Ik overweeg of ik aangifte tegen dit bedrijf ga doen wegens oplichting en valsheid in geschrifte... Al is het bedrag waarschijnlijk niet hoog genoeg dat er daadwerkelijk iets mee zal gebeuren.
Situatie is dit:
Ik bestelde een Asus moederbord (mobo) en een AMD Ahtlon processor via Marktplaats.nl bij dit bedrijf (Advertentie 685806212) + een tube koelpasta. Na eerst telefonisch gecheckt te hebben of beiden aanwezig waren -wat het geval was volgens de medewerker- heb ik via mail de bestelling bevestigd en op verzoek van het bedrijf het bedrag (40 euro nogwat) direct betaald.
Na een week -later dan afgesproken maar goed- ontving ik een totaal ander mobo + een tube koelpasta en geen processor. Ik mailde Matto dat ik een onjuist mobo had gehad en dat ik mijn processor miste. Dit was hun reactie:
-----
Matto Tech Computers Service via Marktplaats
30 aug. (9 dagen geleden)
aan mij
Geachte heer Chris Kramer,
Het MS-7184 moederbord heeft zelfde socket als die van asus A8AE-LE.
Moederbord met A8AE-LE is niet meer op voorraad. Wij hebben we een processor liggen die gaat vandaag uw kant op.
Ik hor het graag van u
----
Met andere woorden: ik moest niet zo zeuren dat ik een verkeerd mobo had ontvangen. Daar ging ik niet mee akkoord, en na diverse mails over en weer was het juiste mobo TOCH "opeens" op voorraad en werd verstuurd.
Die ontving ik een dag later en ik mailde Matto dat ik het MS mobo zou retourneren op het moment dat ik de processor had ontvangen. Ik weet dat ik eigenlijk ook mijn verzendkosten bij hen kon claimen maar vond dat niet erg nodig. Echter:
Matto Tech Computers Service via Marktplaats
31 aug. (8 dagen geleden)
aan mij
Wij hebben geen processor voor het moederbord. Dus het moederbord wordt verkocht zonder processor!
U mag de 2 moederborden terug sturen als niet akkoord gaan
-----
Met andere woorden; ze logen over het verzenden van de bestelde processor EN ze logen in de advertentie op Marktplaats.nl.
Omdat ik het mobo nodig had (en de processor graag wilde als minimale backup voor mijn huidige) weigerde ik beide mobo's te retourneren. Ik stelde voor om een korting te ontvangen voor de processor -omdat ik die dus eigenlijk niet nodig had- zodat we dit makkelijk zouden oplossen. Matto weigerde deze oplossing en zei dat ik recht had op 2 weken proef. Als het product me dan niet zou bevallen kon ik het terugzenden en kreeg ik mn geld terug. Daarop zei ik dat het mobo me prima beviel maar dat ik mijn volledige bestelling wilde hebben. Ik verwees ze naar een website waar ze de aangeboden processor voor 50 euro konden kopen... ervan uitgaand dat ze ervoor zouden kiezen om een redelijke korting van 20 -25 euro zouden voorstellen om de zaak af te handelen.
Na een telefoongesprek waarin de eigenaar extreem klantonvriendelijk was (constant onderbreken, schreeuwen en dat soort onzin) kreeg ik deze mail:
----
Matto Tech Computers Service via Marktplaats
2 sep. (6 dagen geleden)
aan mij
Geachte heer Kramer,
Als u €50, vraag voor processor die ik niet op voorraad heb en het moederbord, processor en koelpasta die Geen €50,- waarde is. Dan wil ik uw bestelling nu annuleren en uw volledige bedrag wordt terug gestort op uw rekening
Let op!
U heeft tot 16-09-13 (14dagen tijd ) de 2 moederborden terug te sturen naar:
Matto Tech International Computers Service
Antoon der Kinderenlaan 5
5212 AA, Den Bosch
-----
Daar moest ik om lachen en ik verwees hem naar diverse artikelen in BW7 waarin ik -na mijn volledige betaling- recht heb op volledige levering.
Omdat ik van Marktplaats.nl het advies had gekregen een laatste poging te doen om dit op te lossen stuurde ik het volgende naar Matto:
------
Chris Kramer <********@gmail.com>
4 sep. (4 dagen geleden)
aan Matto
Geachte heer,
Op advies van o.a. Marktplaats.nl doe ik een laatste poging dit op te lossen.
U heeft geadverteerd met twee artikelen; een Asus moederbord en een AMD Athlon processor.
U kunt de processor niet leveren. Daardoor lijd ik schade. U dient dit te compenseren.
Een nieuwe AMD processor kost 50 euro. Aangezien ik er niet vanuit ging dat zowel moederbord als processor volledig nieuw zouden zijn vind ik het terecht om de niet geleverde processor op 25 euro te waarderen.
Daarnaast maak ik 6,75 euro kosten wanneer ik het onjuiste MS moederbord terugstuur.
Mijn aanbod is dus dat u mij 25 + 6,75= 31,75 euro overmaakt. U kunt dit bedrag overboeken naar rekeningnummer ********* t.n.v. C.J. Kramer.
Na ontvangst van dit bedrag stuur ik u het MS moederbord terug.
Wanneer u niet akkoord gaat met dit voorstel zal ik mij genoodzaakt zien verdergaande maatregel te nemen.
Chris Kramer
------
reactie:
------
Matto Tech Computers Service via Marktplaats
4 sep. (4 dagen geleden)
aan mij
Ik heb geen processor voor u.
Lees algemene voorwaarden via de link
http://www.mattotechinternational.nl/co ... d832edbe8b
-----
Chris Kramer <******@gmail.com>
4 sep. (4 dagen geleden)
aan Matto
Uit uw voorwaarden:
"We geven geen geld terug als u een verkeerd onderdeel koopt. Wij kunnen u wel helpen het onderdeel te vervangen voor het juiste. Alleen als we het op voorraad hebben, anders moet u wachten totdat we het bestellen bij onze leverancier en dat duurt ongeveer 2 weken."
Ik heb geen verkeerd onderdeel besteld, u kunt het bestelde (en betaalde) onderdeel niet leveren.
Bestel de AMD ATHLON 64 x2 4800+ processor dan maar en stuur m op.
Aan u de keus.
-----
Hierop kreeg ik geen reactie. Ik was nogal geïrriteerd over hoe dit liep en mailde een dag later (omdat de reacties van Matto steeds snel waren geweest) het volgende:
Chris Kramer <****@gmail.com>
5 sep. (3 dagen geleden)
aan Matto
Geachte heer,
Graag verneem ik wat u van plan bent te doen om de situatie op te lossen.
Verzend u alsnog de bestelde processor of betaalt u het aangegeven bedrag (31,75 euro) terug?
Graag een duidelijk antwoord, geen verwijzing naar in deze situatie nutteloze voorwaarden o.i.d.
Chris Kramer
---
Het duurde een aantal dagen voordat ik deze fantastische reactie kreeg:
Matto Tech Computers Service via Marktplaats
7 sep. (1 dag geleden)
aan mij
Zoek maar zelf processor via andere computersbedrijf en stuur mij MSI moederbord terug. Waaroom hout u het verkeerde bord vast?
Ik Ben niet verplicht u een onderdelen die ik niet heb aan u te levering. Stuur mijn 2 moederborden terug dan zou ik uw betaling terugboeken.
*****
Mijn grens is bereikt en ik ben het echt helemaal zat. Ik heb de processor niet echt nodig, maar ik weiger om die prutsers het MS mobo terug te sturen zolang ze geen korting hebben gegeven of de processor alsnog hebben geleverd. Daarnaast weet ik dat een aangifte voor oplichting voor zeg 20 euro geen reactie van de politie zal opleveren want het gaat eigenlijk nergens over.
Ik ben eigenlijk van plan om het MS mobo gewoon te verkopen en dat als korting te accepteren maar dat is feitelijk het eigendom van Matto...
Wat moet ik doen?