Pagina 1 van 1

Hi / Smartcare

Geplaatst: 27 jul 2012 12:17
door BiggyEhv
Ik heb een nu ongeveer 2 maanden een Hi abbonnement icm een smartcare service. Deze service betekend dat ik binnen 4 na je call iemand bij je op de stoep staat om je toestel te repareren of mee te nemen ter reparatie.
een van de redenen om met Hi in zee te gaan was vanwege deze service.

Deze smartservice kan niet waargemaakt worden!!
- 4 uur = 7 dagen.
Ik moest meer dan een week wachten voordat er iemand zou komen. Wel heb ik de afspraak gemaakt. Ik ben uiteindelijk naar de winkel gegaan waar ik mijn toestel gekocht heb omdat ik niet zonder telefoon kan en heb de afspraak met smartcare afspraak geannuleerd.
- Slecht bereikbaar 1..
De smartcare helpdesk is moeilijk te bereiken, je moet eerst via de Hi helpdesk bellen. Ik heb 4 keer moeten bellen met de Hi helpdesk voordat ik doorverbonden kon worden. Het schijnt dat de er een ondercapaciteit is op die afdeling.
- Slecht bereikbaar 2.
Wanneer je uiteindelijk de smartcare afdeling aan de telefoon hebt moet je weer doorverbonden worden met iemand die de routes inpland en technische kennis heeft.
- Slecht bereikbaar 3.
Mensen van de Hi helpdesk kunnen de klacht niet zelf afhandelen en zijn afhankelijk van een andere afdeling. Echter de doorlooptijd is 2 a 3 dagen, ook wanneer je al meerdere keren gebeld hebt kan er geen prioriteit gegeven worden.
- Afspraken worden niet nagekomen 1.
Ik heb een klacht ingediend. Beloofd werd dat er binnen 2 dagen teruggebeld zou worden, er is nooit teruggebeld.
- Afspraken worden niet nagekomen 2.
Ben nu al een week verder en heb tijdens die week meerdere malen gebeld om te horen hoe het met mij klacht staat. Vandaag kreeg ik te horen dat mijn klacht 'per ongeluk' gesloten was. Heb dus opnieuw een klacht ingediend.
- Slechte communicatie
Ik had mijn afspraak met smartcare afgezegd, toch kwam op het eerder afgesproken tijdstip een koerier om mn defecte toestel op te halen.

Ondanks dat ik netjes behandeld wordt aan de telefoon en men mij doet voorkomen dat men mijn klacht serieus neemt heb ik het gevoel dat ik te maken heb met een incompetente helpdesk.

Wat kan ik hieraan doen, in gebreke stellen, mijn contract ontbinden?

Re: Hi / Smartcare

Geplaatst: 05 aug 2012 05:52
door ralphiej
Hi BiggyEhv

Heb ongeveer dezelfde service gehad van ze.
Had een afspraak gemaakt (dat zou 4 uur na ik gebeld heb zijn)
heb hier geen bevestiging van gekregen op email en ben laat op de dag gebeld met de mededeling: Logistiek gaat dit vandaag niet meer lukken.

De dag erna is er niemand mijn tel komen ophalen.
Ik nog maar eens naar SmartCare gebeld, na weer een tijde in de wacht staan, krijgt Hi ze dan toch eindelijk te pakken.
Opnieuw een ophaalafspraak gemaakt en kreeg die avond 2 verschillende bevestigingen op verschillende tijden.

Heb ondertussen mijn HTC One X terug, na ruim een maand.
Zag op internet de status dat de telefoon alweer terug was bij SmartCare, alleen er belde niemnad voor een afleverafspraak.
Dus ik hun maar weer eens gebeld omdat je tijd toch niet beter kan verspillen...
En toen kon die ineens de volgende dag afgeleverd worden.

Hij is nog niet 100% maar geen zin om hem weer een maand kwijt te zijn.

Ook een barst in mijn telefoon gekregen...
Weet iemand in hoevere SmartCare dit vergoed?
Heb geen extra verzekering genomen omdat ik het maar voor 1 jaar heb afgesloten..
Hoe kan ik dit het beste opgeven ofzo? Iemand tips ofzo??

Alvast Bedankt!

Gr Ralph

Re: Hi / Smartcare

Geplaatst: 07 aug 2012 15:03
door Andy.Bob
De beloofde reparatie van mijn HTC One X laat lang op zich wachten. Al meerdere malen een afspraak gepland met SmartCare, maar de afspraken worden helaas niet nageleefd. Tot op heden nog geen gehoor gekregen van deze organisatie.

KPN had mij doorverbonden met de aftersales service (SmartCare). Dit bedrijf zal de reparatie verder afhandelen. Het is zeer vervelend dat SmartCare niet direct te bereiken is. Vriendelijke medewerkers aan de telefoon, maar afspraken nakomen is blijkbaar vrij lastig. TNT geeft aan dat de fout bij SmartCare ligt en SmartCare beweert dat TNT de zake niet op orde heeft, erg onprofessioneel.

Inmiddels heb ik al veel tijd en geld besteed aan deze toestand en heb ik tot op heden nog steeds niks vernomen van de stand van zaken.

Intussen heb ik HTC opgebeld en hoop ik op een goede service van Dynafix (aftersales HTC). Zij komen de volgende dag nog langs om het toestel op te halen en verzekeren een snelle reparatie. Ik moet het eerst nog maar afwachten...

Re: Hi / Smartcare

Geplaatst: 07 aug 2012 15:38
door Dirkie
Voordat ik de telefoon had besteld liet ik me overtuigen door het ijzersterke (Gorilla Glass 2) glas van de HTC One X. Helaas bleek van het ijzersterke glas helemaal geen sprake te zijn. Ik liet mijn mobiel vallen van nog geen 30 cm hoogte, kost me nu €200!! Het glas was gebarsten en begon te versplinteren (zeker niet fijn met je blote vingers en helemaal niet als je lang moet wachten op de beloofde reparatie).
Ieder glas kan kapot, ook Gorilla Glas 2, als het verkeerd valt van 30 cm hoogte. Wel is het zo, dat je je best moet doen om bij normaal gebruik er krassen op te krijgen. Maar kapot kan alles :mrgreen:

Re: Hi / Smartcare

Geplaatst: 07 aug 2012 15:48
door Andy.Bob
Ja, dat klopt Dirkie! Dat blijkt maar weer, alles kan kapot! :D
Al heb ik meer problemen met de beloofde service van SmartCare. Die de zaken nog lang niet op orde hebben!

Re: Hi / Smartcare

Geplaatst: 08 aug 2012 15:39
door Fred L.
Hoi BiggyEhv,

ik onderschrijf je reactie en nodig iedereen uit die dezelfde 'NOT' care ontvangt van HI hier te reageren. Op het forum van HI heb ik daartoe verschillende oproepen gedaan echter die worden, was wel te verwachten, door de moderators verwijderd.

Smartcare in combinatie met HI-lease daar zijn voorwaarden en beloftes niets waard.

Mijn nieuwe toestel geleverd eind Mei ga begin Juli de geest hij wilde totaal niet meer opstarten. HI gebeld, vervelend om te horen, wij gaan een reparatie aanmaken. Het was zaterdag en pas over 7 dagen zou de monteur langskomen. 7 dagen smartcare zegt binnen 4 uur. Omdat wij op vakantie zouden gaan en ik een beetje mopperde kon de monteur ineens zondag 8/7 langskomen. Ook hij constateerde dat het toestel niets deed, gaf ons een leentoestel, de kleinste van de kleinste totaal niet vergelijkbaar met de Sony Xperia S die ik genomen had.

De telefoon zou opgestuurd worden naar de fabrikant. Sindsdien staat de status op "Reparatie doorgezonden naar fabrikant (doorlooptijd 2-3 weken)." op de site van HI http://www.hi.nl/abonnementen/voor-j ... rtcare.htm staat "in uitzonderlijke gevalen kan dit maximaal 15 werkdagen duren". Vorige week maandag gebeld "Heel vervelend om te horen, ik ga voor u informeren" Het toestel is nog bij de fabrikant ik kan u niets vertellen. Aangezien ik niet tevreden ben over de geleverde service heb ik me als vervelende klant opgestelt en toen kon ik 20 euro krijgen als goedmakertje. Ik wilde echter geen geld ik wil mijn toestel terug. Na veel doorvragen doorverbonden met Smartcare. Totaal geen enkele zin "het toestel is bijna klaar, u moet nog even geduld hebben".

Maandag maar weer gebeld "Heel vervelend het toestel ligt bij de fabrikant, wij kunnen niets doen" Op mijn vraag waarom er dan bij de status staat doorlooptijd 2-3 weken" werd ik keurig verwezen naar het vraagtekentje wat er achter staat. Daar staat nl. verstopt "In de meeste gevallen is de doorlooptijd 2 - 3 weken" dus tja het kan ook langer duren.

Je hebt dus niets aan de loze woorden van HI, smartlease wat heb je eraan je betaald voor een dienst die niet geleverd wordt. Op mijn vraag hoe lang ik nog moet wachten en hoe men mij op de hoogte houdt was het antwoord. "Ik kan voor u belllen met Smartcare maar die gaan mij waarschijnlijk hetzelfde zeggen" Op mijn vraag toch maar even te bellen werd dit prompt gedaan om vervolgens terug te komen met de mededeling. "Ik krijg Smartcare niet te pakken en mag niet langer wachten, kan ik u ergens anders nog mee van dienst zijn" Maar gezegd nee hoor en bedankt voor de fijne niet verleende service.

Daarna via het HI Forum mijn probleem aangekaart en jawel hoor ook daar de reactie vervelend om te horen, ik ga er achter aan.

Vandaag onderstaande reactie geplaatst

Na de reactie van de moderator is mijn zoon van wie de telefoon is gebeld met de reactie allemaal heel vervelend we gaan er werk van maken je wordt morgen door ons Smartcare gebeld. Aangezien hij op dit moment in het buitenland zit heeft hij het telefoonnummer van mij doorgegeven. Dit omdat ik ook eea aan het schrijven en bellen ben. Zoals alle andere posts "Je wordt niet gebeld, zelf bellen ach ja dat doe ik gezien mijn vorige ervarigen maar niet meer.

Ben benieuwd welke loze belofte de moderators deze keer voor mij hebben. Mijn advies voor nu en in denk niet alleen van mij koop geen HI met toestellease en mooie praatjes ze worden op geen enkele manier waargemaakt. En dit is niet al even dit duurt al maanden.

Tijd voor Tros Radar, misschien kunnen zij mij en vele anderen helpen.


Dat was niet leuk dus kreeg direct de volgende reactie van weer een andere moderator

Hi Fred,

Ik zie hier niet welke loze belofte de moderator jou gedaan heeft. Hij geeft aan dat er inderdaad problemen zijn maar dat hij zijn best gaat doen om je te helpen. Wat is hij hierin nog niet nagekomen?


Ook wil ik je vragen in 1 topic te blijven met reacties en/of vragen. Ik heb je andere reacties verwijderd. Hiermee raken we het overzicht kwijt.

Censuur dus want ik roep nu gewoon iedereen op om zich hier te melden zodat er een case gemaakt kan worden want nu probeert iedereen het voor zich en zijn wij klein maar hier kunnen wij samen groot zijn.

Re: Hi / Smartcare

Geplaatst: 09 aug 2012 15:18
door Hi-Webcare
Hi iedereen,

Het is erg begrijpelijk dat jullie teleurgesteld zijn. Het is niet goed dat de gemaakte afspraken niet nagekomen worden. Sorry hiervoor. Graag wil ik op zoek naar een oplossing. Je kunt me een privéberichtje sturen met jouw situatie en je gegevens. We kunnen kijken of we er samen uit kunnen komen.

Toch wil ik benadrukken dat we het met jullie eens zijn dat dit een vervelend verhaal is. Ik begrijp dit heel goed en ik vind het jammer om deze ervaringen te lezen. Het is goed dat jullie deze delen, zodat er iets aan gedaan kan worden.

@ Fred, je bent altijd vrij om je verhaal met ons te delen. Ik vraag je alleen om je vragen centraal te houden. Het plaatsen van meerdere berichten komt over als "spammen" en gaat tegen de huisregels in van het Hi Forum.

Jullie kunnen mij hier een privébericht sturen. Dit mag ook op ons eigen forum. Hier heb ik jullie gegevens direct bij de hand.

https://forum.www.hi.nl/

Groetjes,
Christy
Hi Webcare