| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING Rekening voor Nederlanders in het buitenland
ING Rekening voor Nederlanders in het buitenland
Het wordt vaak vergeten maar er zijn héél veel Nederlanders in het Buitenland. ING lijkt deze groep klanten graag kwijt te willen. Ik heb er geen probleem mee dat ik moet betalen voor een betaalrekening (als dit marktconform is). Maar de laatste tijd voel ik mij door ING heel erg benadeeld en onder druk gezet.
Hier 3 voorbeelden:
1/ Je kunt géén rentepunten sparen in het buitenland, ook niet als je een correspondentie adres in Nederland hebt.
2/ De ING App (Iphone en Android) kun je alléén in de Nederlandse App store downloaden.
3/ Je wordt verplicht om een betaalpaket te betalen waar je in het buitenland helemaal niets aan hebt als je géén pinpas wil hebben. De App. en rentepunten kun je al helemaal niet gebruiken.
Ik heb in Nederland bij ING een betaalrekening zonder betaalpas. Prima omdat ik geen betaalpas wil hebben en geen 3,75€ per maand wil betalen voor een pas die ik niet nodig heb. Overigens is elke pas een risico diefstal/verlies/fraude (de kranten staan er vol van!). Nu heb mijn.ing account per ongeluk geblokkeerd. Om een nieuwe password aan te vragen verplicht ING mij om een betaalpas te bestellen. Ik voel mij onder druk gezet. Voor klanten in het buitenland is het bij ING héél slecht geworden!
Hier 3 voorbeelden:
1/ Je kunt géén rentepunten sparen in het buitenland, ook niet als je een correspondentie adres in Nederland hebt.
2/ De ING App (Iphone en Android) kun je alléén in de Nederlandse App store downloaden.
3/ Je wordt verplicht om een betaalpaket te betalen waar je in het buitenland helemaal niets aan hebt als je géén pinpas wil hebben. De App. en rentepunten kun je al helemaal niet gebruiken.
Ik heb in Nederland bij ING een betaalrekening zonder betaalpas. Prima omdat ik geen betaalpas wil hebben en geen 3,75€ per maand wil betalen voor een pas die ik niet nodig heb. Overigens is elke pas een risico diefstal/verlies/fraude (de kranten staan er vol van!). Nu heb mijn.ing account per ongeluk geblokkeerd. Om een nieuwe password aan te vragen verplicht ING mij om een betaalpas te bestellen. Ik voel mij onder druk gezet. Voor klanten in het buitenland is het bij ING héél slecht geworden!
Re: ING Rekening voor Nederlanders in het buitenland
De kosten van het betaalpakket zijn natuurlijk niet alleen voor de pas alleen maar ook voor andere kosten die de bank moet maken. Rente is zeer laag, valutering mag niet meer dus ze zullen de kosten ergens moeten verhalen.Overigens is elke pas een risico diefstal/verlies/fraude (de kranten staan er vol van!). Nu heb mijn.ing account per ongeluk geblokkeerd.
Als je je pas niet wil, kan, zet er de schaar in en je bent er vanaf.
Ze zouden er ook voor kunnen kiezen dit soort zaken niet te bekostigen vanuit die 3.75 maar een x Euro "stommefoutenpasswordresettoeslag" kunnen rekenen. Die helpdesk medewerkers willen aan het eind van de maand ook graag betaald worden.
-
Teunbosseman
jvschaik schreef:Het wordt vaak vergeten maar er zijn héél veel Nederlanders in het Buitenland. ING lijkt deze groep klanten graag kwijt te willen. Ik heb er geen probleem mee dat ik moet betalen voor een betaalrekening (als dit marktconform is). Maar de laatste tijd voel ik mij door ING heel erg benadeeld en onder druk gezet.
Hier 3 voorbeelden:
Onzin verhaal.
Ik kan gewoon rentepunten sparen op mijn ING, heb zelf een extra ING voor mijn buitenlandse activiteiten.
Nederlandse app store? Android market is toch internationaal ?
Knip de pas doormidden ofzo, lijkt me nogal lastig om geld op te nemen trouwens. of je moet gaan overboeken.....omslachtig hoor.
Heel slecht geworden, dus voorheen was heeeel goed......sorry hoor geheel niet mee eens. Ik heb andere ervaringen
Zoals geschreven gaat het om het principe. Betaalpas kosten zijn voor de betaalpas (die ik niet wil) Als ING kosten wil berekenen voor "MIJN.ING" dan moeten ze dat doen om die reden. Overigens hoop ik niet voor ING dat ze rijk willen worden van betaalrekeningen. Vergeet niet dat ik nog vele andere producten van ING heb waar heel veel mee verdient wordt. De betaalrekening is een "service" om klanten als basis te geven. Er bestaan voor zover ik weet geen banken die kunnen leven van betaalrekeningen. Als "Mijn.ING" een gratis service is dan moet ING ook zonder betaalpakket een nieuwe code afgeven. Als de helpdesk medewerkers van MIJN.ING betaald moeten worden dan moeten ze deze service niet gratis aanbieden maar geld voor vragen. Ik heb er helmaal géén probleem mee om voor service te betalen. Het moet eerlijk zijn en marktconform dan accepteer ik het zonder problemen.bprosman schreef:De kosten van het betaalpakket zijn natuurlijk niet alleen voor de pas alleen maar ook voor andere kosten die de bank moet maken. Rente is zeer laag, valutering mag niet meer dus ze zullen de kosten ergens moeten verhalen.Overigens is elke pas een risico diefstal/verlies/fraude (de kranten staan er vol van!). Nu heb mijn.ing account per ongeluk geblokkeerd.
Als je je pas niet wil, kan, zet er de schaar in en je bent er vanaf.
Ze zouden er ook voor kunnen kiezen dit soort zaken niet te bekostigen vanuit die 3.75 maar een x Euro "stommefoutenpasswordresettoeslag" kunnen rekenen. Die helpdesk medewerkers willen aan het eind van de maand ook graag betaald worden.
Laatst gewijzigd door jvschaik op 28 jun 2012 11:42, 3 keer totaal gewijzigd.
[/quote]Onzin verhaal.
Ik kan gewoon rentepunten sparen op mijn ING, heb zelf een extra ING voor mijn buitenlandse activiteiten.
Nederlandse app store? Android market is toch internationaal ?
Knip de pas doormidden ofzo, lijkt me nogal lastig om geld op te nemen trouwens. of je moet gaan overboeken.....omslachtig hoor.
Heel slecht geworden, dus voorheen was heeeel goed......sorry hoor geheel niet mee eens. Ik heb andere ervaringen
Géén onzin verhaal! Een ING rekening voor buitenlandse activiteiten is iets anders. Je kunt géén rentepunten sparen als je niet in Nederland woont. Over de Iphone Apps was ik zelf ook heel verbaasd maar het is echt zo. Als je een Apple account hebt met adres in het buitenland dan krijg je het bericht "deze App is niet beschrikbaar in uw regio". Als je als nederlander in het buitenland woont dan heb je daar ook een rekening met betaalpassen en credit cards, zelfs met veel betere condities. Dus geen reden om ook nog eens een Nederlandse pas nodig te hebben. Echter is een nederlandse rekening wel handig/nodig voor pensioenen, Ideal etc.
Als ik u was zou ik iets voorzichter zijn om zo plomp te reageren zonder te weten waar het over gaat.
En uit het andere topic:jvschaik schreef:Géén onzin verhaal! Een ING rekening voor buitenlandse activiteiten is iets anders. Je kunt géén rentepunten sparen als je niet in Nederland woont. Over de Iphone Apps was ik zelf ook heel verbaasd maar het is echt zo. Als je een Apple account hebt met adres in het buitenland dan krijg je het bericht "deze App is niet beschrikbaar in uw regio". Als je als nederlander in het buitenland woont dan heb je daar ook een rekening met betaalpassen en credit cards, zelfs met veel betere condities. Dus geen reden om ook nog eens een Nederlandse pas nodig te hebben. Echter is een nederlandse rekening wel handig/nodig voor pensioenen, Ideal etc.
Als ik u was zou ik iets voorzichter zijn om zo plomp te reageren zonder te weten waar het over gaat.
Als ik u was, zou ik me niet zo gedragen als een olifant in een porseleinkast als de antwoorden u niet bevallen. Dit moedigt anderen niet bepaald aan om welwillend te reageren. Volgens de gedragsregels van het forum mogen bijdragen maar 1x geplaatst worden en u start de discussie in 2 topics op. Ja daar worden sommigen nogal wat korzelig van.jvschaik schreef:Mijnheer met 1800 berichten in Trosradar, U bent zelf de persoon die het onterecht tegenspreekt zonder verstand te hebben waar het over gaat. Ik adviseer u om op internet eerst uw huiswerk te doen en alle argumenten te controleren voordat u hier als "mr know it all" overal te reageren. Dit platform is bedoeld voor consumenten om elkaar te helpen, adviseren en beschermen. Uw advies en reactie is wat mij betreft welkom als dit berust op echte ervaring en gegrond is. Uit uw reactie is te lezen dat u graag reageert zonder de inhoud te begrijpen/kennen.
Het hele verhaal begint eigenlijk bij het feit dat u uw MijnING geblokkeerd heeft, door het password verkeerd in te vullen. Nu kunt u hoog en laag roeptoeteren maar daar bent u toch echt zelf debet aan en kunt u de schuld niet bij ING leggen.
U bent erop tegen een pas te bestellen enkel omdat het geld kost. U hoeft de pas niet bij u te dragen, u kunt hem ook ergens anders veilig bewaren, dus van diefstal of verlies hoeft geen sprake te zijn.
Wij hebben een slapende rekening met rentepunten. Ik doe er helemaal niets mee en ik ben niet de enige. Het rentepunten argument lijkt meer op een argument om uw verhaal kracht bij te zetten. U kunt ook een bank kiezen met een hoger rentepercentage, daar heeft u wellicht veel meer aan dan aan rentepunten. Ik kan me best voorstellen dat dit voor mensen in het buitenland niet kan omdat ze anders verwachten ook naar het buitenland te moeten verzenden.
Met betrekking tot de app zou ik het niet weten. Maargoed lijkt mij dat iemand niet voor een bepaalde bank kiest vanwege een app of rentepunten. U had de rekening vast voordat de app er was.
U bent niet verplicht om bij ING te blijven. Er zijn meer banken onder de zon als het u niet bevalt.
Was getekend.
Mrs. 5000+ berichten
En nee ik werk niet bij de ING.
De OP maar even vermelden.jvschaik schreef:Het wordt vaak vergeten maar er zijn héél veel Nederlanders in het Buitenland. ING lijkt deze groep klanten graag kwijt te willen. Ik heb er geen probleem mee dat ik moet betalen voor een betaalrekening (als dit marktconform is). Maar de laatste tijd voel ik mij door ING heel erg benadeeld en onder druk gezet.
Hier 3 voorbeelden:
Nee, dit klopt niet. Ik reageer op een topic (1) en ik open een topic over ING voor Nederlanders in het buitenland (2).Als ik u was, zou ik me niet zo gedragen als een olifant in een porseleinkast als de antwoorden u niet bevallen. Dit moedigt anderen niet bepaald aan om welwillend te reageren. Volgens de gedragsregels van het forum mogen bijdragen maar 1x geplaatst worden en u start de discussie in 2 topics op. Ja daar worden sommigen nogal wat korzelig van.
U heeft helemaal gelijk. Gelukkig schrijf ik ook niet dat iemand anders debet is aan mijn fouten, toch? Of heb ik ergens geschreven dat dit de fout van ING was?Het hele verhaal begint eigenlijk bij het feit dat u uw MijnING geblokkeerd heeft, door het password verkeerd in te vullen. Nu kunt u hoog en laag roeptoeteren maar daar bent u toch echt zelf debet aan en kunt u de schuld niet bij ING leggen.
U bent erop tegen een pas te bestellen enkel omdat het geld kost. U hoeft de pas niet bij u te dragen, u kunt hem ook ergens anders veilig bewaren, dus van diefstal of verlies hoeft geen sprake te zijn.
Nee dit heeft u niet goed begrepen. Ik betaal graag voor een pas, als ik dit nodig zou hebben. Echter zoals geschreven heb ik géén pas nodig en wil ik er dus ook niet voor betalen. Ik neem toch aan dat u ook niet wilt betalen voor producten/diensten die u niet nodig heeft? Ik kan immers alles thuis in de kast leggen en "veilig bewaren".
Dit is uw vrije keus.Wij hebben een slapende rekening met rentepunten. Ik doe er helemaal niets mee en ik ben niet de enige.
. Zoals geschreven kan het ook niet met correspondentie adres in Nederland (=Nederlands aflever adres). Ook dit is voor mij niet belangrijk. Ik kan gerust wachten tot ik ooit weer in Nederland woon. Echter is de rentepunten regeling zo dat de punten niet "slapen" maar iedere zoveel maanden automatisch vervallen. Je spaart dus "slapende punten" die je niet kunt uitgeven en die van tijd tot tijd automatisch vervallen. Ook hier gaat het om het principe. Die rentepunten op zich zijn niet zo interessant (vind ik) maar de regeling is niet logisch.Ik kan me best voorstellen dat dit voor mensen in het buitenland niet kan omdat ze anders verwachten ook naar het buitenland te moeten verzenden
. De basics van marketing. Je kiest en product of dienst op basis van een mix van factoren (USP's). Natuurlijk niet alleen voor een App of Rentepunten. Mijn klacht is nu juist dat de "mix an voordelen" voor nederlanders in het buitenland veel slechter geworden is dan voorheen. Begrijp me niet verkeerd ik vind bijvoorbeeld de klantenservice van MIJN.ING zeer vriendelijk en competent. Ook vind ik de Website zeer gebruikervriendelijk, en de rente op deposito rekeningen heel goed, ... etc. etc.Met betrekking tot de app zou ik het niet weten. Maargoed lijkt mij dat iemand niet voor een bepaalde bank kiest vanwege een app of rentepunten. U had de rekening vast voordat de app er was
Daar ben ik mij van bewust, dank voor het advies.U bent niet verplicht om bij ING te blijven. Er zijn meer banken onder de zon als het u niet bevalt.
[/quote] Dat is duidelijk anders had u een klant ook niet als olifant beschrevenEn nee ik werk niet bij de ING.
-
Teunbosseman
jvschaik schreef:Géén onzin verhaal! Een ING rekening voor buitenlandse activiteiten is iets anders. Je kunt géén rentepunten sparen als je niet in Nederland woont. Over de Iphone Apps was ik zelf ook heel verbaasd maar het is echt zo. Als je een Apple account hebt met adres in het buitenland dan krijg je het bericht "deze App is niet beschrikbaar in uw regio". Als je als nederlander in het buitenland woont dan heb je daar ook een rekening met betaalpassen en credit cards, zelfs met veel betere condities. Dus geen reden om ook nog eens een Nederlandse pas nodig te hebben. Echter is een nederlandse rekening wel handig/nodig voor pensioenen, Ideal etc.
Zoals gezegd in andere topic, zal ik hier verder reageren opdat dubbelpostings niet zijn toegestaan.
Begrijp ik je nu goed dat je een ING hebt welke bij een ING vestiging in buitenland is afgesloten....toch ? Dat is inderdaad een verschil met de extra rekening welke ik heb in NL afgelsoten voor buitenlandse activiteiten.
Desalniettemin heb je dan mijn inziens geheel geen recht op rentepunten opdat de buitenlandse vestiging deze "service" niet heeft.
Voor in NL afgesloten rekeningen en je woont in buitenland maar hebt wel een NL correspondentie adres kun je gewoon rentepunten sparen...als ik het kan kan jij het ook maar..........je krijgt pas rentepunten als je een spaarrekening hebt geopend....ja wellicht een open doel maar heb al gekkere zaken meegemaakt.
Betreffende de app van ING, wellicht ff een NL simkaart aanschaffen, app installeren en simkaart weer omwisselen, wellicht dat dan wel werkt.
Kan wel begrijpen dat niet kan want ik kan ook geen specifieke buitenlandse apps in NL downloaden...althans legaal.
Ik reageer niet plomp, jij blaast noga hoog van de toren doordat zo slecht is en extra kosten terwijl de kosten per 3 maanden zijn en niet per maand....maar das reeds gezegd.
Andere ervaring dan ? Heb diverse familieleden welek in Canada wonen en ook voor hun pensioen een NL rekening hebben....weet niet welke bank.
Ook zij betalen kosten hiervoor maar hebben wel een pas zodat zij bedragen in Canada kunnen pinnen en niet eerst hoeven over te boeken oid.....en deze vinden het prima werken.
Rentepunten komen trouwens niet meer te vervallen sind enige tijd na vele klachten hierover.
*edit* speciaal opgezocht....goh weet ik toch waar ik het over hebt soms ?
http://www.ing.nl/particulier/sparen/re ... inkel.aspx
Zo das nu weer een bericht erbij
Mijn excuses ik lees inderdaad dat ING de rentenpunten regeling voor Nederlanders in het buitenland heeft aangepast, de de vele klachten hierover.1/ Je kunt géén rentepunten sparen in het buitenland, ook niet als je een correspondentie adres in Nederland hebt.
U schrijft hetzelfde verhaal in 2 topics weliswaar in andere bewoordingen maar het blijft hetzelfde verhaal. Of u daar nu van maakt ik reageer in 1 en ik open een ander maakt weinig uit, het blijft een dubbelposting en is voor de discussie niet handig.jvschaik schreef:Nee, dit klopt niet. Ik reageer op een topic (1) en ik open een topic over ING voor Nederlanders in het buitenland (2).
Ik schreef dan ook weer niet dat u dat beweerde, maar ik heb al wat meer gelezen op het forum om te weten dat velen het wel doen.jvschaik schreef: U heeft helemaal gelijk. Gelukkig schrijf ik ook niet dat iemand anders debet is aan mijn fouten, toch? Of heb ik ergens geschreven dat dit de fout van ING was?
U heeft blijkbaar wel een pas 'nodig' om het MijnING weer te kunnen gebruiken. In principe betaalt u dan ook 3,75 per kwartaal voor een betaalpakket en dat is inclusief betaalpas. Toch net iets anders.jvschaik schreef: Nee dit heeft u niet goed begrepen. Ik betaal graag voor een pas, als ik dit nodig zou hebben. Echter zoals geschreven heb ik géén pas nodig en wil ik er dus ook niet voor betalen. Ik neem toch aan dat u ook niet wilt betalen voor producten/diensten die u niet nodig heeft? Ik kan immers alles thuis in de kast leggen en "veilig bewaren".
Waarom kunt u dan geen rentepunten sparen ? Rentepunten zijn dacht ik alleen te krijgen op een aantal spaarrekeningen. Heeft u dan wel de juiste rekening ?jvschaik schreef: Zoals geschreven kan het ook niet met correspondentie adres in Nederland (=Nederlands aflever adres). Ook dit is voor mij niet belangrijk. Ik kan gerust wachten tot ik ooit weer in Nederland woon. ...
Dat zijn idd de basics van marketing, dus ik weet was USP's zijn. Rentepunten vind ik nu niet bepaald een USP die bovenaan het lijste zal staan van afwegingen om te kiezen voor een rekening. Rentepercentage, gemak van bankieren, kosten van de rekening, betrouwbaarheid van de bank lijken me toch wel wat belangrijker dan rentepunten. De app is nog maar zo kort dat u daarvoor de rekening vast niet geopend heeft.jvschaik schreef: De basics van marketing. Je kiest en product of dienst op basis van een mix van factoren (USP's).
Het kan altijd handig zijn om de propostites weer eens goed te vergelijken en misschien zelfs over te stappen.jvschaik schreef:Daar ben ik mij van bewust, dank voor het advies.U bent niet verplicht om bij ING te blijven. Er zijn meer banken onder de zon als het u niet bevalt.
-
Teunbosseman
jvschaik schreef:Mijn excuses ik lees inderdaad dat ING de rentenpunten regeling voor Nederlanders in het buitenland heeft aangepast, de de vele klachten hierover.1/ Je kunt géén rentepunten sparen in het buitenland, ook niet als je een correspondentie adres in Nederland hebt.
Ik kan niet uit de tekst van ING halen de woorden - Nederlanders in buitenland -
De vele klachten over de rentepunten betrof dat niet gebruikte punten na xx tijd kwamen te vervallen. Maar dacht niet dat dit speciaal was aangepast voor Nlers in buitenland.......kan me daarin vergissen maar mij staat wat anders bij.
Nu nog je ING app dan ben je voor 2/3de klaar.
Laatste punt laat ik graag over aan anderen.