AFerry vraagt geheime credit card code via telefoon
Geplaatst: 11 jul 2012 11:38
Ik heb op 4 juli 2012 een boeking gemaakt op de site van AFerry ( onderdeel van The Travel Gateway) waarbij ik per abuis Harwich-Hoek van Holland en terug had geboekt. Ik zag het meteen bij het ontvangen van de bevestiging en stuurde direct een mailtje om te vragen of dat omgekeerd kon worden. Prijs: € 288. Betaald via credit card.
De volgende dag krijg ik een mailtje terug, dat kon kosten: €102 en stuur svp u geheime code op zodat betaling gemaakt kon worden.
Over de kosten: leveringsvoorwaarden zijn als je iets wilt wijzigen kost dat €40. Plus de verschil in prijs met de vorige boeking.
Even zelf gecheckt bij Stena Line - kosten komen op €230 voor de nieuwe boeking , dus €58, dus in principe zou ik zelfs €18 terug moeten krijgen. Maar dat verwacht ik niet €40 is redelijk, moet je maar beter opletten!
Waar komt die €62 euro dan vandaan? Gebeld met Engeland: omdat het veel duurder is als de andere kant op. Dit nogmaals nagekeken. Klopt niets van.
En dan, CSV code via de telefoon afgeven ( twee maal gevraagd aan de telefoon in Engeland en via de mail in Nederland). Dat kan toch echt niet.
Vraag aan Radar: mag je als je al alle andere gegevens hebt van een klant, je gehaime code afgeven. Als je daarna bestolen wordt heb je dan nog een poot om op te staan. Het is toch een kleine moeite voor zulke bedrijven om een factuur op te sturen die binnen een aantal dagen betaald kunnen worden?
PS. ik heb mailtjes van alle correspondentie. Ik Heb ook Stena Line gebeld om te vragen of ik het zelf rechtstreeks ongedaan kon maken. Dat kon niet , moest via thé Travel Gateway. Mij werd ook verzekerd dat zij ook dezelfde regels hanteren mbt geheime code op credit card, "u kunt erop vertrouwen dat wij de code meteen weer vergeten".
De volgende dag krijg ik een mailtje terug, dat kon kosten: €102 en stuur svp u geheime code op zodat betaling gemaakt kon worden.
Over de kosten: leveringsvoorwaarden zijn als je iets wilt wijzigen kost dat €40. Plus de verschil in prijs met de vorige boeking.
Even zelf gecheckt bij Stena Line - kosten komen op €230 voor de nieuwe boeking , dus €58, dus in principe zou ik zelfs €18 terug moeten krijgen. Maar dat verwacht ik niet €40 is redelijk, moet je maar beter opletten!
Waar komt die €62 euro dan vandaan? Gebeld met Engeland: omdat het veel duurder is als de andere kant op. Dit nogmaals nagekeken. Klopt niets van.
En dan, CSV code via de telefoon afgeven ( twee maal gevraagd aan de telefoon in Engeland en via de mail in Nederland). Dat kan toch echt niet.
Vraag aan Radar: mag je als je al alle andere gegevens hebt van een klant, je gehaime code afgeven. Als je daarna bestolen wordt heb je dan nog een poot om op te staan. Het is toch een kleine moeite voor zulke bedrijven om een factuur op te sturen die binnen een aantal dagen betaald kunnen worden?
PS. ik heb mailtjes van alle correspondentie. Ik Heb ook Stena Line gebeld om te vragen of ik het zelf rechtstreeks ongedaan kon maken. Dat kon niet , moest via thé Travel Gateway. Mij werd ook verzekerd dat zij ook dezelfde regels hanteren mbt geheime code op credit card, "u kunt erop vertrouwen dat wij de code meteen weer vergeten".