Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Geplaatst: 21 jul 2012 22:31
Lieve Tros-radar forumleden. Al lange tijd geef ik (ongevraagd) commentaar op andere onderwerpen op het forum, nu is echter de tijd gekomen dat ik zelf om raaad moet vragen, misschien dat iemand een goede tip heeft. Kort samengevat:
Half oktober 2011 verhuis ik naar mijn huidige appartement, via een particuliere woningstichting. In het contract dat de verhuurder en ik allebei ondertekenen, staat zwart op wit dat ik ook betaal voor de kabel-tv-aansluiting. Ik heb niet per direct beschikking over een tv-toestel, pas twee weken later (eind oktober) wel.
Probleem: ik zie alleen sneeuw. Eerste gedachte: kabel van muur-aansluiting naar tv stuk. Vervangen, helpt niets. Tweede gedachte: tv stuk! Gelukkig een tv-kaart en aansluiting in en aan mijn computer....helaas, weer niets.
Gemaild en gebeld met verhuurder, vorige bewoner (of een andere bewoner van het complex) zou opgezegd hebben. (vaag verhaal, andere bewoners weten ook van niets). Monteur van UPC herstelt de boel, dus zou het moeten werken. Jammer de pammer: Sneeuw met per toeval soms wat beeld tussendoor, geen geluid. Wéér een UPC-monteur ingeschakeld: versterker tussen de hoofdaansluiting (die niet bij mij zelf in huis zit) en mijn muuraansluiting gezet, omdat de afstand tussen hoofdaansluiting en mij erg groot is (zo'n 10, misschien wel 15 meter kabel, in de grond).
Beeld en geluid zouden volgens de verhuurder nu goed moeten zijn, de monteur van UPC is langsgeweest bij het huis met de hoofdaansluiting, de verhuurder zelf is (naar eigen zeggen) langsgeweest toen ik niet thuis was en is naar binnen geweest (wist dus ook van niets), echter zie ik zelf dat er nog wat sneeuw te zien is, ook het geluid is niet optimaal. Ik geef dit aan per e-mail en sms, er wordt wat lauw op gereageerd, de verhuurder zal langskomen met de eigen klusjesman om te zien wat er aan gedaan kan worden. Ik moet echter zelf nog een aantal keer mailen voordat er wat afgesproken kan worden. Gelukkig is de verhuurder toevallig een keer hier op de plaats (de schuur deel ik met een andere bewoner) om wat anders te bekijken met een andere bewoner, en ik spreek hem even aan en nodig hem uit te kijken naar mijn tv-beeld. Hij doet dit, en geeft zelf ook aan dat dit onacceptabel is. Helaas heb ik dit gesprek niet zwart op wit, eigen stomme schuld natuurlijk.
Na nog wat heen en weer gemail en een zinloos bezoek van de eigen klusjesman (er kan nu eenmaal niets veranderd worden lijkt het), geef ik aan dat ik het echt niet accepteer. De verhuurder geeft aan nogmaals een afspraak te zullen maken met de klusjesman (na een aantal keer om 'zeuren' via mail), helaas hoor ik daar wéér niets van, en vraag ik zelf om zijn nummer. Inmiddels praten we over eind juni 2012. Ik maak een afspraak met de klusjesman, deze komt langs, probeert nog wat te regelen met een versterker, maar helaas, de goede man kan er écht niets meer aan veranderen, geeft zelf óók aan dat de afstand te groot is voor goed signaal, en dat hij het met me eens is dat de ontvangst niet acceptabel is. Hij belooft me om zijn bevindingen naar mij en de verhuurder te mailen. Na twee weken nog niets gehoord, en ik besluit nog maar eens (voor de 2e of 3e keer) te sms'en om hem hieraan te herinneren, en ik stuur tegelijkertijd een e-mail aan de verhuurder.
Ik schrijf hem, dat ik het erg jammer vind dat alles zo gelopen is, maar dat ik ondertussen al 10 maanden wacht op een fatsoenlijke tv-ontvangst, waar ik, blijkens mijn huurcontract, gewoon recht op heb.
Op internet heb ik intussen opgezocht wat het goedkoopste pakket is van UPC, 17,50 per maand voor tv, als ik even snel reken heb ik dan 10 x 17,50 = 175 'te veel' betaald. Misschien is deze som niet geheel juist, ik kan niet zien of de verhuurder een duurder pakket heeft gekozen, maar ik ga even van het goedkoopste uit.
Daarom geef ik aan, dat ik die 175 euro graag in wil houden op de huur van volgende maand, mijn redenering is dat ik iets heb betaald dat ik niet heb gekregen. (Corrigeer me als dat een verkeerde gedachtegang is.) Verder schrijf ik, dat het me niet meer dan billijk lijkt, om voortaan 17,50 op de huur in mindering te brengen tot het probleem is opgelost. Ik geef ook aan dat dit misschien een motivatie is om na 10 maanden er eindelijk wat aan te doen.
Daarna krijg ik een mail van de verhuurder terug, tegelijk met een sms van de eigen klusjesman. Laatste geeft aan, dat ik het verder met verhuurder op moet lossen, en hij zijn bevindingen daar doorgegeven heeft.
Verhuurder reageert niet op mijn mededeling/voorstel over de huur, zegt echter alleen dat hij zelf nooit een slecht beeld heeft geconstateerd, het was altijd perfect, en hij heeft ook van de klusjesman niet anders begrepen.
Ik val haast van mijn stoel van verbazing, maar realiseer me al snel dat ik aan de gesprekken met beide heren geen rechten kan ontlenen. Gelukkig heb ik genoeg getuigen die mijn verhaal bevestigen, en ik maak een foto van het beeld zoals het op dat moment is (8 dagen geleden, zie link onderaan), met de (nette) vraag of hij dit als acceptabel beschouwt.
Hij mailt mij, ook 8 dagen geleden, terug dat hij UPC zal bellen.
Daarna hoor ik niets meer, mail hem vandaag weer, blijkt hij op vakantie te zijn en pas daarna te bellen (datum onbekend).
Op zijn zachtst gezegd kóók ik inmiddels, natuurlijk mag hij gewoon op vakantie, maar zeg dat dan even in je mail van 8 dagen terug....
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die mijn verhaal eenzijdig vinden, of niet aannemen dat ik in al mijn e-mails beleefd ben gebleven. Die mensen nodig ik van harte uit mijn en zijn e-mails te lezen, ík heb niets te verbergen in ieder geval, heb alles bewaard om bewijzen te hebben. Zoals gezegd, dit verhaal speelt al 10 maanden, en ik word er he-le-maal gek van. Voor mijn gevoel (dit hoor ik nu ook van de andere bewoners) moet ik hem alles aandragen, en komt het er eigenlijk op neer dat ik het zelf op zou moeten lossen. Ik heb nu aangegeven dat ik er klaar mee ben, en van hem een nette oplossing verwacht.
Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen, misschien iemand met een zelfde probleem, en kan ik mijn 'stok achter de deur' wat betreft teveel betaalde huur uitvoeren, of moet ik dan eerst wat juridische hokus-pokus uitvoeren? En is dit überhaupt een redelijke 'eis' van mijn kant?
Alvast hartelijk dank aan de mede-forum'ers, en excuses voor het lange verhaal.
http://www.flickr.com/photos/83229507@N ... hotostream (beeld op 14 juli 2012)
Half oktober 2011 verhuis ik naar mijn huidige appartement, via een particuliere woningstichting. In het contract dat de verhuurder en ik allebei ondertekenen, staat zwart op wit dat ik ook betaal voor de kabel-tv-aansluiting. Ik heb niet per direct beschikking over een tv-toestel, pas twee weken later (eind oktober) wel.
Probleem: ik zie alleen sneeuw. Eerste gedachte: kabel van muur-aansluiting naar tv stuk. Vervangen, helpt niets. Tweede gedachte: tv stuk! Gelukkig een tv-kaart en aansluiting in en aan mijn computer....helaas, weer niets.
Gemaild en gebeld met verhuurder, vorige bewoner (of een andere bewoner van het complex) zou opgezegd hebben. (vaag verhaal, andere bewoners weten ook van niets). Monteur van UPC herstelt de boel, dus zou het moeten werken. Jammer de pammer: Sneeuw met per toeval soms wat beeld tussendoor, geen geluid. Wéér een UPC-monteur ingeschakeld: versterker tussen de hoofdaansluiting (die niet bij mij zelf in huis zit) en mijn muuraansluiting gezet, omdat de afstand tussen hoofdaansluiting en mij erg groot is (zo'n 10, misschien wel 15 meter kabel, in de grond).
Beeld en geluid zouden volgens de verhuurder nu goed moeten zijn, de monteur van UPC is langsgeweest bij het huis met de hoofdaansluiting, de verhuurder zelf is (naar eigen zeggen) langsgeweest toen ik niet thuis was en is naar binnen geweest (wist dus ook van niets), echter zie ik zelf dat er nog wat sneeuw te zien is, ook het geluid is niet optimaal. Ik geef dit aan per e-mail en sms, er wordt wat lauw op gereageerd, de verhuurder zal langskomen met de eigen klusjesman om te zien wat er aan gedaan kan worden. Ik moet echter zelf nog een aantal keer mailen voordat er wat afgesproken kan worden. Gelukkig is de verhuurder toevallig een keer hier op de plaats (de schuur deel ik met een andere bewoner) om wat anders te bekijken met een andere bewoner, en ik spreek hem even aan en nodig hem uit te kijken naar mijn tv-beeld. Hij doet dit, en geeft zelf ook aan dat dit onacceptabel is. Helaas heb ik dit gesprek niet zwart op wit, eigen stomme schuld natuurlijk.
Na nog wat heen en weer gemail en een zinloos bezoek van de eigen klusjesman (er kan nu eenmaal niets veranderd worden lijkt het), geef ik aan dat ik het echt niet accepteer. De verhuurder geeft aan nogmaals een afspraak te zullen maken met de klusjesman (na een aantal keer om 'zeuren' via mail), helaas hoor ik daar wéér niets van, en vraag ik zelf om zijn nummer. Inmiddels praten we over eind juni 2012. Ik maak een afspraak met de klusjesman, deze komt langs, probeert nog wat te regelen met een versterker, maar helaas, de goede man kan er écht niets meer aan veranderen, geeft zelf óók aan dat de afstand te groot is voor goed signaal, en dat hij het met me eens is dat de ontvangst niet acceptabel is. Hij belooft me om zijn bevindingen naar mij en de verhuurder te mailen. Na twee weken nog niets gehoord, en ik besluit nog maar eens (voor de 2e of 3e keer) te sms'en om hem hieraan te herinneren, en ik stuur tegelijkertijd een e-mail aan de verhuurder.
Ik schrijf hem, dat ik het erg jammer vind dat alles zo gelopen is, maar dat ik ondertussen al 10 maanden wacht op een fatsoenlijke tv-ontvangst, waar ik, blijkens mijn huurcontract, gewoon recht op heb.
Op internet heb ik intussen opgezocht wat het goedkoopste pakket is van UPC, 17,50 per maand voor tv, als ik even snel reken heb ik dan 10 x 17,50 = 175 'te veel' betaald. Misschien is deze som niet geheel juist, ik kan niet zien of de verhuurder een duurder pakket heeft gekozen, maar ik ga even van het goedkoopste uit.
Daarom geef ik aan, dat ik die 175 euro graag in wil houden op de huur van volgende maand, mijn redenering is dat ik iets heb betaald dat ik niet heb gekregen. (Corrigeer me als dat een verkeerde gedachtegang is.) Verder schrijf ik, dat het me niet meer dan billijk lijkt, om voortaan 17,50 op de huur in mindering te brengen tot het probleem is opgelost. Ik geef ook aan dat dit misschien een motivatie is om na 10 maanden er eindelijk wat aan te doen.
Daarna krijg ik een mail van de verhuurder terug, tegelijk met een sms van de eigen klusjesman. Laatste geeft aan, dat ik het verder met verhuurder op moet lossen, en hij zijn bevindingen daar doorgegeven heeft.
Verhuurder reageert niet op mijn mededeling/voorstel over de huur, zegt echter alleen dat hij zelf nooit een slecht beeld heeft geconstateerd, het was altijd perfect, en hij heeft ook van de klusjesman niet anders begrepen.
Ik val haast van mijn stoel van verbazing, maar realiseer me al snel dat ik aan de gesprekken met beide heren geen rechten kan ontlenen. Gelukkig heb ik genoeg getuigen die mijn verhaal bevestigen, en ik maak een foto van het beeld zoals het op dat moment is (8 dagen geleden, zie link onderaan), met de (nette) vraag of hij dit als acceptabel beschouwt.
Hij mailt mij, ook 8 dagen geleden, terug dat hij UPC zal bellen.
Daarna hoor ik niets meer, mail hem vandaag weer, blijkt hij op vakantie te zijn en pas daarna te bellen (datum onbekend).
Op zijn zachtst gezegd kóók ik inmiddels, natuurlijk mag hij gewoon op vakantie, maar zeg dat dan even in je mail van 8 dagen terug....
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die mijn verhaal eenzijdig vinden, of niet aannemen dat ik in al mijn e-mails beleefd ben gebleven. Die mensen nodig ik van harte uit mijn en zijn e-mails te lezen, ík heb niets te verbergen in ieder geval, heb alles bewaard om bewijzen te hebben. Zoals gezegd, dit verhaal speelt al 10 maanden, en ik word er he-le-maal gek van. Voor mijn gevoel (dit hoor ik nu ook van de andere bewoners) moet ik hem alles aandragen, en komt het er eigenlijk op neer dat ik het zelf op zou moeten lossen. Ik heb nu aangegeven dat ik er klaar mee ben, en van hem een nette oplossing verwacht.
Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen, misschien iemand met een zelfde probleem, en kan ik mijn 'stok achter de deur' wat betreft teveel betaalde huur uitvoeren, of moet ik dan eerst wat juridische hokus-pokus uitvoeren? En is dit überhaupt een redelijke 'eis' van mijn kant?
Alvast hartelijk dank aan de mede-forum'ers, en excuses voor het lange verhaal.
http://www.flickr.com/photos/83229507@N ... hotostream (beeld op 14 juli 2012)