LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann zo onnozel!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sanne Zuijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 15:11

Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Sanne Zuijden »

Wij wonen al 1 jaar op een adres waar wij brieven (aanmaningen) ontvangen van Neckermann. Deze brieven zijn gericht aan de oude bewoner. In het begin stuurden wij deze brieven netjes ‘retour afzender’. Na dit zo’n 20 keer te hebben gedaan zijn we uiteindelijk in de telefoon geklommen. We kregen toen van een Neckermann medewerker horen dat het probleem zou worden opgelost. Nog geen week hierna weer een brief voor de oude bewoner. Hoopvol als wij waren dachten we dat het wel even zou duren voordat ons telefoongesprek zou zijn verwerkt in het systeem van Neckermann. Helaas nu weer 3 maanden verder ontvangen wij nog steeds brieven. Vandaag weer even gebeld met Neckermann. Kregen ditmaal het volgende te horen:

‘We hebben helaas niet het nieuwe adres van de oude bewoner. Om die reden blijven wij brieven sturen, dit kunnen we niet stoppen.’

Ik snap hier dus werkelijk niets van! Hoe kan dit nou? Dus omdat het nieuwe adres niet bekend is maar brieven blijven sturen naar het oude adres en dit vervolgens ook niet kunnen stoppen. Hoe onnozel is dat? Als of het ons probleem is dat zij dit niet kunnen oplossen in hun systeem.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

nee, is niet onnozel, iedereen kan wel bellen en zeggen dat de naam niet klopt..... Beter is om een mail te sturen of de aanmaningen door te sturen naar de oude bewoners. Maar het blijft jammer dat de nieuwe bewoners werk moeten verrichten voor de oude.....

Afijn, ik zou ze gewoon retour blijven sturen of weggooien, alleen weet je dan bijna al weer zeker dat er ooit een deurwaarder aan je deur staat die dan eindelijk de gemeentelijke basisadministratie gaat raadplegen....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Voor de rest zou ik het niet blijven terugsturen, gewoon weggooien die hap.
Laatst gewijzigd door ciske op 17 jul 2012 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Frantic2 schreef:nee, is niet onnozel, iedereen kan wel bellen en zeggen dat de naam niet klopt..... Beter is om een mail te sturen of de aanmaningen door te sturen naar de oude bewoners. Maar het blijft jammer dat de nieuwe bewoners werk moeten verrichten voor de oude.....

Afijn, ik zou ze gewoon retour blijven sturen of weggooien, alleen weet je dan bijna al weer zeker dat er ooit een deurwaarder aan je deur staat die dan eindelijk de gemeentelijke basisadministratie gaat raadplegen....
Als hij die GBA raadpleegt, staat hij juist niet aan je deur.
Als Neckermann nozel is, blijven ze geen post sturen die niet betaald wordt, ze zeggen zelf niet te weten wat het nioeuwe adres van de oude bewoner is. Dan zouden ze zo nozel moeten zijn, verdere stappen te ondernemen.
Natuurlijk kan Neckermann het sturen van die post wel stoppen...als ze willen.

TS zou evt. kunnen navragen of de vorige bewoner niet op het oude adres ingeschreven is blijven staan bij de GBA.

witte angora
Berichten: 32044
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Natuurlijk weet Neckerman niet hoe ze hier mee om moeten gaan. Het gebeurt namelijk in Nederland NOOIT dat mensen met de noorderzon vertrekken. Echt nooit, dit moet wel een uniek geval zijn... :wink:

Je hebt je best gedaan denk ik, meer kun je niet doen, het is, denk ik, nu inderdaad maar afwachten tot er een echte deurwaarder in actie komt die eens in het GBA gaat kijken. Dan hoor je er waarschijnlijk niks meer van.

Krijgen we daarna hier een topic van de oude bewoner: "Neckerman oplichter, nooit post gehad, toch deurwaarder". Wedden? :(

Sanne Zuijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 15:11

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Sanne Zuijden »

Dat van het GBA zou ik inderdaad nog even kunnen uitzoeken. Maar vind dit zo vermoeiend pppffff alleen al een belletje naar neckermann kost gewoon 0,30cent per minuut. Sta je vervolgens ook nog 10min in de wacht. Heeft me nu al onnodig veel tijd en geld gekost vind ik, maar goed moet het blijkbaar zelf oplossen. Zij hebben er lak aan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je hoeft niks op te lossen. Als jij zeker weet dat jij de enige ingeschrevene op het adres bent, is er niks aan de hand.
Je bent niet verplicht ze te bellen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan begrijpen dat je dit vervelend vindt en actie wilt ondernemen, maar je hebt genoeg gedaan. Als Neckermann het niet wil oplossen dan zou ik als ik jou was de brieven ongeopend bewaren en de deurwaarder afwachten. Die kan dan het GBA raadplegen.

Denk dat er verder weinig is dat je kan doen. En niet meer bellen want bellen = geen bewijs.

Stuur een laatste mail naar Neckermann, vertel je verhaal en zeg dat je vanaf nu de brieven ongeopend bewaard en verder afwacht. Goed bewaren het verzonden mailtje.

kuklos
Berichten: 10151
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door kuklos »

Als je ze toch mailt, meld ze gelijk even dat je dit verhaal ook al op de Tros Radar site hebt gezet. Wellicht dat hun webcareteam dan ineens actief wordt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door ciske »

kuklos schreef:Als je ze toch mailt, meld ze gelijk even dat je dit verhaal ook al op de Tros Radar site hebt gezet. Wellicht dat hun webcareteam dan ineens actief wordt.

Je spreekt mijn gedachten uit :lol:

Wellicht dat je dan geen post meer krijgt, niet geschoten is altijd mis.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Dit kan vervelend zijn en worden.

Ik ben ook net 2 weken geleden verhuisd. Heb met de oude bewoner afgesproken dat ik bereid ben haar post alléén de eerste 6 wkn door te sturen. Alles wat daarna nog binnenkomt gooi ik weg...ben daar heel makkelijk in. Verantwoording ligt bij de oude bewoner en niet bij de nieuwe.

Zolang de post niet aan jou gericht is, dus voor jou is bestemd, zou ik er geen enkele seconde van wakker liggen..

kuklos
Berichten: 10151
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door kuklos »

Het mag wel de verantwoording zijn van de oude bewoner, maar de oude bewoner is niet de enige die daar invloed op heeft. Allerlei organisaties zijn vaak traag met dergelijke dingen verwerken.
@Faye1971, ik vind je wel heel erg kort door de bocht. Als de hoeveelheid post meevalt stuur ik het altijd veel langer door. Na 6 weken al de oude bewoner niet meer willen helpen noem ik niet direct "de maatschappij dat ben jij".

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Dat mag jij vinden Kuklos, en ik vind jouw reactie erg kort door de bocht, maar ik ben geen postbode! Waarom zou ik de oude bewoner moeten helpen?

Ik handel op mijn manier en jij op de jouwe. Bepaal zelf nog wel wat ik voor een ander overheb.

Ik vind dat ik de oude bewoner al goed genoeg tegemoet ben gekomen door de post door te sturen. Geen probleem, maar het moet wel redelijk blijven.

En helaas voor jou, ik ben ook een onderdeel van de maatschappij :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind dat ik de oude bewoner al goed genoeg tegemoet ben gekomen door de post door te sturen. Geen probleem, maar het moet wel redelijk blijven.
6 weken is wel erg kort. Ik zou het ook langer doen , maar goed ieder mens is anders.

Zal wel meevallen , dat jij ook in de maatschappij een onderdeel bent :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Er heeftin dit huis iemand 6 mnd gewoond,nu 15 jr geleden en ik krijg nog steeds post..
Eerste 2 jr was ik nog ...terug sturen,bellen,gaatgewoon geen bel rinkelen bij die lui...
Dealer,pensioen!!! Nou de groeten...15 jr!!!!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

15 jaar of 6 weken, het is een verschil.... Ja ik gooi nu ook allerlei bedelbrieven van nonnen weg.... Na 5 jaar lijkt me dat logisch.

Maar heb ooit een brief van een ziekenhuis toch maar open gemaakt, ik woonde al 3 jaar in die flat en wist niet waar de oude bewoner uithing, ze was inmiddela ook getrouwd.....stond er in die brief dat er tumoren op de foto's waren Gevonden!

daar kreeg ik het heel koud van, wat als ik die brief alla faye gewoon had Weggegooid?

Dus nee, echt wel even checken wie de afzender is, is je normale burgerplicht.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Tja, zo kun je heel wat vervelende situaties erbij halen. Nog even en dan wordt jij als nieuwe bewoner verantwoordelijk gesteld voor het niet doorsturen van de post! Of dat je de brief/envelop hebt opengemaakt!

Post waar mijn naam niet op staat stuur ik terug of ik gooi het weg. Nogmaals, een ieder doet het op zijn of haar manier...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Frantic2 schreef:15 jaar of 6 weken, het is een verschil.... Ja ik gooi nu ook allerlei bedelbrieven van nonnen weg.... Na 5 jaar lijkt me dat logisch.
Maar heb ooit een brief van een ziekenhuis toch maar open gemaakt, ik woonde al 3 jaar in die flat en wist niet waar de oude bewoner uithing, ze was inmiddela ook getrouwd.....stond er in die brief dat er tumoren op de foto's waren Gevonden!
daar kreeg ik het heel koud van, wat als ik die brief alla faye gewoon had Weggegooid?
Dus nee, echt wel even checken wie de afzender is, is je normale burgerplicht.
De oude bewoner vond het blijkbaar niet zijn/haar burgerplicht om voor zoiets belangrijks ervoor te zorgen dat het juiste adres bij het ziekenhuis bekend is? ?
BTW waarom de brief openmaken? Wat ben je daar mee opgeschoten, behalve koud worden? Bepaalde de inhoud of je 'm weer terug zou sturen naar het ziekenhuis?
Als je de brief had weggegooid, lijkt het me dat de vorige bewoner op een gegeven moment wel contact zou hebben opgenomen met het ziekenhuis. Een dergelijke boodschap wordt trouwens doorgaans niet (alleen) per post overgebracht.
Een beetje overtrokken voorbeeld van burgerplicht vind ik.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Faye1971 schreef: Nog even en dan wordt jij als nieuwe bewoner verantwoordelijk gesteld voor het niet doorsturen van de post! Of dat je de brief/envelop hebt opengemaakt!
Er is natuurlijk ook nog zoiets als briefgeheim dus openmaken terwijl het niet voor u bedoeld is, hoort niet.

Persoonlijk vind ik dat het ook wel wat langer zou mogen dan 6 weken, maarja dat moet iedereen zelf weten. Nu is het voor u alleen te hopen dat u nooit een nieuwe bewoner treft in uw oude huis die het maar 2 weken wil doorsturen.

Eigenlijk zou de post na 6 weken niet zoveel meer moeten zijn. Dan zou u ook de post eens per week of zelfs per 2 weken ofzo kunnen doorsturen. Zeker voor post van bedrijven of instellingen waar men niet zo vaak post van krijgt. Iemand komt bij het boodschappen doen al gauw in de buurt van een postagentschap, dus kleine moeite groot plezier.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Neckermann zo onnozel!!!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik stuurde het eerste jaar dat ik hier woonde ook post retour van de vorige bewoners, zat notabene een keer een loonstrook bij :shock:

Maar daarna gooide ik het mooi weg, blijf niet aan de gang natuurlijk.

Gesloten