| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] deurwaarders praktijken van een incasso bureau
deurwaarders praktijken van een incasso bureau
Solveon handelt als verlengstuk van de abn-amro bank en niet als zelfstandig incasso bureau.
daarnaast handelt men als een soort gerechtsdeurwaarder door de bijstandsnorm met beslagvrijvoet aan te houden zonder naar andere uitgaven of schulden te kijken.
De rest van je salaris kun je dus afdragen.
Daarnaast komt men niet tot een overeenkomst maar haalt men zoveel mogelijk geld binnen over de rug van de schuldenaar door middel van het aflossingsbedrig te verzwaren dus normale aflossing plus achterstandbedrag plus de normale rente van de bank loopt door.
Men handelt totaal niet als een incasso bureau.
Bel je de bank daarover stuurt deze je naar solveon en andersom.
Je bent aan de leeuwen overgelevert.
daarnaast handelt men als een soort gerechtsdeurwaarder door de bijstandsnorm met beslagvrijvoet aan te houden zonder naar andere uitgaven of schulden te kijken.
Daarnaast komt men niet tot een overeenkomst maar haalt men zoveel mogelijk geld binnen over de rug van de schuldenaar door middel van het aflossingsbedrig te verzwaren dus normale aflossing plus achterstandbedrag plus de normale rente van de bank loopt door.
Men handelt totaal niet als een incasso bureau.
Bel je de bank daarover stuurt deze je naar solveon en andersom.
Je bent aan de leeuwen overgelevert.
Re: deurwaarders praktijken van een incasso bureau
tja.. of je betaald gewoon je rekeningen op tijd....
-
Guardian72
- Contacteer:
@Grismo,
maar wat is er aan voorafgegaan?
Solveon komt nooit 'zomaar' beslag leggen.
Daarnaast, ik heb zelf een collega bijgestaan die problemen had - en via Solveon moest betalen. (Hij sprak geen Nederlands).
Solveon was streng (betalen moet), maar flexibel genoeg bij problemen - ALS men zich maar meld, en tekst en uitleg geeft (of laat geven, zoals in dit geval).
Afwachten en niets doen is geen optie bij schulden.
Daarnaast, ik heb zelf een collega bijgestaan die problemen had - en via Solveon moest betalen. (Hij sprak geen Nederlands).
Solveon was streng (betalen moet), maar flexibel genoeg bij problemen - ALS men zich maar meld, en tekst en uitleg geeft (of laat geven, zoals in dit geval).
-
Ex-beheerder
Deurwaarders doen ook niet meer dan uitvoeren van de wet en zijn hiervoor dan ook beedigd. Incassokantoor kan iedereen morgen beginnen, deurwaarder moet je iets meer in je mars hebben en vergt een flinke studie en kan niet zo maar als bedrijf gestart worden.
Ik begrijp eigenlijk nooit waarom men een deurwaarder zo neerbuigend neerzet, terwijl deze niets meer doet dan bijvoorbeeld een politieagent, namelijk de wet uitvoeren, die wij met zijn allen hebben goedgekeurd. Ben je het niet eens met die wet ga dan naar de Tweede Kamer en zorg dat je genoeg Nederlanders achter je hebt staan, die ook zo denken en wijzig de wet. Zo simpel is dat in een democratie.
Je moet ook beseffen dat bedrijven, die goederen of diensten hebben geleverd, ook graag daarvoor betaald willen worden om de boel draaiende te houden. Daarom worden schuldeisers ook wettelijk beschermd en komt een curator op voor de schuldeisers en niet de schuldenaren.
Ik begrijp eigenlijk nooit waarom men een deurwaarder zo neerbuigend neerzet, terwijl deze niets meer doet dan bijvoorbeeld een politieagent, namelijk de wet uitvoeren, die wij met zijn allen hebben goedgekeurd. Ben je het niet eens met die wet ga dan naar de Tweede Kamer en zorg dat je genoeg Nederlanders achter je hebt staan, die ook zo denken en wijzig de wet. Zo simpel is dat in een democratie.
Je moet ook beseffen dat bedrijven, die goederen of diensten hebben geleverd, ook graag daarvoor betaald willen worden om de boel draaiende te houden. Daarom worden schuldeisers ook wettelijk beschermd en komt een curator op voor de schuldeisers en niet de schuldenaren.
Solveon mag geen beslag leggen.Guardian72 schreef:@Grismo,
-
Guardian72
- Contacteer:
Dus, men komt zomaar?Grismo schreef:Solveon mag geen beslag leggen.Guardian72 schreef:@Grismo,
En, Solveon mag dan mogelijk zelf geen beslag leggen - zij geven wel opdracht aan een (gerechts)deurwaarder om die procedure te starten.
-
renegade66
nee hoor, solveon legt gewoon beslag op je bankrekening zonder tussenkomst van een rechter of deurwaarder.En, Solveon mag dan mogelijk zelf geen beslag leggen - zij geven wel opdracht aan een (gerechts)deurwaarder om die procedure te starten.
solveon is het incassobureau van abn amro zelf, ze zijn zelfs nog erger dan IJ.
ze zijn ronduit schofterig, en houden zich absoluut totaal niet aan welke wet dan ook.
ook houden ze zich totaal niet aan de beslagvrije voet.
natuurlijk moet je je lening, achterstand enz.enz gewoon betalen, maar dit neemt niet weg dat solveon elke wet maar mag overtreden.
zorg dat je alles netjes betaald bij ABN AMRO anders heb je echt een groot probleem zodra solveon er bij komt.
Solveon mag officieel dus geen beslag leggen zoals ik het hier lees maarrenegade66 schreef:nee hoor, solveon legt gewoon beslag op je bankrekening zonder tussenkomst van een rechter of deurwaarder.
ze zijn ronduit schofterig, en houden zich absoluut totaal niet aan welke wet dan ook.
ook houden ze zich totaal niet aan de beslagvrije voet.
natuurlijk moet je je lening, achterstand enz.enz gewoon betalen, maar dit neemt niet weg dat solveon elke wet maar mag overtreden.
zorg dat je alles netjes betaald bij ABN AMRO anders heb je echt een groot probleem zodra solveon er bij komt.
doen het wel ?
Is daar niets tegen te doen ?
-
Guardian72
- Contacteer:
Legt ABN dan geen beslag op de rekening?renegade66 schreef:nee hoor, solveon legt gewoon beslag op je bankrekening zonder tussenkomst van een rechter of deurwaarder.
En, ABN AMRO ben ik (gelukkig) al jaren weg.
Zij wilden destijds niet voorkomen dat onbevoegden incasso`s deden op mijn rekening (Nee hoor, daar kunnen wij niets tegen doen, u kunt alleen een andere rekening openen, met een nieuw nummer).
En, indien een incassoclub zomaar beslag legt - moet je gewoon aangifte doen - want een gewoon incassoburo mag dat niet. En tegen de ABN, dat zij hieraan meewerken.
-
Ex-beheerder
Een belastingdeurwaarder heeft wel de mogelijkheid zonder veroordeling van de rechtbank beslag te leggen. Iedere andere deurwaarder mag pas beslag leggen als er een vonnis is en met deze uitspraak overgaan tot beslag.
Dus geen vonnis tot betaling , dan geen beslaglegging wettelijk mogelijk.
Ex-beheerder schreef:Een belastingdeurwaarder heeft wel de mogelijkheid zonder veroordeling van de rechtbank beslag te leggen. Iedere andere deurwaarder mag pas beslag leggen als er een vonnis is en met deze uitspraak overgaan tot beslag.
renegade66 schreef:nee hoor, solveon legt gewoon beslag op je bankrekening zonder tussenkomst van een rechter of deurwaarder.
Het gebeurd dus wel ex-beheerder of het mag of niet mag...Grismo schreef:Solveon handelt als verlengstuk van de abn-amro bank en niet als zelfstandig incasso bureau.
-
Ex-beheerder
Door rood licht rijden ook en zelfs zwaardere vergrijpen gebeuren toch, ondanks dat het wettelijk niet mag. Dat het toch gebeurt is geen argument om het te accepteren, dus gewoon een advocaat de boel laten opheffen.
Ex-beheerder schreef:Door rood licht rijden ook en zelfs zwaardere vergrijpen gebeuren toch, ondanks dat het wettelijk niet mag. Dat het toch gebeurt is geen argument om het te accepteren, dus gewoon een advocaat de boel laten opheffen.
Jaja en hoe moet men dat betalen !?
-
Ex-beheerder
Nee, je hebt gelijk, het gewoon laten gebeuren, dat is in dit geval het beste advies. (Niet de mijne, in ieder geval)
Vooral niet informeren of een toevoeging mogelijk is of dat de gemaakte kosten verhaalbaar zijn. Beter is gewoon lijdzaam toezien en vooral stilzitten.
Vooral niet informeren of een toevoeging mogelijk is of dat de gemaakte kosten verhaalbaar zijn. Beter is gewoon lijdzaam toezien en vooral stilzitten.
-
Guardian72
- Contacteer:
@ Grismo,
je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord wat de voorgeschiedenis is.
Geen enkel incassoburo of deurwaarder gaat voor 5 euro achterstand wat 2 dagen geleden eigenlijk betaald had moeten worden, over tot beslaglegging.
Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er al een geheel traject van herinneringen, aanmaningen, deurwaarders/incassobrieven aan vooraf is gegaan - wat heb je daarmee gedaan? En hoe hebben mensen gereageerd?
je hebt nog steeds de vraag niet beantwoord wat de voorgeschiedenis is.
Geen enkel incassoburo of deurwaarder gaat voor 5 euro achterstand wat 2 dagen geleden eigenlijk betaald had moeten worden, over tot beslaglegging.
Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er al een geheel traject van herinneringen, aanmaningen, deurwaarders/incassobrieven aan vooraf is gegaan - wat heb je daarmee gedaan? En hoe hebben mensen gereageerd?
Er niets aan vooraf gegaan als niet meer dan een kleine achterstand.'En natuurlijk moet je betalen maar dit is gewoon zeer onredelijk.
Maar men legt de bijstandsnorm op als een soort beslag dan mag je dus een soort vraag formulier invullen met je andere schulden alles boven bijstands niveau pakken ze af.
Dat zijn deurwaarders praktijken en op NVVK niveau wat alleen schuldsanering en deurwaarders mogen doen.
Je lost je lening normaal af en daarbovenop komt nog een keer een bedrag
dus je word dus dubbel belast.
Op hun site staat exact hoe men te werk gaat.
Maar men legt de bijstandsnorm op als een soort beslag dan mag je dus een soort vraag formulier invullen met je andere schulden alles boven bijstands niveau pakken ze af.
Dat zijn deurwaarders praktijken en op NVVK niveau wat alleen schuldsanering en deurwaarders mogen doen.
Je lost je lening normaal af en daarbovenop komt nog een keer een bedrag
dus je word dus dubbel belast.
Op hun site staat exact hoe men te werk gaat.
-
Ex-beheerder
Dit staat er op de website van Solveon:
WAT DOET EEN DEURWAARDER?
Als openbaar ambtenaar voert de gerechtsdeurwaarder taken uit die bij wet aan hem toegewezen zijn. Zulke wettelijke taken zijn bijvoorbeeld: het dagvaarden van personen voor de rechter, het opmaken van akten, het betekenen van juridische stukken en het ten uitvoer leggen van vonnissen en andere zgn. executoriale titels. Een deurwaarder kan bijvoorbeeld beslag leggen op uw inkomen, inventaris of eigen huis. De tussenkomst van een deurwaarder kost (veel) geld en deze kosten worden zoveel mogelijk op u verhaald. Laat het zover niet komen en neem zo snel mogelijk contact op met Solveon om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Verder staat er:
WAT GEBEURT ER ALS IK NIET OF SLECHTS EEN DEEL BETAAL?
In dat geval is Solveon genoodzaakt om namens de bank of leverancier naar de rechter te stappen.
Wanneer Solveon de procedure wint komen de hieraan verbonden hoge kosten voor uw rekening.
Indien de rechter besloten heeft dat u moet betalen en u doet dit vervolgens nog niet, kan dit leiden tot maatregelen als beslaglegging op uw inkomen, inventaris of eigen huis. De hieraan verbonden kosten dient u ook te betalen.
Dus een gewoon incassobureau zonder meer bevoegdheden dan elk ander incassobureau en afhankelijk van een gerechtsdeurwaarder, die pas NA vonnis beslag kan leggen.
Als Solveon meer doet dan hierboven omschreven is dit illegaal en strafbaar.
WAT DOET EEN DEURWAARDER?
Als openbaar ambtenaar voert de gerechtsdeurwaarder taken uit die bij wet aan hem toegewezen zijn. Zulke wettelijke taken zijn bijvoorbeeld: het dagvaarden van personen voor de rechter, het opmaken van akten, het betekenen van juridische stukken en het ten uitvoer leggen van vonnissen en andere zgn. executoriale titels. Een deurwaarder kan bijvoorbeeld beslag leggen op uw inkomen, inventaris of eigen huis. De tussenkomst van een deurwaarder kost (veel) geld en deze kosten worden zoveel mogelijk op u verhaald. Laat het zover niet komen en neem zo snel mogelijk contact op met Solveon om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Verder staat er:
WAT GEBEURT ER ALS IK NIET OF SLECHTS EEN DEEL BETAAL?
In dat geval is Solveon genoodzaakt om namens de bank of leverancier naar de rechter te stappen.
Wanneer Solveon de procedure wint komen de hieraan verbonden hoge kosten voor uw rekening.
Indien de rechter besloten heeft dat u moet betalen en u doet dit vervolgens nog niet, kan dit leiden tot maatregelen als beslaglegging op uw inkomen, inventaris of eigen huis. De hieraan verbonden kosten dient u ook te betalen.
Dus een gewoon incassobureau zonder meer bevoegdheden dan elk ander incassobureau en afhankelijk van een gerechtsdeurwaarder, die pas NA vonnis beslag kan leggen.
Als Solveon meer doet dan hierboven omschreven is dit illegaal en strafbaar.
Wij zijn door een misverstand ook met Solveon in aanraking gekomen.
Zij hebben al onze bankrekeningen bij de ABN geblokkeerd.
Dat is ook het probleem bij Solveon, zij noemen het niet in beslag nemen van je geld, maar blokkeren van je bankrekening totdat deze is aangezuiverd. Ondertussen krijg je van hun een soort creditcard waarop na aftrek van de maandelijkse betaling de rest van je salaris op wordt gestort. (bijstands-niveau) Dit geld kan je dan bij een pinapparaat van de bank opnemen. rekeningen kan je niet betalen omdat je rekening geblokkeerd is waardoor deze op gaan lopen. Solveon biedt geen medewerking om deze wel te kunnen betalen, je krijgt als antwoord dat het niet hun probleem is. Het enige wat je kan doen is meewerken en je mond dicht houden. Ik heb bij verschillende instanties advies gevraagd hoe zo iets mogelijk is. Ik kreeg wel te horen dat het onder in beslag legging valt en dat ze dat als incassobureau niet mogen doen, maar je kan er verder niets mee, dan netjes meewerken tot het probleem is opgelost. Deze zijn nu inmiddels opgelost maar de wijze waarop je wordt behandeld bij Solveon is zo asociaal en kwetsend. Ik begrijp dat je je schulden moet betalen en dat doe ik ook maar op deze manier behandeld worden vind ik echt asociaal. daarbij komt nog dat de medewerkers van Solveon zeer onvriendelijk overkomen en je als een klein kind behandelen. (eigen schuld dikke bult) Ik ben erg nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn met deze ervaringen en of deze praktijken aan gepakt kunnen worden.
Mvg.
Zij hebben al onze bankrekeningen bij de ABN geblokkeerd.
Dat is ook het probleem bij Solveon, zij noemen het niet in beslag nemen van je geld, maar blokkeren van je bankrekening totdat deze is aangezuiverd. Ondertussen krijg je van hun een soort creditcard waarop na aftrek van de maandelijkse betaling de rest van je salaris op wordt gestort. (bijstands-niveau) Dit geld kan je dan bij een pinapparaat van de bank opnemen. rekeningen kan je niet betalen omdat je rekening geblokkeerd is waardoor deze op gaan lopen. Solveon biedt geen medewerking om deze wel te kunnen betalen, je krijgt als antwoord dat het niet hun probleem is. Het enige wat je kan doen is meewerken en je mond dicht houden. Ik heb bij verschillende instanties advies gevraagd hoe zo iets mogelijk is. Ik kreeg wel te horen dat het onder in beslag legging valt en dat ze dat als incassobureau niet mogen doen, maar je kan er verder niets mee, dan netjes meewerken tot het probleem is opgelost. Deze zijn nu inmiddels opgelost maar de wijze waarop je wordt behandeld bij Solveon is zo asociaal en kwetsend. Ik begrijp dat je je schulden moet betalen en dat doe ik ook maar op deze manier behandeld worden vind ik echt asociaal. daarbij komt nog dat de medewerkers van Solveon zeer onvriendelijk overkomen en je als een klein kind behandelen. (eigen schuld dikke bult) Ik ben erg nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn met deze ervaringen en of deze praktijken aan gepakt kunnen worden.
Mvg.