Pagina 1 van 2
Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 28 jul 2012 13:51
door reiziger123
Beste mensen,
Doordat ik zeer regelmatig op reis ben kom ik nogal eens op Schiphol. Ik heb tot nu toe verschillende oplossingen gevonden over wat te doen met de auto. Graag zou ik hier mijn ervaringen willen delen met Euroland Parking en willen weten of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.
Op de heenweg naar Schiphol heb ik naar Europarking gebeld. Ik ben prima te woord gestaan en ik werd verzocht naar vertrekhal 3 te rijden. Omdat ik niet wist hoe de persoon eruit zag reed ik hem net voorbij. Hij rende kennelijk naar mijn auto en klopte op de achterbak om me tot een halt te brengen. Dit vond ik niet prettig, maar nam aan dat geen schade door gekomen was dus ik zei er niets van. Ik werd vriendelijk en zeer beleefd te woord gestaan door een jonge man in nette vrijetijdskleding. Hij liep de auto na op schade en vulde dat zorgvuldig in. De kilometerstand werd niet opgeschreven, dus dat heb ik zelf gedaan. Vervolgens heb ik een foto van de auto gemaakt met deze bestuurder erin. Ik vond dit een redelijk goede ontvangst van mijn auto en ben op reis gegaan.
Op de terugweg (1,5 week later) heb ik direct na landen met Europarking gebeld. Ik was onverwachts ruim een half uur eerder dan gepland geland en vroeg of de auto er ook eerder kon zijn. Dit was geen probleem en de auto zou er een half uur eerder zijn. Dat klonk goed! Eenmaal buiten bleek dit niet het geval. Ik heb 40 minuten gewacht alvorens mijn auto kwam. Men was aan het controleren bij de vertrekhal waar ik mijn auto moest ophalen, dus ik gebaarde naar de bestuurder van Europarking die in mijn auto aankwam naar een van de twee 'legale' parkeerplaatsen die beschikbaar waren. Hij had mij wel gezien, maar negeerde mij gewoon en zette de auto neer waar ik de parkeerwachters nog druk bonnen had zien uitdelen. Toen hij, in vrijetijdskleding gekleed, uitstapte vroeg ik hem waarom hij niet op de andere parkeerplaatsen ging staan. 'Is dit uw auto?' vroeg hij ongelovig. Toen ik 'ja' zei was dat voldoende. Met 'dit is de goede plek', mocht ik het doen wat beteft het parkeren. Vervolgens vroeg hij om het contract. Toen ik het contract uit mijn tas haalde, keek ik op en was hij met autosleutel en al weggelopen! Mijn auto was open, maar ik kon er niet mee wegrijden. Ik vond het nogal onveilig met open auto, veel baggage en een hoop heen en weer rennende mensen. De man was verdwenen en ik zag hem niet. Ik belde naar de centrale om aan te geven dat ik er niets van begreep, maar dat ik graag de boel wilde afhandelen en met auto en al weg wilde om te voorkomen dat ik ook een bon zou krijgen. De man kwam pas na 10 minuten weer terug en smeet zijn map met papieren op mijn auto of ik wilde tekenen. Ik zei dat ik graag wilde tekenen, maar vroeg hem vriendelijk om zijn spullen van mijn auto af te halen, omdat het nogal krasgevoelig is. Hij zei 'het is maar papier dus dat doet er niet toe'. Ik zag vervolgens hoe hij in het Engels op het door mij te tekenen contract schreef 'Not to be contacted again'. Ik vroeg 'wat betekent dat? wat bedoelt u daarmee?'. 'Dat we niet nog een keer zaken met u doen!'. Ik keek hem verbaasd aan, 'hoezo niet? we zijn bezig met de afhandeling en bovendien heb ik nog twee reserveringen bij u'. 'Niets mee te maken en snel hier tekenen want ik heb nog andere klanten' was de reactie. 'Mag ik ook uw handtekening op mijn exemplaar van het contract? En kunnen we de auto nog nalopen?'. Vervolgens was het antwoord nee en ik kreeg na tekenen niet zijn handtekening. Mijn autosleutel kreeg ik pas na een handgemeen en roepen dat ik mijn sleutel direct terug wilde terug! 'Ik teken niks, zoek het maar uit, we doen niks meer!' schreeuwde hij. En daarmee was de kous af. Ik ben nog nooit zo vreemd en onbeschofd behandeld! Misschien had meneer last van stress door (te) veel klanten, maar goed, dan moet je iemand anders het werk laten doen!
Mijn auto heb ik vervolgens zelf nagekeken. Blijken er krassen te zitten op de achterbak die ik niet eerder had. De klok in mijn auto blijkt ineens een tijdsverschil van 4 uur te hebben (ik verzet hem nooit!). Mijn auto had een kilometerstand van 60 kilometer meer. Dit lijkt me voor Hoofddorp, waar de auto geparkeerd zou worden, wat veel.
Na bellen met de centrale om een klacht in te dienen bleek de persoon die mij zo had behandeld de eigenaar van Euroland Parking zelf te zijn geweest! De persoon aan de lijn vroeg wat er was voorgevallen en zou er via e-mail bij mij op terugkomen. Ik kreeg zijn voornaam, maar bij vragen naar de achternaam nogal wat terughoudendheid. Als achternaam kreeg ik nog een voornaam, die is vermoedelijk dus niet echt.
Al met al, ik ben erg ontevreden over Euroland Parking. Vooral het vechten om mijn eigen autosleutel, de auto expres niet nalopen en om niets 'we doen geen zaken meer' roepen, heb ik als onprofessioneel en bedreigend ervaren.
Zijn er meer mensen met deze of andere ervaringen bij Euroland Parking? En verder zeg ik maar zo: een gewaarschuwd reiziger telt voor twee!
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 29 jul 2012 10:48
door Slingertje
Erg vervelend verhaal!
Voor mij maar weer de bevestiging dat ik er goed aangedaan heb om (wederom) mijn auto gewoon bij Schiphol Smartparking neer te zetten. Ik betaal misschien wat meer, maar bovenstaande gevallen lees/hoor ik net iets te vaak.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 16 mei 2013 13:23
door grify
Beste reiziger123,
Ook ik heb een vreemdsoortige ervaring bij Euroland Parking. In september 2012 heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van Valet Parking via Euroland Parking. Bij vertrek van huis heb ik de dagteller ingedrukt. Bij terugkomst op Schiphol vertrok ik huiswaarts met ineens ruim 60 km extra op de teller!! Ik heb daags na mijn reis contact gezocht via email met de vraag waarom mijn auto blijkbaar zoveel km's heeft gereden? Ik kreeg keurig antwoord dat Euroland dit zou uitzoeken; volgens hen zou de auto maximaal 10 km heen en 10 km terug moeten rijden, wat dus niet ruim 40 km extra kan verklaren. De contactpersoon van Euroland Parking meldde mij dit zeker te gaan uitzoeken. Wat hij hier precies mee heeft gedaan, weet ik tot op de dag van vandaag niet, want Euroland Parking is hier naar mij toe nooit meer op terug gekomen.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 26 jul 2013 13:18
door Euroland Parking Bv
Het spijt mij zeer om bovenstaande problemen met Euroland Parking te moeten lezen.
Deze problemen zijn ontstaan voordat ik eigenaar werd van Euroland Parking maar hadden uiteraard niet voor mogen komen.
Sinds eind April 2013 ben ik eigenaar van Euroland Parking, welke inmiddels samen met een team van betrouwbare chauffeurs gerund wordt.
Om het bedrijf goed te kunnen exploiteren hebben wij gedacht een aantal dingen te moeten veranderen.
Inmiddels wordt nagenoeg alles wat de chauffeur doet vastgelegd en zal de chauffeur zijn/haar verantwoording hierin moeten nemen als er dingen fout gaan, of erger, als er regels overtreden worden.
Zo kan een overschrijding van de maximale snelheidslimiet leiden tot ontslag.
Ook worden de kilometerstanden vooraf, en achteraf genoteerd en garanderen wij dat er nooit meer dan 50km in een auto gereden wordt.
Zelfs niet als er 2x een omleiding zou zijn.
In de praktijk komen wij zelden boven de 30km uit.
Om bovenstaande klachten alsnog tegemoet te komen heb ik Reiziger 123 & Grify inmiddels een kortingscode gemaild waarmee zij 35% korting ontvangen op een volgende reservering.
Uiteraard zouden wij het zeer op prijs stellen om te mogen laten zien dat wij ons uiterste best doen om dit soort problemen te voorkomen.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 22 okt 2013 22:02
door Julia1
Beste allen,
Na terugkomst van mijn reis en parkeren via Europarking in november vorig jaar bleek dat er een deuk in de deur van mijn nieuwe auto zat die er daarvoor -ook conform het door Europarking zelf vooraf ingevulde formulier-nog niet in had gezeten.Ik heb een foto van de schade genomen waar de medewerker die de auto terugbracht bij stond, en meteen een en ander naar ze toegestuurd met de vraag hoe hun schade afhandeling werkt. Daarop kreeg ik onmiddellijk antwoord: ze zouden contact zoeken met hun schadebedrijf en daarna zou een afspraak worden ingepland. Tot zover allemaal keurig.
Inmiddels heb ik echter het afgelopen jaar 10 mails aan ze verstuurd met de vraag wanneer ik van ze terughoor, en heb tot vorige week nooit meer antwoord gekregen. Vorige week kreeg ik na weer een mail antwoord: het bedrijf zou zijn overgenomen, mijn mail zou aan de vorige eigenaar worden doorgestuurd en men kan verder "niets voor mij betekenen". Ik heb bedankt voor de moeite van het doorsturen en erbij gezet dat mocht ik geen respons krijgen, ik mijn verzekering zou inschakelen om de zaak uit te zoeken. Dat leek ze een prima idee: des te eerder zou de zaak zijn opgelost mailde de nieuwe eigenaar. Daarop heb ik om zijn/haar naam en contactgegevens gevraagd (er wordt steeds alleen met "Europarking" getekend) zodat ik de kwestie inclusief gegevens aan mijn rechtsbijstand verzekering kan overdragen, maar ook van de nieuwe eigenaar hoor ik nu niets meer. Ik ben lang -namelijk een jaar- te goeder trouw geweest, maar begin te denken dat het hier een zeer malafide bedrijf betreft.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 23 feb 2014 20:03
door rikkie1
beste mensen,
als u bij euroland valet wil kunt u de auto net zo goed zelf hem ergens in hoofddorp parkeren.
euroland parkeert uw auto gewoon op de Zandsteen (de Hoek) in hoofddorp
dus gewoon op de openbare weg (lekker veilig)
en mocht euroland hier op reageren dat het niet zo is , ik rij iedere dag over de hoeksteen ik zie hoe de autos hier worden neer gezet
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 15 apr 2014 08:56
door dvogelesang
Ook ik heb een slechte ervaring met Euroland Parking.
Op 25 februari jl. hadden we een afspraak met Euroland Parking om 06.25 uur, waar er 2 auto's opgehaald zouden worden, zodat wij daarna op reis konden.
In de avond van 24 februari ontvingen wij het bericht dat er storing was op het, via de voucher gecommuniceerde, nummer en dat we contact op moesten nemen met een ander mobiel nummer.
Zoals afgesproken namen wij op 25 februari om iets voor 6 uur contact op met het bedrijf (via het aangepaste nummer) om aan te kondigen dat wij over 30 min op de overdrachtslocatie waren. Er werd gevraagd nogmaals te bellen als we de afrit Schiphol bereikten, 'dan komt alles goed'. Eenmaal op de afrit (ongeveer 25 min na 1e telefonische contact), werd het nummer niet meer beantwoord.
Bij vertrekhal 3 hebben we geen chauffeurs getroffen, alsmede geen contact meer gekregen met de (diverse) nummers van Euroland Parking. Met diverse telefoontoestellen is geprobeerd in contact te komen met het bedrijf. Wij hebben tot 07.10 uur gebeld, gehoopt, gewacht op Euroland Parking en uiteindelijk om 7.15 besloten de auto weg te brengen naar de langparkeerplaats van Schiphol zelf, zodat wij ons vliegtuig niet zouden missen. In de bus van Schiphol longparking naar de vertrekhal werd ik eindelijk teruggebeld door Euroland Parking, 'moeten we nog komen?' - echt?! Ik was extreem verbaasd. Ik heb opgehangen, omdat ik kookte van woede. Wat denk je wel? Ik snap dat je misschien technische problemen hebt, maar we hadden om 6 uur toch contact dat we er rond half 7 zouden zijn? Technische storing of niet, dan kan je er toch staan?!
We hadden dan geen seconde later moeten terug moeten zijn bij de vertrekhal; direct na ons sloot de balie en de gate! We hebben moeten rennen naar ons vliegtuig (met 1 baby en 1 peuter, 5 volwassenen een hele uitdaging)...
Na mijn vakantie heb ik een mail gestuurd naar Euroland Parking om mijn beklag te doen. Ik heb de situatie beschreven en gevraagd om een vergoeding van de gemaakte kosten. Na 2 weken en een herinnering van de openstaande klacht kreeg ik dan eindelijk reactie. De kosten betaald aan Euroland kon ik wel terugkrijgen, de (extra) kosten van Schiphol longterm parking niet ('die had ik immers zelf gekozen te maken')!
Een medewerker heeft me nog telefonisch benaderd, omdat in de toezegging van terugbetaling kosten gemaakt bij Euroland Parking zelf geen bedrag werd genoemd en ik om een schriftelijke toezegging had gevraagd. De medewerker aan de telefoon kon niet inleven wat deze misstap van Euroland Parking op mijn vakantie had, vond dat ik nog langer op de chauffeur had moeten wachten (en dus mijn vliegtuig missen!), en bovenal dat ik zelf toch ervoor koos om naar de long term van schiphol te rijden. Na het telefonische contact heb ik nogmaals gemaild met wat we telefonisch besproken hadden. Hier heb ik nooit meer een reactie op ontvangen.
Doordat Euroland Parking niet kwam opdagen heb ik geen €88,- betaald voor het parkeren, maar €260,-!
Tot de dag van vandaag wacht ik nog op een passende oplossing van Euroland Parking en de beloofde uitbetaling van de kosten gemaakt bij Euroland zelf. Al vind ik dat ze minstens het verschil moeten toekennen, verwacht ik ook deze kosten niet terug te zien...
Volgende keer neem ik weer het duurdere tarief om met een taxi naar Schiphol te reizen! Ben ik ook €130 per enkele reis kwijt!
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 15 apr 2014 10:55
door F.van Holten
Ik neem al jaren hetzelfde taxi bedrijf, word netjes weggebracht, en weer netjes thuisgebracht, en dan nu voor € 96,=
Een langparkeer plaats op Schiphol kost meer.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 16 apr 2014 12:13
door Har06
F.van Holten schreef:Ik neem al jaren hetzelfde taxi bedrijf, word netjes weggebracht, en weer netjes thuisgebracht, en dan nu voor € 96,=
Een langparkeer plaats op Schiphol kost meer.
Hallo F v Holten, € 96 is een klap geld, een langparkeer plaats kost minder dan de helft voor 10 dagen, zie betreffende website
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 16 apr 2014 19:34
door F.van Holten
HAR06 !!
Maar ik ga geen 10 dagen.
Voor mijn vakantietijd 15 dagen: shuttle parking €110,=, Combi parking € 121,= , valet parking € 131 enz. enz.
En voor 10 dagen resp. € 70,= , € 85,= € 90,=
Welke website heeft u, scheeld misschien een hoop geld
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 16 apr 2014 20:29
door eleven
F.van Holten schreef:HAR06 !!
Maar ik ga geen 10 dagen.
Voor mijn vakantietijd 15 dagen: shuttle parking €110,=, Combi parking € 121,= , valet parking € 131 enz. enz.
En voor 10 dagen resp. € 70,= , € 85,= € 90,=
Welke website heeft u, scheeld misschien een hoop geld
Inderdaad interessant.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 17 apr 2014 09:33
door olaf79
Slingertje schreef:Erg vervelend verhaal!
Voor mij maar weer de bevestiging dat ik er goed aangedaan heb om (wederom) mijn auto gewoon bij Schiphol Smartparking neer te zetten. Ik betaal misschien wat meer, maar bovenstaande gevallen lees/hoor ik net iets te vaak.
Parkeer lekker gratis en veilig in Amstelveen en neem de bus 300. Sta je binnen 15 minuten op hartje schiphol. Bus rijdt dag en nacht..Kost je 4 euro retour.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 17 apr 2014 10:31
door eleven
olaf79 schreef:Slingertje schreef:Erg vervelend verhaal!
Voor mij maar weer de bevestiging dat ik er goed aangedaan heb om (wederom) mijn auto gewoon bij Schiphol Smartparking neer te zetten. Ik betaal misschien wat meer, maar bovenstaande gevallen lees/hoor ik net iets te vaak.
Parkeer lekker gratis en veilig in Amstelveen en neem de bus 300. Sta je binnen 15 minuten op hartje schiphol. Bus rijdt dag en nacht..Kost je 4 euro retour.
Of het veilig is, mag ik betwijfelen en de tip is goed, mits je niet met een aantal koffers moet slepen naar de bushalte.
Maar misschien wil har06 nog de vraag van Holten beantwoorden, voor een goedkopere versie.
F.van Holten schreef:HAR06 !!
Welke website heeft u, scheeld misschien een hoop geld
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 18 apr 2014 12:29
door Har06
eleven schreef:olaf79 schreef:Slingertje schreef:Erg vervelend verhaal!
Voor mij maar weer de bevestiging dat ik er goed aangedaan heb om (wederom) mijn auto gewoon bij Schiphol Smartparking neer te zetten. Ik betaal misschien wat meer, maar bovenstaande gevallen lees/hoor ik net iets te vaak.
Parkeer lekker gratis en veilig in Amstelveen en neem de bus 300. Sta je binnen 15 minuten op hartje schiphol. Bus rijdt dag en nacht..Kost je 4 euro retour.
Of het veilig is, mag ik betwijfelen en de tip is goed, mits je niet met een aantal koffers moet slepen naar de bushalte.
Maar misschien wil har06 nog de vraag van Holten beantwoorden, voor een goedkopere versie.
F.van Holten schreef:HAR06 !!
Welke website heeft u, scheeld misschien een hoop geld
11 niet naar de bekende weg vragen, zie website Schiphol, P4 veilig service en goedkoop
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 18 apr 2014 12:35
door eleven
Har06 schreef:eleven schreef:olaf79 schreef:
Parkeer lekker gratis en veilig in Amstelveen en neem de bus 300. Sta je binnen 15 minuten op hartje schiphol. Bus rijdt dag en nacht..Kost je 4 euro retour.
Of het veilig is, mag ik betwijfelen en de tip is goed, mits je niet met een aantal koffers moet slepen naar de bushalte.
Maar misschien wil har06 nog de vraag van Holten beantwoorden, voor een goedkopere versie.
F.van Holten schreef:HAR06 !!
Welke website heeft u, scheeld misschien een hoop geld
11 niet naar de bekende weg vragen, zie website Schiphol, P4 veilig service en goedkoop
De vraag is door Holten gesteld.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 18 apr 2014 14:53
door F.van Holten
@Har06
U leert het nooit, daar gaan we weer
Parkeren op de door u aanbevolen goedkope parking P4.
Blue Parking: voor 15 dagen, € 80,=
Cheap Parking: € 75,=
Valet Parking: € 124,= ( met korting actie)
Dit komt nog steeds niet in de buurt van minder dan € 48,= voor een parking die u wist.
Dus stop nu eens met deze vreemde info, het klopt gewoon niet.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 18 apr 2014 17:17
door Har06
F.van Holten schreef:@Har06
U leert het nooit, daar gaan we weer
Parkeren op de door u aanbevolen goedkope parking P4.
Blue Parking: voor 15 dagen, € 80,=
Cheap Parking: € 75,=
Valet Parking: € 124,= ( met korting actie)
Dit komt nog steeds niet in de buurt van minder dan € 48,= voor een parking die u wist.
Dus stop nu eens met deze vreemde info, het klopt gewoon niet.
Jammer dat v Holten weer eens op de persoonlijke toer gaat, jammer voor hem dat hij de acties met parkeeraanbiedingen niet aangeboden krijgt .
De € 48,00 komt uit de koker van v Holten, zelf schermt v Holten met € 96 dit komt niet overeen met bovenstaande bedragen van € 75 resp € 80
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 18 apr 2014 17:21
door Jolijn
Har06 schreef:F.van Holten schreef:@Har06
U leert het nooit, daar gaan we weer
Parkeren op de door u aanbevolen goedkope parking P4.
Blue Parking: voor 15 dagen, € 80,=
Cheap Parking: € 75,=
Valet Parking: € 124,= ( met korting actie)
Dit komt nog steeds niet in de buurt van minder dan € 48,= voor een parking die u wist.
Dus stop nu eens met deze vreemde info, het klopt gewoon niet.
Jammer dat v Holten weer eens op de persoonlijke toer gaat, jammer voor hem dat hij de acties met parkeeraanbiedingen niet aangeboden krijgt .
De € 48,00 komt uit de koker van v Holten, zelf schermt v Holten met € 96 dit komt niet overeen met bovenstaande bedragen van € 75 resp € 80
Ik lees dat @F. van Holten €96 voor de taxi betaalt.
Jij hebt geschreven voor minder dan de helft (minder dan €96) 10 dagen te kunnen parkeren: 16 apr 2014 11:13
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 18 apr 2014 19:12
door F.van Holten
Har06
Lezen blijft toch erg moeilijk voor u, en ik ga niet op de persoonlijke tour, u verteld kolder verhalen, en dat gaat maar door.
Maar nogmaals, ik word met een taxi thuis opgehaald, en weer thuisgebracht voor
€ 96,=, u kunt dit controleren bij "taxibestellen.nu.nl".
Daarop wist u het weer beter, door te stellen dat ik voor minder dan de helft kan parkeren op Schiphol, vandaar mijn vraag, welke website, meer heb ik niet gevraagd, want voor minder dan € 48,= parkeer ik wel op Schiphol, 15 dagen.
Tot nu toe heb ik dat nog niet van u gehoord, en heb ik gezegd dat u eens moet stoppen met deze fabels, niemand heeft hier wat aan, dat is u deze week al eerder verteld, door een ander forumlid.
verder wens ik u nog een fijne avond.
Re: Valet parking bij Euroland Parking
Geplaatst: 18 apr 2014 19:13
door eleven
Jolijn schreef:Har06 schreef:F.van Holten schreef:@Har06
U leert het nooit, daar gaan we weer
Parkeren op de door u aanbevolen goedkope parking P4.
Blue Parking: voor 15 dagen, € 80,=
Cheap Parking: € 75,=
Valet Parking: € 124,= ( met korting actie)
Dit komt nog steeds niet in de buurt van minder dan € 48,= voor een parking die u wist.
Dus stop nu eens met deze vreemde info, het klopt gewoon niet.
Jammer dat v Holten weer eens op de persoonlijke toer gaat, jammer voor hem dat hij de acties met parkeeraanbiedingen niet aangeboden krijgt .
De € 48,00 komt uit de koker van v Holten, zelf schermt v Holten met € 96 dit komt niet overeen met bovenstaande bedragen van € 75 resp € 80
Ik lees dat @F. van Holten €96 voor de taxi betaalt.
Jij hebt geschreven voor minder dan de helft (minder dan €96) 10 dagen te kunnen parkeren: 16 apr 2014 11:13
Juist, en deze info was wel betrekkelijk, tenminste als het niet weer geroeptoeterd is.