LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Biologisch wasmiddel, welke ?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mimi87

Biologisch wasmiddel, welke ?

Ongelezen bericht door mimi87 »

Hallo allemaal,

Ik zoek voor mijn kleding een wasmiddel dat én goed voor mijn kleding én goed voor het milieu is. De prijs maakt niet zoveel uit. Ik heb al verscheidene wasmiddelen voorbij zien komen, waaronder attitude(bij c1000 te koop), klok, ecover en het huismerk van ah en c1000. Ik hoor graag jullie ervaringen met biologische wasmiddelen. Welke bevelen jullie aan en welke juist niet?

Groeten,

Mimi

witte angora

Re: Biologisch wasmiddel, welke ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben voor de kleur pas met Klok begonnen, het bevalt me goed. Hiervoor had ik het eigen merk van de AH, ik zie eigenlijk niet echt verschil.

Of Neutral biologisch is weet ik niet, dat gebruik ik voor de witte was, bevalt ook goed.

Vanwege een geurallergie moest ik voor een waspoeder zonder geurtje kiezen, vandaar de overstap. Anders was ik bij de poeders van AH gebleven. Goed en goedkoop.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

wat is er mis met een niet biologisch wasmiddel??

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

ruud_a schreef:wat is er mis met een niet biologisch wasmiddel??

Niks, alleen zitten daar stoffen in die dan slecht voor het millieu zijn.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

je hebt ook die wasballen?weet iemand nog hoe ze heten?

daar hoef je niks in te doen geloof ik,doe zo'n bal bij je wasgoed en hopla?schoon?...zeggen ze

weet iemand het nog?paar weken terug of 2 mnd hadden we het erover?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, wasnoten, dat is puur biologisch, alleen schijnt het niet altijd zo schoon te wassen als poeder. En er zitten wel meer haken en ogen aan.

http://www.wasnoot.nl/homepage.html

rozemarijntje

oh ja die dingen!

nou ja het is biologisch...heb reacties gelezen dat het super schoon was en fris... :oops: maar bij radar de test zag ik toch andere dingen.
maar goed het is een idee

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

ciske schreef:
ruud_a schreef:wat is er mis met een niet biologisch wasmiddel??

Niks, alleen zitten daar stoffen in die dan slecht voor het millieu zijn.

ik dacht zelf eigenlijk dat de term biologisch in dit geval heel veel jaar geleden is ingevoerd omdat er enzymen in het wasmiddel zijn gestopt voor het oplossen van vlekken van organische oorsprong
[bloed, zweet, urine]
enzymen zitten ook in het lichaam, vandaar de term biologisch
ik dacht niet dat er een directe connectie was met het milieu
dit hoewel het niet is uitgesloten dat door die enzymen andere stoffen die slechter zijn voor het milieu mogelijk niet hoeven worden toegevoegd

rozemarijntje

volgens mij heb je gelijk ruud

dit las ik..
Biologisch of niet?
Biologische wasmiddelen bevatten enzymen die vuil afbreken. Niet-biologische wasmiddelen leiden minder snel tot huidirritatie bij mensen met een gevoelige huid dan producten met enzymen. Als je vermoedt dat de vele toevoegingen aan de wasmiddelen het probleem zijn, probeer dan eens pure zeep.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

ruud_a schreef:ik dacht zelf eigenlijk dat de term biologisch in dit geval heel veel jaar geleden is ingevoerd omdat er enzymen in het wasmiddel zijn gestopt voor het oplossen van vlekken van organische oorsprong
Inderdaad is dat het geval. De verwarring met 'biologisch' is omdat een aantal wasmiddelen zoals Klok, Ecover of AH Puur&Eerlijk worden verkocht als 'milieuvriendelijk'. Wat betreft de kwaliteit van de middelen: als je niet te veel eisen stelt: het goedkoopste (Euroshopper, Euromerk) poeder is vaak goed genoeg. Heb je last van huidproblemen, kies dan een parfumvrij poeder (Klok, AH Puur&Eerlijk of Neutral). Wil je per se iets zonder emzymen, dan zul je al snel uitkomen op Woolite. Ecover en wasnoten zijn duur en geven slechte wasresultaten. De beste prijs/kwaliteitsverhouding is naar mijn idee te vinden bij de poeders van de Lidl en de Aldi.

Gesloten