LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaringen met Auto en Scooter service weert

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Weertenaar

Slechte ervaringen met Auto en Scooter service weert

Ongelezen bericht door Weertenaar »

Geachte lezers van Tros radar en weertenaren,

Ik wil via deze weg ons ongenoegen laten blijken over auto en scooter
service weert.

Wij hebben hier vorig jaar een Tauris scooter gekocht voor 1650,- euro.
Ons werd verteld dat dit een oosterijks merk was, en dat dit superkwalteit was voor een goede prijs. Echter bleek dat na bezoek aan een andere dealer dat het een chineese scooter is, wat bij deze andere dealer 1100,- euro koste.
Deze dealer schoot een beetje in de lach toen wij vertelde dat het volgens ons een oosterijks merk was. Wij voelden ons echt bedrogen en besodemieterd.
Maar als hij nog goed zou lopen was dit nog niet het ergste, want vanaf moment 1 hebben wij problemen en ellende gehad met de scooter.

1, Slecht starten
2, Stotteren
3, Slecht afgeleverd
4, vochtproblemen
5, af en toe uitvallen
6, niet stationair lopen.

Steeds als wij de scooter brachten werd er beloofd dat het snel opgelost zou worden. Als wij de scooter dan na 3 weken weer ophaalde bleek er NIETS aan de scooter gedaan te zijn. Gelukkig zijn wij er niet van afhankelijk voor woon/werkverkeer, stel je voor!!!
We werden iedere keer met smoesjes en leugens afgewimpeld, en het zou wel aan ons zelf liggen dat de scooter kapot was.
Toen wij bij hun in de zaak waren had de eigenaar de grootste ruzie met andere ontevreden klanten, hier schrokken wij heel erg van.
Na 3x keer terug te zijn geweest, hebben wij besloten om onze scooter ergens anders te laten repareren.
Dit is natuurlijk erg zuur, want wij hadden natuurlijk nog gewoon garantie, en deze dealer deed dit natuurlijk niet voor niks.

Wij hebben geen vertrouwen meer in auto en scooterservice weert, en wij willen ons ontevredenheid via deze weg laten weten.

Met vriendelijke groeten

Een weertenaar

bartsscooterservice

Re: Slechte ervaringen met Auto en Scooter service weert

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Wat is het type? Brisa, Corona, Capri, Cubana of Brio.
Al die probleempjes zijn gewoon op te lossen, wel jammer van die dealer/garage, maar zo zijn er genoeg... :wink:

Weertenaar

Het is een Cubana.

Inmiddels is alles opgelost bij deze andere dealer.
Ik snap ook niet waarom ze hem verkopen als oostenrijkse scooter, weet jij of dit toevallig wel zo is? Of is het gewoon chinees?
bartsscooterservice schreef:Wat is het type? Brisa, Corona, Capri, Cubana of Brio.
Al die probleempjes zijn gewoon op te lossen, wel jammer van die dealer/garage, maar zo zijn er genoeg... :wink:

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

China is toch een rijk in het oosten?

Weertenaar

Ons werd gezegd dat deze scooters in oostenrijk gemaakt werden, wij zijn mooi bij de neus genomen bij deze malafide dealer.

Mensen kijk uit, een gewaarschuwd mens telt voor 2

mach2005

Ongelezen bericht door mach2005 »

Een Babipangang scooter is alleen een goede koop als je zelf de kennis bezit om hem te onderhouden en te repareren!
Scooter en onderdelen kosten geen drol.
Ik koop er meestal eentje van een jaartje oud. Die is dan meestal voor 50% van de nieuwprijs.

Goedkoper scooter rijden kan niet!.

Consument49

Ongelezen bericht door Consument49 »

Ook wij zijn flink belazerd door deze zaak!
Vorig jaar scooter gekocht.Ook ons werd verteld dat Taurus een Oostenrijks merk was waarvan hij een van de weinige dealers is.Wij hebben echter voor een ander merk ( Kymco) gekozen.
Deze winter zeer veel problemen gehad met starten.Is nooit opgelost, problemen blijven houden en heel verkeerd gebruiksadvies gekregen om de scooter wel te laten starten, werkte ook niet. Al na zeer korte tijd brak de sleutel van een duur slot. Wij konden geen nieuw los slot kopen, moesten een totaal nieuw slot plus ketting kopen, er zou een goede oplossing komen als de vertegenwoordiger langs was geweest. Dit kon even duren want het was rond kerst. Volgens de eigenaresse waren er in korte tijd al veel sleutels van dezelfde sloten afgebroken.Na lange tijd en veel bellen van onze kant nog steeds geen oplossing.
Ze werd ontzettend boos en ik mocht niets meer zeggen over het slot.Na lang aandringen telefoonnr.van leverancier gekregen en tot onze grote verbazing vertelde hij dat er wel losse sloten verkijgbaar waren, maar dit moest allemaal via de dealer.Inmiddels scooter toe aan een nieuwe beurt en maar weer gevraagd om een oplossing en verteld dat de leverancier zei dat er wel losse sloten verkrijgbaar waren.Wij wilden daarom ons geld terug, een slot mag niet binnen 2 maanden afbreken.Nou dit hebben we geweten, de eigenaresse werd woest en was totaal niet meer aanspreekbaar.
Dat ze zomaar doen als je iets komt kopen weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.De situatie was gewoon bedreigend voor ons.Helaas, misschien wel gelukkig nu,zijn we noodgedwongen naar een andere monteur gegaan ( tijdens onze nu nog garantieperiode)en kwamen daar tot de conclusie dat er totaal geen enkel onderhoud aan de scooter was gedaan,er werd zelfs gevraagd of hij de eerste en tweede beurt wel had gehad. De andere monteur wist meteen wat het startprobleem was,( defect membraam carburateur),zo goed als geen olie meer,die had bij de beurt ervoor bijgevuld moeten zijn. Er zat nog steeds speling op scooter die bij de eerst controlebeurt al bijgesteld had moeten zijn.Achterrem te strak afgesteld,volgens monteur LEVENSGEVAARLIJK! Moet er niet aandenken wat er had kunnen gebeuren.
Mensen, u bent gewaarschuwd.Zodra gekocht zakt het niveau naar nulpunt, is men zeer onvriendelijk en niet meer mee te praten.Aan een jaar garantie heb je niets, je moet naar een ander voor je onderhoud. Heb veel geld betaald voor niets.Wie wil er zo zijn geld verdienen????

bartsscooterservice

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Consument49 schreef:Ook wij zijn flink belazerd door deze zaak!
Vorig jaar scooter gekocht.Ook ons werd verteld dat Taurus een Oostenrijks merk was waarvan hij een van de weinige dealers is.Wij hebben echter voor een ander merk ( Kymco) gekozen.
Deze winter zeer veel problemen gehad met starten.Is nooit opgelost, problemen blijven houden en heel verkeerd gebruiksadvies gekregen om de scooter wel te laten starten, werkte ook niet. Al na zeer korte tijd brak de sleutel van een duur slot. Wij konden geen nieuw los slot kopen, moesten een totaal nieuw slot plus ketting kopen, er zou een goede oplossing komen als de vertegenwoordiger langs was geweest. Dit kon even duren want het was rond kerst. Volgens de eigenaresse waren er in korte tijd al veel sleutels van dezelfde sloten afgebroken.Na lange tijd en veel bellen van onze kant nog steeds geen oplossing.
Ze werd ontzettend boos en ik mocht niets meer zeggen over het slot.Na lang aandringen telefoonnr.van leverancier gekregen en tot onze grote verbazing vertelde hij dat er wel losse sloten verkijgbaar waren, maar dit moest allemaal via de dealer.Inmiddels scooter toe aan een nieuwe beurt en maar weer gevraagd om een oplossing en verteld dat de leverancier zei dat er wel losse sloten verkrijgbaar waren.Wij wilden daarom ons geld terug, een slot mag niet binnen 2 maanden afbreken.Nou dit hebben we geweten, de eigenaresse werd woest en was totaal niet meer aanspreekbaar.
Dat ze zomaar doen als je iets komt kopen weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.De situatie was gewoon bedreigend voor ons.Helaas, misschien wel gelukkig nu,zijn we noodgedwongen naar een andere monteur gegaan ( tijdens onze nu nog garantieperiode)en kwamen daar tot de conclusie dat er totaal geen enkel onderhoud aan de scooter was gedaan,er werd zelfs gevraagd of hij de eerste en tweede beurt wel had gehad. De andere monteur wist meteen wat het startprobleem was,( defect membraam carburateur),zo goed als geen olie meer,die had bij de beurt ervoor bijgevuld moeten zijn. Er zat nog steeds speling op scooter die bij de eerst controlebeurt al bijgesteld had moeten zijn.Achterrem te strak afgesteld,volgens monteur LEVENSGEVAARLIJK! Moet er niet aandenken wat er had kunnen gebeuren.
Mensen, u bent gewaarschuwd.Zodra gekocht zakt het niveau naar nulpunt, is men zeer onvriendelijk en niet meer mee te praten.Aan een jaar garantie heb je niets, je moet naar een ander voor je onderhoud. Heb veel geld betaald voor niets.Wie wil er zo zijn geld verdienen????
Probleem is niet de Chinese scooter, maar de problemen worden veroorzaakt door dit soort dealers, waar er helaas legio van zijn. Wij hebben zelf honderden klanten met chinese scooters, en slecht een enkeling een probleempje, en ja ook met sommige al boven de 25.000 op de teller. Als je niet weet wat je doet, blijf er dan vanaf :P

De kwaliteit wordt wel steeds beter, kijk het is nog geen Yamaha/Vespa of Honda, maar ook die gaan raar doen als er lak aan onderhoud is.

Mich B

Ongelezen bericht door Mich B »

Ik wil niet lullig overkomen of zo maar als je zo een bedrag uitgeeft voor een scooter zou je dan niet beter voorbereidend werk dan en op meerdere plaatsen informeren nogmaals wil niet lullig doen 1600 is veel geld als ik zo een bedrag uitgeef kijk ik eers op zoveel mogelijk plaatsen en informeer deze man verkoopt dat merk en is ook gewoon afhankelijk van zijn leverancier hij probeert zo goedkoop mogelijk dat merk te leveren als jij zekerder van je zaak had willen zijn had je iets door gespaard en een bekend merk gekocht en als je je belazerd voelt is mijn advies inplaats van internet klagen als ik me bereikt voel ga ik verhaal halen en staat me dat niet aan en is er geen oplossing lever ik hem blauwe pekken met garantie van mijn merk als je begrijpt wat ik bedoel wat ik hiermee wil zeggen is je kunt beter bij hem klagen dan hier op internet gewoon net zo lang tot hij zo ziek van je word tot hij je je zin geeft want wie word hier beter van met klagen op deze Side jou scooter gaat er echt niet beter van lopen hoor en deze scooterzaak word echt niet gemoedelijker door .

M.V.G ook een weertenaar

Weertenaar

Hallo Mich B,

Als jij dit zo onzin vindt om te reageren op internet, waarom heb jij dan speciaal een account aangemaakt om op de Topic te reageren????
Wij hebben geen ervaring met scooters, en wij mogen toch wel verwachten dat wij eerlijk advies krijgen en verwachten, en goede service voor 1600,- euro.
De Sym Mio kost ook 1600,- euro, en is zelfs ooit uitgeroepen tot beste scooter van het jaar.
Het zit niet in onze aard om klappen uit te delen, deze dealer belt straks nog de politie als je daar stennis gaat maken, zo is hij wel. En wie heef er dan de grootste problemen,.. juist.
Wij hebben tig keer gepraat met deze eigenaren, en iedere keer komen er *** verhalen.

Wij willen alleen andere mensen waarschuwen, en wel eerlijk advies te geven dat ze hun scooter beter ergens anders kunnen kopen. Ons zie je er NOOIT meer, wordt toch niets opgelost daar. Zodra je hebt afgerekend ben je klaar. 0,000 service, en voor garantie zijn ze op vakantie

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat mensen producten kopen bij bedrijven die anders zijn ingesteld.
ik bedoel, je kunt een fiets kopen bij de bakker en de fietsenmaker kan brood verkopen, maar is er verstand er van in huis hoe de fietsenmaker het brood moet snijden of de Bakker een fietsband moet oppompen. Een oud spreekwoord luit "schoenmaker hou je bij je leest.
En beste consument denk even een deur verder.

klantblijftkoning

Ongelezen bericht door klantblijftkoning »

Heb de mails van jullie doorgelezen en inderdaad uit ervaring weet ik dat deze persoon maar weinig verstand heeft van auto's en scooters, hij laat her en der een spoor van ellende achter zich niet voor niets is hij van Brabant naar weert gekomen!!!
Als je als klant binnen komt kan er van alles en als je eenmaal klant bent wordt alles hier moeilijk en let goed op want hij verkoopt onderdelen duurder dan welke garage dan ook ik heb hier namelijk onderzoek naar gedaan en heb helaas moeten constateren dat hij meer voor de auto onderdelen vraagt dan de plaatselijke dealer!!
Blijf hier dus weg mensen vroeg of laat zul je hier zeker bedonderd worden!!!!!!!

sfal

Ongelezen bericht door sfal »

hallo allemaal,

wat vervelend om te horen dat er zoveel mensen de dupe zijn geworden van zo'n, laat ik het netjes zeggen, groepje onbetrouwbare nare bedrijfsvoerders... en jullie raden het al, ik ben ook voor een paar honderd euro gedupeerd... en geloof me er zijn er nog veel meer! Alleen tegen het bizarre aan dat, dat gekke stel (want zo mag je ze toch noemen) toch nog een bedrijf open mag houden. Ik hoop dat ze snel zelf tegen de lamp lopen en dat ze snel weg zijn uit Weert. Maarja dat heeft een andere plaats er weer last van. Via via heb ik trouwens vernomen dat de eigenaar in het verleden al 6 garages heeft gehad waar hij iedere keer moest vluchten. Misschien zou het mogelijk zijn dat Tros radar hier eens kort aandacht aan besteed. Want de uitbaters zijn oplichters die de boel belazeren, afspraken niet nakomen en de grootste leugens vertellen die er bestaan, en je overal veel voor laten betalen want als 100 euro is afgesproken voor een beurt en je komt dan je scooter weer halen dan is het zonder reden ineens 250 euro en als je niet betaald dan bedreigen ze je... en niet zo'n klein beetje ook.

Deze mensen moeten gestopt worden..!

maarja, zo lang er mensen naar toe blijven gaan, blijven ze die streken uithalen...

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Groet, Sfal

A.V

Ongelezen bericht door A.V »

Hallo deze topic is allang geleden geplaatst ik heb vernomen dat meneer an deze zaak eerst zaken had in noord brabant hier is die vertrokken met hoop schulden en is in weert verder de boel gaan oplichten.
Ik heb vernomen dat hij nu weer is vertrokken met 300.000 euro schulden dus meneer is er uit genaaid en de gedupeerde zitten mooi te kijken en kunnen fluiten na hun geld.
Snap niet dat meneer zo maar iedereen kan oplichten en hier niks aan word gedaan hij had bij andere bedrijven scooters opgekocht en onderdelen maar nooit betaald!
Dit kan toch niet!
Ik hoop dat ik misschien bericht terug krijg van tros radar zelf om actie te ondernemen tegen deze oplichter want dat is het gewoon!
Deurwaarders worden met en *** verhaal of een zogenaamde afbetalingsreging door deze oplichter weggestuurd maar echt iets ondernomen word er niet en ik ben bang dat hij er zo diep in zit dat hij anders nooit ermee gaat stoppen
Er zijn nu wel genoeg gedupeerde gevallen en het maakt niet uit om welk bedrag het gaat het gaat erom dat hij er maar weg mee blijft komen en weer verder kan gaan.

Ik hoop snel een bericht teruf dat we hopelijk want kunnen ondernemen!

1JanV

Ik zal het even kort proberen.
Bedrijven die zich bij importeurs melden als dealer kunnen niet zomaar een Gigi bedrag aan spullen bestellen. En meeste gevallen moet men in automatische incasso goed keuren tussen de betaling en bestelling zal een bestel tijd gehanteerd worden om juist te voorkomen dat zij zelf het dupe worden.
Maar goed in een week bij 10talen bedrijven bestellen ka dus wel.
Consumenten moeten zich zelf bewust maken van het bestaan van een bedrijf. Is het bedrijf aangesloten bij Kvk, heeft het een BTW nummer. Hoelang zit het bedrijf er. Zijn er negatieven berichten bekend, welke voorwaarden en facturen worden er of zijn opgesteld.
Kortom een aanbetaling van 25% is zo een beetje normaal, maar verzeker u er van in de inhout dat u besteld. een aanbetaling voor langer dan een maand is elke dag even informeren niet verkeerd. Informeer bij de dealer ter plekken waarom het langer moet duren dan is afgesproken, indien langer kunt u de aanbetaling terug vragen mits er iets anders is afgesproken. Kopen bij bedrijven uitgaande van die blauwen ogen is vragen om problemen. Kijk vooral wat voor mensen er werken ,hoe is de inrichting het zijn allemaal punten waar je zelf een conclusie bij kunt trekken.
Als de consument niet wordt of is opgelicht en de dealer zijn importeur wel oplicht is de importeur zelf in gebreken gebleven dus dom en moet dan maar daaruit zelf zijn leergeld halen.
Ik zal mij er niet druk om maken gewoon melden bij kvk en belastingdienst wel probleem er bestaat doe het wel schriftelijk anders maak je geen kans. Waarom? Kvk maakt melding van eigenaar zijn gegevens. Belastingdienst doet een onderzoek en hangen doe je .
Heb ik het allemaal mis! of *** ik uit mijn nek volgens u of andere? zal dat mijn een zorg zijn wat een ander dan beter weet ik weet dat het werk(te).

weertse1

Ongelezen bericht door weertse1 »

ja ben al belazerd door hem in 2010. had zelf een yamaha neos van 4 maanden oud en ivm. weersomstandigheden heb ik die daar ingeruild voor een ford ka van 1998. maar na op vakantie te zijn geweest kwamen we er achter dat de remmen het niet deden. hij zou deze maken, maar na een dag wachten was er nog steeds geen verschil. toen naar een andere monteur en probleem was meteen opgelosd, gewoon even afstellen. toen die erna op keuring moest was deze aan de onderkant op verschilllende plaatsen doorgeroesd en afgekeurd(kosten 600 euro) dus weer de deur uit. hij beloofd van alles , maar komt zijn afspraken niet na. mij zul je er nooit zien en ik zal er geen goed advies over geven. hij had het altijd druk.

1JanV

weertse1 schreef: mij zul je er nooit zien en ik zal er geen goed advies over geven. hij had het altijd druk.
met nadruk op >>>HIJ HAD HET ALTIJD DRUK << :lol: haha mooi gevonden

BluesHuub

Ongelezen bericht door BluesHuub »

Tros Radar, ik wil u bij deze verzoeken een onderzoek te starten naar Auto & Scooterservice Weert.
Deze firma heeft mij rond de 10.000 Euro opgelicht.! Recent; 2 weken geleden is men gestart om alle voertuigen weg te halen, de deuren zitten en blijven op slot, de eigenaren met de noorderzon vertrokken.

Hier moeten véél mensen de dupe van zijn geweest, de zaken zoals ze daar afgehandeld werden (of gewoon niet) lijken nu achteraf gewoon bedrog/oplichting te zijn geweest..!

Ik wil graag weten wie naar de advokaat is gestapt, om dit bedrijf gerechterlijk te vervolgen..?
Wie wil dit graag doen.? Ik sta op het punt om mn advocaat de opdracht te geven Juridische stappen te ondernemen.! Wie heeft nog n auto scooter gekocht en hoe zit het met de garantie, of afspraken.?
Het lijkt erop dat vele mensen zijn benadeeld door de eigenaren; die nu ergens anders wederom n bedrijf opzetten.! Laat dit niet gebeuren en meldt je snel aan, onze vuist wordt alleen maar groter.!!!!

Tros Radar; ga door met jullie goede werk, maar STOP deze eigenaren die mij lachend vertelde; jaha de scooter is het vervoersmiddel van de arme man..!!! En die arme man kwam bedrogen uit met zo'n Chinese Fiets...!! En eigenlijk nog meer bedrogen door deze gewiekste zakenman met zn mooie praatjes.!!

Ik heb 10.000 redenen om deze firma hard te raken, of ze nu gestopt zijn of niet...!! Laat dat duidelijk zijn.!!!

monicabestas

Ongelezen bericht door monicabestas »

hallo,
ook wij zijn opgelicht door scooterservice weert
onze speedjep scooter is er 5 weken in onderhoud geweest. er konden geen onderdelen besteld worden. dit vonden wij al vreemd. al met al reageerden ze nergens meer op.
we kregen onze scooter neit terug. op het moment dat er op een avond terug werd gegaan door mijn man en mij waren ze alles in aan het laden. omstaanders gaven ana dat ze failliet waren. echt zielig voor die kinderen. we hebben overal foto's van gemaakt en aangifte gedan bij de politie over het feit de scooter niet terug te geven.
al met al hebben we op zaterdag de scooter gehaald waardoor mijn man door deze vrouw in het gezicht werd geslagen. hij wilde aangifte gaan doen. hadden we het maar gedaan ! wat een onredelijk bedrijf. gelukkig dat we de originele papieren hebben gehouden want zulke mensen mogen niet eens meer iets openen.
de scooter is helemaal stuk alle onderdelen zijn los en de helft hebben we maar teruggekregen.
zodra we hun nieuwe adres hebben kunnen we de schade declareren. ze zouden een nieuwe cilinder erin moeten zetten. al met al bleek de oude cilinder afgevlakt en bijgeslepen. we moesten dus gaan betalen voor een nieuwe terwijl de oude er gewoon weer terug ingezet zou worden.
wat een oplichters ! BAH BAJ BAH !!
ik hoop dat meer gedupeerden zich hier melden zodat we samen aangifte kunnen gana doen !

ed1966

Ongelezen bericht door ed1966 »

Ook van Andel scooters uit Rotterdam verkocht deze scooters en vertelde tegen mij dat het een Oosterijks merk was. Zou de eerste beurt gratis krijgen maar toen ik kwam moest ik gewoon betalen,dus rare praktijken ook hier. Dus nooit meer een scooter bij van Andel Rotterdam.

Gesloten