Toestanden met Free Record Shop online.
Geplaatst: 17 jul 2012 14:29
Ik was begin juni 2012 op zoek naar een specifiek album.
Daarvoor ben ik naar verschillende winkels gegaan, waaronder 2 vestigingen van Free Record Shop. Maar nergens was het (nieuw verschenen) album te krijgen.
Iets eerder had ik al gezien dat Free Record Shop (Afkorting FRS) de cd wel online te koop had. Kosten: € 12,50 euro.
Na mijn teleurstelling in de echte winkels besloot ik op 5 juni om de cd toch maar online te bestellen.
Helaas was de prijs inmiddels een euro duurder geworden: € 13,50 euro. Maar dat nam ik voor lief, en bestelde de cd.
Levering volgens de website:
"Op werkdagen voor 15:00 uur besteld morgen in huis"
Fijn, dan zou ik 'm voor mijn verjaardag nog in huis hebben
Dus ik bestelde netjes ruim voor 15.00 uur. En wachtte de volgende dag en de dag erop ter vergeefs bij de brievenbus.
Pas op 7 juni ontving ik een verzendbevestiging, en op 8 juni werd er geleverd.
Op zich kon ik me daar nog niet zo druk om maken. Het kan gebeuren dat alles wat langer duurt.
Ik maakte de verpakking open... En tot mijn verbazing zat er een totaal andere cd in. Niet eens van dezelfde artiest.
Direct contact opgenomen met de klantenservice.
En dagen moeten wachten op antwoord... Op 11 juni kreeg ik reactie:
"U kunt het artikel in de originele verpakking samen met de factuur/pakbon retour sturen via een DHL servicepoint bij u in de buurt"
"Het artikel wordt alsnog naar u verzonden. U kunt het morgen 12.06 thuis verwachten."
Dus ik heb keurig dezelfde dag nog het retourformulier ingevuld en dit inclusief de factuur/pakbon in de verpakking gestopt, de verpakking weer gesloten en wat kosten gemaakt om bij het DHL service punt te komen om hun fout weer te herstellen.
Ondertussen was de cd op de webwinkel alweer een euro in prijs gedaald... Dus mensen die een dag na mijn originele besteldatum de cd hebben besteld, hadden 'm niet alleen meerdere dagen eerder in huis, maar ook nog goedkoper. Beetje zuur.
Enfin, ik wachtte geduldig op mijn nieuwe cd, die op 12 juni zou komen.
12 Juni verstreek... Geen pakje... 13 juni ook niet.... 14 juni ook niet.
Eindelijk, op 15 juni ontving ik weer een pakje van Free Record Shop.
10 Dagen ná mijn originele bestelling ontving ik pas de juiste cd.
Ik helemaal blij...
Niet wetende dat de ellende toen eigenlijk pas begon.
Want ze hadden er een 0,00 euro factuur bij gestopt.
Ja, dat is lastig betalen natuurlijk.
Op 27 juni ontving ik een betaalherinnering, voor de 'acceptgiro die we u 2 weken geleden hebben toegezonden'.
Wat nooit is gebeurd, behalve die 0,00 euro factuur die bij de goede zending zat.
Ik heb hier direct weer melding van gemaakt bij de klantenservice.
Met de vraag of ze me een factuur toe wilde zenden. Omdat ik nog niets ontvangen had.
En daarbij het verzoek of ze misschien de prijs als blijk van goede wil wilden aanpassen, omdat ik toch zo lang op het product hebt moeten wachten, extra moeite heb moeten doen (en kosten heb gemaakt) om het door hun verkeerd gestuurde product te retourneren. En omdat het product in de tussentijd natuurlijk ook een euro goedkoper was geworden.
"Wat vervelend dat u de factuur retour gezonden heeft"
Kreeg ik als reactie.
Tja, het was nota bene de klantenservice ZELF die me vertelde dat ik die factuur met de eerste foutieve zending retour moest sturen!
De factuur zou alsnog toegezonden worden.
Maar dat is vervolgens niet gebeurd.
Precies een week later heb ik er toch nog een email achteraan gestuurd.. Met de vraag waar die factuur nou zou blijft.
Het antwoord volgde een aantal dagen later: "Dat kan tot twee weken duren Mevrouw".
Dus ik wacht rustig af.... En t/m vandaag is er nog steeds geen factuur per post of per email binnengekomen. En ook op het overzicht van mijn account op de website kan ik geen factuur vinden, behalve die van 0,00 euro.
Wat ik vandaag WEL ontving is een betaalherinnering, plus maankosten van 2,- euro van de factuur die nog openstaat, die ik nooit ontvangen heb.
Er stonden dit keer wel rekening gegevens en een betaalkenmerk bij.
Dus ik heb (dan maar zonder factuur) de rekening maar betaald. En de maankosten (ook al zijn ze niet terecht) onder protest voldaan.
Toch nog maar een email naar de klantenservice gestuurd... Dat ik het vreemd vind dat ik een aanmaning krijg voor een rekening die ze me tot op heden niet gestuurd hebben.
Maar de hoop dat mijn mail überhaupt serieus genomen wordt, zit er bij mij niet meer in.
Ik heb de afgelopen tien jaar voor vele duizenden euro's aan originele cd's en dvd's bij Free Record Shop besteed. Maar na deze ervaring zal ik er nooit meer een aankoop doen. Ontzettend jammer dat ze klanten, en zeker trouwe klanten, gewoon aan de kant zetten en als oud vuil behandelen.
Daarvoor ben ik naar verschillende winkels gegaan, waaronder 2 vestigingen van Free Record Shop. Maar nergens was het (nieuw verschenen) album te krijgen.
Iets eerder had ik al gezien dat Free Record Shop (Afkorting FRS) de cd wel online te koop had. Kosten: € 12,50 euro.
Na mijn teleurstelling in de echte winkels besloot ik op 5 juni om de cd toch maar online te bestellen.
Helaas was de prijs inmiddels een euro duurder geworden: € 13,50 euro. Maar dat nam ik voor lief, en bestelde de cd.
Levering volgens de website:
"Op werkdagen voor 15:00 uur besteld morgen in huis"
Fijn, dan zou ik 'm voor mijn verjaardag nog in huis hebben
Dus ik bestelde netjes ruim voor 15.00 uur. En wachtte de volgende dag en de dag erop ter vergeefs bij de brievenbus.
Pas op 7 juni ontving ik een verzendbevestiging, en op 8 juni werd er geleverd.
Op zich kon ik me daar nog niet zo druk om maken. Het kan gebeuren dat alles wat langer duurt.
Ik maakte de verpakking open... En tot mijn verbazing zat er een totaal andere cd in. Niet eens van dezelfde artiest.
Direct contact opgenomen met de klantenservice.
En dagen moeten wachten op antwoord... Op 11 juni kreeg ik reactie:
"U kunt het artikel in de originele verpakking samen met de factuur/pakbon retour sturen via een DHL servicepoint bij u in de buurt"
"Het artikel wordt alsnog naar u verzonden. U kunt het morgen 12.06 thuis verwachten."
Dus ik heb keurig dezelfde dag nog het retourformulier ingevuld en dit inclusief de factuur/pakbon in de verpakking gestopt, de verpakking weer gesloten en wat kosten gemaakt om bij het DHL service punt te komen om hun fout weer te herstellen.
Ondertussen was de cd op de webwinkel alweer een euro in prijs gedaald... Dus mensen die een dag na mijn originele besteldatum de cd hebben besteld, hadden 'm niet alleen meerdere dagen eerder in huis, maar ook nog goedkoper. Beetje zuur.
Enfin, ik wachtte geduldig op mijn nieuwe cd, die op 12 juni zou komen.
12 Juni verstreek... Geen pakje... 13 juni ook niet.... 14 juni ook niet.
Eindelijk, op 15 juni ontving ik weer een pakje van Free Record Shop.
10 Dagen ná mijn originele bestelling ontving ik pas de juiste cd.
Ik helemaal blij...
Niet wetende dat de ellende toen eigenlijk pas begon.
Want ze hadden er een 0,00 euro factuur bij gestopt.
Ja, dat is lastig betalen natuurlijk.
Op 27 juni ontving ik een betaalherinnering, voor de 'acceptgiro die we u 2 weken geleden hebben toegezonden'.
Wat nooit is gebeurd, behalve die 0,00 euro factuur die bij de goede zending zat.
Ik heb hier direct weer melding van gemaakt bij de klantenservice.
Met de vraag of ze me een factuur toe wilde zenden. Omdat ik nog niets ontvangen had.
En daarbij het verzoek of ze misschien de prijs als blijk van goede wil wilden aanpassen, omdat ik toch zo lang op het product hebt moeten wachten, extra moeite heb moeten doen (en kosten heb gemaakt) om het door hun verkeerd gestuurde product te retourneren. En omdat het product in de tussentijd natuurlijk ook een euro goedkoper was geworden.
"Wat vervelend dat u de factuur retour gezonden heeft"
Kreeg ik als reactie.
Tja, het was nota bene de klantenservice ZELF die me vertelde dat ik die factuur met de eerste foutieve zending retour moest sturen!
De factuur zou alsnog toegezonden worden.
Maar dat is vervolgens niet gebeurd.
Precies een week later heb ik er toch nog een email achteraan gestuurd.. Met de vraag waar die factuur nou zou blijft.
Het antwoord volgde een aantal dagen later: "Dat kan tot twee weken duren Mevrouw".
Dus ik wacht rustig af.... En t/m vandaag is er nog steeds geen factuur per post of per email binnengekomen. En ook op het overzicht van mijn account op de website kan ik geen factuur vinden, behalve die van 0,00 euro.
Wat ik vandaag WEL ontving is een betaalherinnering, plus maankosten van 2,- euro van de factuur die nog openstaat, die ik nooit ontvangen heb.
Er stonden dit keer wel rekening gegevens en een betaalkenmerk bij.
Dus ik heb (dan maar zonder factuur) de rekening maar betaald. En de maankosten (ook al zijn ze niet terecht) onder protest voldaan.
Toch nog maar een email naar de klantenservice gestuurd... Dat ik het vreemd vind dat ik een aanmaning krijg voor een rekening die ze me tot op heden niet gestuurd hebben.
Maar de hoop dat mijn mail überhaupt serieus genomen wordt, zit er bij mij niet meer in.
Ik heb de afgelopen tien jaar voor vele duizenden euro's aan originele cd's en dvd's bij Free Record Shop besteed. Maar na deze ervaring zal ik er nooit meer een aankoop doen. Ontzettend jammer dat ze klanten, en zeker trouwe klanten, gewoon aan de kant zetten en als oud vuil behandelen.