LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sollicitatie vrijwilligerswerk
sollicitatie vrijwilligerswerk
Ik was vanmiddag bij SCOOP Almelo om meer te weten te komen over een vacature koffieschenken en gastvrouw restuarant in een verzorginstehuis. Scoop wordt door de Gemeente Almelo gesubsidieerd en voor alle vrijwilligersvacatures moet je eerst naar hun toe. Ik stond daar al wel ingeschreven, maar ze wilden alles opnieuw weten. Gezinssituatie, opleiding, werkervaring etc. Er was maar liefst een heel uur voor uitgetrokken. TOT ze mij vroegen hoe het met mijn geestelijke gesteldheid was. Toen werd ik boos. Daar hebben ze toch niets mee te maken, dat gaat mij te ver. Ik had toch niets te verbergen, vertelde men mij!! Nee, dat heb ik niet maar waarom moeten dit soort vragen allemaal opgeslagen worden in de computer van Scoop. Mag dit ivm de wet bescherming persoonsgegevens?? Dat wil ik graag weten. Solliciteer je voor een betaalde man wil men soms nog minder weten. Vond dit dus heel genant alhoewel ik snap dat ze bepaalde dingen WEL graag willen en mogen weten.
Re: sollicitatie vrijwilligerswerk
Ik kan me wel voorstellen dat de vragen bij kwetsbare groepen( hier ws ouderen) indringerder zijn dan als u bv kassameisje wil worden..... Denkt aan Robert M. of zo. Die vragen zijn moeilijk en ik zou er ook geen antwoord op kunnen geven.
Maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Ik zou me rot schamen als je die vraag koud bij een sollicitant voor zou leggen...
Maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Ik zou me rot schamen als je die vraag koud bij een sollicitant voor zou leggen...
Het is een sollicitatie, of het nou vrijwilligerswerk is of betaald werk, en ze mogen vragen naar je gezondheidstoestand, dus ook je geestelijke. Je hoeft hier niet op te antwoorden. Je kunt ook uit je slof schieten, dan weten zij wel genoeg. Je gaat werken met mensen, daar moet je wel rekening mee houden. Het deel dat het een gesubsidieerde organisatie is heeft helemaal niets met je verhaal te maken.
Ik vind het ook een extreem onzinnige vraag. Ja die is prima. Duh, elk ander antwoord is fout. Bovendien is de vraag zo ruim dat ze niks betekent.mathilde8 schreef:TOT ze mij vroegen hoe het met mijn geestelijke gesteldheid was.
Dan is boos worden nog steeds niet de beste reactie. Iemand kan toch ook vragen naar de achtergrond van een vraag.kuklos schreef:Ik vind het ook een extreem onzinnige vraag. Ja die is prima. Duh, elk ander antwoord is fout. Bovendien is de vraag zo ruim dat ze niks betekent.mathilde8 schreef:TOT ze mij vroegen hoe het met mijn geestelijke gesteldheid was.
ik snap de vraag eigenlijk wel alleen de formulering is niet heel gelukkig.
Je gaat in een verzorgingstehuis werken, dat zijn niet altijd leuke dingen, je moet niet constant instorten.
Wij vragen het ook altijd aan personeel. Zeker bij net afgestudeerden die op kinder oncologie gaan werken moet je hen goed uitleggen hoe dit kan gaan en dat je dus de hele dag geconfronteerd wordt met kinderen met heel veel pijn en ook vaak overlijden. Je mag dan niet instorten en moet als het met een kind mis gaat toch er staan voor die andere kinderen.
Nogmaals de formulering vind ik niet netjes. Maar ik denk wel, mensen met dementie kunnen soms knap vervelend worden, als je al boos wordt over een vraag die je niet aanstaat in een sollicitatie gesprek vraag ik me af hoe je omgaat met een vervelende patient.
isabel
Je gaat in een verzorgingstehuis werken, dat zijn niet altijd leuke dingen, je moet niet constant instorten.
Wij vragen het ook altijd aan personeel. Zeker bij net afgestudeerden die op kinder oncologie gaan werken moet je hen goed uitleggen hoe dit kan gaan en dat je dus de hele dag geconfronteerd wordt met kinderen met heel veel pijn en ook vaak overlijden. Je mag dan niet instorten en moet als het met een kind mis gaat toch er staan voor die andere kinderen.
Nogmaals de formulering vind ik niet netjes. Maar ik denk wel, mensen met dementie kunnen soms knap vervelend worden, als je al boos wordt over een vraag die je niet aanstaat in een sollicitatie gesprek vraag ik me af hoe je omgaat met een vervelende patient.
isabel
Slimme vraag :
Geeft de sollicitant een nette ontwijkend antwoord : OK, volgende vraag.
Gaat de sollicitant helemaal uit zijn dak : Afgewezen, kan niet met onverwachte situaties overweg.
Geeft de sollicitant een nette ontwijkend antwoord : OK, volgende vraag.
Gaat de sollicitant helemaal uit zijn dak : Afgewezen, kan niet met onverwachte situaties overweg.