LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pedigreepal

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

jij bent gewoon een ordinaire barfer en ik voer vers en padigree en ben zelf vegetarier en ik heb nooit kip gegeten en zal dat ook nooit doen net zo min alswild en gevogelte.dat was het en als jij ook als gast zondernaam aldie andere dingen schreef ben jij voor mij een flap drol

pw

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door pw »

Je hebt wel een grote mond en daarom is dit dan ook mijn laatste berichtje.

Je hoeft me niet te geloven, maar ik heb alleen maar onder mijn naam PW, gast gereageerd niet onder gast , gast.
Blijkbaar kan je niet op een normale manier communiceren dus tegen jou heb ik verder niets meer te melden.

Voor mensen die wel wat meer over hondenvoeding willen weten wijs ik dan maar naar een ander topic, daar kom je meer te weten dan hier.

m.v.g. PW

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
HET IS GEZELLIG HIER
EN WAT IK NU HET LEUKSTE VIND IS DAT IEDEREEN OOK ZO VRIENDELIJK TEGEN ELKAAR BLIJFT!!!!
ALLEEN DAARVOOR KIJKEN WE AL REGELMATIG OP DIT FORUM :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

hallo
ik wil even reageren op de paal voeding
Deze is 1 van de slechtste die er is als je je hond gezond wil houden
Dit omdat dit wordt gemaakt van afvalvlees e ndaarom altijd van samenstelling veranderd tevens bevat deze een hoop zout....
ikzelf geef mijn honden nooit geen pal meer daar ik mijn honden gezond wil houden

pall

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door pall »

ik heb nog nooit zo'n rotzooi meegemaakt als pall
ongelovelijk zeg
mijn hond gaat er van aan de diaree en de dieren zaak raad het af om het te geven aan de hond

marga

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door marga »

www.barf-natuurlijk.nl

goeie info over hondenvoer :lol:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Marga dit is een pagina over PAL PEDIGREE En nu ga je hier ook al zitten promoten over barf .Er is al een pagina over barf geopend door ignit.Daar moet je ook wezen,en niet hier .Anders word het een zooitje van pagina;s over barf.En anders moet je maar eens gaan naar het forum over brokke maffia.Genoeg leesvoer zou ik zeggen.Gelukkig hoeven wij niet allenmaal te barfen.Vers voer is ook goed en hoop ook dat het deze keer niet alleen maar wordt verwezen door links en steeds maar reclame maken voor barf want dat maakt het irritant.Een mens is vrij om te kiezen en ook om kombinaties te maken.Laat iedereen vrij om te doen wat hij of zij doen .Want van barfers is bekend dat er aggressief wordt gepusht en daar hebben mensen een hekel aan.Ik spreek uit ondervinding,waar veel mensen zijn af gebrandt
Groetjes............nellie.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

gepushed wordt er door versvoerders die moeten wat verkope he :shock: :roll:
allemaal een vriezertje in huis en verkope maar :shock:

groetjes.............nellie :lol:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Beste gast.
Ik push niemand en iedereen doe gewoon wat ze zelf willen dus iedereen is happy en ik ook .En zet je eigen naam onder je mailtje in plaats van mijn naam,want jij gast heb dat stukje geschreven.
Dat was even een reactie van mij....Nellie :D :lol: :!:

xantia-sx
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:57

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door xantia-sx »

Jammer dat mensen elkaar niet in hun waarde kunnen laten...
In andere pagina's heb ik al dat overdreven gedoe gelezen... oooo mijn hondjes zagen er veel beter uit toen ik ging Barffen of toen ik over ging op duck... tja... daar valt misschien niet tegen te praten.
Aan de andere kant zijn al mijn honden groot geworden op Pedigree. En ze doen het hartstikke goed... dan wordt er gelijk tegenin gebracht dan wacht maar tot je anders gaat voeren... nee sorry hoor...
Ik heb een hond aangeschaft die alleen maar Duck compleet kreeg... De hond was anderhalf jaar toen ik haar hier kreeg... en ze is hier overgegaan op pedigree... Als dat dan zo'n verschil maakt???
Ze ziet er nog steeds stralend uit... heeft een schitterende vacht... is niet aan de diarree..... en de dierenarts Die zien we alleen voor de entingen... Dus Laat iedereen nou eens in zijn waarde...
Voer je Pedigree... of Barff of geef je duck of bla bla bla....
Ieder zijn eigen keus en als jou hond het er goed op doet Hartstikke mooi... Maar begin niet als je dit niet voert dan ben je hond onterend bezig.... dat wie dan ook op een andere maniere voert kun je ook laten weten zonder gelijk te zeggen ZO MOET HET.... of te zeggen dat mensen niet van hun huisdier houden....

groetjes Xantia

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Eigenwijs...!!!
de spijsvertering van je hond is niet ingesteld op die droge pedigreepal meuk.
de hond die van compleet vers naar een brok moet gaan.
zonde.. goede start en slecht vervolg.
alleen omdat de baas eigenwijs is.
wat kunnen de honden eraan doen, helemaal niks. ze zijn afhankelijk van een eigenwijze baas.
je zou je moeten schamen voor je koppigheid.

xantia-sx
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:57

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door xantia-sx »

Is geen normale discussie mee mogelijk... waarom niemand in zijn waarde laten????

xantia-sx
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:57

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door xantia-sx »

Sorry dat was niet mijn gehele bericht....
ik vraag me af of mensen niet weten wat gedragsregels zijn.... die horen toch ook bij dit board...
In de gedragsregels staat toch duidelijk
* Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn.

Ik vind iemand zeggen dat een ander zich moet schamen om de manier waarop die voert.... behoorlijk ongepast is.... ik vind het niet alleen ongepast... ik vind het ook nog lasterlijk...
Jammer dat met deze mensen niet normaal te discussieren valt.
Ik probeer mijn mening weer te geven. En ik vind dat als iemand dit leest diegene op verschillende mening zijn of haar manier van voederen er tussen uit moet halen... Wie ben ik om te zeggen dat Pedigree de beste voeding is...???? Dat hoor je niet van mij...
je leest alleen mijn ervaring... en die is nu eenmaal niet slecht...
maar om dan gelijk met zo'n commentaar terug te komen....
Vind iemand dan het nog gek dat er überhaupt niemand nog zin heeft om die negentig pagina's over de zogenaamde brokkenmaffia door te lezen????
Ik vind het belachelijk dat als iemand over zijn goede ervaringen met wat voor brok dan ook op deze manier afgekamt wordt!!!!!!!!!!!

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Xantia hoi.
Nu hoor je hoe het erwerkelijk aan toe gaat.Niets deugd alleen wat die andere gast zegd.Stoor je er niet aan en ga gewoon door met wat je doe.Je wordt onmiddelijk afgebrand en over heen gewalst.Dat gebeurd continu en het is nu de kunst om goed overeind te blijven staan.Iemand in zijn of haar waarde laten kennen ze niet,alleen hun waarde.Maar ja de topic brokkenmaffia moet je maar vergeten daar gaat het net zo.Maar ga met je leven verder je hond gaat het prima mee dus,en dat is voor jou het belangrijkste niet wat mensen zeggen.
Heel veel groetjes en een knuffel voor je hond.
:wink: :wink: :lol: Nel.

joyce ramaker

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door joyce ramaker »

Onze hond krijgt van pedrigee de versheidzakjes en hij geniet hier zeer van dus ik zeg maar kijk naar je hond of die het lekker vindt.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Zo is het maar net gast,en dat is het belangrijkste. Dat is het enige wat teldt. :!: :lol: :wink:

xantia-sx
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:57

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door xantia-sx »

Hoi Nel,

ik had het in het andere forum al gelezen ik vind het helemaal niet erg te horen/lezen dat iemand anders voert dan ik, ik zal niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb... aan de andere kant vind ik het verschrikkelijk dat er zo over mensen heengewalst wordt die een eerlijke vraag stellen.... Nu kan ik gelukkig wel wat hebben...
Maar er zijn mensen die van schrik wegblijven...
(ik heb me de brokkenmaffia pagina's doorgeworsteld tot pagina 40 en ben er maar mee opgehouden... als je op zo'n agressieve manier moet laten blijken hoe goed je wel niet bezig bent dan begin ik me dat serieus af te vragen)
Ik geloof best dat versvlees (diepvries) of barff heel goed kan zijn voor de hond absoluut.... Maar om gelijk te zeggen net als in forum brokkenmaffia gebeurt... dat je dan langzaam je hond aan het vergiftigen bent.... Nou nee.... daar ben ik het dan weer niet mee eens... Ik heb de KKI cursus gedaan en daar ook behoorlijk wat geleerd over voeren ... Zelfs daar wordt niet gezegd je moet dit of je moet dat... De cursusleider zei wel heel eerlijk dat je met sommige voeren op moet passen... Ik ben toen op onderzoek uitgegaan... (belangrijk is hierbij dat je let op wat er op de verpakking staat!!! Staat hierbij bevat in de EEG goedgekeurde anti oxidanten... neem dan eens contact met de fabriek op in Pedigree's geval is dat niet MARS zoals velen beweren maar MASTERFOODS en zij maken veel meer als alleen Pedigree)
je hebt hele goede natuurlijke produkten waar geen kunstmatige geur- kleur- en smaak stoffen aan toegevoegd zijn... sommige voeders hebben zelfs een vegetarische variant... Niet dat je je hond dat op moet leggen maar als hij nou eens niet anders mag hebben geloof ik dat het een optie is... Ik weet van Duck dat het heel goed voer is en dat honden het er goed op doen... een vriendin van mij doet niet anders als Duck compleet voeren... maar zij respecteert mijn keuze ook... De hond in kwestie die van duck teruggegaan is naar pedigree doet het goed... de vacht glanst... heeft geen problemen... plast niet teveel schijt mooie drolletjes... dus moet ik wel wat goed doen haha...
Voer blijft een discussiepunt... en dat geeft ook niets... als je elkaar maar in hun waarde kunt laten.... anders is het geen discussie meer...
Daarnaast is mijn persoonlijke mening ook dat als je een bepaald soort voer geeft en je hond heeft er last van... dan moet je verder gaan kijken... Er zijn honden die er van aan de schijt raken... (misschien dat je dan voor die tijd al een verkeerd voer had?!!!) maar er zijn ook honden die het er super op doen.... Ik doe ook tentoonstellingen lopen met mijn honden en krijg altijd complimenten over hun vacht... als ik dan zie dat de fokker waar ik mijn honden vandaan heb zweert over zijn voer maar wel velcote voor een prachtig glanzende vacht toevoegt aan zijn versvoer... dan denk ik .... dat hoef ik niet!
Wat betreft commentaar over keurmeesters zoals ik ze in ander forum heb gelezen... tja die vragen echt niet wat voer je geeft...
die kijken naar je hond... en dan vooral naar je type hond... voldoet het aan de eisen gesteld voor het ras... eerlijk is eerlijk vriendjespolitiek bestaat... wij hebben het meegemaakt dat we tegen de fokker liepen en onze hond een ZG kreeg... terwijl drie maanden later zelfde keurmeester onze hond een Uitmuntend kreeg omdat we niet tegen de fokker liepen... Aan de andere kant is dat de reden dat ik meestal niet onder nederlandse keurmeesters inschrijf... want wat dat betreft zijn we nog jonkies... hihi...
Wat de leeftijden van de hond betreft ik denk dat je dat eerder in het fokken moet zoeken dan in het voer... heeft een hond epilepsie of HD of hartkwalen of nierfalen... kijk dan eerst eens in de lijnen van een hond... negentig procent van de tijd... komt het bij de voorouders vandaan... en tja heel misschien dat je die fout bij de voorouders nog aan het voer kunt wijten gezien er toen nog landbouwgiffen in het voer gebruikt werden..... Maar tegenwoordig... nee een beetje serieus fokker kijk naar eerder voorkomende problemen in de lijne en probeert dan een volledige outcross te doen. Om die problemen te voorkomen...
En dan schiet mij te binnen... niet alles ligt aan het voer wat dacht je van die anti - blafbanden (die statische) als er al een probleem met epilepsie of iets dergelijks in zulke lijnen voorkomt haal je het eerder naar voren met zo'n anti-blafband dan met het voer...
Dus om dit lange verhaal goed te besluiten...
Kijk naar je hond!!! Kijk naar de vacht.... Voer wat jij denkt dat goed voor de hond is... en houdt de hond gewoon in de gaten krijgt hij/zij een doffe vacht... zou ik eens naar ander voer omkijken... maar als je nu tevreden bent over het voer waarom dan veranderen???
Eigenlijk hetzelfde wat Joyce ook zei... als de hond het lekker vind?!!! dan gewoon doorgaan... helemaal als je ziet dat wat je voert geen invloed heeft op de vacht... in die zin dat het slechter wordt... wordt de vacht er beter van... zou ik sowieso doorgaan hihi...
Ik heb het gezien met die hond die altijd duck kreeg in al die tijd dat ie bij mij zit... is de vacht echt niet doffer geworden...
Conclusie... Voer wat jij denkt dat het beste is voor je hond....
Want het is per hond super verschillend... En tenslotte kijk je alleen naar je eigen hond toch???
o ja en nell ik moest je een pootje terug doen van de hondjes die waren heel blij met je knuffel....

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

ik zal niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb...

nee, als je blijft volhouden dat pedigree een goed voer is :cry:
hallo !!word toch eens wakker!!!
neem nou eens een paar uurtjes de tijd om op rauwvoer.pagina.nl te lezen waarom er mensen zijn die zo ontzettend tegen brokken zijn.
denk je dat ze tegen je zeggen dat pedigree niet goed is om jou te pesten?
nee, ze willen jou niet pesten,ze willen dat in die grijze celletjes van jou doordringt dat broken geen volwaardige hondenvoeding kan zijn.
nooit.
geen enkele brok
geen enkel merk
en waarom doen die mensen zo.. omdat ze van honden houden.
ze vinden honden zelfs zo leuk dat ze willen dat alle honden datgene krijgen wat zij verdienen
en dat is een verse voeding.
zo zit een hond in elkaar en Niet anders.
alle mensen die willen leren en ervoor willen openstaan komen maar tot 1 conclusie.
vers is beter en gezonder.
als je je hond het allerallerallerbeste gunt, en ik neem aan dat jij dol bent op jouw hond(en) dan gooi je de brokken in de kliko en dan kun je je hond ECHT gaan voeren.geen surrogaat, geen kunstmatige doodgekookte bende. EcHt eten, vers eten
je hond zal je dankbaar zijn!
als het aan de hond lag kocht hij vers.
en het baasje krijgt er een hond voor terug die langer zal leven en gelukkiger zal leven
minder last heeft van vlooien teken en wormen
beter in zijn velletje zit en geen brokkenkwaaltjes meer zal krijgen.
doe je hond een plezier en probeer het eens , laten we zeggen 3 maanden.
dan praten we verder

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geloof best dat versvlees (diepvries) of barff heel goed kan zijn voor de hond absoluut..

dat is dan alweer meegenomen :?

maar , dat geldt dus ook voor jouw hond!
ach weet je.. je moet het ook eigenlijk gewoon zelf weten.
als jij denkt dat je het goed doet met je pedigree pal.
dan ga jeje goddelijke gang maar. het zijn jouw honden, en daar ben ik gelukkig niet verantwoordelijk voor.
ook al vind ik het zonde... brokken zullen altijd gekocht worden door mensen zoals jij.
helaas maar het is niet anders

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

nog even het allerallerlaatste en ik beloof dat ik dan mijn smoel houd.
als je nou op de zak brokken kijkt naar de samenstelling , dus zoveel procent dit zoveel procent dat.
wat denk je dan als je dat leest?
ik weet wel wat ik denk maar ik weet niet wat jij daarvan denkt :shock:

Gesloten