Pagina 1 van 1

HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!

Geplaatst: 19 jul 2012 14:20
door ammari.Y
Ik val maar meteen met de deur in huis:

14 juni heb ik een bestelling gedaan bij HN voor Sim Only 275 met 500MB internet. 14 juni heb ik daar een bevestiging van ontvangen. Direct daarna heb ik nummerbehoud aangevraagd. Volgens de internetpagina kon nummerportering niet eerder plaatsvinden dan 29 juni vanwege verwerkingstijd die daarvoor nodig is. Ik kom bij T-Mobile vandaan die mijn nummer per direct vrij hebben gegeven vanwege netwerkklachten. 29 juni heb ik gebeld met HN, omdat mijn nummer nog steeds niet was overgenomen. In de tussentijd heb ik noch een simkaart noch een telefoon ontvangen. Tijdens dat telefoongesprek bleek dat porteringsdatum op 16 juli stond. De oorzaak bleek bij bij T-Mobile te liggen, omdat zij mijn nummer nog vast hadden gehouden. Geen probleem, want even bellen met T-Mobile en zij wisten binnen 2 dagen het nummer vrij te geven. Daarna gebeld met HollandsNieuwe om ze duidelijk te maken dat mijn nummer vrij is gegeven door T-Mobile wegens netwerkklachten, want de vriendelijke dame van T-Mobile gaf mij de tip om dat zo te brengen bij HN. Na lang aanhouden dat mijn nummer direct overgenomen kan worden door HollandsNieuwe, ging de dame van HN een melding sturen de technische dienst om het nummer over te nemen. Inmiddels was het 6 juli en werd mijn nummer idd door HN overgenomen, maar in de tussentijd had ik nog steeds geen sim of telefoon. Vanaf dat moment kon ik niet meer bellen of gebeld worden door de fout van HN.

Ik heb van 14 juni tot 6 juli misschien wel 10 keer gebeld voor zowel mijn sim/telefoon als de portering. Elke keer werd ik doorverwezen naar online pakket dienst. De laatste keer besloot ik dan toch weer te bellen puur om er zeker van te zijn dat OPD niets fouts deed. De kwestie is namelijk dat ik 1 keer een afspraak heb gemaakt met OPD. Zij kwamen op die afspraak, maar ik was net te laat. Mijn fout dus heb ik ze weer gebeld en een bezorgafspraak gemaakt. Die afspraak waren ze niet gekomen en hun verklaring was dat HN de opdracht had geannulleerd. (dit is een cruciale punt waar HN in de fout is gegaan en buiten de paden van het normale traject is getreden) Dit begrijpen ze bij HN niet want ze hebben de bestelling 'echt niet geannulleerd'.

Nu is het 19 juli en heb ik nog steeds geen telefoon en een simkaart en is mij wel 4 keer beloofd een simkaart te sturen. Ik heb denk ik wel 60 euro aan ze verbelt. Toen ik dat aangaf zeiden ze dat het mijn keuze is geweest om te bellen en dat het contactformulier een gratis alternatief is. Juist omdat de kosten voor bellen zo hoog is heeft HN haar klanten de mogelijkheid gegeven om een gratis mail te versturen. Bijzonder...

Vandaag dus weer gebeld en toen was het devies: niet bellen, het hoofdkantoor is op de hoogte en je krijgt zo snel mogelijk een antwoord. Elke keer als ik bel moet ik het hele verhaal opnieuw doen. Alsof ze niets registreren en elke keer verwijzen ze me door naar OPD of beloven ze weer een nieuw simkaartje te sturen. Het grappige is dat ik 2 ongebruikte simkaarten thuis heb liggen die uit de schipholautomaat komen, maar die kunnen beide om een of andere reden niet gebruikt worden. (het zal wel...)

Tot op heden is alleen mijn nummer overgenomen en kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik sta nu met mijn rug tegen de muur en kan helemaal niets meer doen en heb ook geen zin in loze beloften. Ik wil gewoon nu een concrete afspraak zodat ik weet waar ik aan toe ben, maar zelfs dat is teveel gevraagd bij HN... Hoogst teleustellend bedrijf. Een schandalig slecht bedrijf!

Re: HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!

Geplaatst: 19 jul 2012 14:45
door Ex-beheerder
Nog 7 dagen en dan ben ik van Hollandsnieuwe af. Een jaar van ellende, slechte verbinding of helemaal geen verbinding, gesprekken worden afgebroken, voicemail vertikt het regelmatig., SMS worden dubbel gestuurd of helemaal niet. Er wordt abonnementsgeld meer afgeschreven dan afgesproken, storneren is niet mogelijk door valse verklaring aan bank dat terugboekdagen op nul staat, terwijl dit niet in de ALV staat en er dus nooit akkoord mee ben gegaan.

Dit is wel de meest slechte telefoonprovider, die er momenteel bestaat. Op klachten wordt niet gereageerd of een dergelijk afwijkend antwoord op de gestelde vraag, dat ze wel heel erg dom zijn. Bellen naar Klantenservice is sinds kort mogelijk, maar daar vragen ze een vermogen voor, kortom, klantonvriendelijk.

U bent gewaarschuwd.Ze lokken nu nieuwe klanten met een Iphone, maar wat heb je er aan als voor de rest allemaal bagger is. Dan heb ik nog liever een simpele telefoon, waarmee je tenminste overal bereikbaar bent en gesprekken niet worden afgebroken. Maar dan moet je niet klant worden bij Hollandsnieuwe.

Re: HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!

Geplaatst: 21 jul 2012 12:32
door hollandsnieuwe
Beste amari.Y,

Erg vervelend om te vernemen dat je al zoveel problemen hebt ondervonden, kun je ons in een privébericht je gegevens sturen? Dan zullen wij kijken wat we voor je kunnen betekenen en hier zo snel mogelijk op terugkomen.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

Re: HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!

Geplaatst: 21 jul 2012 15:53
door Ex-beheerder
Waarom wordt het webcare team van Hollandsnieuwe hier niet geweerd. Klachten blijven binnenstromen en het enige antwoord wat HN heeft is om contact op te nemen.
Doe gewoon je werk als provider en probeer de problemen niet te ontkennen. Bied een passende oplossing via dit forum - open en bloot - en verschuil je niet achter een privebericht om het op te lossen. Doe het gelijk, zorg voor een bereikbare en kosteloze klantenservice, reageer adequaat op emails en wacht niet op het ontstaan van klachten, maar voorkom deze.

Belachelijk om 0,35/min te rekenen om Klantenservice te bellen, die overigens ook nog onbereikbaar is, terwijl jullie klachten blijven genereren door slecht beleid, slechte administratie, slechte klantenservice, slecht bereik en slechte verbindingen.

Het begint gewoon schijnheilig te worden om hier een "webcare" team op te zetten en vervolgens in de onbereikbaarheide-mode te schieten voor alle overige, slechte behandelde klanten.

Jullie moesten jezelf schamen om je telecomprovider te noemen.Het is helemaal niks wat jullie doen en dan de boel ook nog misleiden met incasso-machtigingen en klanten het stornorecht te ontnemen.

Re: HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!

Geplaatst: 23 jul 2012 15:46
door ammari.Y
Maandag 23 juli 2012 - Nog steeds geen simkaart ontvangen. Nog steeds onbereikbaar voor iedereen... (al vanaf 6 juli 2012)

Re: HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!

Geplaatst: 23 jul 2012 19:38
door Ex-beheerder
Het bevestig alleen maar al mijn eerdere opmerkingen en klachten.

Doe geen moeite, ontbind de overeenkomst en zoek een echte provider!

Re: HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!

Geplaatst: 24 jul 2012 13:32
door ammari.Y
Ik denk dat ik dat maar ga doen...

Telfort heeft momenteel een aantrekkelijke aanbieding. Eerst maar eens zorgen dat HollandsNieuwe mijn nummer vrijgeeft.

Re: HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!

Geplaatst: 03 jan 2013 23:54
door HennyKetting
Jazeker... de tarieven zijn laag, en dat geldt dus ook voor de service, als die al aanwezig mag worden genoemd. Ik heb de fout gemaakt na een "geweldige start" bij HN, waarbij men eenzijdig mijn abo maar even 3 maanden opschoof, ook voor mijn vrouw een ab af te sluiten. Ja, ik weet het, dat gezegde van die ezel, maar zij wilde ook wel eens een toestel voor Whatsapp enz. Nummerbehoud werd geblokkeerd, achteraf gezien door een verkeerde datum van be-eindiging (mijn fout) bij de oude provider, alleen krijg je geen enkel bericht van HN dat dit het geval is, en ondertussen gaat HB wel verder met het afschrijven van de overeengekomen abo-kosten. Probeer ze dan maar eens te bereiken. Stuur een mail en de standaard reply is "dat wij ons best doen om binnen 2 dagen met een positief antwoord te komen", maar 2 dagen wordt 2 weken en 2 weken wordt 2 maanden? Geen idee, ik zit nog te wachten. Reageer overigens maar niet door de reply op hun melding, want dan komen er weer 2 dagen, weken, maanden ??? bovenop.
Telefonisch is niet beter. Ik heb 6 keer gebeld en een minuut of 7 a 8 gewacht. Kreeg trouwens ook een leuke aanbieding net voor de jaarwisseling om op te waarderen en daarmee met een aantrekkelijk toestel het nieuwe jaar in te kunnen. Ja, ja..... aantrekkelijk voor HN waarschijnlijk aangezien ik niet verder kwam dan de pagina met de standaard "aanbiedingen" die net zo goed en voor de zelfde prijs in normale winkels aangeschaft kunnen worden en soms zelfs aantrekkelijk goedkoper. Ook daar een mail over gestuurd, en het zal moeilijk te raden was wat een email ik daar op heb ontvangen natuurlijk. Een positief antwoord binnen 2 dagen zegt U? Tja dat was dus 2 weken geleden. Moet ik hier over 2 maanden nog even op terug komen? Advies.... wilt u lage kosten en lage service.... ik zeg DOEN !
Anders nog maar eens goed over nadenken. Ik zing mijn tijd wel uit en ga dan iets meer uitgeven, maar wel met plezier.