LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion LIfetab MD9514

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ype Boelens

Medion LIfetab MD9514

Ongelezen bericht door Ype Boelens »

Sinds eind mei in het bezit van een Medion Lifetab MD9514(Aldi tablet). Alles was perfect met android 3.2. Op 19 juni de update naar android 4.0 doorgevoerd. Sindsdien niks anders dan problemen. Tablet start niet door (na opstart scherm blijft het scherm zwart) en de wifi is heel onstabiel, ook lopen vele apps vast of je kan ze niet afsluiten. Met Medion gebeld hierover die vertellen over het resetten met een paperclip waarna de tablet de ene keer wel en de andere keer niet doorstart (soms na 4x pas) en de tab terug gezet naar fabrieksinstellingen op hun advies. Dit helpt echter niet. Ook het opstartgeluid uitgezet dit zou volgens internet een boosdoener kunnen zijn, ook dit werkt niet. Nu al meerdere malen met Medion gebeld maar ik begrijp van de mensen daar dat het wachten is op een update of een downgrade(terug naar 3.2). Als het een down wordt dan komt er pas een nieuwe 4.0 update als alle problemen er uit zijn.
Ik zit nu dus met een tablet die niet werkt en het internet groeit met berichten hieromtrent. Wat voor rechten heb ik? ik heb namelijk niet een tablet gekocht om hem steeds te moeten opstarten met een paperclip als dat al lukt. Wat zijn de plichten van Medion? Hoelang kunnen ze ons laten wachten? Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren hierover.

Umad

Re: Medion LIfetab MD9514

Ongelezen bericht door Umad »

Lijkt me simpel.

De tablet werd geleverd met goed werkende software. Na een update die geinitieerd is door de klant naar een hogere versie werkt de tablet niet meer goed. Gebruikersfout.
Ik kan in de handleiding ook niets vinden over updaten of dat de tablet uberhaupt geschikt is voor android 4.0.

Het enige wat hier nog verschil in uit kan maken (m.i.) is het feit of de klant zelf de update heeft binnengehengeld of dat de update is "aangeboden" op de tablet zelf (er is een update voor uw apparaat beschikbaar).

In het laatste geval mag je ervan uitgaan dat de tablet geschikt is voor android 4.0.
Zelf geeft medion aan bezig te zijn met een oplossing (software optimaliseren voor dit type tablet) en is downgraden naar 3.2 m.i. momenteel de beste oplossing.

olaf79

Re: Medion LIfetab MD9514

Ongelezen bericht door olaf79 »

Umad schreef:Lijkt me simpel.

De tablet werd geleverd met goed werkende software. Na een update die geinitieerd is door de klant naar een hogere versie werkt de tablet niet meer goed. Gebruikersfout.
Ik kan in de handleiding ook niets vinden over updaten of dat de tablet uberhaupt geschikt is voor android 4.0.

Het enige wat hier nog verschil in uit kan maken (m.i.) is het feit of de klant zelf de update heeft binnengehengeld of dat de update is "aangeboden" op de tablet zelf (er is een update voor uw apparaat beschikbaar).

In het laatste geval mag je ervan uitgaan dat de tablet geschikt is voor android 4.0.
Zelf geeft medion aan bezig te zijn met een oplossing (software optimaliseren voor dit type tablet) en is downgraden naar 3.2 m.i. momenteel de beste oplossing.
Ik heb het idee dat de update een officiele release van Medion is. In dat geval is het hun verwijtbaar dat ze een update leveren die het product defect maakt. Ook al is die update gratis.
Betreft het een officiele medion release die geschikt is voor dit type tablet, dan dient Medion het apparaat te repareren.

Gesloten