LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renovatie
Renovatie
Bij ons is medio December een renovatie( groot onderhoud) gepland
De kozijnen worden vervangen me keuken moet eruit ,de Toilet en de badkamer gaat eruit
Dit alles neemt gemiddeld 12 dagen in beslag,hiervoor krijgen we een vergoeding van 30 euro per dag Vette bek om te bedenken dat je niet kan koken niet kan douchen en in de kou zit waarschijnlijk (December)
Nu komt het ik heb 1 Labrador van 9 jaar ,1 Chihuahua van 5 jaar en haar dochter van 2,5 jaar ,Nu moeten mijn honden t huis uit ,waar laat ik me hondjes ?voor die 30 euro per dag kan ik ze nergens onder brengen
Mijn Jongste chihuahua van 2,5 is getraumatiseerd en voor elke knal die ze hoort erg bang en dit hondje kan ik al helemaal nergens weg brengen ,die gaat dood van heimwee
Nu wil ik de renovatie graag tegen houden bij mij ,kan dit en wat kan ik doen ?
De kozijnen worden vervangen me keuken moet eruit ,de Toilet en de badkamer gaat eruit
Dit alles neemt gemiddeld 12 dagen in beslag,hiervoor krijgen we een vergoeding van 30 euro per dag Vette bek om te bedenken dat je niet kan koken niet kan douchen en in de kou zit waarschijnlijk (December)
Nu komt het ik heb 1 Labrador van 9 jaar ,1 Chihuahua van 5 jaar en haar dochter van 2,5 jaar ,Nu moeten mijn honden t huis uit ,waar laat ik me hondjes ?voor die 30 euro per dag kan ik ze nergens onder brengen
Mijn Jongste chihuahua van 2,5 is getraumatiseerd en voor elke knal die ze hoort erg bang en dit hondje kan ik al helemaal nergens weg brengen ,die gaat dood van heimwee
Nu wil ik de renovatie graag tegen houden bij mij ,kan dit en wat kan ik doen ?
Re: Renovatie
Waarvoor moeten je honden het huis uit? Kan je ze niet op een aparte kamer doen?
Raar in december aan groot onderhoud te beginnen, bel eens met het huurdershuis.
Raar in december aan groot onderhoud te beginnen, bel eens met het huurdershuis.
Helemaal niets. Hooguit verhuizen voordat het zover is.
Trouwens wel veel honden voor iemand die maar net kan rondkomen met een bijstandsuitkering.
Trouwens wel veel honden voor iemand die maar net kan rondkomen met een bijstandsuitkering.
berndv schreef:Helemaal niets. Hooguit verhuizen voordat het zover is.
Dat moet ieder voor zichzelf weten lijkt mij.
In een aparte kamer is geen optie omdat de jongste erg bang is van harde geluiden en aangezien ze alle tegels eruit gaan hakken maakt dit veel lawaai
Verhuizen wil ik al 2 jaar alleen dat gaat niet zo makkelijk ,ik wil terug naar me oude gemeente en die zijn best wel moeilijk
Verhuizen wil ik al 2 jaar alleen dat gaat niet zo makkelijk ,ik wil terug naar me oude gemeente en die zijn best wel moeilijk
Wees blij. Er zijn zat mensen die ergens wonen waar groot onderhoud niet meer wordt gedaan. Jij krijgt fijn alles nieuw en schoon. Ik ben met je eens dat €30 per dag niet veel is als vergoeding maar tegenhouden kan je het niet.
Yentl2010 schreef:In een aparte kamer is geen optie omdat de jongste erg bang is van harde geluiden en aangezien ze alle tegels eruit gaan hakken maakt dit veel lawaai
Familie? vrienden? Je zal helaas mee moeten werken, en ik snap de reactie van Miepje ook.
Mijn ouders hebben zelf ook 1 hond en ik kan daar moeilijk 3 honden heen brengen ,
En de jongste kan ik nergens brengen die word gek van de stress ,zonder mij
Dit heeft een oorzaak van vorig jaar ,lang verhaal maar die bespaar ik jullie
En zo blij ben ik er niet mee ,en al zeker niet als ik 2 jaar probeer weg te komen
Ik woon nl een vreselijke Ghetto echt een achterstandswijk met veel criminaliteit ,dus mij maken ze er echt niet blij mee
En de jongste kan ik nergens brengen die word gek van de stress ,zonder mij
Dit heeft een oorzaak van vorig jaar ,lang verhaal maar die bespaar ik jullie
En zo blij ben ik er niet mee ,en al zeker niet als ik 2 jaar probeer weg te komen
Ik woon nl een vreselijke Ghetto echt een achterstandswijk met veel criminaliteit ,dus mij maken ze er echt niet blij mee
Dan blijven vrienden over, kan je ze niet hoe rot ook verspreiden over een paar mensen?
Tja , leuk wonen of niet , hier moet je aan meewerken, feit is dat jij tijd kan bepalen.
Tja , leuk wonen of niet , hier moet je aan meewerken, feit is dat jij tijd kan bepalen.
Als dat hondje zo bang is vraag ik me af of tegenhouden zin heeft (niet dat het zou gaan lukken). Ze zullen ook bij de buren gaan hakken en breken en daar zult u dan ook wel wat overlast van ondervinden. Of wil u het gaan tegenhouden voor iedereen ?
Ik weet nog niet of dat zo raar is. De bouw ligt vaak aardig op zijn gat in dit soort maanden (meer dan normaal al het geval is). Dit kan best een aardige invloed zijn geweest op de prijsvorming voor de renovatie.ciske schreef:Raar in december aan groot onderhoud te beginnen, bel eens met het huurdershuis.
Raar in die zin, dat het over het algemeen toch in de maanden maart gedaan wordt.Ik weet nog niet of dat zo raar is. De bouw ligt vaak aardig op zijn gat in dit soort maanden (meer dan normaal al het geval is). Dit kan best een aardige invloed zijn geweest op de prijsvorming voor de renovatie
Tegenhouden kan TS niet , wel dwarszitten ( al pak je daar jezelf mee) , door te zeggen , niet om die tijd....bijvoorbeeld om 10.00 uur pas, want dat beslist de persoon die het huis huurt.
Je kan niet alles opzij zetten voor een woningstichting, datzelfde geld voor als je kids hebt.
Ja en dat zijn de maanden dat een bouwer sneller andere opdrachten heeft die meer winstmarge opleveren. De bouwer heeft waarschijnlijk een lagere prijs neergelegd als hij dit in december mag doen.ciske schreef:Raar in die zin, dat het over het algemeen toch in de maanden maart gedaan wordt.
TS heeft het alleen over de kozijnen als zijnde 'buitenwerk' de rest van de genoemde punten zijn allemaal binnenwerk en dat kan natuurlijk altijd in het jaar. Kozijnen moeten er in principe in dezelfde dag in en uit kunnen.
In zo'n geval zal TS er toch doorheen moeten. Dan kun je vaak maar beter gewoon meewerken da's de minste stress voor jezelf die wordt ook overgebracht op de dieren.ciske schreef: Tegenhouden kan TS niet , wel dwarszitten ( al pak je daar jezelf mee)
@Yentl,
December duurt nog een paar maanden. U kunt eens onderzoeken wat de mogelijkheden allemaal zijn om het hondje te helpen met de angst. Misschien kunt u ook bij de dierenarts een kalmerend middel krijgen o.i.d.
Daar ben ik al eens mee aan de slag geweest met de DA ook heedt ze Bach bloesem gehad alles mag niet baten
Vorig zijn we haar 1 dag en een nacht kwijt geweest in Spanje en wat daar gebeurd is weten we niet ,als we dat wisten konden we t probleem direct aan pakken nu is het gissen wat ze heeft mee gemaakt
De herrie dringt uiteraard door de hele flat heen dus zal t langer gaan duren dan 12 dagen voor mij en me hondje ,wat veel stress en spanning oplevert bij haar en mij
Nu kan ik overdag wel weg gaan zoveel mogelijk met haar ,alleen als ze in mijn woning aan de slag gaan moet ik zo wie zo thuis zijn
Ik laat trouwens ook niet zomaar werklui in me huis terwijl ik zelf niet aanwezig ben
Hou graag me meubels en vloer in de gaten
Vorig zijn we haar 1 dag en een nacht kwijt geweest in Spanje en wat daar gebeurd is weten we niet ,als we dat wisten konden we t probleem direct aan pakken nu is het gissen wat ze heeft mee gemaakt
De herrie dringt uiteraard door de hele flat heen dus zal t langer gaan duren dan 12 dagen voor mij en me hondje ,wat veel stress en spanning oplevert bij haar en mij
Nu kan ik overdag wel weg gaan zoveel mogelijk met haar ,alleen als ze in mijn woning aan de slag gaan moet ik zo wie zo thuis zijn
Ik laat trouwens ook niet zomaar werklui in me huis terwijl ik zelf niet aanwezig ben
De momenten dat je thuis bent , kunnen ze er bij ,trouwens vaak kan je afspraken hier om maken.
Vergeet niet dat de werklui er niks aan kunnen doen, die worden ook gestuurd.
Vergeet niet dat de werklui er niks aan kunnen doen, die worden ook gestuurd.
Misschien eens een second opinion oid. Er moeten toch wel kalmeringsmedicijnen zijn..Yentl2010 schreef:Daar ben ik al eens mee aan de slag geweest met de DA ook heedt ze Bach bloesem gehad alles mag niet baten
Het lijkt me verstandig dat u zelf zoveel mogelijk de rust bewaard. Als u stress heeft, draagt u dit over op het diertje daar is het ook niet bij gebaat.Yentl2010 schreef: De herrie dringt uiteraard door de hele flat heen dus zal t langer gaan duren dan 12 dagen voor mij en me hondje ,wat veel stress en spanning oplevert bij haar en mij
Kan iemand anders dat misschien doen, uw dochter bijvoorbeeld. Of kan uw dochter niet weg met het hondje.?Yentl2010 schreef: Nu kan ik overdag wel weg gaan zoveel mogelijk met haar ,alleen als ze in mijn woning aan de slag gaan moet ik zo wie zo thuis zijn
Inderdaad, met een beetje goede wil (misschien een kopje koffie), is er best te overleggen en afspraken te maken meestal.ciske schreef:Vergeet niet dat de werklui er niks aan kunnen doen, die worden ook gestuurd.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 20 jul 2012 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lekkere reactie.berndv schreef:Trouwens wel veel honden voor iemand die maar net kan rondkomen met een bijstandsuitkering.
Besef je ook dat er mensen zijn die al dieren hebben voor ze in de bijstand komen?
Wat moeten die dan, de boel maar naar het asiel brengen?
de nadruk van jouw "probleem" lijk je te leggen op een hond en het feit dat je oh zo graag weg wilt uit die flat.
Geen van de oplossingen die de mensen hier aandragen wil of kan je accepteren?
MI kan je om een wisselwoning vragen, als je kan aantonen dat het voor jou te veel stress met zich meebrengt om in de flat te blijven die 2 weken.
Maar of je dan bij de woningbouw aan moet komen met een zenuwachtige chiwawa.....? Nee, ik denk dat mensen met een handicap of kleine kinderen voor zullen gaan.
Als buitenstaander( ik ook moet ik toegeven) zeg je al snel: zet dat beestje dan in een bench! kan hij niks stukmaken en je kan al maanden van te voren ermee beginnen om te laten wennen.
Geen van de oplossingen die de mensen hier aandragen wil of kan je accepteren?
MI kan je om een wisselwoning vragen, als je kan aantonen dat het voor jou te veel stress met zich meebrengt om in de flat te blijven die 2 weken.
Maar of je dan bij de woningbouw aan moet komen met een zenuwachtige chiwawa.....? Nee, ik denk dat mensen met een handicap of kleine kinderen voor zullen gaan.
Als buitenstaander( ik ook moet ik toegeven) zeg je al snel: zet dat beestje dan in een bench! kan hij niks stukmaken en je kan al maanden van te voren ermee beginnen om te laten wennen.
Mijn reactie is zeer bot, mede vanwege het topic van eerder vandaag van TS, die gekort gaat worden in de uitkering omdat haar dochter met haar wajong uitkering 21 wordt. Nu bleef er voor de dochter minder geld over om te sparen omdat die nu geld moest afstaan aan moeder.
Was niet bot bedoeld, kan me voorstellen dat het wel zo over komt.
Was niet bot bedoeld, kan me voorstellen dat het wel zo over komt.
Kan je niet zelf tijdelijk bij iemand anders logeren? Samen met je hondje. Dan ga je overdag naar je huis als de werklui bezig is. Dit zal ik dan wel zonder je hondje doen. Ik neem aan dat als je werkt je hondje ook alleen is. Of je hebt geen werk. Kan ook natuurlijk. Maar dan nog. Ik neem aan dat je hondje toch wel eens alleen is.