LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis - autoschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
koter
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mei 2012 12:00

Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door koter »

Hallo ,


Begin maart 2012 is een motorrijder bij ons achteropgereden op onze auto.
Schadeformulier is duidelijk en door beiden ondertekend. Getuigen is alleen mijn vrouw op het formulier aangegeven. De aanwezige vrienden van de motorrijder hebben direct verklaard niets gezien te hebben, en dit ook aan de politie verklaard. Hiervan is een politieverklaring aanwezig dat zij hebben verklaard niets gezien te hebben.
Toch hebben zij twee getuigenverklaringen, die haaks staan op wat de motorrijder zelf zegt, en waarvan 1 verklaring aangeeft dat hij het niet onder ede wilt verklaren..

Mijns inziens gaat de politieverklaring boven alle burgerverklaringen uit... Daarnaast is het schadeformulier ook duidelijk en door beiden ondertekend.
Interpolis blijft echter volhouden aan de verklaring van de twee getuigen, hoewel die aldus door de politieverklaring zijn weerlegd. Er wordt zeer traag gereageerd door Interpolis naar mijn tussenpersoon.

er is een brief vanuit tussenpersoon naar interpolis gegaan begin mei. Geen schriftelijke reactie wel telefonisch dat alles afgewezen wordt. begin juni heeft mijn tussenpersoon brief naar directie interpolis gestuurd. Opnieuw nog gee schriftelijke(of mondelinge) reactie.
Op deze manier gaat het jaren duren...

Nu mijn vraag:
wat kan ik het beste doen? officiële klacht indienen bij interpolis voor de interne klachtenregeling, en vervolgens indien nodig bij Kifid?
Ik wil ook niet mijn tussenpersoon passeren, maar dit gaat jaren duren op deze manier. En de kosten voor reparatie hebben we nu zelf moeten voorschieten...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

normaal gesproken,tot dat de uitkomst er is,kan u auto gewoon gemaakt worden en betaald u verzekering de kosten,dus hoeft u niets voor te schieten?

als u niet tevreden bent,dan kan altijd de rechtsbijstand nog ingeschakeld worden,
als u all risk verzekerd bent,zit de rechtsbijstand daarin..

soms duurt een schade gewoon erg lang,wij hebben een zaak gehad,die heeft 3 jr geduurd!

ik zou zeker u tussen persoon niet passeren wat u wel kan doen is hun bellen en zeggen/vragen hoe het ervoor staat en wat dingen opperen..
maar zeker niet passeren dan weet u straks helemaal niet meer waar u aan toe bent.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Als je zelf niet verzekerd bent voor de schade (als allen wa of wa plus hebt) en je hebt geen RB dan ben je afhankelijk van de verzekeraar van de tegenpartij.


Vertel eens wat meer over de toedracht? wat beweren die getuigen dan nu ineens en zijn dit alleen de vrienden van de tegenpartij? of ook toevallige voorbijgangers?

En wat staat er precies in het schadeformulier?

Heeft de politie echt een proces verbaal ( met pv nummer) op gemaakt??

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozemarijntje schreef:normaal gesproken,tot dat de uitkomst er is,kan u auto gewoon gemaakt worden en betaald u verzekering de kosten,dus hoeft u niets voor te schieten?

als u niet tevreden bent,dan kan altijd de rechtsbijstand nog ingeschakeld worden,
als u all risk verzekerd bent,zit de rechtsbijstand daarin..

soms duurt een schade gewoon erg lang,wij hebben een zaak gehad,die heeft 3 jr geduurd!

ik zou zeker u tussen persoon niet passeren wat u wel kan doen is hun bellen en zeggen/vragen hoe het ervoor staat en wat dingen opperen..
maar zeker niet passeren dan weet u straks helemaal niet meer waar u aan toe bent.

Das niet waar dat bij All Risk verzekeringen automatisch rechtsbijstand erbij in zit.

Nu heb ik toch geleerd dat verkeer wat achterop knalt altijd fout is. maar blijkbaar ziet Interpolis dit anders.
Ben trouwens benieuwd hoe Interpolis aan getuigenverklaringen komt welke de politie niet heeft.
Is dit jouw eigen verxekering of tegenpartij of beiden bij interpolis ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oh sorry dacht dat ,dat standaard er dan in zat...sorry foutje

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Nou, verhaalsbijstand zit natuurlijk wel in je allrisk, daar heb je best gelijk in. Echte rechtsbijstand is wel een aparte verzekering.

Maar wat beweert de tegenpartij dan Nu?
Reed je achteruit of Zo?

Ps, tsp mag je best passeren hoor, je kan toch zelf even met interpolis bellen en gewoon te zeggen dat je de vertraging of afwijzing niet begrijpt en graag uitleg Wil? Het is jouw auto hoor, niet van de tsp. Dan weet je in ieder geval wat er speelt.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Frantic2 schreef:Nou, verhaalsbijstand zit natuurlijk wel in je allrisk, daar heb je best gelijk in. Echte rechtsbijstand is wel een aparte verzekering.

Maar wat beweert de tegenpartij dan Nu?
Reed je achteruit of Zo?

Ps, tsp mag je best passeren hoor, je kan toch zelf even met interpolis bellen en gewoon te zeggen dat je de vertraging of afwijzing niet begrijpt en graag uitleg Wil? Het is jouw auto hoor, niet van de tsp. Dan weet je in ieder geval wat er speelt.

Verhaalbijstand zit ook niet bij iedere allrisk verzekering automatisch erin, is geheel afhankelijk van aanbieder / pakket.

Rechtsbijstand is er ook in verschillende modules bv verkeer, wonen, recreatie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Teunbosseman schreef:
Frantic2 schreef:Nou, verhaalsbijstand zit natuurlijk wel in je allrisk, daar heb je best gelijk in. Echte rechtsbijstand is wel een aparte verzekering.

Maar wat beweert de tegenpartij dan Nu?
Reed je achteruit of Zo?

Ps, tsp mag je best passeren hoor, je kan toch zelf even met interpolis bellen en gewoon te zeggen dat je de vertraging of afwijzing niet begrijpt en graag uitleg Wil? Het is jouw auto hoor, niet van de tsp. Dan weet je in ieder geval wat er speelt.

Verhaalbijstand zit ook niet bij iedere allrisk verzekering automatisch erin, is geheel afhankelijk van aanbieder / pakket.

Rechtsbijstand is er ook in verschillende modules bv verkeer, wonen, recreatie.
Ik denk dat er wat spraakverwarring is. Uiteraard probeert de verzekeraar zoveel mogelijk kosten te verhalen op de andere partij, maar dat is wat anders dan verhaalbijstand. Ik denk dat daar de verwarring zit.

Interpolis
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2010 10:21

Re: Interpolis - autoschade

Ongelezen bericht door Interpolis »

Beste,

Kunt u ons het schadenummer waaronder de schade in behandeling is laten weten? Dan kan ik intern na laten gaan wat er precies aan de hand is. Ik koppel het antwoord desgewenst terug hier op het forum.

U kunt uw reactie sturen aan [email protected]. Mijn excuses voor het extra ongemak en alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Klachtenmanagement Interpolis

Gesloten