| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN glasvezel klant worden mag niet?
KPN glasvezel klant worden mag niet?
Hallo,
Ik heb al een paar verhalen gelezen op dit forrum waardoor ik al twijfel als ik goed gedaan heb om te proberen klant te worden bij KPN. Als u nog twijfelt lees eerst het volgende.
Ik werk veel vanuit huis via internet, dus internet is vrij belangrijk voor mij. Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en daar is heel netjes door reggiefiber al glasvezel aangesloten tot in de meterkast. Aangezien wij 6 juli gaan verhuizen heb ik via internet half Mei aanvraag gedaan voor glasvezel. (dus bijna 2 maanden van te voren)
Na ander halve week niks gehoord te hebben dacht ik, ik bel maar eens. Een hele aardige heer aan de lijn die mij vertelde dat er niks terug te vinden was in systeem en dat waarschijnlijk kwam door nieuwe administratie systeem wat KPN had geïmplementeerd. Geen probleem we zouden telefonisch doen. Zo gezegd zo gedaan, dit was eind Mei, nog ander halve maand te gaan.
Na een week weer niks gehoord hebben, dacht ik bel toch nog eens, nu alweer begin Juni. Ik kreeg daar een andere hele aardige heer. En tot mijn verbazing was weer niks in systeem opgeslagen, ook niet bij back office die problemen zouden op pakken. Dus we gingen weer alles in vullen, echter bij het laatste scherm (bij invullen) liep zijn PC vast. Ik nog steeds tot reden vatbaar, zag hier geen probleem in omdat dit nou eenmaal kan gebeuren. Ik werd netjes de zelfde dag nog terug gebeld door een collega nogmaals alles in te vullen (4de keer). Ik zou vanaf 12 Juni gebeld worden voor een afspraak met de monteur.
Rond de 18de ben ik maar weer eens gaan bellen, aangezien ik geen brief, email en/of enige communicatie heb gekregen van KPN. Deze heer vertelde me nu het heugelijke nieuws dat hij wel iets in hun systemen kon vinden, echter niet wat status was van mijn verzoek. Hij zou deze week zeker wat meer laten horen, hij zou persoonlijk voor zorgen. Dus 22de dacht ik, ik bel nogmaals (al weet ik echt niet meer waarom ik nog klant zou willen worden). Ik kreeg een aardige dame aan de lijn die mij melde dat geen bestelling in systeem stond!!! Aangezien ik toch al aan de lijn zat en al 4x had ingevuld waarom niet een 5de keer! en als belofte zou ik de volgende werk dag (25 Juni) terug gebeld worden wat de status Dit zodat nog steeds de planning was om 6 Juli toch echt internet had.
Nou u raad het al! ik ben niet gebeld, dus zo brutaal dat ik ben toch nog even gebeld. Deze heer kon mij volgende vertellen en ik Quote KPN medewerker:
"Ik ben de eerste die eerlijk tegen u bent, het zal zeker nog 3 weken duren voordat u internet heeft" en toen vroeg ik naar zijn chef om te kijken wat de mogelijkheden was, kreeg ik het mooie antwoord:
"Nee al was deze aanwezig kreeg u deze niet want die weet minder dan ik".
Ik ben een heel geduldig mens, maar toen brak echt mijn (virtuele) klomp....
Dus ik eindig zoals ik begin, als u nog twijfelde om klant te worden bij KPN... NIET DOEN! wordt toch niks ...
Ik heb al een paar verhalen gelezen op dit forrum waardoor ik al twijfel als ik goed gedaan heb om te proberen klant te worden bij KPN. Als u nog twijfelt lees eerst het volgende.
Ik werk veel vanuit huis via internet, dus internet is vrij belangrijk voor mij. Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en daar is heel netjes door reggiefiber al glasvezel aangesloten tot in de meterkast. Aangezien wij 6 juli gaan verhuizen heb ik via internet half Mei aanvraag gedaan voor glasvezel. (dus bijna 2 maanden van te voren)
Na ander halve week niks gehoord te hebben dacht ik, ik bel maar eens. Een hele aardige heer aan de lijn die mij vertelde dat er niks terug te vinden was in systeem en dat waarschijnlijk kwam door nieuwe administratie systeem wat KPN had geïmplementeerd. Geen probleem we zouden telefonisch doen. Zo gezegd zo gedaan, dit was eind Mei, nog ander halve maand te gaan.
Na een week weer niks gehoord hebben, dacht ik bel toch nog eens, nu alweer begin Juni. Ik kreeg daar een andere hele aardige heer. En tot mijn verbazing was weer niks in systeem opgeslagen, ook niet bij back office die problemen zouden op pakken. Dus we gingen weer alles in vullen, echter bij het laatste scherm (bij invullen) liep zijn PC vast. Ik nog steeds tot reden vatbaar, zag hier geen probleem in omdat dit nou eenmaal kan gebeuren. Ik werd netjes de zelfde dag nog terug gebeld door een collega nogmaals alles in te vullen (4de keer). Ik zou vanaf 12 Juni gebeld worden voor een afspraak met de monteur.
Rond de 18de ben ik maar weer eens gaan bellen, aangezien ik geen brief, email en/of enige communicatie heb gekregen van KPN. Deze heer vertelde me nu het heugelijke nieuws dat hij wel iets in hun systemen kon vinden, echter niet wat status was van mijn verzoek. Hij zou deze week zeker wat meer laten horen, hij zou persoonlijk voor zorgen. Dus 22de dacht ik, ik bel nogmaals (al weet ik echt niet meer waarom ik nog klant zou willen worden). Ik kreeg een aardige dame aan de lijn die mij melde dat geen bestelling in systeem stond!!! Aangezien ik toch al aan de lijn zat en al 4x had ingevuld waarom niet een 5de keer! en als belofte zou ik de volgende werk dag (25 Juni) terug gebeld worden wat de status Dit zodat nog steeds de planning was om 6 Juli toch echt internet had.
Nou u raad het al! ik ben niet gebeld, dus zo brutaal dat ik ben toch nog even gebeld. Deze heer kon mij volgende vertellen en ik Quote KPN medewerker:
"Ik ben de eerste die eerlijk tegen u bent, het zal zeker nog 3 weken duren voordat u internet heeft" en toen vroeg ik naar zijn chef om te kijken wat de mogelijkheden was, kreeg ik het mooie antwoord:
Ik ben een heel geduldig mens, maar toen brak echt mijn (virtuele) klomp....
Dus ik eindig zoals ik begin, als u nog twijfelde om klant te worden bij KPN... NIET DOEN! wordt toch niks ...
Re: KPN glasvezel klant worden mag niet?
Bij KPN zijn ze niet eerlijk, eigenlijk bij geen ene provider.Ik ben de eerste die eerlijk tegen u bent, het zal zeker nog 3 weken duren voordat u internet heeft" en toen vroeg ik naar zijn chef om te kijken wat de mogelijkheden was, kreeg ik het mooie antwoord:
Is er geen andere provider waar je internet via glasvezel kan krijgen dan?
Als ik dit verhaal lees is je geduld wel lang, ik zou echt afgehaakt zijn.
Hier staat ook op de link van de Tros een flimpje over glasvezel van KPN, kan je beter effe bekijken wat een gedoe dat is.
Een groot compliment voor die eerlijke KPN medewerker. Vooral dat zijn chef minder weet dan hij is tekenend voor de morele, financiële, en spirituele crisis waarin wij verzeild zijn geraakt.
Het zal ook wel eens goed gaan.
Is op zich niet zo heel erg raar hoor. Een bedrijfsleider van een supermarkt hoef je vaak ook niet achter de kassa neer te zetten, want vaak weet die niet hoe die werkt. Zo gaat het in een callcenter ook vaak. Een leidinggevende van de klantenservice is er om leiding te geven aan de mensen, zorgen dat ze aan het werk zijn, dat het loon goed gaat, dat de planning klopt. Die zijn er niet om klantproblemen op te lossen, daar heb je een 2e en een 3e lijn voor.sjoegel schreef:Een groot compliment voor die eerlijke KPN medewerker. Vooral dat zijn chef minder weet dan hij is tekenend voor de morele, financiële, en spirituele crisis waarin wij verzeild zijn geraakt.
Een manager is er om te managen, mensen te leiden, niet om het werk wat zij niet aan kunnen over te pakken.
Bel eens met KPN Berndv, zal je zien wat een rare antwoorden je van ze krijgt.
Laatst gewijzigd door ciske op 26 jun 2012 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Een manager is doorgaans ook escalatiepunt. Als een probleem dermate uit de hand loopt, kan hij ook managen dat het opgelost wordt.
Emmy75 schreef:Een manager is doorgaans ook escalatiepunt. Als een probleem dermate uit de hand loopt, kan hij ook managen dat het opgelost wordt.
Hoezo ze kunnen niks vinden.. Dan zijn er toch ook geen problemen om op te lossen..ciske schreef:Emmy75 schreef:Een manager is doorgaans ook escalatiepunt. Als een probleem dermate uit de hand loopt, kan hij ook managen dat het opgelost wordt.KPN lost zeer weinig op .
Emmy75 schreef:Hoezo ze kunnen niks vinden.. Dan zijn er toch ook geen problemen om op te lossen..ciske schreef:Emmy75 schreef:Een manager is doorgaans ook escalatiepunt. Als een probleem dermate uit de hand loopt, kan hij ook managen dat het opgelost wordt.KPN lost zeer weinig op .
Het is eigenlijk toch van de zotte dat het bij kpn zo'n puinhoop moet zijn na de invoering van een nieuw systeem. Vergeet niet dat zij enkele jaren terug een ICT bedrijf hebben overgenomen en niet de kleinste...
@ciske,
Sja als die nooit in het systeem hebben gestaan, kunnen ze ze ook niet missen hè
@ciske,
Sja als die nooit in het systeem hebben gestaan, kunnen ze ze ook niet missen hè
Ze maken het er zelf van dat klanten steeds vaker KPN moe worden.
Getronics is niet overgenomen om de interne boel op te schudden maar domweg om diensten te leveren aan zakelijke KPN klanten. De systemen zoals een KPN intern gebruikt vallen ook niet binnen de core business van een bedrijf als Getronics. Dan moet je eerder denken aan leveranciers als IBM, Accenture, Amdocs, Ericsson, etc.Emmy75 schreef:Het is eigenlijk toch van de zotte dat het bij kpn zo'n puinhoop moet zijn na de invoering van een nieuw systeem. Vergeet niet dat zij enkele jaren terug een ICT bedrijf hebben overgenomen en niet de kleinste...
Ach, ondanks dat er diverse keren niks van een melding te vinden was, moet je niet raar opkijken als je straks wel 5 facturen krijgt......... 
Getronics is daar zeker niet voor overgenomen, maar het staat wel heel slecht zo. Getronics zou daar genoeg kennis voor in huis moeten hebben, maarja als de eigen SAP implementatie al behoorlijk slecht verloopt, sja....GJvdZ schreef:Getronics is niet overgenomen om de interne boel op te schudden maar domweg om diensten te leveren aan zakelijke KPN klanten. De systemen zoals een KPN intern gebruikt vallen ook niet binnen de core business van een bedrijf als Getronics. Dan moet je eerder denken aan leveranciers als IBM, Accenture, Amdocs, Ericsson, etc.Emmy75 schreef:Het is eigenlijk toch van de zotte dat het bij kpn zo'n puinhoop moet zijn na de invoering van een nieuw systeem. Vergeet niet dat zij enkele jaren terug een ICT bedrijf hebben overgenomen en niet de kleinste...
-
Erwin uit Oosterhout
Bij mij heeft het lang geduurd voordat ik aangeloten was op KPN glasvezel.
Daarna heeft het lang geduurd voordat alles werkte.
Toen alles werkte ging het een aantal jaren goed, perfect zelfs. Geen klagen.
Totdat er iets weer niet werkt. Ze helpen je nauwelijks. De service is belabberd, maar als het werkt, werkt het goed.
Totdat er iets weer niet werkt. Ze helpen je nauwelijks. De service is belabberd, maar als het werkt, werkt het goed.
Erwin uit Oosterhout schreef:Bij mij heeft het lang geduurd voordat ik aangeloten was op KPN glasvezel.
Zoals dat werkt, hoef ik het niet