Groupon.nl Deal rijlessen, niet leverbaar
Geplaatst: 05 jul 2012 12:41
Beste forumbezoekers,
Ik heb een conflict met groupon over het volgende:
Twee maanden geleden heb ik via groupon.nl een deal aangeschaft die voor 200 euro recht gaf op 10 rijlessen en een examen bij autorijschool Bron in Nijmegen. Er stond in de voorwaarden: de instructeur bepaald wanneer je klaar bent voor het examen. Dit leek mij wel redelijk logisch. Echter, toen ik opbelde naar de rijschool om mijn eerste rijlessen in te plannen kreeg ik iets anders te horen. Ten eerste sprak de eerste persoon die opnam geen Nederlands of Engels, daarna werd ik teruggebeld door de rijschoolhouder die mij in zeer gebrekkig Nederlands meteen te verstaan gaf dat ik persé 35 rijlessen bij hem moet afnemen, omdat anders de deal niet door gaat. Na een lange discussie waarin ik er met hem niet uit kwam, omdat de rijschoolhouder enkel en alleen zei: 35 lessen anders begin ik er niet aan werd ik door hem teruggestuurd naar Groupon.
Nu meer dan een maand geleden heb ik contact opgenomen met groupon hier over. Ik heb hun te kennen gegeven dat ik 10 rijlessen heb gekocht en geen 35. In andere woorden: groupon heeft in deze niet kunnen leveren wat ze aangeboden hebben. Na veel kastje-naar -de-muur gedrag van groupon (mail maar, bel nog maar een keer, we kijken ernaar) ben ik ondertussen een maand verder met als enige resultaat dat ik nu credits in de webshop mag hebben á 200 euro. Dit is voor mij echter niet acceptabel. Ik ben een student, heb gespaard voor rijlessen en wil dan ook niet willekeurige dingen kopen voor 200 euro bij groupon,maar wil simpelweg mijn geld terug.
Het is een beetje alsof ik een TV online zou kopen, die achteraf door de winkel niet leverbaar is waarop zij vervolgens zouden zeggen: helaas, u kunt uw geld niet terugkrijgen maar misschien kunt u voor dat geld wel 3 magnetrons en een radio kopen?
De mensen bij groupon aan de telefoon zeggen dat ze me helemaal snappen en precies hetzelfde zouden reageren als het hen zou overkomen, maar toch zijn er alleen maar credits aan te bieden... Ik ga nu nog een keer een lange mail sturen naar groupon waarin ik het nogmaals helemaal uitleg, maar veel verwacht ik er niet van. Welke opties staan mij verder nog open als groupon blijft weigeren mijn geld terug te geven?
Bedankt voor het lezen!
Ik heb een conflict met groupon over het volgende:
Twee maanden geleden heb ik via groupon.nl een deal aangeschaft die voor 200 euro recht gaf op 10 rijlessen en een examen bij autorijschool Bron in Nijmegen. Er stond in de voorwaarden: de instructeur bepaald wanneer je klaar bent voor het examen. Dit leek mij wel redelijk logisch. Echter, toen ik opbelde naar de rijschool om mijn eerste rijlessen in te plannen kreeg ik iets anders te horen. Ten eerste sprak de eerste persoon die opnam geen Nederlands of Engels, daarna werd ik teruggebeld door de rijschoolhouder die mij in zeer gebrekkig Nederlands meteen te verstaan gaf dat ik persé 35 rijlessen bij hem moet afnemen, omdat anders de deal niet door gaat. Na een lange discussie waarin ik er met hem niet uit kwam, omdat de rijschoolhouder enkel en alleen zei: 35 lessen anders begin ik er niet aan werd ik door hem teruggestuurd naar Groupon.
Nu meer dan een maand geleden heb ik contact opgenomen met groupon hier over. Ik heb hun te kennen gegeven dat ik 10 rijlessen heb gekocht en geen 35. In andere woorden: groupon heeft in deze niet kunnen leveren wat ze aangeboden hebben. Na veel kastje-naar -de-muur gedrag van groupon (mail maar, bel nog maar een keer, we kijken ernaar) ben ik ondertussen een maand verder met als enige resultaat dat ik nu credits in de webshop mag hebben á 200 euro. Dit is voor mij echter niet acceptabel. Ik ben een student, heb gespaard voor rijlessen en wil dan ook niet willekeurige dingen kopen voor 200 euro bij groupon,maar wil simpelweg mijn geld terug.
Het is een beetje alsof ik een TV online zou kopen, die achteraf door de winkel niet leverbaar is waarop zij vervolgens zouden zeggen: helaas, u kunt uw geld niet terugkrijgen maar misschien kunt u voor dat geld wel 3 magnetrons en een radio kopen?
De mensen bij groupon aan de telefoon zeggen dat ze me helemaal snappen en precies hetzelfde zouden reageren als het hen zou overkomen, maar toch zijn er alleen maar credits aan te bieden... Ik ga nu nog een keer een lange mail sturen naar groupon waarin ik het nogmaals helemaal uitleg, maar veel verwacht ik er niet van. Welke opties staan mij verder nog open als groupon blijft weigeren mijn geld terug te geven?
Bedankt voor het lezen!