Schade huurauto
Geplaatst: 09 jul 2012 13:30
Een dikke maand geleden heb ik op vliegveld Weeze nabij de hollandse grens een auto gehuurd bij Hertz. Deze heb ik via Ryanair gehuurd voor de duur van 5 dagen. De prijs was prima, namelijk € 87,00.
Ik heb geen extra all risk verzekering afgesloten.
Nadat mijn bezoek in Nederland was afgerond ben ik uiteraard weer met mijn huurauto naar Weeze gereden en op dezelfde plek geparkeerd, waar ik hem aantrof bij het afhalen van de auto.
Aangezien mijn vlucht erg vroeg in de ochtend vertrok, was ik rond een uur of 06.00 uur op het vliegveld en was het kantoor van Hertz gesloten. Ik moest de sleutel in een box achterlaten. D.w.z. dat er niemand was die de auto kon controleren op schade.
Toen ik weer goed en wel een week thuis was en mijn bankrekening controleerde, zag ik dat Hertz € 437,00 had afgeboekt. In eerste instantie dacht ik dat het hier de borg betrof. Het zat me echter niet lekker, en ik heb Hertz dus maar opgebeld. En inderdaad... Men vertelde mij dat dit een schade aan de huurauto betrof.
Ik weet echter 100% zeker dat ik geen schade berokkend heb. Maar aangezien er niemand bij teruggave van de auto op het kantoor aanwezig was, die gezamelijk met mij de auto kon checken, kan ik dat nu niet meer bewijzen.
In ieder geval heeft men er een schadeclaim van gemaakt en zal ik hiervan de documenten opgestuurd krijgen.
Al bij al vind ik het een slechte zaak, dat mij zonder berichtgeving gewoon € 437,00 van mijn rekening afgetrokken wordt. Bovendien heb ik zeker geen schade aan die huurauto berokkend, en kan dat op het vliegveld na het inleveren van de auto gebeurd zijn. Tja, ik heb geen voet om op te staan. Heb geen all risk verzekering afgesloten en de algemene voorwaarden ondertekend.
Tot nu toe heb ik nog niets gehoord of gezien van Herz. Ondertussen zijn we al ruim een maand verder!
Ik heb geen extra all risk verzekering afgesloten.
Nadat mijn bezoek in Nederland was afgerond ben ik uiteraard weer met mijn huurauto naar Weeze gereden en op dezelfde plek geparkeerd, waar ik hem aantrof bij het afhalen van de auto.
Aangezien mijn vlucht erg vroeg in de ochtend vertrok, was ik rond een uur of 06.00 uur op het vliegveld en was het kantoor van Hertz gesloten. Ik moest de sleutel in een box achterlaten. D.w.z. dat er niemand was die de auto kon controleren op schade.
Toen ik weer goed en wel een week thuis was en mijn bankrekening controleerde, zag ik dat Hertz € 437,00 had afgeboekt. In eerste instantie dacht ik dat het hier de borg betrof. Het zat me echter niet lekker, en ik heb Hertz dus maar opgebeld. En inderdaad... Men vertelde mij dat dit een schade aan de huurauto betrof.
Ik weet echter 100% zeker dat ik geen schade berokkend heb. Maar aangezien er niemand bij teruggave van de auto op het kantoor aanwezig was, die gezamelijk met mij de auto kon checken, kan ik dat nu niet meer bewijzen.
In ieder geval heeft men er een schadeclaim van gemaakt en zal ik hiervan de documenten opgestuurd krijgen.
Al bij al vind ik het een slechte zaak, dat mij zonder berichtgeving gewoon € 437,00 van mijn rekening afgetrokken wordt. Bovendien heb ik zeker geen schade aan die huurauto berokkend, en kan dat op het vliegveld na het inleveren van de auto gebeurd zijn. Tja, ik heb geen voet om op te staan. Heb geen all risk verzekering afgesloten en de algemene voorwaarden ondertekend.
Tot nu toe heb ik nog niets gehoord of gezien van Herz. Ondertussen zijn we al ruim een maand verder!