HollandsNieuwe: Een schandalig slecht bedrijf!
Geplaatst: 19 jul 2012 14:20
Ik val maar meteen met de deur in huis:
14 juni heb ik een bestelling gedaan bij HN voor Sim Only 275 met 500MB internet. 14 juni heb ik daar een bevestiging van ontvangen. Direct daarna heb ik nummerbehoud aangevraagd. Volgens de internetpagina kon nummerportering niet eerder plaatsvinden dan 29 juni vanwege verwerkingstijd die daarvoor nodig is. Ik kom bij T-Mobile vandaan die mijn nummer per direct vrij hebben gegeven vanwege netwerkklachten. 29 juni heb ik gebeld met HN, omdat mijn nummer nog steeds niet was overgenomen. In de tussentijd heb ik noch een simkaart noch een telefoon ontvangen. Tijdens dat telefoongesprek bleek dat porteringsdatum op 16 juli stond. De oorzaak bleek bij bij T-Mobile te liggen, omdat zij mijn nummer nog vast hadden gehouden. Geen probleem, want even bellen met T-Mobile en zij wisten binnen 2 dagen het nummer vrij te geven. Daarna gebeld met HollandsNieuwe om ze duidelijk te maken dat mijn nummer vrij is gegeven door T-Mobile wegens netwerkklachten, want de vriendelijke dame van T-Mobile gaf mij de tip om dat zo te brengen bij HN. Na lang aanhouden dat mijn nummer direct overgenomen kan worden door HollandsNieuwe, ging de dame van HN een melding sturen de technische dienst om het nummer over te nemen. Inmiddels was het 6 juli en werd mijn nummer idd door HN overgenomen, maar in de tussentijd had ik nog steeds geen sim of telefoon. Vanaf dat moment kon ik niet meer bellen of gebeld worden door de fout van HN.
Ik heb van 14 juni tot 6 juli misschien wel 10 keer gebeld voor zowel mijn sim/telefoon als de portering. Elke keer werd ik doorverwezen naar online pakket dienst. De laatste keer besloot ik dan toch weer te bellen puur om er zeker van te zijn dat OPD niets fouts deed. De kwestie is namelijk dat ik 1 keer een afspraak heb gemaakt met OPD. Zij kwamen op die afspraak, maar ik was net te laat. Mijn fout dus heb ik ze weer gebeld en een bezorgafspraak gemaakt. Die afspraak waren ze niet gekomen en hun verklaring was dat HN de opdracht had geannulleerd. (dit is een cruciale punt waar HN in de fout is gegaan en buiten de paden van het normale traject is getreden) Dit begrijpen ze bij HN niet want ze hebben de bestelling 'echt niet geannulleerd'.
Nu is het 19 juli en heb ik nog steeds geen telefoon en een simkaart en is mij wel 4 keer beloofd een simkaart te sturen. Ik heb denk ik wel 60 euro aan ze verbelt. Toen ik dat aangaf zeiden ze dat het mijn keuze is geweest om te bellen en dat het contactformulier een gratis alternatief is. Juist omdat de kosten voor bellen zo hoog is heeft HN haar klanten de mogelijkheid gegeven om een gratis mail te versturen. Bijzonder...
Vandaag dus weer gebeld en toen was het devies: niet bellen, het hoofdkantoor is op de hoogte en je krijgt zo snel mogelijk een antwoord. Elke keer als ik bel moet ik het hele verhaal opnieuw doen. Alsof ze niets registreren en elke keer verwijzen ze me door naar OPD of beloven ze weer een nieuw simkaartje te sturen. Het grappige is dat ik 2 ongebruikte simkaarten thuis heb liggen die uit de schipholautomaat komen, maar die kunnen beide om een of andere reden niet gebruikt worden. (het zal wel...)
Tot op heden is alleen mijn nummer overgenomen en kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik sta nu met mijn rug tegen de muur en kan helemaal niets meer doen en heb ook geen zin in loze beloften. Ik wil gewoon nu een concrete afspraak zodat ik weet waar ik aan toe ben, maar zelfs dat is teveel gevraagd bij HN... Hoogst teleustellend bedrijf. Een schandalig slecht bedrijf!
14 juni heb ik een bestelling gedaan bij HN voor Sim Only 275 met 500MB internet. 14 juni heb ik daar een bevestiging van ontvangen. Direct daarna heb ik nummerbehoud aangevraagd. Volgens de internetpagina kon nummerportering niet eerder plaatsvinden dan 29 juni vanwege verwerkingstijd die daarvoor nodig is. Ik kom bij T-Mobile vandaan die mijn nummer per direct vrij hebben gegeven vanwege netwerkklachten. 29 juni heb ik gebeld met HN, omdat mijn nummer nog steeds niet was overgenomen. In de tussentijd heb ik noch een simkaart noch een telefoon ontvangen. Tijdens dat telefoongesprek bleek dat porteringsdatum op 16 juli stond. De oorzaak bleek bij bij T-Mobile te liggen, omdat zij mijn nummer nog vast hadden gehouden. Geen probleem, want even bellen met T-Mobile en zij wisten binnen 2 dagen het nummer vrij te geven. Daarna gebeld met HollandsNieuwe om ze duidelijk te maken dat mijn nummer vrij is gegeven door T-Mobile wegens netwerkklachten, want de vriendelijke dame van T-Mobile gaf mij de tip om dat zo te brengen bij HN. Na lang aanhouden dat mijn nummer direct overgenomen kan worden door HollandsNieuwe, ging de dame van HN een melding sturen de technische dienst om het nummer over te nemen. Inmiddels was het 6 juli en werd mijn nummer idd door HN overgenomen, maar in de tussentijd had ik nog steeds geen sim of telefoon. Vanaf dat moment kon ik niet meer bellen of gebeld worden door de fout van HN.
Ik heb van 14 juni tot 6 juli misschien wel 10 keer gebeld voor zowel mijn sim/telefoon als de portering. Elke keer werd ik doorverwezen naar online pakket dienst. De laatste keer besloot ik dan toch weer te bellen puur om er zeker van te zijn dat OPD niets fouts deed. De kwestie is namelijk dat ik 1 keer een afspraak heb gemaakt met OPD. Zij kwamen op die afspraak, maar ik was net te laat. Mijn fout dus heb ik ze weer gebeld en een bezorgafspraak gemaakt. Die afspraak waren ze niet gekomen en hun verklaring was dat HN de opdracht had geannulleerd. (dit is een cruciale punt waar HN in de fout is gegaan en buiten de paden van het normale traject is getreden) Dit begrijpen ze bij HN niet want ze hebben de bestelling 'echt niet geannulleerd'.
Nu is het 19 juli en heb ik nog steeds geen telefoon en een simkaart en is mij wel 4 keer beloofd een simkaart te sturen. Ik heb denk ik wel 60 euro aan ze verbelt. Toen ik dat aangaf zeiden ze dat het mijn keuze is geweest om te bellen en dat het contactformulier een gratis alternatief is. Juist omdat de kosten voor bellen zo hoog is heeft HN haar klanten de mogelijkheid gegeven om een gratis mail te versturen. Bijzonder...
Vandaag dus weer gebeld en toen was het devies: niet bellen, het hoofdkantoor is op de hoogte en je krijgt zo snel mogelijk een antwoord. Elke keer als ik bel moet ik het hele verhaal opnieuw doen. Alsof ze niets registreren en elke keer verwijzen ze me door naar OPD of beloven ze weer een nieuw simkaartje te sturen. Het grappige is dat ik 2 ongebruikte simkaarten thuis heb liggen die uit de schipholautomaat komen, maar die kunnen beide om een of andere reden niet gebruikt worden. (het zal wel...)
Tot op heden is alleen mijn nummer overgenomen en kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik sta nu met mijn rug tegen de muur en kan helemaal niets meer doen en heb ook geen zin in loze beloften. Ik wil gewoon nu een concrete afspraak zodat ik weet waar ik aan toe ben, maar zelfs dat is teveel gevraagd bij HN... Hoogst teleustellend bedrijf. Een schandalig slecht bedrijf!