Samsung Neoforte Airco probleem
Geplaatst: 09 jul 2012 14:16
Ik heb een probleem met de Samsung Neoforte split unit airco, dus wie heeft tips om verder te komen.
Wat er aan vooraf ging:
Mijn vriendin en ik kunnen beiden slecht tegen de warmte en we hebben een erg warm huis met plat dak.
Mijn vriendin heeft er ook nog een longprobleem en zware astma bij.
Dus besloten een airco te laten installeren en we hebben dit laten doen door een erkende installateur in Arnhem van wie ik de naam nu nog even weg laat.
Probleem:
Ging prima en vlot en de installatie werd werkend opgeleverd maar de airco valt meermalen per keer(nacht) uit en geeft daarbij een alarmbel te horen wat duid op een storing.
Hierdoor word je bij elke storing wakker.
Het systeem is dan uit te schakelen en weer in te schakelen en werkt vervolgens tot de volgende storingsalarm met 4 harde pieptonen en uitvallen van het systeem!
Afhandeling:
Bedrijf kan alleen zaterdags langskomen voor de storing....het is niet anders.
We blijven op 2 zaterdagen tevergeefs thuis omdat het bedrijf een grotere storing tussendoor krijgt(bij een beterbetalend bedrijf waarschijnlijk) of omdat meneer de verkeerde tijd in zijn agenda heeft gezet....kan gebeuren.
Op de 4 zaterdagen waarop meneer wel is gekomen is hij 2x meer dan een uur te vroeg gekomen waardoor we nog in bed lagen en hij al voor de deur stond te bellen.
Totaal dus 6x geweest maar de storing blijft.
De 7e keer komt er - na veel aandringen van mij - eindelijk iemand van Samsung mee.
Die kijkt, ziet dat het stopcontact niet geaard is en zegt "dat is de oorzaak" en gaat weer.
Ik laat een erkende electriciƫn een aardedraad bijplaatsen en het stopcontact aanpassen en jawel......de storing blijft.
Ik leg een klacht bij Samsung neer maar die verwijst mij naar de dealer.
Ik wordt boos en zeg dat ik een nieuwe airco aan de muur wil.
Na wat over en weer gemail komt de monteur op de 8e zaterdag een nieuwe binnen unit plaatsen.
En je raadt het al......de storing blijft.
De monteur geeft niet meer thuis en zegt voor werkzaamheden 6 maanden op Kreta te zitten. Of dit waar is laat ik in het midden want mijn vertrouwen in de mens is er af en toe nog teveel.
Samsung zegt dat het waarschijnlijk geen storing betreft maar dat het systeem vanwege beveiliging onder de 10 graden buitentemperatuur uitvalt.
Maar ook dan moet ik kunnen ontvochtigen en het systeem valt ook bij 20 graden en hoger op storing.
Tevens is bij aanschaf niets verteld over een eventueel bereik waarbinnen de airco wel of niet werkt, want dan hadden we het systeem misschien niet gekocht.
Samsung verwijst naar de dealer en is bereid een andere dealer aan te wijzen als onze monteur in het buitenland zit en weet hier schijnbaar ook niets vanaf.
Maar ik weet hoe dat gaat. Die dealer kan de storing niet vinden.
Wat zijn jullie adviezen/tips om dit tot een goed einde te brengen.
We hebben de airco nu 1,5 jaar maar is niet te gebruiken omdat het niet meer dan een ongecontroleerde wekker is!!!
Kan Samsung mij afschepen met de dealer zodat wij nog meer zaterdagen moeten opofferen of moeten zij nu in actie komen?
Wanneer kan ik van het systeem af en mijn geld terugvorderen en bij wie?
SAMSUNG / AMBRAVA...wat kunnen jullie betekenen?
Na een Samsung TV, Samsung tablets, Samsung S3 telefoons en Samsung airco, had ik toch meer verwacht dan een verwijzing naar de dealer op Kreta!
Zijn er mensen met een soortgelijke storing en weet u de mogelijke oorzaak?
Wat er aan vooraf ging:
Mijn vriendin en ik kunnen beiden slecht tegen de warmte en we hebben een erg warm huis met plat dak.
Mijn vriendin heeft er ook nog een longprobleem en zware astma bij.
Dus besloten een airco te laten installeren en we hebben dit laten doen door een erkende installateur in Arnhem van wie ik de naam nu nog even weg laat.
Probleem:
Ging prima en vlot en de installatie werd werkend opgeleverd maar de airco valt meermalen per keer(nacht) uit en geeft daarbij een alarmbel te horen wat duid op een storing.
Hierdoor word je bij elke storing wakker.
Het systeem is dan uit te schakelen en weer in te schakelen en werkt vervolgens tot de volgende storingsalarm met 4 harde pieptonen en uitvallen van het systeem!
Afhandeling:
Bedrijf kan alleen zaterdags langskomen voor de storing....het is niet anders.
We blijven op 2 zaterdagen tevergeefs thuis omdat het bedrijf een grotere storing tussendoor krijgt(bij een beterbetalend bedrijf waarschijnlijk) of omdat meneer de verkeerde tijd in zijn agenda heeft gezet....kan gebeuren.
Op de 4 zaterdagen waarop meneer wel is gekomen is hij 2x meer dan een uur te vroeg gekomen waardoor we nog in bed lagen en hij al voor de deur stond te bellen.
Totaal dus 6x geweest maar de storing blijft.
De 7e keer komt er - na veel aandringen van mij - eindelijk iemand van Samsung mee.
Die kijkt, ziet dat het stopcontact niet geaard is en zegt "dat is de oorzaak" en gaat weer.
Ik laat een erkende electriciƫn een aardedraad bijplaatsen en het stopcontact aanpassen en jawel......de storing blijft.
Ik leg een klacht bij Samsung neer maar die verwijst mij naar de dealer.
Ik wordt boos en zeg dat ik een nieuwe airco aan de muur wil.
Na wat over en weer gemail komt de monteur op de 8e zaterdag een nieuwe binnen unit plaatsen.
En je raadt het al......de storing blijft.
De monteur geeft niet meer thuis en zegt voor werkzaamheden 6 maanden op Kreta te zitten. Of dit waar is laat ik in het midden want mijn vertrouwen in de mens is er af en toe nog teveel.
Samsung zegt dat het waarschijnlijk geen storing betreft maar dat het systeem vanwege beveiliging onder de 10 graden buitentemperatuur uitvalt.
Maar ook dan moet ik kunnen ontvochtigen en het systeem valt ook bij 20 graden en hoger op storing.
Tevens is bij aanschaf niets verteld over een eventueel bereik waarbinnen de airco wel of niet werkt, want dan hadden we het systeem misschien niet gekocht.
Samsung verwijst naar de dealer en is bereid een andere dealer aan te wijzen als onze monteur in het buitenland zit en weet hier schijnbaar ook niets vanaf.
Maar ik weet hoe dat gaat. Die dealer kan de storing niet vinden.
Wat zijn jullie adviezen/tips om dit tot een goed einde te brengen.
We hebben de airco nu 1,5 jaar maar is niet te gebruiken omdat het niet meer dan een ongecontroleerde wekker is!!!
Kan Samsung mij afschepen met de dealer zodat wij nog meer zaterdagen moeten opofferen of moeten zij nu in actie komen?
Wanneer kan ik van het systeem af en mijn geld terugvorderen en bij wie?
SAMSUNG / AMBRAVA...wat kunnen jullie betekenen?
Na een Samsung TV, Samsung tablets, Samsung S3 telefoons en Samsung airco, had ik toch meer verwacht dan een verwijzing naar de dealer op Kreta!
Zijn er mensen met een soortgelijke storing en weet u de mogelijke oorzaak?