Pagina 1 van 2

Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 16:39
door gezondheid
Zojuist het UWV gebeld voor een ALGEMENE vraag over WW-uitkering hoe dit in elkaar steekt. De medewerker van het UWV van de afdeling WW dus precies weet hoe de WW in elkaar steekt kon geen antwoord geven op mijn vraag. Ik zou terug gebeld moeten worden? Dus ze moeten het kennelijk nog uitzoeken hoe het precies zit. Dat zou zomaar kunnen dat je niet direct antwoord paraat hebt alhoewel ik dat wel vreemd vind. Immers zij voeren de WW wet toch gewoon uit?

Ik heb nog geen WW uitkering en om die reden kan het UWV mij ook niet terug laten bellen! Wat is dit voor vreemds?! Je moet perse "klant" zijn bij het UWV om een antwoord te geven op mijn vraag. En zonder Burger Service Nummer (BSN) willen ze al helemaal niks voor je doen!

De vraag welke ik had vind ik nu even minder van belang maar meer de manier waarop UWV omgaat met mensen! Ik kan dan pas antwoord krijgen op mijn vraag als ik WW heb. Eerder niet. Dan maar naar het Juridisch Loket terwijl het UWV de aangewezen partij is om mijn vraag te beantwoorden toch?

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 17:19
door Chocomelk
gezondheid schreef:Zojuist het UWV gebeld voor een ALGEMENE vraag over WW-uitkering hoe dit in elkaar steekt. De medewerker van het UWV van de afdeling WW dus precies weet hoe de WW in elkaar steekt kon geen antwoord geven op mijn vraag. Ik zou terug gebeld moeten worden? Dus ze moeten het kennelijk nog uitzoeken hoe het precies zit. Dat zou zomaar kunnen dat je niet direct antwoord paraat hebt alhoewel ik dat wel vreemd vind. Immers zij voeren de WW wet toch gewoon uit?

Ik heb nog geen WW uitkering en om die reden kan het UWV mij ook niet terug laten bellen! Wat is dit voor vreemds?! Je moet perse "klant" zijn bij het UWV om een antwoord te geven op mijn vraag. En zonder Burger Service Nummer (BSN) willen ze al helemaal niks voor je doen!

De vraag welke ik had vind ik nu even minder van belang maar meer de manier waarop UWV omgaat met mensen! Ik kan dan pas antwoord krijgen op mijn vraag als ik WW heb. Eerder niet. Dan maar naar het Juridisch Loket terwijl het UWV de aangewezen partij is om mijn vraag te beantwoorden toch?
Info genoeg te vinden op oa hun site over WW.
Klinkt l*llig maar je hebt ook niets met het UWV te maken dus waarom moeten
ze je dan helpen ?

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 17:22
door gezondheid
Precies Chocomelk, dus dan hoef ik het ook niet te weten. Weer probleem opgelost. En van te voren weten hoe iets zit hoeft natuurlijk evenmin. Je lijkt ook wel medestander van het UWV en gedachtegoed.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 17:26
door crazyme
Ik kan mij goed voorstellen dat je voor iemand anders iets wilt uitzoeken.

En dan mag je toch gewoon antwoord verwachten ? Je hoeft geen klant te zijn bij bijvoorbeeld Centraal Beheer om een vraag te hebben ?

Ik denk dat ze het gewoon te druk hebben en daarom alles zo snel mogelijk willen afwikkelen. En wat is sneller dan niet-afwikkelen ?

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 17:28
door Chocomelk
gezondheid schreef:Precies Chocomelk, dus dan hoef ik het ook niet te weten. Weer probleem opgelost. En van te voren weten hoe iets zit hoeft natuurlijk evenmin. Je lijkt ook wel medestander van het UWV en gedachtegoed.
Ja ben een echte medestander van het UWV. :shock:

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 17:29
door gezondheid
Wat blijkt nu?!

Ze zoeken het zelf niet uit, het is het callcenter dat ik aan de lijn krijg. Wanneer ze je terug bellen, dus laten uitzoeken gaat via een kantoor. Dus dat doet het UWV niet. Je kunt natuurlijk ook andere situaties schetsen waarop het callcenter geen antwoord heeft en je dus maar niet terug bellen. UW VRAAG beantwoord is het motto van het UWV?

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 17:32
door Chocomelk
gezondheid schreef:Wat blijkt nu?!

Ze zoeken het zelf niet uit, het is het callcenter dat ik aan de lijn krijg. Wanneer ze je terug bellen, dus laten uitzoeken gaat via een kantoor. Dus dat doet het UWV niet. Je kunt natuurlijk ook andere situaties schetsen waarop het callcenter geen antwoord heeft en je dus maar niet terug bellen. UW VRAAG beantwoord is het motto van het UWV?
Dat is al heel lang zo dat je een callcenter aan de lijn krijgt en dat als ze je vraag niet kunnen beantwoorden dat je binnen 24 uur word terug gebeld.

Kun jou vraag niet vinden op het internet ?

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 22:14
door gezondheid
De vraag lag op hoog niveau qua advocaat zeg maar, weet zo niet meer welke vraag het exact meer was, het ging mij om de service van het UWV.

Zo een vraag kan dan niet beantwoord worden door een MBO niveau callcenter. Daar schiet de kennis te kort en zij kneden jouw vraag zo om dat het in hun systeem weer past. Je krijgt dan standaard zin "dus als ik u goed begrijp" wilt u dit weten.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 22:22
door berndv
gezondheid schreef:De vraag lag op hoog niveau qua advocaat zeg maar, weet zo niet meer welke vraag het exact meer was, het ging mij om de service van het UWV.

Zo een vraag kan dan niet beantwoord worden door een MBO niveau callcenter. Daar schiet de kennis te kort en zij kneden jouw vraag zo om dat het in hun systeem weer past. Je krijgt dan standaard zin "dus als ik u goed begrijp" wilt u dit weten.
Nee, en u met uw middelbare school diploma en supermarktbaantje weet zoiets natuurlijk ook niet. Sorry dat ik zo fel reageer, maar ik kan er niet echt tegen dat in wat voor richting dan ook denigrerend gedaan wordt over opleidingsniveau. Helemaal niet als iemand zelf in een ander topic al aan geeft te werken in een supermarkt.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 22:27
door gezondheid
Jammer dat u dit zo opvat. Als mensen LBO niveau hadden, dan had ik het LBO niveau callcenter genoemd. Dat maakt mij niet uit welke niveau de mensen op het callcenter hebben, het gaat mij er omdat ik antwoord krijg op mijn vraag door middel van een tweede lijn. De eerste lijn kunnen de vragen beantwoorden zoveel mogelijk, komen ze er niet uit dan eerste lijn. Maar ze verbinden je niet eens door je wordt dan terug gebeld binnen 24 uur inderdaad. Alleen dan moet je maar net thuis zijn op dat moment, als je geen mobiel hebt. Bij de DUO krijg je wel deskundig antwoord desnoods wordt je doorverbonden. Dat vind ik niet erg. Maar bij UWV zit er een muur omheen en daar kom je niet doorheen.

Er is dus NIETS mis mee met MBO niveau, ik wilde dit illustreren, omdat er ook vragen kunnen zijn die ingewikkelder zijn.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 22:38
door Chocomelk
gezondheid schreef:De vraag lag op hoog niveau qua advocaat zeg maar, weet zo niet meer welke vraag het exact meer was, het ging mij om de service van het UWV.

Zo een vraag kan dan niet beantwoord worden door een MBO niveau callcenter. Daar schiet de kennis te kort en zij kneden jouw vraag zo om dat het in hun systeem weer past. Je krijgt dan standaard zin "dus als ik u goed begrijp" wilt u dit weten.
Die 'service' die ze bieden is dat je binnen 24 uur terug gebeld word.
Waarschijnlijk kun je echt wel je antwoord op het internet vinden wat je zoekt.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 22:39
door berndv
Prima, duidelijk zo.

U wordt dus gewoon teruggebeld door iemand va het UWV kantoor, niets met tweede lijn te maken, maar maakt ook niet uit, en al helemaal niets met opleidingsniveau te maken, dus ook totaal niet relevant.

Maar goed, de vraag was voor u op dat moment zo belangrijk, dat u de vraag al niet eens meer weet.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 12 jul 2012 22:41
door witte angora
Ik denk, 'gezondheid', dat sommige mensen op hun werk meer te doen hebben dan op jouw telefoontje wachten. Je komt gewoon onderop de stapel, zogezegd, dus je komt vanzelf wel een keer aan de beurt. Dat kan met een uurtje zijn, dat kan ook een halve dag later zijn, afhankelijk van de drukte en beschikbaarheid van personeel.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 13 jul 2012 11:45
door Miepje1
gezondheid schreef: En zonder Burger Service Nummer (BSN) willen ze al helemaal niks voor je doen!

?
Zo, ben jij de enige Nederlander zonder BSN? Je BSN kan je overal en nergens terugvinden. Op je salarisstrook bijvoorbeeld. En ja, bij het UWV staat iedereen onder zijn BSN geregistreerd omdat dat nu eenmaal het unieke kenmerk is.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 13 jul 2012 11:59
door manondoris
Miepje1 schreef:
gezondheid schreef: En zonder Burger Service Nummer (BSN) willen ze al helemaal niks voor je doen!

?
Zo, ben jij de enige Nederlander zonder BSN? Je BSN kan je overal en nergens terugvinden. Op je salarisstrook bijvoorbeeld. En ja, bij het UWV staat iedereen onder zijn BSN geregistreerd omdat dat nu eenmaal het unieke kenmerk is.
op je paspoort ,id kaart en je rijbewijs staat ie ook !

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 13 jul 2012 12:04
door Chocomelk
gezondheid schreef:De vraag lag op hoog niveau qua advocaat zeg maar, weet zo niet meer welke vraag het exact meer was, het ging mij om de service van het UWV.

Zo een vraag kan dan niet beantwoord worden door een MBO niveau callcenter. Daar schiet de kennis te kort en zij kneden jouw vraag zo om dat het in hun systeem weer past. Je krijgt dan standaard zin "dus als ik u goed begrijp" wilt u dit weten.
Tjee als de vraag een hoog niveau had qua advokaat en je weet niet eens je BSN nummer... :shock:

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 13 jul 2012 12:25
door bianca82
denk eerder dat ze het niet wou geven voor een simpele vraag..

moet eigelijk zeggen dat ik mijn nummer ook niet heb gegeven voor een vraag die ik tijdje terug had aan uwv..

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 13 jul 2012 15:15
door ++antonh
Gezondheid,
je weet zelf al niet meer waar het overging.
De vraag lag op hoog niveau qua advocaat zeg maar, weet zo niet meer welke vraag het exact meer was,
Dat was dan wel op heel hoog nivo he.
Klagen en dan niet weten waar over.

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 13 jul 2012 16:00
door bosse bol
Citaat:

De vraag lag op hoog niveau qua advocaat zeg maar, weet zo niet meer welke vraag het exact meer was,
[/b]

De vraag ligt op academisch niveau.Als jullie goed gelezen hadden dan hadden jullie het geweten.
Hier is de vraag.
Zojuist het UWV gebeld voor een ALGEMENE vraag over WW-uitkering hoe dit in elkaar steekt
Ben zelf afgestudeerd bij de A.J.L.O. en kan geen antwoord geven. :evil:

Re: Uw vraag beantwoord van UWV

Geplaatst: 13 jul 2012 16:09
door tenormin
manondoris schreef:
Miepje1 schreef:
gezondheid schreef: En zonder Burger Service Nummer (BSN) willen ze al helemaal niks voor je doen!

?
Zo, ben jij de enige Nederlander zonder BSN? Je BSN kan je overal en nergens terugvinden. Op je salarisstrook bijvoorbeeld. En ja, bij het UWV staat iedereen onder zijn BSN geregistreerd omdat dat nu eenmaal het unieke kenmerk is.
op je paspoort ,id kaart en je rijbewijs staat ie ook !
Het nummer staat ( nog) niet op mijn kassabon, na het pinnen! Maar ik weet zeker dat dit niet ver weg zal zijn. :wink: