LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eukanuba
Eukanuba
Wij hebben 2 beagles, Sammy en Mabel. Wij willen altijd het beste voor onze honden. Onze dierenarts adviseerde ons de hondjes Eukanuba voer te geven; dit zou het beste zijn. O.K. het was niet goedkoop, maar je wilt toch het beste voor je dieren. Wij waren tot op ons bot geschokt, toen wij de beelden op Radar zagen van de mishandeling van deze proefdieren. Ten eerste: in deze tijd zijn proeven op levende dieren niet meer nodig; er zijn genoeg alternatieven. Ten tweede: ook de dierenartsen verkopen dit merk en propageren het zelfs: het zou het beste voor je dier zijn.
Wij gaan dit merk nu voor 100% boucotten en zullen al onze virenden en kennissen waarschuwen voor dit merk.
Wij hopen dat wij veel navolging zullen krijgen en hopelijk mag Eukanuba failliet gaan: je mag niet verdienen aan het leed en pijn van weerloze dieren!!!
Inge en Bob van der Stok
Wij gaan dit merk nu voor 100% boucotten en zullen al onze virenden en kennissen waarschuwen voor dit merk.
Wij hopen dat wij veel navolging zullen krijgen en hopelijk mag Eukanuba failliet gaan: je mag niet verdienen aan het leed en pijn van weerloze dieren!!!
Inge en Bob van der Stok
Re: Eukanuba
ik heb dus drie katten die iams eten worden deze vreselijke proeven ook met katten gedaan want dat zou ik vreselijk vinden ik denk dat dit merk geboycot moet worden dus daar roep ik iedereen ook voor op.
hannie
hannie
hoi inge en bob..
let wel dat dit bedrijf niet achter de proeven stond...laat je informeren door de media maar laat ze je leven niet besturen!!!!
er is iets aan de hand dat is duidelijk!!!maar zoek zelf uit wat dat is en ga niet blind af op wat je voorgeschoteld wordt!!
ook mijn honden krijgen eukanuba en ik ga zeker ff wat mailtjes sturen maar om ze nou gelijk op ander voer te zetten???ik heb geen bewijzen gezien van opzet...julie wel
let wel dat dit bedrijf niet achter de proeven stond...laat je informeren door de media maar laat ze je leven niet besturen!!!!
er is iets aan de hand dat is duidelijk!!!maar zoek zelf uit wat dat is en ga niet blind af op wat je voorgeschoteld wordt!!
ook mijn honden krijgen eukanuba en ik ga zeker ff wat mailtjes sturen maar om ze nou gelijk op ander voer te zetten???ik heb geen bewijzen gezien van opzet...julie wel
Hi Darkwolf....
Indien Eukanuba/Iams hier niets van wist waarom waren ze dan niet in de studio?????
Als ik ergens vals van beschuldigd wordt dan wil ik daar graag mijn reactie opgeven. Het was netter geweest als ze aanwezig waren geweest.
Indien Eukanuba/Iams hier niets van wist waarom waren ze dan niet in de studio?????
Als ik ergens vals van beschuldigd wordt dan wil ik daar graag mijn reactie opgeven. Het was netter geweest als ze aanwezig waren geweest.
OPZET???? Ze hebben opdracht gegeven tot het doen van proeven en daarna nagelaten te controleren hoe deze proeven gedaan werden.... Lijkt me reden genoeg om te stoppen met deze voeding.
Omdat ze niet mochten van radar.
Lees eerst alle informatie goed voordat je tot aktie overgaat.
En daarbij, binnen 24 uur hebben ze al aktie ondernomen om hun honden daar weg te halen.
Lees eerst eens alles, jullie hebben veel te snel een oordeel klaar.
Peta is een bedrijf opzichzelf, en daar staat Iams/Eukanuba los van.
Lees eerst alle informatie goed voordat je tot aktie overgaat.
En daarbij, binnen 24 uur hebben ze al aktie ondernomen om hun honden daar weg te halen.
Lees eerst eens alles, jullie hebben veel te snel een oordeel klaar.
Peta is een bedrijf opzichzelf, en daar staat Iams/Eukanuba los van.
Hallo,
Ik was zeer geschokt door de beelden zeker omdat ik 5 jaar in een dierenwinkel dit merk aangeraden heb aan mijn klanten.
Ik heb zelf een hond en die krijgt vanaf morgen geen eukanuba meer. Ik hoop dat meer mensen het merk eukanuba willen en gaan boycotten.
Martijn
Ik was zeer geschokt door de beelden zeker omdat ik 5 jaar in een dierenwinkel dit merk aangeraden heb aan mijn klanten.
Ik heb zelf een hond en die krijgt vanaf morgen geen eukanuba meer. Ik hoop dat meer mensen het merk eukanuba willen en gaan boycotten.
Martijn
Ik ben zeer geschrokken van de beelden in jullie programma. ik heb zelf een hond van 8 jaar. hij krijgt zijn hele leven al Eukanuba. Jullie kunnen al je protesten sturen naar www.hollanddiervoeders.nl
Ik ben zelfs bereid om een stichting tegen Eukanuba op te richten zodat dierenspeciaal zaken geen eukanuba meer zullen verkopen.
Ben graag benieuwd naar jullie reacties. [email protected]
Mouwen opstropen en tanden laten zien.
Ik ben zelfs bereid om een stichting tegen Eukanuba op te richten zodat dierenspeciaal zaken geen eukanuba meer zullen verkopen.
Ben graag benieuwd naar jullie reacties. [email protected]
Mouwen opstropen en tanden laten zien.
Het is niet de eerse keer dat Iams betrokken is bij een schandaal rondom dierenvoeder! Ze hebben aantal jaren gelden ook al een akefietje gehad met schadelijke stoffen die ze in het voer deden zodat men aan de exportregels kon voldoen. Je kunt er van alles over vinden als je ff rondsurft!
Ik had het krantje van PETA al maanden gelden in huis en het gaat toch alleen maar om het geld, denk je dat de fabrikant om die beagles ook maar een traan laat. Ze geven nogsteeds geen openheid! Gelukkig is mijn hond allergisch voor dat voer!
Ik had het krantje van PETA al maanden gelden in huis en het gaat toch alleen maar om het geld, denk je dat de fabrikant om die beagles ook maar een traan laat. Ze geven nogsteeds geen openheid! Gelukkig is mijn hond allergisch voor dat voer!
Beste mensen, kijk eens in het forum en dan het bericht, huiswerk beter doen Radar!Deze " aanval " van Peta is al bijna zo oud als de weg naar Rome en de Iamscompany heeft daar direct op gereageerd.
Nu, nadat een lange tijd geleden Peta kwam met dit bericht moet radar het ineens in de uitzending gooien en is de dierenbescherming geschokt?Nou, als de dierenbescherming net zo " geschokt" is en net zo adequaat reageert bij klachten van broodfokkers waar ze dus helemaal niets aan doen....sorry, ik vind het een beetje huichelachtig , juist omdat het verhaal al langer de ronde deed.
Wat betreft het voer boycotten, hoeveel voerders komen niet uit de VS en zijn die wel open en eerlijk.
Hoe weten wij dat de dieren die uiteindelijk als voedingsstof voor een voeder dienen wel een fatsoenlijk leven hebben gehad?
Ik denk dat Waltham ed.in zijn vuistje lacht want het is wel toevallig dat eukanuba bezig is om een soort van voederlijn op te zetten die meer " toegangelijk is, dus misschien ook verkrijgbaar in de supermarkt ed.
Ik heb nergens maar dan ook nergens beelden gezien die ook maar een kleine link leggen naar Eukanuba, in feite kunnen deze beelden gemaakt zijn bij welk lab. ook voor welk doeleinde dan ook.
Ik heb geen documenten gezien, geen logo ed dus wie weet welke fabrikanten zich heden ten dage hier aan schuldig maken, of gelooft iedereen nou werkelijk die mooie plaatjes die fabrikanten in tijdschriften plaatsen waar de honden in een prachtige omgeving, frank en vrij hun voeding mogen testen?
Nicky
Nu, nadat een lange tijd geleden Peta kwam met dit bericht moet radar het ineens in de uitzending gooien en is de dierenbescherming geschokt?Nou, als de dierenbescherming net zo " geschokt" is en net zo adequaat reageert bij klachten van broodfokkers waar ze dus helemaal niets aan doen....sorry, ik vind het een beetje huichelachtig , juist omdat het verhaal al langer de ronde deed.
Wat betreft het voer boycotten, hoeveel voerders komen niet uit de VS en zijn die wel open en eerlijk.
Hoe weten wij dat de dieren die uiteindelijk als voedingsstof voor een voeder dienen wel een fatsoenlijk leven hebben gehad?
Ik denk dat Waltham ed.in zijn vuistje lacht want het is wel toevallig dat eukanuba bezig is om een soort van voederlijn op te zetten die meer " toegangelijk is, dus misschien ook verkrijgbaar in de supermarkt ed.
Ik heb nergens maar dan ook nergens beelden gezien die ook maar een kleine link leggen naar Eukanuba, in feite kunnen deze beelden gemaakt zijn bij welk lab. ook voor welk doeleinde dan ook.
Ik heb geen documenten gezien, geen logo ed dus wie weet welke fabrikanten zich heden ten dage hier aan schuldig maken, of gelooft iedereen nou werkelijk die mooie plaatjes die fabrikanten in tijdschriften plaatsen waar de honden in een prachtige omgeving, frank en vrij hun voeding mogen testen?
Nicky
En daar kunnen jullie iets mee bereiken?
***** man lees dan effe alles door voordat je iets wil gaan ondernemen. B.v Topic "Radar beter je huiswwerk doen"
En nou ga je zeker nog vertellen dat Eukanuba een slechte voeding is.
***** man lees dan effe alles door voordat je iets wil gaan ondernemen. B.v Topic "Radar beter je huiswwerk doen"
En nou ga je zeker nog vertellen dat Eukanuba een slechte voeding is.
Het is verschrikkelijk wat die dieren allemaal moeten doormaken. Je zou toch verwachten dat fabrikanten van hondenvoer toch het beste met ze voor hebben. Niet dus! Ik roep alle mensen op om dit voer niet meer te kopen. Dit kan niet! Honden worden gemarteld, gedood. Het is een lijdensweg. Ik hoop dat iedereen de brief van de dierenbescherming naar zijn of haar hondenvoerfabrikant stuurt. Zo kunnen we zelf actie ondernemen, want dit moet echt stoppen
Met vriendelijke groet, Carola
Met vriendelijke groet, Carola
Ook ik was zeer geschokt van de uitzending. Vorige week nog een zak van 15 kg. gekocht. Was na de uitzending zo kwaad dat ik de hele zak in de vuilnisbak geflikkerd heb.
Dit merk koop ik al jaren maar dit was de laatste keer ! Boycotten dat bedrijf. ! En dan wordt er gezegd dat het bedrijf er niets van af weet of niet achter de proeven staat. Iets heeft IAMS er mee te maken en dat is voor mij genoeg om het nooit meer te kopen.
Maar welk merk moet ik nu kopen? Van welk merk is zeker bekent dat ze absoluut niets met dierproeven te maken hebben!
Dit merk koop ik al jaren maar dit was de laatste keer ! Boycotten dat bedrijf. ! En dan wordt er gezegd dat het bedrijf er niets van af weet of niet achter de proeven staat. Iets heeft IAMS er mee te maken en dat is voor mij genoeg om het nooit meer te kopen.
Maar welk merk moet ik nu kopen? Van welk merk is zeker bekent dat ze absoluut niets met dierproeven te maken hebben!
Juist Newie.
Ik weet dat de opnames zijn gemaakt nadat Iams/Eukanuba zijn honden daar weg zijn gehaald.
Die daar overigens maar 24 uur hebben gezeten.
Ik weet dat de opnames zijn gemaakt nadat Iams/Eukanuba zijn honden daar weg zijn gehaald.
Die daar overigens maar 24 uur hebben gezeten.
Ik begrijp 1 ding niet, ales hondenliefhebber probeer ik zoveel mogelijk te weten te komen en het verbaasd me dat er mensen zijn die dit verhaal blijkbaar voor het eerst horen.
Eerlijk gezegd vond ik de " dame" van peta nou niet echt vol zelfvertrouwen vertellen van wat ze daar helemaal gezien moet worden.
Als je er dan zo kapot van bent dan zou er toch meer passie en woede moeten doorklinken..
Newie
Eerlijk gezegd vond ik de " dame" van peta nou niet echt vol zelfvertrouwen vertellen van wat ze daar helemaal gezien moet worden.
Als je er dan zo kapot van bent dan zou er toch meer passie en woede moeten doorklinken..
Newie
Volgens mij zitten hier een paar medewerkers (darkwolf) van de importeur (Holland diervoeders) in het forum. Proberen alles weer te ontkennen.
Oja adres van importeur is:
Holland Diervoeders B.V.
Postbus 40231,
3504 AA Utrecht
Tel. 030 - 247 96 64
Vroeger had IAMS een vestiging in Eindhoven. Even uitzoeken of ze daar nog zitten. Wordt tijd voor een bezoekje.
Oja adres van importeur is:
Holland Diervoeders B.V.
Postbus 40231,
3504 AA Utrecht
Tel. 030 - 247 96 64
Vroeger had IAMS een vestiging in Eindhoven. Even uitzoeken of ze daar nog zitten. Wordt tijd voor een bezoekje.
Ik wist niet dat dit nog bestond en dat met zo'n goed duur merk.Schande boycotten die handel.Bij dierenzaken,dierenartsen,dierenklinieken,niet meer verkopen.Moet verboden worden.Als minister balkenende nog iets goeds wil doen,laat hij dan hier maar eens mee beginnen.
Van een hele verdrietige,boze dieren liefhebster.
Van een hele verdrietige,boze dieren liefhebster.
Nou, ik ben geen medewerker, mijn honden krijgen dit voeder al jaren en zullen dat blijven krijgen.
Want wie kan mij garanderen dat alle andere diervoeders wel correct zijn en zoals ik al eerder schreef, de dieren die als voedingsstof moeten dienen voor het voeder, hebben die een fatsoenlijk leven gehad?
Nicky
Want wie kan mij garanderen dat alle andere diervoeders wel correct zijn en zoals ik al eerder schreef, de dieren die als voedingsstof moeten dienen voor het voeder, hebben die een fatsoenlijk leven gehad?
Nicky
Wordt voor jou wel erg lastig Beagle.
Ik denk dat je niet zo makkelijk voer zult vinden.
En je kunt ook het grootste deel van je sjampoo, zeep, make-up,tandpasta, medicijnen alsmede het grootste deel van de inhoud van je provisiekast en je koelkast wel in de Kliko gooien.
Neemt niet weg dat ik het helemaal met je eens ben.
Goed dat heer weer een maatschappelijke discussie over ontstaat.
Klopt alleen niet van Radar om dat over de rug van 1 enkel bedrijf te spelen.
Groet,
Bart
Ik denk dat je niet zo makkelijk voer zult vinden.
En je kunt ook het grootste deel van je sjampoo, zeep, make-up,tandpasta, medicijnen alsmede het grootste deel van de inhoud van je provisiekast en je koelkast wel in de Kliko gooien.
Neemt niet weg dat ik het helemaal met je eens ben.
Goed dat heer weer een maatschappelijke discussie over ontstaat.
Klopt alleen niet van Radar om dat over de rug van 1 enkel bedrijf te spelen.
Groet,
Bart