LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vertraagde vlucht
vertraagde vlucht
Ik ben in februari op vakantie gegaan naar Mexico. Ik had een tussenstop in Parijs cdg vanaf Amsterdam. De vlucht naar Parijs is zonder problemen verlopen maar mijn aansluitende vlucht niet. De geplande vertrektijd was 13:30 uur maar ik ben uiteindelijk om 18:10 uur vertrokken richting Mexico-stad. Nu ben ik op internet tegen gekomen dat ik recht heb op een vergoeding van/tot 600 euro omdat ik meer dan 4 uur vertraging had en meer dan 3500 km heb gereisd buiten de eu. De reden van de vertraging werd een beetje vaag gehouden maar voor zover ik weet was het weer goed en waren er geen oorlogen aan de gang.
Nu is mijn vraag : Ik heb 580 euro voor het ticket betaald, hoe zit het dan met de vergoeding ?
Nu is mijn vraag : Ik heb 580 euro voor het ticket betaald, hoe zit het dan met de vergoeding ?
Re: vertraagde vlucht
Of je in aanmerking komt of niet voor een vergoeding daar kom je weldave_e schreef:Ik ben in februari op vakantie gegaan naar Mexico. Ik had een tussenstop in Parijs cdg vanaf Amsterdam. De vlucht naar Parijs is zonder problemen verlopen maar mijn aansluitende vlucht niet. De geplande vertrektijd was 13:30 uur maar ik ben uiteindelijk om 18:10 uur vertrokken richting Mexico-stad. Nu ben ik op internet tegen gekomen dat ik recht heb op een vergoeding van/tot 600 euro omdat ik meer dan 4 uur vertraging had en meer dan 3500 km heb gereisd buiten de eu. De reden van de vertraging werd een beetje vaag gehouden maar voor zover ik weet was het weer goed en waren er geen oorlogen aan de gang.
Nu is mijn vraag : Ik heb 580 euro voor het ticket betaald, hoe zit het dan met de vergoeding ?
erg laat mee aan.
Re: vertraagde vlucht
De termijn waarin ik met terugwerkende kracht kan claimen gaat tot 2 jaar terug
Laatst gewijzigd door dave_e op 07 jul 2012 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vertraagde vlucht
Oh oke, weer wat geleerd.dave_e schreef:De termijn waarin ik met terugwerkende kracht kan claimen gaat tot 5 jaar terug
Zijn vast en zeker mensen hier op het forum die jou daar een antwoord op kunnen geven wat wel en wat niet kan.
Re: vertraagde vlucht
De reden waarom ik er nu pas mee kom is omdat ik niet wist waar ik recht op had. Ik ben hier door een vriend op gewezen.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: vertraagde vlucht
Probeer het zou ik zeggen,lange adem zal je nodig hebben
Re: vertraagde vlucht
@ dave_e,
op de website van de luchtvaartmaatschappij kan je vaak online een klachtenformulier invullen. Ik hoop wel dat je nog je ticketnummers en boekingsreferentie ( bookingrefference/PNR/Locator ) hebt, want die moet je wel opgeven.
Off topic:dit is wel leuk om te lezen: http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=5579
Ik geef de meeste mensen wel groot gelijk hoor, daar niet van.
Maar al dat geclaim wordt uiteindelijk gewoon doorberekend in de ticketprijzen.
En dan vindt men het juist weer onbegrijpelijk dat vliegen steeds duurder wordt
op de website van de luchtvaartmaatschappij kan je vaak online een klachtenformulier invullen. Ik hoop wel dat je nog je ticketnummers en boekingsreferentie ( bookingrefference/PNR/Locator ) hebt, want die moet je wel opgeven.
Off topic:dit is wel leuk om te lezen: http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=5579
Ik geef de meeste mensen wel groot gelijk hoor, daar niet van.
Maar al dat geclaim wordt uiteindelijk gewoon doorberekend in de ticketprijzen.
En dan vindt men het juist weer onbegrijpelijk dat vliegen steeds duurder wordt
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 jul 2012 22:22
Re: vertraagde vlucht
Dit bericht is verwijderd wegens overtreden van de gedragsregels
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: vertraagde vlucht
Heb je een vetragingsverklaring (schriftelijk) gehad van de Airline?
Had je een vliegticket geboekt bij een airline of had je een pakketreis geboekt bij een touroperator.
2 belangrijke punten of je wel of niet in aanmerking komt voor vergoeding.
(los van de reden van de vertraging)
Had je een vliegticket geboekt bij een airline of had je een pakketreis geboekt bij een touroperator.
2 belangrijke punten of je wel of niet in aanmerking komt voor vergoeding.
(los van de reden van de vertraging)
Re: vertraagde vlucht
Heb geen vertragings verklaring, heb vanmorgen het formulier ingevuld op klm.comb767-300er schreef:Heb je een vetragingsverklaring (schriftelijk) gehad van de Airline?
Had je een vliegticket geboekt bij een airline of had je een pakketreis geboekt bij een touroperator.
2 belangrijke punten of je wel of niet in aanmerking komt voor vergoeding.
(los van de reden van de vertraging)
Heb alleen het ticket geboekt, maar volgens mij maakt dat niet uit. De vertraging blijft.
Re: vertraagde vlucht
heeft die vriend je er ook op gewezen dat je een telaat brief van de vliegtuigmij nodig hebt ?????, nee je zult niet beuren:) jammer hedave_e schreef:De reden waarom ik er nu pas mee kom is omdat ik niet wist waar ik recht op had. Ik ben hier door een vriend op gewezen.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: vertraagde vlucht
Dat maakt wel degelijk uit. Als je een pakketreis boekt, heb jij geen persoonlijke overeenkomst met de luchtvaartmaatschappij, maar de touroperator. De touroperator is in dat geval de benaalde. (als ik de regels goed interpreteer)dave_e schreef:Heb geen vertragings verklaring, heb vanmorgen het formulier ingevuld op klm.comb767-300er schreef:Heb je een vetragingsverklaring (schriftelijk) gehad van de Airline?
Had je een vliegticket geboekt bij een airline of had je een pakketreis geboekt bij een touroperator.
2 belangrijke punten of je wel of niet in aanmerking komt voor vergoeding.
(los van de reden van de vertraging)
Heb alleen het ticket geboekt, maar volgens mij maakt dat niet uit. De vertraging blijft.
Zonder vertragingsverklaring ga je inderdaad niet ver komen. Altijd om vragen.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus succes!
Re: vertraagde vlucht
Heb alleen het ticket geboekt. Het is hartstikke leuk dat mensen reageren maar het is wel handig als je goed leest. Ik heb gisteren pas dat formulier ingevuld op klm.com, misschien dat ik daarom nog geen verklaring heb.
Re: vertraagde vlucht
je bent verplicht om binnen 24 uur een vertragingsverklaring te hebben van de betreffende vliegmij.dave_e schreef:Heb alleen het ticket geboekt. Het is hartstikke leuk dat mensen reageren maar het is wel handig als je goed leest. Ik heb gisteren pas dat formulier ingevuld op klm.com, misschien dat ik daarom nog geen verklaring heb.
na een half jaar zul je die niet meer krijgen, inderdaad Dave goed lezen en niet sneren
Re: vertraagde vlucht
Laat mij eens zien waar dat dan staat dat je daartoe verplicht bent, ik kom het nergens tegen namelijk .... Ik heb op het vliegveld niks ontvangen en ben nergens op gewezen. Hoe moet ik dan weten dat deze regeling er is ? Ik had mij geschikt in het feit dat er vertragingen ontstaan en wist niet dat deze mogelijkheid er was. Ik snap dat er mensen zijn die willen reageren maar onderbouw het met een link ofzo. Dat werkt wat makkelijkerHar06 schreef:je bent verplicht om binnen 24 uur een vertragingsverklaring te hebben van de betreffende vliegmij.dave_e schreef:Heb alleen het ticket geboekt. Het is hartstikke leuk dat mensen reageren maar het is wel handig als je goed leest. Ik heb gisteren pas dat formulier ingevuld op klm.com, misschien dat ik daarom nog geen verklaring heb.
na een half jaar zul je die niet meer krijgen, inderdaad Dave goed lezen en niet sneren
Re: vertraagde vlucht
dave_e, kijk eens of je in aanmerking komt voor terugbetaling. Heb er een hard hoofd in omdat het al langer geleden is maar inderdaad, niet geschoten is altijd mis.
http://www.vlucht-vertraagd.nl
http://www.vlucht-vertraagd.nl
Re: vertraagde vlucht
Ja volgens die site heb ik er recht op. Ik heb het ook op euclaim.nl en consumentenbond die komen met het zelfde antwoord.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: vertraagde vlucht
Dan hoef je niet meteen te sneren. We willen alleen maar helpen.dave_e schreef:Laat mij eens zien waar dat dan staat dat je daartoe verplicht bent, ik kom het nergens tegen namelijk .... Ik heb op het vliegveld niks ontvangen en ben nergens op gewezen. Hoe moet ik dan weten dat deze regeling er is ? Ik had mij geschikt in het feit dat er vertragingen ontstaan en wist niet dat deze mogelijkheid er was. Ik snap dat er mensen zijn die willen reageren maar onderbouw het met een link ofzo. Dat werkt wat makkelijkerHar06 schreef:je bent verplicht om binnen 24 uur een vertragingsverklaring te hebben van de betreffende vliegmij.dave_e schreef:Heb alleen het ticket geboekt. Het is hartstikke leuk dat mensen reageren maar het is wel handig als je goed leest. Ik heb gisteren pas dat formulier ingevuld op klm.com, misschien dat ik daarom nog geen verklaring heb.
na een half jaar zul je die niet meer krijgen, inderdaad Dave goed lezen en niet sneren
Bij schiphol staan bij elke check in balie aangegeven over de EU verordening waarin deze regels staan. Uit mijn hoofd is dat op Schiphol op de bakken achter de dame/heer die je incheckt waar de maatschappijnaam en klasse op staan. Weet uiteraard niet hoe dat in Parijs is, maar ik ga ervan uit dat je in Nederland ben ingecheckt voor je totale traject.
Een vertragingsverklaring heb je als passagier recht op bij 4 uur of meer vertraging en kan je opvragen bij d eluchtvaartmaatschappij ik geloof tot 4 weken na aankomst. Vaak kan je tijdens de vertraagde vlucht deze al vragen aan de purser of indien eerder bekend aan de incheckbalie.
Succes en Tip voor de volgende keer.
En EU Claim en de consumentenbond kunnen zoveel zeggen, maar die weten niet de specifieke reden waarom jouw specifieke vlucht is vertraagd. Daarvoor zullen ze eerst ander onderzoek moeten doen. Echter bij de vertraging die jij noemt KAN je inderdaad recht hebben op compensatie als er geen sprake is van overmacht. Over dat laatste kunnen wij, de consumentenbond en EU Claim pas oordelen nadat we onderzoek hebben verricht. Een vertragingsverklaring helpt daarbij. Hou er rekening mee dat bedrijven als EU claim etc iets van 20% iningskosten rekenen.
BTW, de gehele EU verordening kan je teruglezen op www.vliegschemas.nl
Re: vertraagde vlucht
Ik probeer hier niemand af te bekken, maar sommige reageren om het reageren en zeggen niks wat me verder helpt met mn vraag. Nogmaals ik wist nergens van af en ben nergens op gewezen. Ik snap dat ze dit liever niet vertellen want ze hebben liever geen claim van het hele vliegtuig. Ik vlieg regelmatig en dit was de eerst keer dat ik vertraging had. Nou weet ik dat het lang heeft geduurd maar ik kan nergens vinden dat ik er dan geen recht meer op heb. Het enige wat ik tegen ben gekomen is dat het verjaard na 2 jaar. Toen ik het formulier op klm.com invulde kwam ik ook niet tegen dat ik geen aanspraak meer kan maken.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 nov 2010 12:04
Re: vertraagde vlucht
Beste dave_e,
Naar aanleiding van jouw bericht over de vertraagde vlucht van Parijs naar Mexico-stad heb ik het een ander gevonden op onze website hierover.
Is je vlucht namelijk vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt? Dan heb je mogelijk recht op compensatie tot €600 per persoon.
Met de Vlucht Claim Service (meer info: http://bit.ly/NeM8fc ) van de Consumentenbond kan je nagaan of jouw vlucht mogelijk in aanmerking komt voor compensatie. Dit kan tot een jaar nadat de vertaging heeft plaatsgevonden.
Hou je vluchtnummer en -datum bij de hand en vul het formulier in: http://bit.ly/pUmVEc .
Succes ermee!
Met vriendelijke groet,
Romy Penningnieuwland
Webcare-team Consumentenbond
Naar aanleiding van jouw bericht over de vertraagde vlucht van Parijs naar Mexico-stad heb ik het een ander gevonden op onze website hierover.
Is je vlucht namelijk vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt? Dan heb je mogelijk recht op compensatie tot €600 per persoon.
Met de Vlucht Claim Service (meer info: http://bit.ly/NeM8fc ) van de Consumentenbond kan je nagaan of jouw vlucht mogelijk in aanmerking komt voor compensatie. Dit kan tot een jaar nadat de vertaging heeft plaatsgevonden.
Hou je vluchtnummer en -datum bij de hand en vul het formulier in: http://bit.ly/pUmVEc .
Succes ermee!
Met vriendelijke groet,
Romy Penningnieuwland
Webcare-team Consumentenbond