Pagina 1 van 1
parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 29 jul 2012 19:27
door Jeroenemoes
Hallo, Ik heb bijzonder slechte ervaringen met Parfumtop / Parfumlux / Turquoise (een pot nat). Een groot schandaal. Ik heb parfum besteld omdat deze niet meer beschikbaar bleek in de winkel. Mijn favoriete geur die ik al jaren gebruik. Toen ik de parfum ontving via Parfumtop / Parfumlux / Turquoise bleek de geur en kleur niet te kloppen. Na contact te hebben gehad via email kon ik de parfum terug sturen en zouden ze het onderzoeken. De parfum was natuurlijk al betaald. Na terugsturen heb ik helaas niets meer vernomen. Tientallen mails gestuurd en gebeld maar geen gehoor. Echt schandalig en frustrerend. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering geinformeerd en heb serieus overwogen verdere stappen te ondernomen. Het kost me echter te veel netagieve energie, tijd en mogelijk geld. Vreselijk zulke bedrijven, en dat ze ermee weg komen met medeweten dat er al zoveel mensen zijn opgelicht.
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 29 jul 2012 19:45
door ArneLH
Over parfumlux is al een
ander topic.
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 04 jan 2013 18:51
door corrieutrecht
Ik heb ook een conflict met Parfumlux. Ook hebben zij een andere site parfumtop. De contactgegevens zijn precies hetzelfde.
Ik heb nooit parfum ontvangen. Helaas voor hun woon ik in de buurt en ben gister langs gegaan op het adres dat vermeld wordt op de site. Ik ging verhaal halen want was het wachten zat.
Dat is een tip voor iedereen. Er deed een turkse mevrouw open en zij wist in eerste instantie nergens vanaf. Wat wil het toeval dat er op het moment dat ik voor de deur stond er nog iemand verhaal kwam halen.
Al met al kwamen we er niet uit. Deze mevrouw gaf aan dat zij van niets wist, maar vertelde dat haar broer de parfumzaken regelde en die zou elders wonen. Ze versprak zich tegen mij dus ik weet nu ook waar deze meneer woont.
Ik heb gezegd tegen die mevrouw dat ze haar broer moet bellen en dat hij contact met mij moest opnemen gister. Zo niet ga ik aangifte doen.
Het grappige is dat ik na een half uur nadat ik aan de deur heb gestaan een email ontving dat ik mijn geld terug gestort krijg!
Ik juich nog niet te vroeg. Ik wacht af tot maandag aangezien het 3 werkdagen kan duren. Zo niet ga ik naar de politie. Ik heb ze al gebeld en nemen het serieus.
Iedereen zou dat moeten doen want deze mensen gaan sluw te werk.
Het is omdat ik redelijk in de buurt woon en ben langsgegaan, anders had ik nooit een email ontvangen van ze waarin ze beloven geld terug te storten.
Ik heb het idee (bijna zeker) dat 90% van de gedupeerde niets doen wanneer zij hun parfum niet ontvangen. Dat houd in, hoe krom ook, dat de consument zelf verzaakt en dat parfumlux ermee weg komt.
De overige 10% zoals ik die verhaal gaat halen geven zij waarschijnlijk netjes hun geld terug, zodat ook ik geen aangifte van oplichting kan doen.
Dus hun lachen zich rot als ze bijvoorbeeld 1 op de 10 mensen moeten terug betalen. De 9 mensen die niets doen, daarvan steken ze het geld zo in de zak.
Mijn advies: langsgaan en aangifte doen
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 06 feb 2013 22:24
door Natallie31
Ik heb ook een bestelling op 29 januari 2013 bij Parfumlux gedaan. Ik werd zenuwachtig na 3 dagen want ze hadden niets van zich laten horen, ook niet toen ik voor de bestelling had betaald. Ik probeerde hen te bellen maar ik kreeg geen gehoor. Ik las hier alle 'positive' ervaringen mbt dit bedrijf en werd zelfs nerveuzer dan dat ik al was.
Op 2 februari kreeg ik een e-mail:
Beste ... ,
Tot onze spijt heeft uw bestelling vertraging opgelopen. Onze welgemeende excuses hiervoor. Wij verwachten uw bestelling binnen enkele werdagen tot een week naar u te verzenden.
Vanwege dit ongemak krijgt u met de volgende couponbon "Y200ZD" 50% korting op de verzendkosten/ 2,50 korting bij uw volgende bestelling.
Hopende u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd..
Met vriendelijke groet, Parfumlux.nl
Maar nog steeds geloofde ik niet dat mijn bestelling zo snel zou komen. Maar op 5 februari kreeg ik nog een e-mail dat mijn bestelling is verzonden via GLS. In deze e-mail stond ook een track&trace code. Ik heb deze code geprobeerd, maar deze bleek niet te kloppen. Ik heb nog een e-mail naar Parfumlux geschreven om te vragen wat er mis is gegaan. Ik kreeg geen antwoord op deZe e-mail.
Maar vandaag, 6 februari, is mijn bestelling alsnog gekomen met GLS.
Uiteindelijk waren ze 1 dag te laat maar ik heb mijn spullen wel gewoon gekregen.
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 09 mei 2013 12:57
door bentrein
Ook ik heb een slechte ervaring; hier is de standaard procedure.
Men bestelt online. Men krijgt een e-mail met daarin de verontschuldiging voor een late levering, en in ruil hiervoor 5% korting op de verzendkosten van de volgende bestelling. Vervolgens worden de spullen thuis geleverd. Echter, dit zijn niet de originele producten in een origineel lijkende verpakking. Hiermee is de winkel in strijd met de Nederlandse wetgeving. Andere dingen die in strijd met de wet zijn: de winkel heeft geen telefoonnummer op hun site, de winkel reageert nooit op e-mails die aan ze verstuurd zijn. Het telefoonnummer eerder in deze serie genoemd wordt niet opgenomen. Na enig zoeken zijn er drie verschillende mobiele nummers te vinden voor deze winkel. Een daarvan is niet meer verbonden, de twee anderen worden niet opgenomen; ook niet in het tijdsvak dat genoemd wordt.
De return-policy wordt niet gehandhaafd. Als je de spullen terugstuurt krijg je je geld niet terug.
Na enig zoeken en e-mailen (en melding maken bij onder andere de Kamer van Koophandel) heb ik de beste site gevonden waar we over deze winkel kunnen klagen: ConsuWijzer (
www.consuwijzer.nl). Ik ben de eerste vreemd genoeg die hen hierover gebeld heb. Ik raad hierbij iedereen aan die zaken met deze winkel heeft gedaan ConsuWijzer te bellen en melding te maken van de illegale praktijken. Een telefoontje van vijf minuten is voldoende, en hoe meer mensen klagen hoe sneller ze op gaan treden: 088 - 0 70 70 70
Interessant is dat de Kamer van Koophandel helemaal niets kan doen - naar eigen zeggen. Wat een nutteloze instelling is het, als het alleen maar een bestand bijhoudt van bestaande bedrijven. Als ik een bedrijf aanmeld met als oogmerk 'het oneigenlijk afhandig maken van geld' dan schijnt dat te kunnen...
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 10 mei 2013 19:31
door frenkiesee
Ik heb na de bestelling een vermoeden van oplichters gekregen van de site Parfumlux.
Wat nu ! Het is 1 flesje Joop! Homme edt125ml 33,95 euro.Maar toch wil ik het geld terug want ik heb geen baan.
Ik keek op mijn inlogpagina naar Mijn Orders en zag dat ik geen bestelling had geplaatst wat ik net had gedaan
Nu krijg ik argwaan en kijk op google en ziedaar TrosRaDar met ParfumLux in gevecht.
Wat schandalig ,wat nu?
Als de heer van dat bedrijf dit toch leest ? Stort terug of de deurwaarder.
Ik heb om 17.45 uur op 10-5-2013 een flesje Joop! besteld en heb hier de gegevens van de stichting
bestelling 4000102
U weet mijn naam en reknr dus of de echte Joop! of geld terug anders onderneem ik stappen naar
Thuiswinkel.org en Justitie,deurwaarder enz enz
Mvg en in afwachting van Uw schrijven, Frank Jansen/ Assen.
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 30 jan 2014 09:17
door sam.1985
Helaas ben ik te laat achter gekomen dat parfumtop.nl zo'n slechte bedrijf is
Op 12 jan jl. plaatste ik een bestelling en kreeg direct een bevestigingsmail van mijn bestelling. Ik zou het artikel binnen 2-5 dagen ontvangen.
Tot op heden niets ontvangen. Ik heb een mail gestuurd geen reactie en geen telnr te vinden op hun site.
Via paypal een claim ingediend, ik kreeg direct een mail van parfumtop.nl met als onderwerp: Creditnota # 100000033 voor Bestelling # 100009402
Alleen vreemde is dat er in het mailtje zelf niets over creditnota word geschreven.Maar juist het volgende tekst:
Beste sam
Bedankt voor uw bestelling via Parfumtop.nl. Indien u vragen heeft, neem dan gerust contact op via contact@vul_uw_email_in.com of telefonisch 0031 000 000000.
Ik heb gelijk een mail terug gestuurd dat er in de mail onjuiste informatie staat zoals de mailadres en telefoon nummer.
Geen reactie terug gehad!!!
Dus mensen aub niets bestellen bij deze website want ze zijn een stelletje oplichters.
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 30 jan 2014 11:46
door bokkel
sam.1985 schreef:... neem dan gerust contact op via contact@vul_uw_email_in.com of telefonisch 0031 000 000000.
Ik heb gelijk een mail terug gestuurd dat er in de mail onjuiste informatie staat zoals de mailadres en telefoon nummer....
En waar heb je die mail heengestuurd? Anders ff bellen, telefoonnummer stond er ook bij
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 15 mar 2014 07:01
door alexander.p.
Voordat ik de slechte ervaringen over parfum.nl gelezen heb, heb ik een bestelling t..w.v €118,05 geplaatst en betaald. Eerst heb ik op de website van KvK de gegevens van dit bedrijf gecontroleerd en alles lijkt wel te kloppen:
Turquoise Shop Hoofdvestiging KvK 57455864 Vestigingsnr. 000012682098 Zwaardvegersgaarde 74 's-Gravenhage -
http://www.parfumlux.nl - maar de ondernemer opereert onder 3 namen:Turquoise Shop;Parfumtop.nl en Parfumlux.nl
Mijn order is niet vermeld in mijn account bij parfumtop.nl en op mijn vragen hierover kreeg ik geen antwoord dus heb ik contact met de Consumenten instelling opgenomen en op hen advies mijn bestelling geannuleerd met duidelijk verzoek mijn geld binnen 3 werkdagen terug te storten op mijn bankrekening. Tussentijd heb ik ook contact met de Politie opgenomen en in geval van geen terugbetaling kan ik een aangifte van oplichting doen. Ik adviseer iedereen die producten tussen de aangegeven termijn 2-5 werkdagen na betaling niet ontvangen heeft of
vermoedelijk namaak producten ontvangen heeft z.s.m een aangifte bij de Politie te doen en contact op te nemen met Kassa.vara.nl en het TV programma "Opgelicht".
Dat soort praktijken moeten onmiddellijk gestopt en bestraft worden.
Kijk voor meer klachten over dit bedrijf op:
http://www.thuisvergelijken.nl/ervaringen/ParfumLux/
Nuttig? Rapporteer Antwoord als bedrijf
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 07 mei 2015 20:39
door telmav
Goedenavond,
Gisterenavond 6 mei 2015, heb ik een product ( parfum met bestelnr: 400041203 ) bij Parfumlux besteld.
Dit was mijn vraag :
telmav
7 mei 19:45
Hallo meneer of mevrouw,
Even een vraag: lukt het dat ik mijn product nog voor moederdag binnen heb?
Ik hoop het wel.
Mvg,
T.Visser
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kreeg meteen een reactie terug met:
Uw aanvraag (#19949) is opgelost. Als u deze aanvraag opnieuw wilt openen, beantwoord dan dit e-mailbericht of klik op de onderstaande koppeling:
https://parfumlux.zendesk.com/requests/19949 Gevolg door:
Parfumlux support(Parfumlux)
7 mei 20:02
Helaas kunnen wij dit parfum tijdelijk nergens meer verkrijgen, wij hebben uw aankoopbedrag teruggestort. excuses voor eht ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Sylvia - Team support
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn bankrekening hou ik iedere dag in de gaten, staat het bedrag er niet op dan zal ik maatregelen nemen en aangifte doen.
Samen staan we sterk!
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 08 mei 2015 12:53
door telmav
Goedemiddag,
Ik heb gisteren een replay gestuurd, met de melding dat ik ervan uit ga dat mijn aankoopbedrag vandaag op mijn bankrekening moet staan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zojuist gekeken en inderdaad...het bedrag is overgemaakt.
Sowieso vind ik het vreemd dat deze zgn ''verkoper'' nog steeds actief is en mensennog steeds kunne bestellen. Deze website en al die andere die hij misschien heeft, moeten voorgoed geblokkeerd worden. Klus voor de digitale rechercheurs in Nederland
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 18 sep 2015 13:02
door Jopie051264
Ik ben ook het slachtoffer van Parfumlux.
Ik heb op 12 September voor bijna € 175,00 aan luchtjes gekocht.
Ik belde ze tussen diezelfde dag op tussen 16.00 en 17.00 uur op, of je kreeg een voice-mail zonder naam, of je kreeg meteen te horen dit nummer is in gesprek.
Ik heb de voice-mail ingesproken en gevraagd of ze mij terug wilde bellen op maandag 14 September tussen 12.00 uur en 17.00 uur.
Toen ben ik via Google op de site van RADAR terrecht gekomen.
Ik begon hem al te knijpen.
Ik heb ze een kwade e-mail gestuurd, zowaar ik kreeg gisteren antwoord mijn bestelling zou vandaag
18 September bezorgd worden door GLS, ik moest met GLS contact opnemen voor de track en tracé code.
Ik heb vanmorgen 18 September contact opgenomen met GLS, die deelde mij mede dat de track en tracé code door Parfumlux wordt verstrekt.
De mevrouw die ik van GLS aan de telefoon had, zei ik zal even op Uw postcode en huisnummer kijken,
ze zei ik moet U helaas teleurstellen er zit geen pakketje voor U bij.
Maar ik verbind U door met het Rayon waar U onder valt.
Ik werd netjes doorverbonden met het Rayon waar ik onder val, deze mevrouw ging het ook nog een keer na checken, ze kwam terug aan de telefoon en ze zei er zit helaas geen pakketje voor U bij.
Ik vroeg aan de mevrouw die ik aan de telefoon had of het nog bij hun binnen kon komen vandaag.
Nee zei ze alle chauffeurs zijn al onderweg.
Ik heb het inschrijfnummer van Parfumlux bij de Kamer van Koophandel.
Ik ga contact opnemen met de Kamer van Koophandel.
Tevens ga ik aangifte doen bij de Politie van oplichting.
[hoofdlettergebruik verwijderd]
ik adviseer om iedereen die benadeeld is door parfumlux het inschrijfnummer van de kamer van koophandel op de site van parfumlux op te schrijven, dan contact op te nemen met de kamer van koophandel en het aan hun door te geven.
maar beste gedupeerde mensen ga ook aangifte doen bij de politie
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 29 okt 2015 12:40
door Flekkie
Ik heb ook bij parfumlux besteld maar ook ik krijg geen reactie van wanneer ze het leveren
De winkel in den haag heet turquoise shop en met het bijbehorende nummer gebeld maar die is buiten gebruik
Ze reageren uberhaupt niet op de 3 mails die ik heb gestuurd
Ik ga ook maar aangifte doen bij de kamer van koophandel en politie
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 05 nov 2015 08:49
door AdH*
Ik heb 2 luchtjes besteld bij Parfumlux. Heb een mail ontvangen dat een luchtje uit is verkocht en dat ze het geld terug storten. Het andere luchtje zou verzonden zijn. Het geld is niet terug gestort, en het luchtje is ook niet aangekomen. De GLS track en Trace code blijkt niet te bestaan, bovendien staat er een verkeerd adres genoemd. Via mail, Facebook en telefoon wordt niet gereageerd.
Ik zal aangifte doen bij de politie, het melden bij Opgelicht en de Kamer van Koophandel. Heeft er iemand nog andere suggesties? Vreselijk triest dat er mensen zijn die op deze manier aan hun geld moeten komen.
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 03 dec 2015 12:01
door tonyphilp
Hallo Allemaal,
Ook ik heb, op 23 november jl., een geurtje besteld bij parfumlux.nl.
Het geurtje dat ik ge-Googled had, was alleen bij parfumlux te verkrijgen en derhalve de reden was om het bij hun te bestellen.
Er gingen ruim 5 werkdagen overheen voordat ik begon te checken hoe het nou allemaal zat met de levering.
Daar de 5 werkdagen overschreden waren, heb ik ze gemaild of het product mogelijk niet voorradig of moeilijk te krijgen was?
Hierop heb ik een automatisch berichtgeving gekregen dat een zogenaamde team mijn vraag ging controleren en beantwoorden.
Helaas, na 2 dagen wachten had ik nog steeds geen antwoord op mijn vragen!
Toen ben ik wat reviews gaan opzoeken en schrok toch van de nogal negatieve verhalen en ervaringen van anderen bij de koop van geuren bij parfumlux.
Ik analyseer een patroon bij alle ervaringen van kopers.
Parfumlux adverteert meer producten online dan dat ze zelf in huis hebben!
Blijkbaar zijn er toch mensen die tevreden zijn over het bestelde en het geleverde, maar dat is dan ook duidelijk dat zij het in huis hebben.
Toch lees ik ook veel verhalen over leveringen zonder verpakkingen en/of testers die opgestuurd worden.
Kopers twijfelen of parfumlux met originele geuren handelt(?)
Maar in de producten die ze niet kunnen leveren, zie je een patroon.
In eerste instantie laten ze niets van zich horen of zien totdat jij als klant reageert.
Is het een simpele vraag, dan blijft antwoord meestal uit of het duurt langer voordat antwoord komt.
Zodra de gedupeerde koper dreigt met juridische stappen richting parfumlux, worden ze wakker en geven meestal direct positief antwoord richting koper.
Als men het niet in huis heeft, dan gaat men het geld terugstorten.
Mijn advies aan kopers die niets meer vernemen van parfumlux na betaling, dreig met juridische stappen richting hen en er komt beweging in de zaak!
In ieder geval kloppen hun voorwaardes niet die ze tonen op de site, het telefoonnummer op die site die je kunt bellen binnen een bepaalde dagdeel is niet in gebruik.
Al met al is Parfumlux een dubieuze business en zeer onbetrouwbaar in handel en wandel!
Ik raad aan om hier gaan zaken bij te doen!
Met vriendelijke groet, Tony
Re: parfumtop / parfumlux
Geplaatst: 04 dec 2015 00:23
door tijger1
Waarom kijken jullie niet van te voren op internet voordat je bij zo'n webshop een aankoop doet?
Al dat dwaze gedreig met de politie. Ga gewoon naar een winkel.