LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oneerlijkheid Amk

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door ciske »

Vriendin zei ook dat ze zo boos was op haar therapeut dat ze zwanger
Was dat ze haar zo van de trap zou gooien zoooo boos was ze
?? iemand die zwanger is van de trap afgooien? wat kan het ongeboren kind aan toestanden van volwassenen doen?

Als je jou al volwassen kan noemen, sorry hoor maar je houdt er rare gedachtes op na.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
Vriendin zei ook dat ze zo boos was op haar therapeut dat ze zwanger
Was dat ze haar zo van de trap zou gooien zoooo boos was ze
?? iemand die zwanger is van de trap afgooien? wat kan het ongeboren kind aan toestanden van volwassenen doen?
Als je jou al volwassen kan noemen, sorry hoor maar je houdt er rare gedachtes op na.
TS houdt er die gedachten toch niet op na?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:
ciske schreef:
Vriendin zei ook dat ze zo boos was op haar therapeut dat ze zwanger
Was dat ze haar zo van de trap zou gooien zoooo boos was ze
?? iemand die zwanger is van de trap afgooien? wat kan het ongeboren kind aan toestanden van volwassenen doen?
Als je jou al volwassen kan noemen, sorry hoor maar je houdt er rare gedachtes op na.
TS houdt er die gedachten toch niet op na?
Dat vraag ik mij dus af, alleen al die uitspraak.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gsk schreef: Een andere
Vriendin zei ook dat ze zo boos was op haar therapeut dat ze zwanger
Was dat ze haar zo van de trap zou gooien zoooo boos was ze
'Leuke' vriendinnen. :shock:

Gsk
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2012 15:00

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Gsk »

Ik heb niet de rare gedachten een Zwanger iemand van de trap
Af duwen maar dat meisje dat valse aangifte over mij heeft gedaan.

Rechtszaak heb ik maandag gehad ik krijg ots voor een jaar
Ze hebben geneens onderzoek gedaan. Ja de dokter en kinderdagverblijf
Gebeld maar die hadden geen Zorgen. Verder twee keer iemand langs gehad
Die hebben gekeken of me huis in orde was dat was allemaal goed dat staat ook
In de rapporten toch krijg ik ots. Ze mogen os diegene die de valse melding doen onderzoeken.
Ik heb alles over voor me Kids ze zijn me alles en dat zien ze niet.

Zeker dat er een aanklacht komt tegen amk als je ze belt of mailt om ze over het rapport te
Spreken zijn ze er niet ze bellen ook niet terug.
Ze stellen een rapport op vol leugens en woord verdraaiingen dat het allemaal
Heel slecht uitpakt naar mij toe. Ze hadden al meteen een oordeel voordat
Ze mij spraken. En in de gesprekken met mij en vader waren ze heel aanvallend naar mij
Vader is er nooit geweest voor de Kids hij dumpte ze altijd bij zijn ouders en had alleen tijd om
Te stappen voetballen en uit te slapen. Nooit was hij er voor de Kids en hij liegt de hele boel
Bij elkaar en ik die gewoon eerlijk was geloven ze niet.
Heel raar allemaal.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

OTS maar dus geen UHP voor de kinderen ?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Waarom kan iedereen in vredesnaam maar kinderen op de wereld zetten. Als je dit verhaal leest word je toch weer niet goed? Dat gesol met die arme kinderen alleen omdat ze ouders hebben die absoluut ongeschikt zijn om ouders te zijn.
Bah.
Het kost ook de gemeenschap nog bakken geld.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hai,

ik denk dat een aantal dingen TS tegenwerken:

1) drie meldingen (onterecht of niet, het zijn er toch echt 3)
2) maatschappelijkwerk concludeerd dat TS met kids naar een blijf van mijn lijfhuis moet, maar TS wil dit niet. Waarschijnlijk concludeert maatschappelijk werk dan dat TS niet alles doet aan de veiligheid van de kinderen
3) TS heeft meerdere geweldadige relaties gehad (met de vader van de kids, en met een andere ex namelijk die van het blijf van mijn lijfhuis)
4) AMK wil de vriend van TS spreken maar TS lukt het niet om die vriend daar te krijgen (misschien niet de schuld van TS) als naar de naam gevraagd wordt door de raad wil TS dit niet vertellen
5) op het moment dat amk en maatschappelijk werk de ring sluiten besluit TS naar een andere provincie te verhuizen, vaak wordt dat als verdacht gezien (ik zeg niet dat dat zo is)
6) het werkt niet voor TS dat ze een aantal keer in een gesprek (huilend) wegloopt. Ik snap dat iemand emotioneel is, maar een aantal keer weglopen uit een gesprek en dan weer terug komen helpt meestal niet echt als mensen willen beoordelen hoe stabiel iemand is.

Overigens: ASH is het ambulante spoedteam jeugdzorg. Het rapport dat zij maken gaat meestal alleen over of iemand spoed/crisis is of niet
SEZ is het team spoedeisende zorg betreffende kinderen, hier ook weer zij kijken of er spoed is. AMK en raad kijken daar minder naar en kijken meer lange ontwikkelingstermijn.


TS: laat je advocaat hier goed naar kijken, en wellicht kan hij/zij je helpen.

Isabel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mijn persoonlijke mening...
en ik geef niet gelijk een veroordeling,maar ik vind wel,dat 3 aangiften van verschillende personen vreemd...

dan is het allemaal de schuld van andere?

in vredesnaam ik kom er niet op,om de buren even aan te geven?sorry...
mijn vriendin aangeven?kom niet eens in mijn hoofd op! ja als ze er iets mis zou zijn...en dat vind ik dus het vreemde...en ik heb er een radar voor...

is het nou 1 aangifte van iemand die bv iets tegen je heeft,maar 3 verschillende personen die allemaal denken,nou ga ??eens pakken door een aangifte te doen?waarom als je kinderen het gewoon goed hebben?allemaal omdat ze iets tegen jou hebben?

dus de vriendinnen die zijn niet goed,de vader niet?en jij krijgt het op je bord??

ik krijg echt sterk de indruk dat er wel degelijk iets mis is...en ik heb een heel raar voorgevoel en dat is niet zomaar...
zo'n gevoel krijg je niet voor niks ,omdat ik donders goed weet hoe het werkt!!

ik hoop dat je de kans krijgt om aan jezelf te werken in het belang voor je kinderen,denk dat het heel hard nodig is,ook al heb je het misschien zelf nog niet door.

wens je sterkte en doe er iets mee...
pak de hulp aan die ze bieden... in het belang voor je kinderen en voor je zelf!!

aquarius68
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2012 10:58

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door aquarius68 »

ik wil ook graag mijn verhaal kwijt over het AMK.
In eerste instantie heb ik altijd gedacht dat deze instantie goed is om te hebben en zo zou het moeten zijn.
Maar onze ervaring is deze:
Onze dochter heeft 5 maanden verkering met een jongen die erg jaloers blijkt te zijn, tijdens een uitje praat ze even met een andere jongen ,dit zint haar vriendje niet en tegen haar zin neemt hij haar mee in de auto, ze zegt dit niet te willen en vraagt hem te stoppen,dit doet hij niet ,tot ze op een landweg zijn en zij aan de handrem trekt.
ze wordt tegen de deurpost geduwd met haar hoofd en aan haar haren getrokken. ze rent weg en klopt bij een huis aan om hulp. ze belt ons ook en de eigenaar van het huis helpt haar door het vriendje weg te sturen.al met al heel vervelend ,er is aan gifte gedaan . op school kan ze haar verhaal kwijt aan de schoolmaatsch.werkster, prima.alleen komt er na een paar weken een brief van het amk ,dat ze onze dochter willen spreken ,dit overleggen we met haar en ze heeft er geen behoefte aan ,laten ze maar met het ex.vriendje praten,maar dit wordt niet gehonoreerd en we worden verplicht om op gesprek te komen ,er wordt niet geluisterd en we krijgen brief na brief,in onze vakantie stond ze zelfs aan de deur.nu de vraag :kan dit zomaar en is er inderdaad niet iem. die dit soort mensen (zo genaamde hulpverleners) kan stoppen en waar ze naar luisteren???

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik weet niet of het verplicht is,maar is het verstandig is de vraag?

misschien wel degelijk...
wat die knul gedaan heeft is fout en wat had er gebeurd als je dochter niet zo alert had geweest!,misschien nog erger.
waarschijnlijk willen ze het hele verhaal nog eens horen om die knul goed te kunnen beoordelen?

maar misschien is het voor je dochter ook wel heel goed om te verwerken,al geef ik dat ook weer een kanttekening,die gasten van ? kunnen zo doorzagen dat je dochter straks misschien een groter probleem heeft als nu
ze kunnen flink op je in blijven zagen...en dan raakt je dochter misschien meer van de kaart?

succes

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Nicky_The »

aquarius68 schreef:ik wil ook graag mijn verhaal kwijt over het AMK.
In eerste instantie heb ik altijd gedacht dat deze instantie goed is om te hebben en zo zou het moeten zijn.
Maar onze ervaring is deze:
Onze dochter heeft 5 maanden verkering met een jongen die erg jaloers blijkt te zijn, tijdens een uitje praat ze even met een andere jongen ,dit zint haar vriendje niet en tegen haar zin neemt hij haar mee in de auto, ze zegt dit niet te willen en vraagt hem te stoppen,dit doet hij niet ,tot ze op een landweg zijn en zij aan de handrem trekt.
ze wordt tegen de deurpost geduwd met haar hoofd en aan haar haren getrokken. ze rent weg en klopt bij een huis aan om hulp. ze belt ons ook en de eigenaar van het huis helpt haar door het vriendje weg te sturen.al met al heel vervelend ,er is aan gifte gedaan . op school kan ze haar verhaal kwijt aan de schoolmaatsch.werkster, prima.alleen komt er na een paar weken een brief van het amk ,dat ze onze dochter willen spreken ,dit overleggen we met haar en ze heeft er geen behoefte aan ,laten ze maar met het ex.vriendje praten,maar dit wordt niet gehonoreerd en we worden verplicht om op gesprek te komen ,er wordt niet geluisterd en we krijgen brief na brief,in onze vakantie stond ze zelfs aan de deur.nu de vraag :kan dit zomaar en is er inderdaad niet iem. die dit soort mensen (zo genaamde hulpverleners) kan stoppen en waar ze naar luisteren???
Via de kinderbescherming kun je bij de (kinder)rechter komen. Die kunnen als goed is besluiten om Jeugdzorg (AMK is een onderdeel van jeugdzorg) 'stop' te zetten. Je moet dan wel met goede argumenten en bewijzen aan komen.

Maar waarschijnlijk is het AMK geinformeerd door de politie om uit te vinden of uw dochter wel degelijk door iemand anders als u zelf mishandeld is geweest en hoe u uw dochter mee heeft kunnen laten gaan met zo'n jongen etc. Een ander aspect zal waarschijnlijk zijn om het welzijn van uw dochter te bekijken: heeft ze hulp nodig en krijgt zij die?

Ik denk dat u er niet onderuit kunt komen om een gesprek met het AMK aan te gaan en dat het niet akkoort gaan met een gesprek u niet ten goede zal komen...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ aquarius68, met het ex vriendje hoeven ze niet te praten want ik ga
er vanuit dat hij 18 jaar of ouder is aangezien hij auto rijd, valt dus ook niet meer onder het AMK.
Je dochter dus wel.

Mischien zijn er bij politie wel meerdere gevallen bekend van die jongen en wil daarom het
AMK met haar praten, ik vind het helemaal niet verkeerd.
Waarom het weigeren telkens ?

Ook denk ik niet dat u hier onderuit komt, als ze al bij u aan de deur staan dan kan u
ze ook bijvoorbeeld op school verwachten waar u dochter is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door bprosman »

tot ze op een landweg zijn en zij aan de handrem trekt.
ze wordt tegen de deurpost geduwd met haar hoofd en aan haar haren getrokken.
Als vade van een tienerdochter zou ik daar het AMK niet voor nodig hebben maar zou zelf wel een "gesprekje" met het "vriendje" geregeld hebben :evil:

victoriam
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2012 11:30

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door victoriam »

Hallo mensen!

Wij hebben ook ene valse melding gehad...mijn moeder..
Wat ik lees is zo herkenbaar en je wordt zo kwaad!!
MAAR is er nou niets te doen...bundelen dat maakt ons sterker..
Is toch idioot zon nationale klik lijn...he ik heb de pest aan mijn buren weet je wat ik bel het AMK...en er worden nog steeds kinderen vermoord..jeugdzorg heeft alleen negatieve reclame..dus wie doet nu iets fout...
Lijkt wel NSB campagne..de staat zal het ff regelen en mag je als ouders niets??? VREEMD
Handtekeningen..opsturen naar ombudsman...
Graag jullie reacties.

Petra
[email protected]

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik vind het juist wel heel goed dat er zo'n lijn is..al zou er van de 100 meldingen , maar een echt waar zijn en ze dat kindje kunnen redden dan heeft het al zin....

Bovendien tuurlijk is het niet leuk (zacht uitgedrukt) als iemand een valse melding doet, maar als er niets aan de hand is wat heb je dan te vrezen van jeugdzorg.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door sjohie »

Leojes30 schreef:Ik vind het juist wel heel goed dat er zo'n lijn is..al zou er van de 100 meldingen , maar een echt waar zijn en ze dat kindje kunnen redden dan heeft het al zin....

Bovendien tuurlijk is het niet leuk (zacht uitgedrukt) als iemand een valse melding doet, maar als er niets aan de hand is wat heb je dan te vrezen van jeugdzorg.
Tsja, dat schept ook weer de mogelijkheid van iemand die valse aangiften doet om maar te pesten, over de rug van de betrokken kinderen. Zo'n melding zet een aantal protocollen in werking, die noodgedwongen soms best star zijn, en tot aan het eind moeten worden doorlopen, met als gevolg dat een onschuldige ouder toch een paar maanden tot op het bot wordt doorgelicht, en een allround klotetijd heeft.

Binnen een zgn. "vechtscheiding" schuwen ouders soms geen enkel middel, daar lustten de honden geen brood van.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sjohie schreef:
Leojes30 schreef:Ik vind het juist wel heel goed dat er zo'n lijn is..al zou er van de 100 meldingen , maar een echt waar zijn en ze dat kindje kunnen redden dan heeft het al zin....

Bovendien tuurlijk is het niet leuk (zacht uitgedrukt) als iemand een valse melding doet, maar als er niets aan de hand is wat heb je dan te vrezen van jeugdzorg.
Tsja, dat schept ook weer de mogelijkheid van iemand die valse aangiften doet om maar te pesten, over de rug van de betrokken kinderen. Zo'n melding zet een aantal protocollen in werking, die noodgedwongen soms best star zijn, en tot aan het eind moeten worden doorlopen, met als gevolg dat een onschuldige ouder toch een paar maanden tot op het bot wordt doorgelicht, en een allround klotetijd heeft.

Binnen een zgn. "vechtscheiding" schuwen ouders soms geen enkel middel, daar lustten de honden geen brood van.
Klopt, maar ik persoonlijk heb liever dat 1 gezin eenmaal onnodig wordt onderzocht, dan dat er in 1 gezin eenmaal te weinig onderzoek wordt gedaan, met een dood kind als gevolg.
De goeden moeten toch bij alle controles onder de slechten lijden?

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

Wat betreft het meisje met het jaloerse vriendje: de kans is vrij groot dat ze met haar willen praten over dat vriendje en dat het niets met de ouders te maken heeft. Het AMK heeft oop een rol in de aanpak van loverboy problematiek. Op het moment dat een dergelijke situatie als hierboven beschreven zich voordoet kunnen zij met die jongen nog niets beginnen (ik zeg trouwens niet dat het een loverboy is) maar als dat meisje komt en wat informatie geeft kunnen ze die jongen in het vizier houden en kijken of er met dat meisje niet meer aan de hand is dan dat ze haar ouders verteld heeft (en miischien is er niet meer aan de hand)

Verder, het amk gaat meestal niet tot maatregelen over op basis van 1 melding tenzij die zwaar weegt. Meestal wordt na een melding contact opgenomen met huisarts en school daar wordt gekeken hoe serieus die melding genomen moet worden.

nou zullen die mensen vast fouten maken en is zo'n valse melding ook vreselijk voor het gezin dat getroffen is, maar mijn ervaringen met het amk zijn heel positief. (hoewel ik ze meestal voor andere problematiek tegenkom.)

isabel

victoriam
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2012 11:30

Re: Oneerlijkheid Amk

Ongelezen bericht door victoriam »

Hallo lieve mensen...
wat mij zo kwaad maakt..Het AMK( die fout op fout maakt en werkt net als de NSB/Gestapo) doet maar waar hij zin in heeft..ja er is een melding..wat is de relatie tot het gezin,waarom doet u dit, hoe lang kent u het gezin enz..daar wordt niet naar gekeken.Is er geen jaloersie in t spel, exen en buren zijn een leuk onderdeel hierin en komen overal mee weg...gezellig NL zou ik zeggen.Wat zijn we toch verdraagzaam en behulpzaam..lekker angst aanjagen. Dat maakt het een stuk leuker toch mensen? :evil:
Ze gaan er al vanuit dat je schuldig bent..is dit niet in strijd met de wet? Misschien een jurist die dit kan beantwoorden?? :?:
Heb je als ouder geen rechten meer in NL...mogen ze gewoon op basis van mogelijke waarheid je beschuldigen en sterker een dossier laten opstellen en bewaren? Zelfs bij een aangifte is dat niet zo....als je niets kan bewijzen ben je onschuldig en niet van het zou misschien wel kunnen...
Is daar geen wet voor? Wat zijn de voorwaarden van zon onderzoek, mag het per tel...zodat woorden verdraaid kunnen worden??? Waarom krijgen ouders geen standaard uitdraai van de vragen en het verslag? ja je kan het dossier opvragen..en dan doen ze een partij lelijk..dat mag wel???
Raar verhaal AMK...geen geweten denk ik..en ja er worden kinderen geslagen enz..waar waren jullie in de echte gevallen....oh foutje bedankt..dan pakken we zoveel mogelijke slachtoffers van ouders..kijk eens hoe goed we zijn.

Gesloten