LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
sirius

dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door sirius »

Ik ben zeer geschrokken van het filmpje voor het testen voor hondenvoer dat notabene nog door de dierenartsen wordt verkocht.
Ik roep iedereen op geen hondenvoer meer te kopen van dat merk.
Zelf heb ik het nooit gekocht maar nu ik dit weet ben ik blij dat ik het nooit heb gekocht.
Sirius

Gast

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Gast »

Nooit mijn merk geweest maar zal het zeker noot kopen na de uitzending.

Schande. :evil:

oeds

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door oeds »

wie weet of er nog meer van deze merken zijn die zo intens gemeen met dieren omgaan.
dit moet verboden worden en beste mensen koop het dus niet meer.
:evil: :evil: :evil: :evil:

m.

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door m. »

EN DAT STAAT ZATERDAG EN ZONDAG WEER TE PROMOTEN OP DE WINNER(HONDENSHOW) IN AMSTERDAM,

NOU IK WENS ZE VEEL SUCCES

Gast

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Gast »

ZAL IK JE NOG WAT (LEUKERS) VERTELLEN ZE BEGINNEN DEZE MAAND MET EEN RECLAME SPOTJE .
NOU VAN MIJ HOEFT DAT NIET MEER

corinabruggeman

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door corinabruggeman »

Mijn man en ik hebben net Radar zitten kijken en schrokken ons werkelijk dood van de beelden over Eukanuba !
Wij kopen al een jaar of zeven dit voer voor onze twee katten en hond!
Wij hebben dit destijds aanbevolen gekregen via onze Martin Gaus
hondenschool en dachten dat dit zeer dure voer wel goed zou zijn.
Nou dat zal best, maar ik hoef geen voer van een bedrijf waar zulke
verschrikkelijke dierproeven worden gedaan.
Ik ga morgen meteen naar onze dierenwinkel/ dierenarts en ga de eigenaar dringend verzoeken om ook naar Eukanuba te schrijven en ga hem ook vragen dit voer niet meer te verkopen en zijn klanten te informeren over de gang van zaken bij Eukanuba.
Ik neem het verslag van Radar mee en de brief die gestuurd kan worden.
Ik hoop dat hij hier kopieen van in de winkel legt en deze aan zijn
klanten verstrekt.
Zou dit ook op landelijk niveau mogelijk zijn ?!
Ik roep in ieder geval, bij deze iedereen op om het ook op deze manier aan te pakken !
Zo kunnen we met zijn allen de fabrikant boycotten, totdat deze met harde bewijzen komt die aantonen dat er geen proeven meer plaatsvinden.
Als ik u hierbij op wat voor een manier dan ook bij kan helpen, hoor ik
dit graag !
Ik koop vanaf heden in ieder geval géén Eukanubu en Iams meer !

Kunt u mij vertellen welk voer niet getest wordt op dieren, zodat ik dat voortaan kan aanschaffen?

Met vriendelijke groet,
Corina Bruggeman

josie

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door josie »

Ik denk dat alle merken wel testen doen om te zie hoe de hond reageert op het een of ander maar ik denk zeker dat er niet zo veel zullen zijn die dat op deze manier doen.

yuki

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door yuki »

Corina,
de martin gaus scholen raden ook al een tijd geen eukanuba meer aan! maar welk voer dan is lastig. Ik geef Hills maar ga ook eens uitzoeken wat zij allemaal uitvreten, IAMS is vast niet de enige.
Wie weet waar ik een site van Hills kan vinden of meer info? ik zoek me (al tijdje) suf erna of wie weet wie de producent van Hills is?
bij voorbaat dank

wobble-squabble

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door wobble-squabble »

ik heb met afschuw gekeken naar het onderwerp over het testen
van hondenvoer.
dat hiet nog mensen voor te krijgen zijn die dit werk willen doen, hebben
ze geen hart of zijn ze van steen.
later op de avond was er zelfs een reclame over die hondenvoer op
de televisie, nooit zal ik zulk hondenvoer kopen.
ik heb zelf een hond,dus ik hoop dat er nu eens actie word onder-
nomen om dit dierenleed tegen te gaan.

De Boer

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door De Boer »

Geschokt, na het zien van de beelden van het testen van eukanuba.
Dierenarten verkopen het notabene ook!! zegt het voort zegt het voort
Dit moet stoppen!!!

marianneke

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door marianneke »

yuki misschien heb je hier iets aan?

http://www.hillspet.com

groeten, mar (een andere dan marianne)

emma

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door emma »

:evil: laat je afschuw blijken via www.sp.nl/dierenleed :o
Binnen enkele tellen is je e-mail bij de distributeur van Eukanuba :P


popkes

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door popkes »

:( ik ben onzettend boos heb net jullie uitzending gezien en de tranen liepen over mijn wangen we hebben zelf ook een hond.....
maar wat ik net heb gezien :( :( :( verschikkellijk gewoon...
ik hoop dat daar gauw wat aan gedaan word want dit kan gewoon niet

Thea

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Thea »

Tot mijn grote spijt koop ik al 7 jaar eukanuba voor mijn honden. Vanwege het programma gisteren, heb ik radicaal besloten dit voer niet meer te kopen, gezien de proeven die gedaan worden/werden. Wij hebben zelf een hondenschool, en ik zal het dan ook niet laten die onderwerp ter discussie te brengen en hopelijk zullen mensen dan ook tot dezelfde conclusie komen, om geen eukanuba meer te kopen. Wij zullen dan ook contact op nemen met de dierenbescherming, omdat deze gisteren liet weten, dat er voeders zijn waarbij de fabrikant garandeerd dat er geen proeven gedaan worden.

mvg,

Thea

Branka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 okt 2003 13:41

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Branka »

Corina,
de martin gaus scholen raden ook al een tijd geen eukanuba meer aan! maar welk voer dan is lastig. Ik geef Hills maar ga ook eens uitzoeken wat zij allemaal uitvreten, IAMS is vast niet de enige.
Wie weet waar ik een site van Hills kan vinden of meer info? ik zoek me (al tijdje) suf erna of wie weet wie de producent van Hills is?
bij voorbaat dank
Beste Yuki,

De reden dat Martin Gaus niet meer Eukanuba aanraden is dat ze daar niet meer door worden gesponserd. Ik vermoed dat ze tegenwoordig Royal Canin aanraden gezien ze daar nu door worden gesponserd.

ProIams

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door ProIams »

Dat jullie alles klakkeloos geloven wat er in zo'n programma tevoorschijn komt! Iams wordt al jaren nagezeten door zogenaamde Dierenbeschermers en NU hebben ze kans gezien om wat beeldmateriaal op tv te gooien! En nu, lees ik hier berichten van mensen, die hun hond al jarenlang het voer van Iams gaven, en ineens geloven ze Radar! Kijk es wat verder dan je neus lang is.
Let er wel op : hier komt nog een staartje achteraan.

Het ***** van PETA : ze heeft wel 10 maanden lang (!) undercover gewerkt in het instituut. Werd het dan niet na 1 maand al eens tijd dat ze het beeldmateriaal in de media gooide? Heeft zij hier 10 maanden voor nodig gehad?

Uit betrouwbare bron weet ik dat Iams benaderd is door iemand van Proefdiervrij.nl, via een brief. Zij wilden in het bedrijf komen kijken, met het excuus dat zij (zomaar!) door 1 van de medewerkers waren uitgenodigd om een blik in het produktiebedrijf te komen werpen....Flauwekul!

Het is -door boosdoeners- gewoon de bedoeling om Iams ten gronde te richten! Met een paar exclusieve beelden (die niet eens een bewijs zijn!) wordt maar domweg aangenomen dat dit feiten zijn!

Dat Iams niet wil reageren? We zullen zien wat er komt...Ik denk dat Iams zo langzamerhand sch*tziek is van al deze betogingen.

Zoeken jullie maar alvast naar biologisch hondenvoer! Succes! :)

ProIams

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door ProIams »

Daar komt bij, mevrouwtje van de Dierenbescherming : U vond 't nodig om zó op tv te praten, terwijl jullie al jaren het voer KRIJGEN van Iams?
Mes-steekje in de rug??

Marjolein

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Marjolein »

Het ****je van PETA : ze heeft wel 10 maanden lang (!) undercover gewerkt in het instituut. Werd het dan niet na 1 maand al eens tijd dat ze het beeldmateriaal in de media gooide? Heeft zij hier 10 maanden voor nodig gehad?
dus nu gaat het om hoelang PETA erover gedaan heeft? Lijkt me niet. Het bewijsmateriaal is er nu toch en dat zegt genoeg lijkt me.

Gast

Re: dierenmishandeling voor testen hondenvoer

Ongelezen bericht door Gast »

:cry: :cry: :cry: :cry:

Ik ben diep geschokt. Op advies van de dierenarts gebruik ik al jaren Eukanuba voor mijn hond. Als ik dit geweten had. Ik vind het diep en dieptries dat honden zo misbruikt worden.

Gesloten