Pagina 1 van 1
PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 04:35
door BenM88
Waar moet ik beginnen..
Ik snap er echt niks van, hoe een belangrijke service als PostNL zo enorm slecht kan zijn. Ik heb vorige week dinsdag twee bestellingen geplaatst bij twee verschillende webwinkels. Volgens alletwee de winkels zijn ze die dag de deur uit gegaan.
Nu werkt geen een van de Track&Trace codes, en als ik bel naar PostNL zeggen ze dat er op mijn adres en postcode gewoon geen zending staat/onderweg is. Ze "adviseren" me dan om contact op te nemen met de winkels, die vervolgens zeggen dat het probleem bij PostNL ligt. Ik word er helemaal gek van.
Dit is echt de allerlaatste keer dat ik gebruik maak van PostNL voor pakjes.
Het gaat om pakjes waar voorwerpen van grote waarde in zitten, dus ik weet écht niet wat ik moet doen.
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 08:31
door dave van mierlo
U kunt het vragen aan de pakketbezorger van post.nl.
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 08:51
door Leo The Emperor
Nu werkt geen een van de Track&Trace codes, en als ik bel naar PostNL zeggen ze dat er op mijn adres en postcode gewoon geen zending staat/onderweg is
Het probleem kan natuurlijk ook een slechte webwinkel zijn.
Niet alles wat er in Nederland mis is, is de schuld van PostNL
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 09:57
door BenM88
Leo The Emperor schreef:Nu werkt geen een van de Track&Trace codes, en als ik bel naar PostNL zeggen ze dat er op mijn adres en postcode gewoon geen zending staat/onderweg is
Het probleem kan natuurlijk ook een slechte webwinkel zijn.
Niet alles wat er in Nederland mis is, is de schuld van PostNL
Dit zou een goede reactie zijn moesten er niet
twee pakjes van
twee verschillende webwinkels onderweg zijn.
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 10:58
door BenM88
vogels schreef:it zou een goede reactie zijn moesten er niet twee pakjes van twee verschillende webwinkels onderweg zijn.
En welke webshops zijn dit? De onbetrouwbare webshops zijn niet op 2 handen te tellen, dus zo vreemd zou het niet zijn dat je van 2 shops niks ontvangt.
MainMusic.nl en IDmusic.nl
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 17:59
door BenM88
vogels schreef:Wat reviews over Mainmusic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthrea ... inmusic-nl en
http://www.beslist.nl/s0000002750/
Sites op zich zien er wel betrouwbaar uit, alle benodigde naw-gegevens staan er op.
In ieder geval: dat een verzending is zoek geraakt, is hun probleem, niet de jouwe! Verzender is verantwoordelijk t/m aflevering. Zij moeten er voor zorgen dat je de artikelen krijgt.
Kortom: het is niet jouw pakkie aan om dit op te lossen, maar van hun! Zo is dat in consumentenrecht geregeld.
Bedankt voor de hulp, Mainmusic lijkt niet echt goed te vallen bij consumenten. Had m'n opzoekwerk moeten doen. Nu dat de situatie is zoals hij is, heeft iemand ervaring met 3S pakketcodes? Ik vroeg me af of er een manier is om uit te zoeken of deze wel degelijk klopt en/of misschien een rare fout bevat. De code waar het over gaat is : 3SYTTG009001029
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 18:15
door ciske
https://mijnpakket.postnl.nl/Claim?Barc ... eign=false
Waar je code instaat , dat is je 3S
postcode invullen en dan moet je het kunnen zien.
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 18:21
door BenM88
Geachte,
Dat probeer ik al sinds Dinsdag te doen, alleen krijg ik steeds dezelfde melding dat de zending niet gevonden is. Ik heb al een paar keer gebeld naar PostNL voor hulp, maar ze zeggen dat er zelfs als ze op adres zoeken er geen zendingen onderweg zijn.
Ik vind dit dus enorm vreemd, volgens de webshop is de code wel gewoon correct. Maar volgens PostNL is er geen zending "voorgemeld".
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 18:24
door ciske
Dan weet ik het helaas niet, vraag me af of de webshop ze dan verstuurd heeft.
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 20:45
door MAXIEM
BenM88
Het is niet onverstandig om hierover een formele klacht in te dienen bij Consuwijzer. Deze instantie krijgt momenteel zeer veel klachten binnen over dit bedrijf en zij sturen deze klachten door naar de verantwoordelijke organisatie. Je krijgt overigens na ongeveer 3 werkdagen keurig bericht dat zij jouw klacht in behandeling nemen (in formele zin dan).
Sukses, Maxiem.
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 08 jul 2012 21:31
door Leo The Emperor
Bedrijven die veel pakketten versturen kopen vaak vooraf een aantal boekjes met 3Sxxx nummers en bijbehorende stickers.
Ze kunnen dan een deel van het nummer afscheuren en op het pakketje plakken, en via het andere deel dit aanmelden op de website van Post.NL
Als het bedrijf een beetje traag is met het daadwerkelijk versturen en aanmelden, kan het zijn dat het geplakte nummer nog niet bij PostNL bekend is. Suggestie: Probeer het over een twee dagen nog een keer.
(
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat postNL er toch een rommeltje van maakt... )
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 09 jul 2012 09:19
door BenM88
Na verder onderzoek ben ik erachter gekomen dat "MainMusic" gelogen heeft over de verzending.
Ze hebben een mail gestuurd om dit te bevestigen, waarschijnlijk over het hoofd gezien dat ze al beloofd hadden dat de bestelling verzonden was. Ik heb met spoed de betaling teruggeboekt en een aangifte gedaan.
Les van de dag: Blijf uit de buurt van mainmusic.nl
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 26 sep 2012 21:22
door wurli63
Update 10-10-2012: Amazon heeft de fax nu wel binnen en ik heb mijn geld terug ontvangen! Dit is dan toch nog SNEL en GOED afgehandeld!! Amazon blijkt zijn zaken toch goed voor elkaar te hebben!! Hulde! En ja, als iets goed gaat mag het ook worden gezegd.
UPDATE: PostNl kan geen onderzoek doen omdat het pakket door Amazon zonder ontvangstbevestiging is verzonden. Tja... Dit betekent vrij vertaald dat je als consument dus nergens naartoe kunt indien het pakket met track&trace code niet wordt bezorgd. Iedereen die met het proces te maken heeft in sorteercentrum of op een andere plek kan dus gerust pakketten stelen of zoek maken. Er wordt immers toch geen onderzoek naar gedaan en dat zullen ze allemaal wel weten. Denk dus maar goed na voordat je een product koopt en het met postnl moet komen. Inmiddels heb ik een klacht bij AMAZON.DE neergelegd. Ik wil mijn 329.00 terug! Ik moest een verklaring invullen(logisch)en deze faxen of sturen naar Duitsland. AMAZON stuurde mij een bericht dat het minimaal 2 weken gaat duren voordat ze mij kunnen bevestigen of mijn fax binnen is!!! Er waren zoveel faxen binnen gekomen. Wat een klantonvriendelijk bedrijf dat AMAZON! Ik stuur de verklaring nu maar aangetekend nogmaals naar AMAZON. Les: Koop geen dure dingen bij Amazon, ze versturen het zonder ontvangstbevestiging en je mag het als klant maar uitzoeken. Inmiddels ben ik al weken verder en heb geen telefoon en mijn geld terug zien te krijgen is geen makkelijke zaak! Een winkel is zo gek nog niet, halen en betalen.
Vorige week een GSM(329.00) besteld bij Amazon.de. Het pakket moest gisteren worden geleverd volgens de track&trace code. Het pakket is echter niet geleverd! Maar volgens de site van PostNl wel!!! Vandaag gebeld met Anna Hoogendoorn van PostNl. De boodschap was dat ze niet konden zoeken en ik geen terugkoppeling zou krijgen. Dit omdat Amazon niet verzekerd had verzonden. Helaas voor u klant! Na veel aandringen gaat er toch een terugkoppeling komen en gaan ze de chauffeur vragen. En ja, die gaat natuurlijk vrolijk vertellen dat hij de telefoon nog heeft...Ik heb er geen enkel vertrouwen in. Ik moet echter wel bij Amazon aangeven wat PostNl heeft gedaan om het pakket te vinden. Zonder terugkoppeling lukt dat niet.
Een paar maanden geleden heb ik een satellietschotel besteld bij Conrad. Zij werken ook met PostNl, en ja ook toen ging het mis. Ik moest zonder schotel met vakantie. Het pakket kwam ruim een week later dan beloofd, problemen bij PostNl! Mensen, koop niets bij bedrijven die werken met PostNl.Het geeft alleen maar ellende. Als ik iets koop wat met DPD of UPS komt, gaat het altijd wel goed. Waarschijnlijk krijgt het personeel daar een normaal salaris, zodat er gemotiveerde en goede krachten komen werken. Tja, ik moet maar zien dat ik mijn geld terug krijg of de GSM alsnog ontvang.
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 01 okt 2012 13:51
door polly87
Ik vind het zo raar ik bestel alles bij online winkels en geen een pakket van PostNL is ooit te laat aangekomen. Ik denk dat het ook ligt aan de verzenders wanneer zij aangeven wanneer het wordt gebracht. POst NL is wel eerlijk kijk maar op de website staat er duidelijk aangegeven.
http://www.postnl.nl/voorthuis/klantens ... tspaginacm. Je ziet zelfs in de tabellen staan dat er in maart niet op tijd is bezorgt vanwege reorganisatie.
"Post NL verwerkt gemiddeld 14 miljoen stuks post per dag.
Deze post wordt dagelijks via 19.000 brievenbussen, 600 haalritten en 2500 Business Points, Postkantoren & Servicepunten verzameld, op 200 locaties gesorteerd, en uiteindelijk via 175.000 postbussen, 700 brengritten, 2300 Postkantoren & Servicepoints en zo’n 30.000 bezorgers bezorgd bij de geadresseerde.
Door verschillende oorzaken (machinestoring, files, ziekte, menselijke sorteer- of bezorgfouten) kan het helaas voorkomen dat de post niet tijdig kan worden bezorgd.
Gelukkig gaat het in zo’n 96 % van de gevallen goed. Het overige deel vertraagt. Landelijk gaat dat om zo’n 560.000 poststukken.Voor een gemiddelde straat in Nederland betekent het dat 2 postzendingen per dag later dan gepland worden bezorgd. Uiteraard streven we ernaar om ook die 2 op tijd te bezorgen!"
Re: PostNL problemen
Geplaatst: 01 okt 2012 14:22
door puma73
En wat moet deze onzin voorstellen?? een charmeoffensief voor post nl?? Ga toch gauw spelen, sinds het van een overheidsbedrijf naar een private onderneming is gegaan zijn de klachten over de post alleen maar verergert.
Het is gewoon een bedrijf wat winst moet maken voor de aandeelhouders en de rest interesseert ze geen barst.