Verzekering iPhone van PhoneHouse, nachtmerrie bij diefstal
Geplaatst: 16 jul 2012 18:40
Als u een mobiele telefoon (iPhone) koopt bij PhoneHouse wordt u een verzekering aangeboden en u prachtige dingen voorgespiegeld. Daadwerkelijk komt u in een schimmige nachtmerrie terecht als u uw mobiele telefoon verliest of als deze gestolen wordt. Trap hier niet in! Voor u deze verzekering afsluit eerst controleren of uw kostbaarheden buitenshuis wellicht al verzekerd zijn middels uw inboedelverzekering, die dit in veel gevallen ook dekt. U bent dan niet dubbel verzekerd voor hetzelfde.
Bij het afsluiten van deze verzekering krijgt u te maken met een schimmige hoeveelheid bedrijfjes. De verzekering, aangeboden door PhoneHouse, wordt niet door hen uitgevoerd maar door GeekSquad. Dit bedrijf voert deze verzekering ook niet zelf uit maar doet dat weer voor een in Nederlands gevestigd bedrijf, Lifeline genaamd. Lifeline is niet de verzekeringsmaatschappij zelf maar weer een agentschap van een in Schotland gevestigde verzekeringsmaatschappij: Aviva Insurance Ltd., te Perth. Als het lastig wordt voor Lifeline dan wordt je door hen weer doorverwezen naar één of andere firma in Dublin (Ierland). Volgt u het nog? Dit doorverwijzen naar die firma in Ierland (of toch Schotland, maar ze weten het zelf niet meer) is echter volledig in strijd met de Nederlandse (Europese) wetgeving. Aviva is echter een bij de AFM in Nederland geregistreerde verzekeringsmaatschappij. Alle claims moeten dus in Nederland afgehandeld worden! U mág niet eens doorverwezen worden naar het buitenland.
Onlangs werd de bij PhoneHouse aangeschafte iPhone van onze 19-jarige dochter gestolen bij een bezoek aan de kermis te Spijkenisse. Bij het betreden van een attractie gaf onze dochter haar afgesloten handtas in bewaring (beheer), met daarin de iPhone, bang voor verlief of diefstal, bij een medewerker van die attractie. Na het plezier in de attractie ontving zij haar handtas terug. Even later bleek uit haar handtas, vermoedelijk door die medewerker geopend, de iPhone daaruit ontvreemd te zijn. Zij is nog terug gegaan naar die attractie. Daar wist men, uiteraard, van de koning geen kwaad.
Omdat de iPhone via PhoneHouse verzekerd was tegen verlies en diefstal dienden wij, inclusief de gedane aangifte, een claim in. Zoals op vele fora over Lifeline te lezen is ontvingen we van hen de standaard afwijzing. De iPhone zou onbeheerd en in een geopende handtas achtergelaten zijn. Waar haalt men het vandaan. Uitkering van het schadebedrag werd uitgesloten. Hiertegen is tweemaal schriftelijk een beargumenteerde klacht ingediend. De tas was niet geopend achtergelaten. Juist om verlies of diefstal te voorkomen is deze in beheer gegeven bij een medewerker van de attractie. Geen enkel normaal argument helpt echter bij deze verzekering. Men begrijpt bij GeekSquad/Lifeline nu kennelijk wel dat hun eerste argumenten nergens op slaan. Ze spreken zichzelf, in de twee antwoordbrieven die we ontvingen, volledig tegen. Nu hanteert men plotseling het argument: “als je niet weet of je iets beheerd op een kermis kunt achterlaten, moet je de iPhone niet meenemen daar naar toe, dus keren we daarom niet uit”. Wat een flauwekul! De jeugd van tegenwoordig is bijna met een mobiel in hun oor geboren. Zo’n ding nemen ze overal mee naar toe, ook naar de kermis. Daar denk je niet eens meer over na, dat is gewoonte. Kennelijk niet bij Lifeline.
Geen enkel argument helpt. Men begrijpt bij PhoneHouse, of is het nu GeekSquad, of toch Lifeline, of zou het toch Aviva Ltd. zijn inmiddels ook wel dat er geen redelijke argumenten meer zijn om de claim af te wijzen. Als je ze daarover vervolgens belt dan wordt je afgesnauwd met een “wij kunnen niks meer voor je betekenen” en de telefoonverbinding wordt verbroken. Bel je terug en spreek je iemand hoger in de boom bij die club, dan krijg je hetzelfde te horen. Het lijkt wel afgesproken werk. Ze komen er daar dus ook niet meer uit en zeggen dan: “schrijf maar naar Dublin, Ierland”. Maar. . . Aviva zit toch in Schotland? Trouwens, Aviva is in Nederland geregistreerd, dus in Nederland moet zoiets afgehandeld worden! Geen commentaar van Lifeline. Dat weet men kennelijk niet, of heeft men iets te verbergen? Moeten we nu bij de AFM of het KiFiD een klacht tegen PhoneHouse, of GeekSquad, of Lifeline of Aviva indienen? Weet u het nog? Natuurlijk weten ze daar ook dat hun meeste “klanten” niet naar Dublin of Schotland schrijven of een klacht bij het KiFiD indienen. Zo kunnen ze makkelijk in alle onredelijkheid claims af blijven wijzen.
Verborgen achter de schimmigheid van vele bedrijfjes kan men daar op deze manier hun gang blijven gaan. Wij zijn niet de eersten, gezien de vele negatieve reacties over dit bedrijf op de diverse fora. Dit kan maar één ding betekenen. Trap er niet in, sluit geen verzekering bij PhoneHouse voor uw mobiele telefoon af. Faillissement zal hun deel zijn, beter verdienen ze niet. Doet u dat wel en u probeert verlies of diefstal te claimen. U komt in een schimmige nachtmerrie terecht waarbij u als “gewaarde” klant altijd achter het net vist.
Bij het afsluiten van deze verzekering krijgt u te maken met een schimmige hoeveelheid bedrijfjes. De verzekering, aangeboden door PhoneHouse, wordt niet door hen uitgevoerd maar door GeekSquad. Dit bedrijf voert deze verzekering ook niet zelf uit maar doet dat weer voor een in Nederlands gevestigd bedrijf, Lifeline genaamd. Lifeline is niet de verzekeringsmaatschappij zelf maar weer een agentschap van een in Schotland gevestigde verzekeringsmaatschappij: Aviva Insurance Ltd., te Perth. Als het lastig wordt voor Lifeline dan wordt je door hen weer doorverwezen naar één of andere firma in Dublin (Ierland). Volgt u het nog? Dit doorverwijzen naar die firma in Ierland (of toch Schotland, maar ze weten het zelf niet meer) is echter volledig in strijd met de Nederlandse (Europese) wetgeving. Aviva is echter een bij de AFM in Nederland geregistreerde verzekeringsmaatschappij. Alle claims moeten dus in Nederland afgehandeld worden! U mág niet eens doorverwezen worden naar het buitenland.
Onlangs werd de bij PhoneHouse aangeschafte iPhone van onze 19-jarige dochter gestolen bij een bezoek aan de kermis te Spijkenisse. Bij het betreden van een attractie gaf onze dochter haar afgesloten handtas in bewaring (beheer), met daarin de iPhone, bang voor verlief of diefstal, bij een medewerker van die attractie. Na het plezier in de attractie ontving zij haar handtas terug. Even later bleek uit haar handtas, vermoedelijk door die medewerker geopend, de iPhone daaruit ontvreemd te zijn. Zij is nog terug gegaan naar die attractie. Daar wist men, uiteraard, van de koning geen kwaad.
Omdat de iPhone via PhoneHouse verzekerd was tegen verlies en diefstal dienden wij, inclusief de gedane aangifte, een claim in. Zoals op vele fora over Lifeline te lezen is ontvingen we van hen de standaard afwijzing. De iPhone zou onbeheerd en in een geopende handtas achtergelaten zijn. Waar haalt men het vandaan. Uitkering van het schadebedrag werd uitgesloten. Hiertegen is tweemaal schriftelijk een beargumenteerde klacht ingediend. De tas was niet geopend achtergelaten. Juist om verlies of diefstal te voorkomen is deze in beheer gegeven bij een medewerker van de attractie. Geen enkel normaal argument helpt echter bij deze verzekering. Men begrijpt bij GeekSquad/Lifeline nu kennelijk wel dat hun eerste argumenten nergens op slaan. Ze spreken zichzelf, in de twee antwoordbrieven die we ontvingen, volledig tegen. Nu hanteert men plotseling het argument: “als je niet weet of je iets beheerd op een kermis kunt achterlaten, moet je de iPhone niet meenemen daar naar toe, dus keren we daarom niet uit”. Wat een flauwekul! De jeugd van tegenwoordig is bijna met een mobiel in hun oor geboren. Zo’n ding nemen ze overal mee naar toe, ook naar de kermis. Daar denk je niet eens meer over na, dat is gewoonte. Kennelijk niet bij Lifeline.
Geen enkel argument helpt. Men begrijpt bij PhoneHouse, of is het nu GeekSquad, of toch Lifeline, of zou het toch Aviva Ltd. zijn inmiddels ook wel dat er geen redelijke argumenten meer zijn om de claim af te wijzen. Als je ze daarover vervolgens belt dan wordt je afgesnauwd met een “wij kunnen niks meer voor je betekenen” en de telefoonverbinding wordt verbroken. Bel je terug en spreek je iemand hoger in de boom bij die club, dan krijg je hetzelfde te horen. Het lijkt wel afgesproken werk. Ze komen er daar dus ook niet meer uit en zeggen dan: “schrijf maar naar Dublin, Ierland”. Maar. . . Aviva zit toch in Schotland? Trouwens, Aviva is in Nederland geregistreerd, dus in Nederland moet zoiets afgehandeld worden! Geen commentaar van Lifeline. Dat weet men kennelijk niet, of heeft men iets te verbergen? Moeten we nu bij de AFM of het KiFiD een klacht tegen PhoneHouse, of GeekSquad, of Lifeline of Aviva indienen? Weet u het nog? Natuurlijk weten ze daar ook dat hun meeste “klanten” niet naar Dublin of Schotland schrijven of een klacht bij het KiFiD indienen. Zo kunnen ze makkelijk in alle onredelijkheid claims af blijven wijzen.
Verborgen achter de schimmigheid van vele bedrijfjes kan men daar op deze manier hun gang blijven gaan. Wij zijn niet de eersten, gezien de vele negatieve reacties over dit bedrijf op de diverse fora. Dit kan maar één ding betekenen. Trap er niet in, sluit geen verzekering bij PhoneHouse voor uw mobiele telefoon af. Faillissement zal hun deel zijn, beter verdienen ze niet. Doet u dat wel en u probeert verlies of diefstal te claimen. U komt in een schimmige nachtmerrie terecht waarbij u als “gewaarde” klant altijd achter het net vist.