XMS "DE" glasvezelprivider????
Geplaatst: 23 jul 2012 20:37
In december 2009 heb ik mij bij XMS als eventuele belangstellende aangemeld om in Soest mee te doen aan de actie waarbij meer dan 40% aanmeldingen voldoende zou zijn voor aanlegging van glasvezel. Na dit gedaan te hebben had ik mij blijkbaar al aangemeld bij XMSnet omdat ik ook mijn rekeningnummer waarom gevraagd was, had ingevuld. (heb ik ergens voor getekend? Nee). Toen bleek heel lang dat in Soest de groei naar glasvezel belangstelling stagneerde en er gebeurde bijna 2 jaar niks. Inmiddels was ik tevreden met de huidige techniek en verbinding van Ziggo en heb dat zo gelaten.
Sinds afgelopen najaar werd er toch langzaam aan glasvezel aangelegd in Soest, acties waren veranderd; het aanmeldingspercentage ging omhoog en zo kwam het er toch. En sinds dit voorjaar werd het ook in mijn straat aangelegd.
Plotseling kwam er na 2,5 jaar (tijdens de graafwerkzaamheden) een brief binnen van XMSnet dat de aansluiting binnenkort opgeleverd gaat worden en dat ik alvast kon inloggen op het systeem. Met verbijstering heb ik een dame bij XMSnet gebeld en gevraagd hoe die aanmelding toch kon en zij vertelde mij vriendelijk dat ik mij had aangemeld op in het jaar 2009. Ik vroeg haar dit te cancellen maar bleek niet meer te kunnen, er is een overeenkomst gesloten. Ze vertelde mij vriendelijk dat een paar weken daarvoor, vlak voordat er gegraven werd in de straat, een brief is gestuurd door XMSnet dat “er gegraven zou worden en de aansluiting binnenkort gereed gemaakt zou worden. Eventuele annuleringen zouden toen nog kunnen”. Die brief heb ik nooit ontvangen, dus de mogelijkheid om op de hoogte te zijn van mijn aanmelding en te annuleren was nu niet meer mogelijk. Hoe kan dit toch?
Helaas hebben de briefwisselingen niet meer geholpen. De organisatie was keihard in hun standpunt. Een medewerker van de glaswinkel vertelde mij dat het schriftelijk geen probleem was. En ik zou enkel nog een jaar kunnen uitstellen, volgens een telefoniste. Allemaal wisselende informatie van één organisatie.
Ik vind het een onbetrouwbare organisatie met een slinkse manier van werken. En hierbij bent u gewaarschuwd als u zich via het web zich ergens voor aanmeld (ook de plaatselijke …opglasvezel.nl-websites).
De abonnementsvormen zijn veranderd sinds het aanbod van toen dus volgens mij zit ik juridisch nergens aan vast. Hoe kan ik 2,5 jaar later dit probleem oplossen?
Gewenste oplossing
Ontbinding van een niet rechtsgeldig overeenkomst die is aangegaan in 2009.
Ik kreeg nog deze mail van de service-desk waaraan ik onmiddellijk gevolg heb gegeven, maar daarop kreeg ik een brief dat ik vastzat aan een contract. Ik denk het niet! Er komt geen modem in huis van XMS en betalen is er natuurlijk ook niet bij. Kom zeg!
RE: In welk consumentenprogramma wilt u negatieve aandacht ?
4-7-2012
Beantwoorden ▼
XMS Servicedesk
Toevoegen aan contactpersonen
Aan 'Gerard Reuser'
Geachte heer Reuser,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft u niet aangemeld te hebben voor een abonnement bij XMS.
Allereerst onze excuses voor de late beantwoording van uw e-mail.
Goed dat u dit meldt. De enige manier waarop uw gegevens in ons systeem terecht kunnen zijn gekomen is dat u zich heeft aangemeld voor een abonnement van XMS via internet of een inschrijfformulier. XMS zal nooit via een e-mail gebruiken als een aanmelding. Uw verwijt dat wij op een agressieve en onrechtmatige manier klanten werven acht ik dan ook ongegrond. Ik raad u aan daarover contact op te nemen met de initiatiefgroep Soest op Glasvezel en daar uw bezwaren over de gang van zaken te poneren.
Uw opzegging van het abonnement dient schriftelijk en ondertekend te gebeuren. U kunt uw brief sturen naar het onderstaande adres:
XMS BV
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp
Voeg daarbij een kopie van uw e-mail met daarin een kopie van de e-mail die u aan ons heeft gestuurd met duidelijk de datum van verzenden daarbij. Ik zal bij uw gegevens een notitie maken met daarin duidelijk uw verhaal.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ruben Pereboom
Medewerker Klantenservice
Sinds afgelopen najaar werd er toch langzaam aan glasvezel aangelegd in Soest, acties waren veranderd; het aanmeldingspercentage ging omhoog en zo kwam het er toch. En sinds dit voorjaar werd het ook in mijn straat aangelegd.
Plotseling kwam er na 2,5 jaar (tijdens de graafwerkzaamheden) een brief binnen van XMSnet dat de aansluiting binnenkort opgeleverd gaat worden en dat ik alvast kon inloggen op het systeem. Met verbijstering heb ik een dame bij XMSnet gebeld en gevraagd hoe die aanmelding toch kon en zij vertelde mij vriendelijk dat ik mij had aangemeld op in het jaar 2009. Ik vroeg haar dit te cancellen maar bleek niet meer te kunnen, er is een overeenkomst gesloten. Ze vertelde mij vriendelijk dat een paar weken daarvoor, vlak voordat er gegraven werd in de straat, een brief is gestuurd door XMSnet dat “er gegraven zou worden en de aansluiting binnenkort gereed gemaakt zou worden. Eventuele annuleringen zouden toen nog kunnen”. Die brief heb ik nooit ontvangen, dus de mogelijkheid om op de hoogte te zijn van mijn aanmelding en te annuleren was nu niet meer mogelijk. Hoe kan dit toch?
Helaas hebben de briefwisselingen niet meer geholpen. De organisatie was keihard in hun standpunt. Een medewerker van de glaswinkel vertelde mij dat het schriftelijk geen probleem was. En ik zou enkel nog een jaar kunnen uitstellen, volgens een telefoniste. Allemaal wisselende informatie van één organisatie.
Ik vind het een onbetrouwbare organisatie met een slinkse manier van werken. En hierbij bent u gewaarschuwd als u zich via het web zich ergens voor aanmeld (ook de plaatselijke …opglasvezel.nl-websites).
De abonnementsvormen zijn veranderd sinds het aanbod van toen dus volgens mij zit ik juridisch nergens aan vast. Hoe kan ik 2,5 jaar later dit probleem oplossen?
Gewenste oplossing
Ontbinding van een niet rechtsgeldig overeenkomst die is aangegaan in 2009.
Ik kreeg nog deze mail van de service-desk waaraan ik onmiddellijk gevolg heb gegeven, maar daarop kreeg ik een brief dat ik vastzat aan een contract. Ik denk het niet! Er komt geen modem in huis van XMS en betalen is er natuurlijk ook niet bij. Kom zeg!
RE: In welk consumentenprogramma wilt u negatieve aandacht ?
4-7-2012
Beantwoorden ▼
XMS Servicedesk
Toevoegen aan contactpersonen
Aan 'Gerard Reuser'
Geachte heer Reuser,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft u niet aangemeld te hebben voor een abonnement bij XMS.
Allereerst onze excuses voor de late beantwoording van uw e-mail.
Goed dat u dit meldt. De enige manier waarop uw gegevens in ons systeem terecht kunnen zijn gekomen is dat u zich heeft aangemeld voor een abonnement van XMS via internet of een inschrijfformulier. XMS zal nooit via een e-mail gebruiken als een aanmelding. Uw verwijt dat wij op een agressieve en onrechtmatige manier klanten werven acht ik dan ook ongegrond. Ik raad u aan daarover contact op te nemen met de initiatiefgroep Soest op Glasvezel en daar uw bezwaren over de gang van zaken te poneren.
Uw opzegging van het abonnement dient schriftelijk en ondertekend te gebeuren. U kunt uw brief sturen naar het onderstaande adres:
XMS BV
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp
Voeg daarbij een kopie van uw e-mail met daarin een kopie van de e-mail die u aan ons heeft gestuurd met duidelijk de datum van verzenden daarbij. Ik zal bij uw gegevens een notitie maken met daarin duidelijk uw verhaal.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ruben Pereboom
Medewerker Klantenservice