Heb dus dit apparaat gekocht, omdat het grandioos moest zijn. Na de eerste keren gebruiken ben ik er erg ontevreden over. Er komt gigantisch veel stoom uit, want niet goed is voor mijn keukenkastjes en plafond, ik heb al contact gehad met Gaggenau en er is een monteur geweest en die zeiden dat dit zo hoort, en dat er nooit iemand hier klachten over heeft gehad. Nu kan ik er ook niets over terug vinden op internet, ik vind dat meer mensen mogen weten hoe dit apparaat werkt aangezien het een slordige € 2.999,- kost, zie hieronder voor het filmpje en beoordeel zelf.
http://www.youtube.com/watch?v=TGiX7A3Qp3c
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gaggenau BS 250
Re: Gaggenau BS 250
je moet in eerste instantie contact opnemen met je verkoper, die heeft je dit rare apparaat verkocht tenslotte.
Áls dit normaal is..... dan wil ik wel eens weten waarom mensen zo lyrisch doen over stoomkoken.....
Áls dit normaal is..... dan wil ik wel eens weten waarom mensen zo lyrisch doen over stoomkoken.....
-
Ik heb het filmpje gezien en dat kan echt niet normaal zijn, de stoomafvoer mag natuurlijk nooit zo ontsnappen. Het kost je gegarandeerd de keukenkastjes want die gaan verweken en scheuren. Ook zou je jezelf kunnen branden aan de hete stoom als je iets uit het kastje boven de oven wil pakken. Daar zou ik echt geen genoegen mee nemen hoor.Ik zou gewoon terug gaan naar de winkel of (keuken) verkoper van deze Gaggenau BS 250,zij zouden je verder moeten helpen.
De keukenverkoper zegt dat ik bij Gaggenau moet wezen, deze heb ik dus ook gebeld en is gisteren ook een monteur langs geweest, maar die zei; dat er niks aan de hand is, uit een stoomoven hoort stoom te komen, daarom heet het een stoomoven. Hij zei ook dat hij nog nooit iemand was tegengekomen die klachten had over de stoom die eruit komt, dus hij kon mij niet helpen en ik moest maar aanvaarden dat het zo blijft. Hij zei dat er waarschijnlijk niks met de keukenkastjes zal gebeuren, toen ik zei of zij daar garantie op wouden geven, kreeg ik geen antwoord natuurlijk.
Ik vind het zelf heel vreemd dat er niks te vinden is hierover op internet, en als ik filmpjes bekijk op youtube waar ze gerechten klaarmaken in een stoomoven (wat voor merk dan ook) dan zie ik nooit dat er stoom uit de stoomoven komt, alleen als ze de deur opendoen natuurlijk.
Ik wil mensen daarom behoeden, dat dit blijkbaar volgens Gaggenau zo hoort bij dit type stoomoven BS250 etc., dat hun keukenkastjes en plafond daarwel bestand tegen moeten zijn, want ik vind het voor bijna € 3.000,- op zijn netjes gezegd een waardeloos apparaat.
Ik vind het zelf heel vreemd dat er niks te vinden is hierover op internet, en als ik filmpjes bekijk op youtube waar ze gerechten klaarmaken in een stoomoven (wat voor merk dan ook) dan zie ik nooit dat er stoom uit de stoomoven komt, alleen als ze de deur opendoen natuurlijk.
Ik wil mensen daarom behoeden, dat dit blijkbaar volgens Gaggenau zo hoort bij dit type stoomoven BS250 etc., dat hun keukenkastjes en plafond daarwel bestand tegen moeten zijn, want ik vind het voor bijna € 3.000,- op zijn netjes gezegd een waardeloos apparaat.
-
Zelf heb ik geen stoomoven maar vrienden wel, de keer dat ik bij hun was heb ik de oven in werking gezien ( weet zo vlug niet het merk maar de prijs komt redelijk overeen ) en daar kwam echt geen stoom uit de deur. Zo normaal is dat dus niet, best mogelijk dat er ergens een soort uitlaat (kan) zit maar midden boven de deur geloof ik niets van. Hete stoom tegen hout of kunststof leid tot schade op deze manier dan. Of de Gaggenau BS 250 een slecht product is weet ik niet maar de service is dat in ieder geval wel, Knudde.
En daar ging al iets mis. U heeft een overeenkomst gesloten met de keukenverkoper en zij zijn dus uw aanspreekpunt. Als zij vervolgens de Gaggenau monteur moeten laten opdraven, prima.MHD schreef:De keukenverkoper zegt dat ik bij Gaggenau moet wezen...
Ik heb te weinig kaas gegeten van stoomovens om goed te beoordelen of dit normaal is. Er zijn een aantal forumrespondenten die affiniteit met de branche hebben, dus wellicht komen zij nog langs in het topic. Of u loopt gewoon eens een paar andere keukenzaken in en informeert naar stoomovens in zijn algemeenheid. Hierbij hoeft u niet meteen uw probleem uit te leggen.
Logisch nadenkend lijkt me dit niet normaal. Als dit wel normaal is, snap ik niet dat dit apparaat ingebouwd kan worden in bv een keukenwand zoals op het filmpje. Het is te verwachten dat het kastjes erboven hier zeker niet tegenkan en kapot gaan (zoals Trebelski ook al schreef) dus hou dat stuk goed in de gaten op mogelijke afwijkingen. Aan een uitspraak van de monteur dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren, heeft u helemaal niets. Als het wel gaat gebeuren geven ze vast niet thuis.
Wat als de stoomoven was ingebouwd in het kastje onder de kookplaat ? Niet zo'n vreemde plek voor een (combi)oven of iets dergelijks. Bij kleinere keukens zien we dat nog steeds veel en ook wat jaren geleden was dat vrij standaard. Dus als u eens lekker aan de kook bent of bv gasten over de vloer heeft kunt u niet gewoon staan te koken bij de kookplaat en de stoomoven aan hebben ?? Dan zou u zich verbranden aan de hete stoom. Dus ergens lijkt het me niet normaal.
U kunt eens advies inwinnen bij het juridisch loket waar eerste advies doorgaans gratis is of u kunt eens bij Jurofoon een en ander navragen.
Misschien toch nog eens de vraag stellen aan de keukenverkoper. Als deze bevestigd dat het normaal is, hoeft u eigenlijk niet te verwachten dat zij dit gaan herstellen of vervangen. Dan kunt u de koop wellicht ontbinden op grond van non-conformiteit.