LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kopen bij BCC, maar het gerucht gaat dat ze in de etalage...
-
kopen bij BCC, maar het gerucht gaat dat ze in de etalage...
Wil mijn nieuwe wasmachine via internet kopen bij BCC, maar het gerucht gaat dat ze in de etalage staan (verkoop). Zou daar normaal niet een probleem mee hebben gehad, maar ben goed op mijn bek gegaan toen die geruchten de ronde deden bij IT's.
Mijn extra garantie die ik daar had afgesloten op mijn wasmachine was niks meer waard, en heb zeer hoge kosten gehad omdat met garantie op mijn indesit wasmachine 16 dagen over de fabrieksgarantie was.
Spraken van coulance regeling was er niet want dat waren de afspraken die met de bewuste winkelketen waren gemaakt.
Ben met mijn probleem nog even bij de lokale vakhandel langs gegaan ivm evt garantie, maar die lachte alleen maar om de uitspraak van de fabrikant en de grootgrutter. By the way hij heeft hem wel gemaakt (de klok) maar nu liggen de lagers er uit.
Mijn naam is De Gier en ik doe mijn naam ook eer aan als het om geld gaat (aas)
en wil een goedkope wasmachine hebben. En die staat voor mij bij de BCC (every day low prices, High service) maar op mijn bek gaan omdat de zoveelste electronica keten in de verkoop staat heb ik geen zin.
Hoeveel % van die geruchten zijn waar en wie heeft deze geruchten ook gehoord.
Geen reactie graag over het garantie verhaal, want ik ben er wel achter gekomen dat niet alleen de consument rechten heeft maar ook een fabrikant of winkelier.
TIP!!! Niet het aantal jaren geldt zoals beschreven in het consumenten recht wetboek, maar het aantal draaibeurten is bepaalend naar 2 jaar
Wie weet er meer over "HET GERUCHT"
Mijn extra garantie die ik daar had afgesloten op mijn wasmachine was niks meer waard, en heb zeer hoge kosten gehad omdat met garantie op mijn indesit wasmachine 16 dagen over de fabrieksgarantie was.
Spraken van coulance regeling was er niet want dat waren de afspraken die met de bewuste winkelketen waren gemaakt.
Ben met mijn probleem nog even bij de lokale vakhandel langs gegaan ivm evt garantie, maar die lachte alleen maar om de uitspraak van de fabrikant en de grootgrutter. By the way hij heeft hem wel gemaakt (de klok) maar nu liggen de lagers er uit.
Mijn naam is De Gier en ik doe mijn naam ook eer aan als het om geld gaat (aas)
en wil een goedkope wasmachine hebben. En die staat voor mij bij de BCC (every day low prices, High service) maar op mijn bek gaan omdat de zoveelste electronica keten in de verkoop staat heb ik geen zin.
Hoeveel % van die geruchten zijn waar en wie heeft deze geruchten ook gehoord.
Geen reactie graag over het garantie verhaal, want ik ben er wel achter gekomen dat niet alleen de consument rechten heeft maar ook een fabrikant of winkelier.
TIP!!! Niet het aantal jaren geldt zoals beschreven in het consumenten recht wetboek, maar het aantal draaibeurten is bepaalend naar 2 jaar
Wie weet er meer over "HET GERUCHT"
Re: kopen bij BCC, maar het gerucht gaat dat ze in de etalage...
Je maakt je druk om niks. Als ze in de verkoop staan is er niks aan het handje. De nieuwe koper moet immers de verplichtingen (waaronder personeel/garantie) mee overnemen.
Ik zou me pas druk maken als ze op het randje van de afgrond (faillissement) zouden verkeren....een overname: das niet zo bijzonder voor de consument. want je garantierechten gaan gewoon mee over naar de nieuwe eigenaar.
Ik zou me pas druk maken als ze op het randje van de afgrond (faillissement) zouden verkeren....een overname: das niet zo bijzonder voor de consument. want je garantierechten gaan gewoon mee over naar de nieuwe eigenaar.
-
Ik heb even gegoogled op 'BCC gerucht', daar staat niks, behalve het openingsbericht in dit topic. Vervolgens op 'BCC overname', en daar staat nog minder. Niks dus. Geen enkele link, verwijzing, of wat dan ook. Normaal gesproken, als er een overname ophanden is, dan is daar wel iets over terug te vinden.
Ga er maar van uit dat dit gerucht borrelpraat is, en als BCC wel over wordt genomen, dan is er inderdaad nog niks aan het handje.
Verder:
Ga er maar van uit dat dit gerucht borrelpraat is, en als BCC wel over wordt genomen, dan is er inderdaad nog niks aan het handje.
Verder:
Ik weet niet hoe je hier aan komt, maar er zit in de machine geen klok die het aantal draaibeurten bij houdt. Het gaat ook bij wasmachines om het aantal jaren dat het ding oud is. Niet om het aantal draaibeurten.TIP!!! Niet het aantal jaren geldt zoals beschreven in het consumenten recht wetboek, maar het aantal draaibeurten is bepaalend naar 2 jaar
Ik zou meer tijd en moeite steken in het uitzoeken van een goede wasmachine, dan een beslissing als deze af laten hangen van dit soort vage geruchten.
Maar voor wat het waard is,hier staat wel een aardige analyse over het hoe/wat/waarom van overnames in de E-commerce sector.
Maar voor wat het waard is,hier staat wel een aardige analyse over het hoe/wat/waarom van overnames in de E-commerce sector.
Het is misschien een beetje off topic maar in garantie bijkopen geloof ik niet echt en doe daar dan ook niet aan. Op de langere termijn is het goedkoper en als dan eens een apparaat toch wat vroegtijdig kapot gaat net buiten garantie kan met het bespaarde op allerlei apparaten weer een nieuwe gekocht worden. Het wordt pas vervelend als veel apparaten het net buiten garantie begeven, maar die kans is alweer een stuk kleiner zeker als een goed apparaat gekocht wordt.webshopper schreef:Mijn extra garantie die ik daar had afgesloten op mijn wasmachine was niks meer waard, en heb zeer hoge kosten gehad omdat met garantie op mijn indesit wasmachine 16 dagen over de fabrieksgarantie was.
Overigens de prijs van de bij te kopen garantie zegt vaak wel iets over de kwaliteit van het apparaat / merk. Bij betere apparaten van betere merken met soms betere fabrieksgarantie is bijkopen van garantie goedkoper. Nog steeds geen reden om het dan maar bij te kopen maar wel een reden om dat apparaat te kopen.
-
@witte angora: die klok (digitale uitlezer, soort apparaatje wat ze ook voor auto's gebruiken) bestaat helaas wel en naar het uitlezen en voor ons narekenen klopte deze stand redelijk tot zeer redelijk.
Een wasmachine kan zelfs de was wegen en de tijd van draaien bepalen, maar het uitlezen van het aantal draaibeurten zou niet na gegaan kunnen worden.
maar bedankt voor jou reactie.
Een wasmachine kan zelfs de was wegen en de tijd van draaien bepalen, maar het uitlezen van het aantal draaibeurten zou niet na gegaan kunnen worden.
Tuurlijk wel.Net als bij speelautomaten een teller ertussen.webshopper schreef:@witte angora: die klok (digitale uitlezer, soort apparaatje wat ze ook voor auto's gebruiken) bestaat helaas wel en naar het uitlezen en voor ons narekenen klopte deze stand redelijk tot zeer redelijk.
Een wasmachine kan zelfs de was wegen en de tijd van draaien bepalen, maar het uitlezen van het aantal draaibeurten zou niet na gegaan kunnen worden.maar bedankt voor jou reactie.
Kun je zelfs los kopen.En wat BCC aangaat voor mij hebben ze zelf
pas Polectro opgekocht misschien ben je daarmee in de war.
-
Klopt, sommige wasmachines kunnen de was 'wegen'. Speciaal voor jou heb ik even gegoogled op 'wasmachine draaibeurten uitlezen', en daarna op 'wasmachine draaibeurten', maar niks, nada noppes dat er een klok of een apparaatje verschijnt dat het aantal draaibeurten uitleest.webshopper schreef:@witte angora: die klok (digitale uitlezer, soort apparaatje wat ze ook voor auto's gebruiken) bestaat helaas wel en naar het uitlezen en voor ons narekenen klopte deze stand redelijk tot zeer redelijk.
Wel dit:
Maar niks over een klok die het aantal wasbeurten bijhoudt.Slimme wasmachines met beladingsherkenning
Er zijn wasautomaten die zijn uitgerust met Fuzzy intelligentie. Deze 'slimme' wasmachines meten o.a. de belading, de bevuilingsgraad en de hoeveelheid schuim in de trommel. De machine beslist dan zelf of een extra keer spoelen noodzakelijk is. De machine kan bijvoorbeeld zelf het juiste waterverbruik vaststellen. Ook de gelijkmatigheid van de belading kan worden gecheckt en indien nodig gecorrigeerd. Een prachtig stukje elektronica dus.
Het nadeel van deze 'zelfdenkende' machines is dat de wasprogramma's een stuk langer kunnen duren en dat soms zelfs de extreem vuile was niet meer goed schoon wordt. De reden hiervan is dat het waterverbruik behoorlijk afneemt. Vaak is de oplossing om het waterniveau dan op hoog in te stellen, of om aan te geven dat je in het programma graag een keer extra wilt spoelen. Je zult merken dat de vuile vlekken dan wel verwijderd worden.
bron: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/informatie
@ Plumber: tijdens het schrijven van mijn reactie heb jij jouw bericht geplaatst, en jij bent de wasmachineman... ga je me echt vertellen dat er een teller in de wasmachine zit?
Mijn wasmachine koopt zelfs waspoeder als het op is in de winkel, doet tegelijk ook nog even boodschappen, leegt de brievenbus en haalt de kinderen van school (das helemaal knap, want die heb ik niet)webshopper schreef:@witte angora: die klok (digitale uitlezer, soort apparaatje wat ze ook voor auto's gebruiken) bestaat helaas wel en naar het uitlezen en voor ons narekenen klopte deze stand redelijk tot zeer redelijk.
-
Ik vind het wel discriminerend om je vrouw een wasmachine te noemen.Mijn wasmachine koopt zelfs waspoeder als het op is in de winkel, doet tegelijk ook nog even boodschappen, leegt de brievenbus en haalt de kinderen van school (das helemaal knap, want die heb ik niet)
Waar kan ik die vinden zo'n machine?Mijn wasmachine koopt zelfs waspoeder als het op is in de winkel, doet tegelijk ook nog even boodschappen, leegt de brievenbus en haalt de kinderen van school (das helemaal knap, want die heb ik niet
TS , er was wel iets op het nieuws over webwinkels , moet je effe googlen.
-
Een kwart van de webwinkels is niet te vertrouwen,volgens mij stond het vanmorgen ook op begin pagina hier...
Ja ,wil ook zo.n machine! Strijkt ie ook wil niet hebberig over komen,maar dan maar gelijk alles laten doen
Ja ,wil ook zo.n machine! Strijkt ie ook wil niet hebberig over komen,maar dan maar gelijk alles laten doen
Ik ben service monteur bij een Miele "en ja zo'n apparaat bestaat wel degelijk"
En dat andere geval wat BCC betreft, ga eens rustig zitten en kijk eens wat Kesaelectricals (moederbedrijf BCC) in de verkoop heeft.
Succes allemaal.
En dat andere geval wat BCC betreft, ga eens rustig zitten en kijk eens wat Kesaelectricals (moederbedrijf BCC) in de verkoop heeft.
Succes allemaal.
En wat beteft Kieskeurig, daar moet je naar toe om te kijken wat top product is.jbw61 schreef: Ik ben service monteur bij een Miele "en ja zo'n apparaat bestaat wel degelijk"
Succes allemaal.
Daar zitten ook ABSOLUUT GEEN vertegenwoordiger en personeelsleden mee te tikken hoe goed een bepaald merk of product wel is.
Ga voor je gevoel en de ervaring van mensen in je omgeving.
Nogmaals succes allemaal.
-
Ah, vandaar dat ik bij een bepaald wasmachine merk (Bosch nota bene) zie dat er twee reviews zijn met zeer slechte wasresultaten (cijfer 2 en 4) en een aantal bij wie de was er brandschoon uit komt.jbw61 schreef:En wat beteft Kieskeurig, daar moet je naar toe om te kijken wat top product is.jbw61 schreef: Ik ben service monteur bij een Miele "en ja zo'n apparaat bestaat wel degelijk"
Succes allemaal.
Daar zitten ook ABSOLUUT GEEN vertegenwoordiger en personeelsleden mee te tikken hoe goed een bepaald merk of product wel is.
Ga voor je gevoel en de ervaring van mensen in je omgeving.
Nogmaals succes allemaal.
Helemaal duidelijk, bedankt voor de tip.
Wie na alle berichten nog een Ariston/Indesit koopt is net wakker geworden uit een wel heel lange winterslaap, maar terzijde. Alle winkelketens die ook een webshop beheren BCC, Modern (is een afsplitsing van Its) en de Mediamarkt leveren af magazijn. Die worden in de originele verpakking thuisbezorgd met de bijbehorende garantie. M.i. niets mis mee. Wil je afdingen op een apparaat dan moet je naar de winkel zelf en dan heb je de kans een etalage model te krijgen. Edoch de hoogste korting haal je toch bij internet shoppen en zoals al eerder gemeld is Kieskeurig.nl de meest objectieve.
TS:
BCC staat wél degelijk in de verkoop.
En jammer dat je het niet over garantie bijkopen wilt hebben, is nl. totaal zinloos om te doen!
En jammer dat je het niet over garantie bijkopen wilt hebben, is nl. totaal zinloos om te doen!
witte angora schreef:Klopt, sommige wasmachines kunnen de was 'wegen'. Speciaal voor jou heb ik even gegoogled op 'wasmachine draaibeurten uitlezen', en daarna op 'wasmachine draaibeurten', maar niks, nada noppes dat er een klok of een apparaatje verschijnt dat het aantal draaibeurten uitleest.webshopper schreef:@witte angora: die klok (digitale uitlezer, soort apparaatje wat ze ook voor auto's gebruiken) bestaat helaas wel en naar het uitlezen en voor ons narekenen klopte deze stand redelijk tot zeer redelijk.
Wel dit:Maar niks over een klok die het aantal wasbeurten bijhoudt.Slimme wasmachines met beladingsherkenning
Er zijn wasautomaten die zijn uitgerust met Fuzzy intelligentie. Deze 'slimme' wasmachines meten o.a. de belading, de bevuilingsgraad en de hoeveelheid schuim in de trommel. De machine beslist dan zelf of een extra keer spoelen noodzakelijk is. De machine kan bijvoorbeeld zelf het juiste waterverbruik vaststellen. Ook de gelijkmatigheid van de belading kan worden gecheckt en indien nodig gecorrigeerd. Een prachtig stukje elektronica dus.
Het nadeel van deze 'zelfdenkende' machines is dat de wasprogramma's een stuk langer kunnen duren en dat soms zelfs de extreem vuile was niet meer goed schoon wordt. De reden hiervan is dat het waterverbruik behoorlijk afneemt. Vaak is de oplossing om het waterniveau dan op hoog in te stellen, of om aan te geven dat je in het programma graag een keer extra wilt spoelen. Je zult merken dat de vuile vlekken dan wel verwijderd worden.
bron: http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/informatie
@ Plumber: tijdens het schrijven van mijn reactie heb jij jouw bericht geplaatst, en jij bent de wasmachineman... ga je me echt vertellen dat er een teller in de wasmachine zit?
Kijk maar eens in de wasserette.Daar zitten ze er wel in.
Ik vertel dus dat er in de wasmachine een geplaatst kan worden,niet dat ze er in zitten.
Zou toch wel willen weten hoe je aan die wijsheid komt?CorR69 schreef:TS:
Van betrouwbare bron... Flauw antwoord wellicht, maar ik ga hier niet iemand bij naam en toenaam noemen.