LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] solid vision verzonnen diagnose
-
solid vision verzonnen diagnose
Ik heb in april 2012 een nieuwe iphone 4s gekocht, na twee maanden ging me microfoontje stuk. Terug gegaan naar de winkel, deze hebben hem opgestuurd naar solid vision. Twee weken later wordt ik gebeld dat de telefoon door externe omstandigheden is kapot gegaan, ik zou de telefoon geprobeerd hebben open te maken!! Belachelijk natuurlijk! Kosten 680 euro en dus geen garantie! Woedend ben ik, op solid vision die zomaar dingen verzint en op de telefoonwinkel die nu zegt niks voor me te kunnen betekenen.. Ik voel me echt zwaar belazerd!!
Laatst gewijzigd door Kikkertje2006 op 13 jul 2012 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: solid vision verzonnen diagnose
kan je nergens een second opinion aanvragen?
-
Ja dat kan ik inderdaad ook nog aanvragen misschien! Bedankt voor je reactie! Ik laat de telefoon nu terug sturen met foto´s en beschrijving, ben toch wel erg benieuwd naar hun verzonnen verhaal... Aan de hand daarvan kan ik pas verdere stappen ondernemen.
Ik zou in elk geval het serienummer van de telefoon die retour komt even vergelijken met je factuur....
Maar waarom is het "natuurlijk belachelijk ?" Denk je soms dat er geen mensen bestaan die zelf het toestel proberen te openen ?
Maar waarom is het "natuurlijk belachelijk ?" Denk je soms dat er geen mensen bestaan die zelf het toestel proberen te openen ?
-
ja inderdaad dat zal ik zeker doen! En met belachelijk natuurlijk bedoel ik dat zou ik echt nooit doen met een 2 maanden nieuwe telefoon. Daarmee ga je toch direkt terug naar de winkel. Ik begrijp dat er zulke idiooten rond lopen die dat wel doen, maar bij mij is dat absoluut niet het geval!
En hoe moet de reparateur nu ruiken dat jij niet toevallig wel zo'n idioot bent ?Kikkertje2006 schreef:En met belachelijk natuurlijk bedoel ik dat zou ik echt nooit doen met een 2 maanden nieuwe telefoon. Daarmee ga je toch direkt terug naar de winkel. Ik begrijp dat er zulke idiooten rond lopen die dat wel doen, maar bij mij is dat absoluut niet het geval!
Anders gezegd :
Jij vindt het vreemd dat ze jou van een vreemde handeling verdenken.
Maar jij vindt het normaal om te denken dat de reparateur gewoon maar iets verzint.
-
Nou volgens mij moet je me verhaal nog is lezen, ik heb het dus niet gedaan, en ze zeggen van wel, dat is opzich toch wel een beetje vreemd vind je niet? Wie is hier dan de idioot? Het gaat mij er niet om wat andere mensen wel doen, het gaat mij erom dat ze mij van iets beschuldigen wat dus absoluut niet kan! En het feit dat je dan als consument totaal machteloos bent. Terwijl het gewoon een garantie reparatie moet wezen.
Hoezo... absoluut niet kan?Kikkertje2006 schreef:Nou volgens mij moet je me verhaal nog is lezen, ik heb het dus niet gedaan, en ze zeggen van wel, dat is opzich toch wel een beetje vreemd vind je niet? Wie is hier dan de idioot? Het gaat mij er niet om wat andere mensen wel doen, het gaat mij erom dat ze mij van iets beschuldigen wat dus absoluut niet kan! En het feit dat je dan als consument totaal machteloos bent. Terwijl het gewoon een garantie reparatie moet wezen.
Het had wel gekund natuurlijk.
Dat het niet terecht is, is een tweede. U kunt (zoals al eerder gezegd) de telefoon voor een secondopinion weg brengen.
-
Het kan absoluut niet, omdat het niet gebeurd is!! ik heb de telefoon niet open gemaakt!! Dus het kan niet zo zijn.. snap je?
Volgensmij snap je niet edelmetaal wat er gezegd wordt. Je had het kunnen doen, dus het kan absoluut wel, dat je het niet hebt gedaan geloof ik best, maar je had het kunnen doen.Kikkertje2006 schreef:Het kan absoluut niet, omdat het niet gebeurd is!! ik heb de telefoon niet open gemaakt!! Dus het kan niet zo zijn.. snap je?
Joh, iemand anders kan toch (met een mes of schroevendraaier) in je mic hebben geprikt ?Kikkertje2006 schreef:Het kan absoluut niet, omdat het niet gebeurd is!! ik heb de telefoon niet open gemaakt!! Dus het kan niet zo zijn.. snap je?
-
Nee want dat is er volgens hun niet gebeurd, volgens hun heb ik me telefoon open gemaakt.....
Jammer joh, misschien second opinion laten doen.
Let wel.................bij een defect binnen 6 maanden na aankoop is het aan de winkelier om te bewijzen dat jij het defect hebt veroorzaakt.
En die bewijzen heeft SV schijnbaar, anders zegt SV niet dat er aan gesleuteld issephora30 schreef:Let wel.................bij een defect binnen 6 maanden na aankoop is het aan de winkelier om te bewijzen dat jij het defect hebt veroorzaakt.
-
ja klopt, zoiets had ik ook al gelezen, ik ben nu net gebeld door de winkelier, ze hadden foto´s gestuurd, maar volgens de winkelier was er niks op te zien en waren de foto´s verder erg wazig. De winkelier gaat nu verder met hun kijken wat nu eigenlijk het probleem is.
@berndv,
ze kunnen wel zoveel zeggen. Net zoals iedere telefoon tegenwoordig waterschade heeft
ze kunnen wel zoveel zeggen. Net zoals iedere telefoon tegenwoordig waterschade heeft
Dit lijkt me iets makkelijker aan te tonen dan de rode vocht indicator. Maar als de winkelier al niets kan zien op de foto's die als bewijs zijn aangeleverd, weet ik het ook niet.
-
Het bedrijf is daarvoor ook al is bij kassa aan de tand gevoelt, er was toen een heel onder werp over iphone´s en waterschade.... Een goede naam hebben ze dus niet echt..
Kassa heeft ook niet zo'n goede naam hoor.Kikkertje2006 schreef:Het bedrijf is daarvoor ook al is bij kassa aan de tand gevoelt, er was toen een heel onder werp over iphone´s en waterschade.... Een goede naam hebben ze dus niet echt..
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _evil.html