LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen bekeuring na veroorzaken ongeval

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jammerdan

Geen bekeuring na veroorzaken ongeval

Ongelezen bericht door Jammerdan »

Twee weken geleden heeft een vrouw van 19 jaar mijn man aangereden. Hij reed op het fietspad dat zij met haar auto moest oversteken om op de weg te komen. Het is een overzichtelijk punt, maar toch zag zij hem over het hoofd. Als gevolg van zenuwletsel functioneert de arm van mijn man nog steeds niet. Volledig herstel kan wel twee jaar duren zei de neuroloog.
Een dag na het ongeval heb ik de politie aan de telefoon gehad. De agent die ter plaatse was geweest vertelde mij dat het meisje erg geschrokken was en waarschjnlijk door gebrek aan ervaring deze fout heeft gemaakt. Ik kreeg niet het idee dat zij een bekeuring heeft gekregen of zoiets. Ik heb me hier verder op dat moment niet zo druk over gemaakt.
We zijn nu 2 weken verder en ik word met de dag bozer op de vrouw. Mijn man heeft veel pijn en kan bijna niets. Hij is geen stilzitter en wordt dus met de dag chagrijniger. We kunnen niet op vakantie omdat hij geen auto kan rijden en ik niet met de caravan mag rijden. Aangezien ik in het onderwijs werk is de volgende vakantie pas weer over een jaar. De kinderen die het ongeluk hebben zien gebeuren zijn ook een week van slag geweest en zijn nog steeds met het ongeluk bezig.
Haar verzekering zal de materiele en letselschade wel betalen, daar ondervindt zij verder geen gevolgen van, maar ik vind eigenlijk dat zij ook straf moet krijgen. Noem het wraakzuchtig of wat dan ook, maar ik kan het niet uitstaan dat zij al weer lekker met haar leventje bezig is en wij hier voorlopig nog mee bezig zijn. En ik wil dus dat zij ook op een of andere manier hinder heeft van haar domme fout.
Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat zij toch een bekeuring krijgt?

nevermind

Re: Geen bekeuring na veroorzaken ongeval

Ongelezen bericht door nevermind »

Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat zij toch een bekeuring krijgt?
Neen, dat kan je niet, en je hebt het al geschreven, dat je op wraak uit bent.
Denk je, dat dan de pijn van jouw man verzacht is, of jullie dan wel op vakantie kunnen?
Wat een mentaliteit. :twisted:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Tja, als iedereen zijn wensen ingewilligd zou zien..............

Dan had jij ook diverse bekeuringen aan je broek hangen. :wink:

Er is een fout gemaakt, daar is je man de dupe van. Niemand is volmaakt, zolang je leeft zul je fouten maken.Kun je daar niet mee omgaan, dan .......... ?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
nevermind schreef:
Wat een mentaliteit. :twisted:
Inderdaad. Dergelijke ongelukken gebeuren nu eenmaal, doet niemand expres lijkt mij. Onder invloed van drugs/alcohol was zij blijkbaar ook niet, want dan was het een ander verhaal.

Hier sluit ik mij bij aan, trouwens denk dat het meisje al genoeg gestraft is, het is de nachtmerrie van elke automobilist om iemand onder je wielen of tegen je auto aan te krijgen.

Straf heeft ze ook , doordat haar no claim minder is geworden door dit.

Wat een wraakzucht zeg, kan me voorstellen dat je baalt maar meer niet.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

De omschrijving van de situatie tijdens het ongeval is helemaal niet duidelijk genoeg om te oordelen of een bekeuring gerechtvaardigd zou zijn. was er sprake van een voorrangskruising, kwam uw man van rechts of links, was er een oprit, was haar snelheid te hoog?
ondanks dat uw man mischien wel voorrang had, is het hem ook niet een beetje zelf te verwijten? als ik op de fiets rij, kijk ik altijd of automobilisten me wel gezien hebben..dus eerst oogcontact maken.
je mag onder geen enkele omstandigheid voorrang nemen, dat geld ook voor uw man.
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat dit meisje hier zelf ook helemaal kapot van is?
wel heeeel erg kortzichtig en goedkoop om op deze manier wraak te willen.
typisch het type mensen dat hiermee naar de rijdende rechter gaat.
ik denk dat u zich beter bezig kan houden met de zorg voor uw man, als met wraakgevoelens.

sterkte

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jammerdan schreef:Twee weken geleden heeft een vrouw van 19 jaar mijn man aangereden. Hij reed op het fietspad dat zij met haar auto moest oversteken om op de weg te komen. Het is een overzichtelijk punt, maar toch zag zij hem over het hoofd. Als gevolg van zenuwletsel functioneert de arm van mijn man nog steeds niet. Volledig herstel kan wel twee jaar duren zei de neuroloog.
Een dag na het ongeval heb ik de politie aan de telefoon gehad. De agent die ter plaatse was geweest vertelde mij dat het meisje erg geschrokken was en waarschjnlijk door gebrek aan ervaring deze fout heeft gemaakt. Ik kreeg niet het idee dat zij een bekeuring heeft gekregen of zoiets. Ik heb me hier verder op dat moment niet zo druk over gemaakt.
We zijn nu 2 weken verder en ik word met de dag bozer op de vrouw. Mijn man heeft veel pijn en kan bijna niets. Hij is geen stilzitter en wordt dus met de dag chagrijniger. We kunnen niet op vakantie omdat hij geen auto kan rijden en ik niet met de caravan mag rijden. Aangezien ik in het onderwijs werk is de volgende vakantie pas weer over een jaar. De kinderen die het ongeluk hebben zien gebeuren zijn ook een week van slag geweest en zijn nog steeds met het ongeluk bezig.
Haar verzekering zal de materiele en letselschade wel betalen, daar ondervindt zij verder geen gevolgen van, maar ik vind eigenlijk dat zij ook straf moet krijgen. Noem het wraakzuchtig of wat dan ook, maar ik kan het niet uitstaan dat zij al weer lekker met haar leventje bezig is en wij hier voorlopig nog mee bezig zijn. En ik wil dus dat zij ook op een of andere manier hinder heeft van haar domme fout.
Eerlijk gezegd denk ik dat u hier eens misschien met een professioneel iemand over moet gaan praten. Hiermee bezig blijven helpt in ieder geval niet, niet voor u, niet voor uw man en niet voor de kinderen. U kunt uw energie beter daarin steken.

Zij komt er ook niet al te makkelijk vanaf zoals u denkt. Misschien betaald de verzekering wel ( als die in orde is ) maar het kan haast niet anders of dit kost ook treden op de bonus malus ladder en ze zal nog niet zo hoog hebben gezeten. Qua verzekering heeft ze hier nog wel even last van financieel gezien.

Daarnaast kan dit mogelijk een punt opleveren op het rijbewijs van de beginnend bestuurder wegens veroorzaken van een ongeval met letsel.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Net alsof het meisje expres u man heeft aangereden !

Emmy75

Eigenlijk is deze fase van boosheid wel normaal bij het verwerken van een trauma. Niet dat het bij iedereen voorkomt, maar vreemd is het zeker niet bij zo'n gebeurtenis.

Kennelijk zit TS nu in deze fase, het is wel zaak daar niet al te lang in te blijven hangen en tijdig hulp in te schakelen, misschien wel zoiets als slachtofferhulp. Een ongeval met letsel brengt een hoop onzekerheid met zich mee en gaat iemand niet in de koude kleren zitten. Ik denk dat we dit niet mogen onderschatten. Dus ik vind wel dat we hier rekening mee mogen houden voordat we de TS affakkelen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jammerdan schreef: We kunnen niet op vakantie omdat hij geen auto kan rijden en ik niet met de caravan mag rijden. Aangezien ik in het onderwijs werk is de volgende vakantie pas weer over een jaar.
Je kunt wel op vakantie, maar niet met de caravan zoals je gepland had. Zoek naar andere vakantie mogelijkheden.
De volgende (onderwijs) vakantie zal de herfstvakantie zijn?
Is je man nu in de ziektewet? Informeer je over ziekte en vakantie; wellicht kan je man z'n vakantie gelijk met jou in oktober opnemen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:Eigenlijk is deze fase van boosheid wel normaal bij het verwerken van een trauma. Niet dat het bij iedereen voorkomt, maar vreemd is het zeker niet bij zo'n gebeurtenis.

Kennelijk zit TS nu in deze fase, het is wel zaak daar niet al te lang in te blijven hangen en tijdig hulp in te schakelen, misschien wel zoiets als slachtofferhulp. Een ongeval met letsel brengt een hoop onzekerheid met zich mee en gaat iemand niet in de koude kleren zitten. Ik denk dat we dit niet mogen onderschatten. Dus ik vind wel dat we hier rekening mee mogen houden voordat we de TS affakkelen.
Kan gelukkig zeggen dat ik die fase niet heb meegemaakt dat ik boos was
op de tegenpartij.
Net wat je al schrijft Emmy TS moet hulp zoeken want voor haar man die dit ongeval heeft meegemaakt is het niet erg prettig dat je een partner hebt die in boosheid blijft hangen.

Op vakantie kan, genoeg andere mogelijkheden om op vakantie te gaan.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat de wraakgevoelens zeker niet zullen bijdragen aan het geestelijk herstellen haar man. Lijkt me op dit moment geen wenselijke situatie zoals die nu is, dus ga zeker met een professional praten. Denkt u serieus dat het geven van een bekeuring uw wraakgevoelens weg zullen nemen? Liefst zou u zien dat de veroorzaker vastgezet wordt voor de lengte van het ziekbed van u, owh nee, sorry, uw man is hier de benadeelde, of was u dat ook al vergeten. U heeft het maar in 1 regel over het ziekbed van uw man, de rest wa er na komt gaat over de problemen die U ondervind. Beetje egoïstisch lijkt me dat ook.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Jammerdan

Ik proef ook een hele hoop boosheid. Natuurlijk is de vakantie niet het belangrijkste, het belangrijkste is je man. Maar het verhaal geeft wel weer dat je hele leven op zijn kop staat, of niet dan. Alles is ineens anders geworden.

Hopelijk heb je mensen die naar je willen luisteren? Ook al hebben ze niet direct een oplossing? Af en toe je verhaal vertellen kan heel heilzaam zijn.

Ik wens je veel sterkte met alles. Het zal heus wel allemaal op zijn pootjes komen, maar het heeft tijd nodig. Geef jezelf die tijd.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jammerdan schreef: We zijn nu 2 weken verder en ik word met de dag bozer op de vrouw. Mijn man heeft veel pijn en kan bijna niets. Hij is geen stilzitter en wordt dus met de dag chagrijniger. We kunnen niet op vakantie omdat hij geen auto kan rijden en ik niet met de caravan mag rijden. Aangezien ik in het onderwijs werk is de volgende vakantie pas weer over een jaar. De kinderen die het ongeluk hebben zien gebeuren zijn ook een week van slag geweest en zijn nog steeds met het ongeluk bezig.
U gaat er dus klakkeloos vanuit dat het jonge meisje geen hinder heeft ondervonden van het ongeluk.
Dat is erg jammer.
Als de kinderen die het gezien hebben er al last van hebben, denkt u dan dat het meisje er geen psychische schade aan over heeft gehouden?
Het is niet niks om iemand per ongeluk aan te rijden, daar houd je echt een knauw aan over.
Misschien rijdt zij op dit moment wel helemaal geen auto meer, omdat zij erg bang is.
Iemand straffen terwijl de politie geoordeeld heeft dat er geen sprake van een overtreding is, niet eens genoeg om te beboeten, is volgens mij niet bevordelijk voor het herstel van uw man, het meisje en uzelf.
Ik begrijp de 'wraak' gevoelens wel, maar ze dragen niet constructief bij aan een goede verwerking van dit ongeval.
En vakantie met de caravan zal er niet in zitten dit jaar, maar er zijn toch andere opties?
Misschien is het voor u wel heel gezond om inderdaad met iemand, bijvoorbeeld van slachtofferhulp, te gaan praten.
Of een maatschappelijk werker.
Of misschien zelfs met het meisje zelf (met een begeleider erbij).
Dan kunt u persoonlijk van haar vernemen hoe zij door dit ongeval beïnvloed is.
Ook kunt u haar laten weten wat het met uw man en uzelf heeft gedaan.
Misschien dat dan de wraakgevoelens wat zakken en u verder komt in de verwerking van dit alles.
Ik wens u veel succes en uw man heel veel sterkte bij zijn herstel.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Ook al had het meisje een boete gekregen, dan is vaak de gedachte van het slachtoffer: Goh, zij komt er met een x bedrag vanaf terwijl ik veel langer de gevolgen moet dragen.

VioletPrue

berndv schreef: Liefst zou u zien dat de veroorzaker vastgezet wordt voor de lengte van het ziekbed van u, owh nee, sorry, uw man is hier de benadeelde, of was u dat ook al vergeten. U heeft het maar in 1 regel over het ziekbed van uw man, de rest wa er na komt gaat over de problemen die U ondervind. Beetje egoïstisch lijkt me dat ook.
Ik denk dat je de impact van het feit dat je opeens een telefoontje krijgt met de mededeling dat je partner aangereden is en naar het ziekenhuis is afgevoerd erg onderschat.
Tel daar de onzekerheid over het herstel van haar man bij op en het feit dat dit wel twee jaar kan duren.
Dat zijn klappen die je niet moet onderschatten, daar kan een partner enorm door getroffen worden.
Mevrouw schrijft logischerwijs vanuit zichzelf, het gaat hier om haar gevoelens.
Ik vind je dan ook wat kort door de bocht reageren.
Als meneer was overleden, dan reageer je toch ook niet met 'het is zielig voor het slachtoffer, die is overleden, u mankeert niets'?
Beetje kortzichtig.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Tel daar de onzekerheid over het herstel van haar man bij op en het feit dat dit wel twee jaar kan duren.
Dat zijn klappen die je niet moet onderschatten, daar kan een partner enorm door getroffen worden.
Mevrouw schrijft logischerwijs vanuit zichzelf, het gaat hier om haar gevoelens.
Ik vind je dan ook wat kort door de bocht reageren
Ben ik het niet mee eens, mevrouw is geschrokken , lijkt mij normaal. Maar alsnog om dan wraakgevoelens te hebben naar de veroorzaakster? Dat vind ik wat kort door de bocht.
Ze haalt er dingen bij die niet aan de orde zijn, ze kunnen wel op vakantie alleen niet met de caravan.

Dat meisje is er waarschijnlijk zelf kapot van , wie zou dat niet zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben het wat meer met Violet eens. Natuurlijk kan niemand in het hoofd van een ander kijken. Maar niets staat op zichzelf. Daarbij: iedereen is anders, reageert anders, ervaart anders, zit in andere omstandigheden.

Natuurlijk is 'wraak' niet goed, en natuurlijk is daar niemand mee geholpen. Maar zoals ik eerder schreef, het hele leven van 'jammerdan' en haar gezin staat ineens op zijn kop. Gevoelens, onzekerheden, schrik, emoties, noem maar op, er komt nu eenmaal een stortvloed los, en dan reageren mensen nu eenmaal niet altijd even nuchter, zakelijk en objectief.

Ik blijf zeggen dat het tijd nodig heeft om alles te laten zakken en het evenwicht terug te vinden. Nu heeft 'jammerdan' vooral een uitlaatklep nodig, dat vind ze (onder andere) hier, ik denk eigenlijk dat we niet zozeer op de inhoud van het bericht in moeten gaan, maar meer op het luisteren en het verwerken.

En inderdaad, van het meisje weten we niks, maar ik kan me haast niet voorstellen dat die de schouders ophaalt en doet of er niks aan de hand is.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

witte angora schreef: Ik blijf zeggen dat het tijd nodig heeft om alles te laten zakken en het evenwicht terug te vinden. Nu heeft 'jammerdan' vooral een uitlaatklep nodig, dat vind ze (onder andere) hier, ik denk eigenlijk dat we niet zozeer op de inhoud van het bericht in moeten gaan, maar meer op het luisteren en het verwerken.
Ik denk ook dat Jammerdan niet echt boos is, maar meer een uitlaatklep nodig heeft om de onverwachte gebeurtenissen te verwerken. Dit heeft tijd nodig, en het plaatsen van berichten en erover praten zal dit proces versnellen. Een boete voor het meisje zal haar zeker niet helpen in het verwerkingsproces, echter alleen voor dit moment een gevoel van gerechtigheid geven.

Emmy75

VioletPrue schreef:
berndv schreef: Liefst zou u zien dat de veroorzaker vastgezet wordt voor de lengte van het ziekbed van u, owh nee, sorry, uw man is hier de benadeelde, of was u dat ook al vergeten. U heeft het maar in 1 regel over het ziekbed van uw man, de rest wa er na komt gaat over de problemen die U ondervind. Beetje egoïstisch lijkt me dat ook.
Ik denk dat je de impact van het feit dat je opeens een telefoontje krijgt met de mededeling dat je partner aangereden is en naar het ziekenhuis is afgevoerd erg onderschat.
Ik vind je dan ook wat kort door de bocht reageren.
Als meneer was overleden, dan reageer je toch ook niet met 'het is zielig voor het slachtoffer, die is overleden, u mankeert niets'?
Beetje kortzichtig.
Ik ben het eigenlijk wel met VP eens hierover. Ik denk ook dat Berndv de impact wat onderschat.

Een dergelijk ongeval heeft een grote impact op het hele gezin. Zeker wat betreft vele dagelijkse dingen draait een gezin vaak op automatismen en vanzelfsprekendheden. En zeker in het begin rent meneert tegen een heleboel dingetjes aan die toch even opgelost moeten. Zoals de geplande vakantie, natuurlijk zijn er andere mogelijkheden maar daar moet toch weer eerst over nagedacht worden enz. Bv de vaste dag dat vader de kinderen van en naar school brengt of naar de sport gaat. Autorijden kan hij niet meer op dit momenten een fiets besturen met last van de arm lijkt me ook niet handig. De kids kunne misschien niet even lekker stoeien met hun vader of wat dan ook. Dagelijks meerdere keren ondervindt het hele gezin de gevolgen ervan.

Mogelijk isde man in dit verhaal wel kostwinner. Het traject kan wel 2 jaar duren zoals de neuroloog heeft gezegd. Deze had ook vast geen garantie afgegeven dat het allemaal wel goed komt. Dat wordt een tijd ziek zijn, therapeutisch revalideren, en weer langzaam reïntegreren met inkomensverlies tot gevolg.

Natuurlijk gaan wraakgevoelens wat ver, maar TS zit nu in een boosheid. Misschien was TS ook gewoon even de boosheid van zich af aan het schrijven. Soms wordt in het heetst van de strijd wel vaker iets geroepen wat achteraf niet zo handig was.

VioletPrue

ciske schreef:
Ik vind je dan ook wat kort door de bocht reageren
Ben ik het niet mee eens, mevrouw is geschrokken , lijkt mij normaal. Maar alsnog om dan wraakgevoelens te hebben naar de veroorzaakster? Dat vind ik wat kort door de bocht.
Ze haalt er dingen bij die niet aan de orde zijn, ze kunnen wel op vakantie alleen niet met de caravan.

Dat meisje is er waarschijnlijk zelf kapot van , wie zou dat niet zijn.
Het is heel natuurlijk om naar degene die het ongeluk veroorzaakt wraakgevoelens te hebben.
Er iets mee doen is nummer 2 en dat kan niet door de beugel.
Maar laten we het niet groter maken dan het is, mevrouw vindt dat ze een boete moet krijgen, niet dat ze de bak in moet.
Mevrouw roept ook niet dat ze haar op gaat zoeken en iets aan doen.
Toen mijn zus in de prak werd gereden door een idioot die niet goed oplette wilde ik hem echt heel hard op zijn porum slaan.
Zeker omdat hij niets had (en het hem ook niet kon schelen dat hij een ongeluk had veroorzaakt, dit was heel duidelijk) en mijn zus er blijvend letsel aan over heeft gehouden.
Dat je dat denkt en uit, is heel gezond.
Je moet het toch kwijt.
Ik ben hem later tegen gekomen en verder dan boos kijken ben ik niet gegaan.
Hij is nooit beboet en zijn verzekering heeft mijn zus met een schijntje afgekocht.
Het lijkt me gezonder om te ventileren dat je vindt dat iemand een boete moet hebben, dan het oppotten en als je diegene ooit tegenkomt de pan uit flippen.

En vergeet niet, het herstel van meneer kan wel twee jaar duren.
Dat is twee jaar onzekerheid, spanning en gemaakte plannen aanpassen.
En dat is zuur.
De vakantie zal echt niet het eerste zijn waaraan mevrouw gedacht heeft, maar dat ze denkt 'Verdorie, nou kan die vakantie niet zoals gepland doorgaan' lijkt me een normale reactie.
Natuurlijk zijn er alternatieven, maar de schrik zit er bij mevrouw volgens mij nog erg in.
En dan denk je niet in oplossingen, dan denk je vanuit boosheid.

Gesloten