar dat hij na een jaar alweer kapot zou gaan... en dat ik hem nu nog steeds niet kan gebruiken... vind ik echt heel erg.

Wat kan ik nu nog doen? Ik ben sowieso zeer verdrietig hierom, omdat ik weet dat er tot maart 2013 garantie op zit. Een andere nieuwe stofzuiger kan ik niet betalen, dus ik leen af en toe de stofzuiger van een andere vriendin. Wie o wie kan mij vertellen wat te doen?
En daar hebt ge het gedonder al dat vogels nu juist probeert te voorkomen in dit topic.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... it=Wehkamp

alfatrion
Berichten: 22165
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

juutieke schreef:Wat kan ik nu nog doen?
Je zou kunnen kijken of je op andere manieren kunt bewijzen dat jij deze stofzuiger bij Wehkamp hebt gekocht. Je zou naar deze webcare medewerker een PBtje sturen. Ik heb een goede indruk van hem.
http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... e&u=129408

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kun je hem zelf niet maken ? Mogelijk heb je een handig neefje.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ben eens benieuwd of dat werkt...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vogels schreef:
Emmy75 schreef:Ben eens benieuwd of dat werkt...
Ik ook!

O.T. @emmy: Ik heb overigens een briefje ontvangen, waarop de levering staat bevestigd. Geen officiële afleverbon dus.
Voor alle zekerheid ook alle mailwisseling uitgeprint en alle mails opgeslagen bij 2 mailaccounts. Voordat ik straks te horen krijg, dat het briefpapier is nagemaakt. :shock:
Uw apparaat gaat vast niet meer stuk binnen de garantie. :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Als die stofzuiger gewoon per internet is besteld door uw vriendin, kan ze de mail toch terugvinden. Je krijgt altijd bevestiging. Is het betaald met internetbankieren is dat terug te vinden, per accept giro kaart kun je op de giro afschrijving kijken en als alles gelopen is zoals het bij mij altijd gaat, na enige tijd krijgt in dit geval je vriendin een e-mail van Wehkamp om een review over de stofzuiger te schrijven, over of hij goed of slecht of wat dan ook was. Mijn bestellingen (dus in dit geval bij de vriendin) staan er nog van jaren geleden, dus moet gemakkelijk terug te vinden zijn op haar eigen pagina bij Wehkamp. Maar ik zie dat Frits Pieters zich al gemeld heeft; dan komt het helemaal goed.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En ook hier geen reactie meer van topicstarter.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:En ook hier geen reactie meer van topicstarter.
Dat valt mij ook op dat er weinig terugkoppeling is na een geplaatste vraag. Is, gezien uw reactie, dit vaker het geval? Op andere fora is dit wel normaal.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, vooral vragen van forumleden met een laag aantal berichten. Die komen dan alleen een vraag stellen en de hulp "oogsten". Hoor je nooit meer van. Waarom mensen bedanken voor het helpen dan wel meedenken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sowieso als het antwoord niet bevalt is ut feest. Ik loop helemaal binnen met alle werkgevers die ik hier verzameld heb..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Radarmiljonair :P

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, zo te lezen moet "meneer bob" nog 3500 antwoorden inhalen op "mevrouw emmy", steek ik zieligjes bij af met 139. Maar 't is geen wedstrijdje, toch :?:
Sleep well!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Welterusten :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:Ja, zo te lezen moet "meneer bob" nog 3500 antwoorden inhalen op "mevrouw emmy", steek ik zieligjes bij af met 139. Maar 't is geen wedstrijdje, toch :?:
Sleep well!
Oei heb ik er al zoveel, let er normaliter niet zo op...
ach sta nog lang niet bovenaan, zie ik :lol:

Slaap ze.

alfatrion
Berichten: 22165
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat niet om de kwantiteit maar de kwaliteit. Ik zie overigens dat Emmy wel hard op weg is naar de top. Nog even en ze haalt mij in.

juutieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2012 00:29

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door juutieke »

Sorry voor de late reactie, maar ik ging er vanuit dat als er nieuwe reacties waren, je een mailbericht kreeg. Ik dacht al, ik krijg geen reacties. Ik ga maar eens kijken op de site. Ik ga meneer Pieters een privé bericht sturen en dan hoop ik dat het goed komt. Bedankt allemaal voor jullie reacties.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wehkamp, geen bon, geen garantie

Ongelezen bericht door bprosman »

maar ik ging er vanuit dat als er nieuwe reacties waren, je een mailbericht kreeg
Als je op "Abonneer op dit onderwerp" klikt krijg je die ook.

Gesloten